abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2019 @ 11:38:49 #81
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185647503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja, toch wel 1? U. is morgen jarig, dus moet nu wel snel beslissen. :D
Mijn dochter vond het pas echt leuk met een jaar of 2 (de duktig van ikea), maar ik denk dat ik het misschien voor zoon ook al wel ga kopen :') zou het anders niet weten.

Hij krijgt van mijn ouders dit https://www.bol.com/nl/p/(...)rt/9200000093679791/
Moet maar net je smaak zijn natuurlijk, maar een loopauto met klepje is altijd een hit.
pi_185648879
Wij kregen op 1e verjaardag zon angels and bandits fietsje/driewieler voor binnen/buiten. Dat kon hij vrij snel daarna wel.

De skippykoe is hier ook een hit, maar daar moet je wel n kind met lange benen voor hebben, anders werkt dat nog niet :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185648893
Oh en mooie u komt bijna naar het dreumestopic *O*
pi_185654389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 10:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

kan al wel maar iets anders sluit miss net wat beter aan qua ontwikkeling, heb je al n loopauto of trike ofzo?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mijn dochter vond het pas echt leuk met een jaar of 2 (de duktig van ikea), maar ik denk dat ik het misschien voor zoon ook al wel ga kopen :') zou het anders niet weten.

Hij krijgt van mijn ouders dit https://www.bol.com/nl/p/(...)rt/9200000093679791/
Moet maar net je smaak zijn natuurlijk, maar een loopauto met klepje is altijd een hit.
U krijgt hier de Mercedes van, van m’n moeder. :D O+

We hebben toch maar ander speelgoed van hout gekocht.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en mooie u komt bijna naar het dreumestopic *O*
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_185654406
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Casper is nu 14 maand en hier is het een hit. Vooral deurtje open en dicht toen we m net hadden. Gisteren lag zijn Bumba knuffel op de kop in het soeppannetje op het fornuis met de garde erin, we maken progressie :')
_O-
Pas maar op met huisdieren.
pi_185772979
Ik heb gisteren enigzins impulsief :P in de wobbel sample sale een wobbel gekocht. Mijn dreumes wordt in September twee. Zal ik hem bewaren voor zijn verjaardag of is het op deze leeftijd ook al onwijs leuk of nuttig :?
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:31:21 #87
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185773081
Is heel kind afhankelijk, wij hadden hem met 1 jaar gegeven, direct een hit.
pi_185775207
Het is een heel beweeglijk en avontuurlijk ventje wat graag klimt ect, vandaar dat ik twijfel om het in te pakken als cadeautje :) ben stiekem gewoon ook erg benieuwd wat hij er al mee zou kunnen O-)
pi_185776376
Sjaak kreeg hem voor zijn 2e verjaardag en die vond hem toen ook al gelijk geweldig. Eerder had ook al wel gekund, hij was ook al zo beweeglijk toen.
pi_185838264
LDG, een wobbel O+ wil ja laten weten wat hij ervan vindt? Ik twijfel nog steeds voor Vlokje namelijk voor als ze 1 wordt, maar ook of we dan de gewone of de wobbel starter zouden moeten nemen.

Een andere cadeau mogelijkheid die we nu overwegen voor als Vlokje 1 wordt, is de regenboog van Grimm. Heeft iemand hier daar ervaring mee? En is dat op iets latere leeftijd ook nog leuk? Of dat toch beter een wobbel? :+
pi_185844054
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:04 schreef Schanu het volgende:
LDG, een wobbel O+ wil ja laten weten wat hij ervan vindt? Ik twijfel nog steeds voor Vlokje namelijk voor als ze 1 wordt, maar ook of we dan de gewone of de wobbel starter zouden moeten nemen.

Een andere cadeau mogelijkheid die we nu overwegen voor als Vlokje 1 wordt, is de regenboog van Grimm. Heeft iemand hier daar ervaring mee? En is dat op iets latere leeftijd ook nog leuk? Of dat toch beter een wobbel? :+
Wij hebben ze allebei in huis, en hier wordt de regenboog veel vaker gebruikt dan de wobbel. Ook als kinderen (leeftijd tussen 2 en 6) komen spelen wordt hij standaard erbij gepakt.
De wobbel echt beduidend minder.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 25 maart 2019 @ 16:53:42 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185844660
De regenboog is hier ook een succes, ook bij kindjes die op bezoek komen.
Wat trouwens ook een erg succesnummer is, vooral voor mijn peuter, is een Bilibo!

KuikenGuppy
pi_185845378
@Schanu
Wij hebben de regenboog van Grimm’s gekocht voor U., samen met andere speelgoed van hout.
Is hier nu al een succes. En bij mij ook. O+
pi_185855207
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik eruit ben en dat we inderdaad voor de regenboog gaan O+
pi_185883751
De wobbel kwam vandaag en was meteen een grote hit, hij klom er meteen op om erop te wiebelen en een tijdje later zat hij erop en liet hij zijn auto'tjes eraf rijden O+

Het verbaasde me dat hij het niet eens engig vond in het begin, hij leek het juist heel tof te vinden dat gewankel :D

Hij gaat dus niet de kast in tot zn 2e verjaardag _O-
pi_185935974
Oké, what to buy voor mijn kleinste jongetje, bijna 1. Grote broer is 3,5 dus we hebben al veel.
Al in huis:
Loopauto
Loopfiets
Loopblokkenkar
Duplo
Blokken
Houten garage
Auto’s in vele soorten en maten
Hijskraan
Houten treinbaan
Duplo treinbaan
Keukentje met toebehoren
Schommel
Zandtafel
Tractor met aanhanger
Schep, emmer, bezem en zulks
Grimms stapeltoren
Tamboerijn, sambaballen, xylofoon, harmonica
Boeken
V-tech toet toet

Op het lijstje:
Grimms regenboog
Kruiwagen
Trommel
Playmobil 123
Knopjespuzzel

Wie heeft er nog (de gouden) tip(s)?
pi_185936041
Inb4 wobbel
pi_185936156
Kaartjes voor het Nijntje museum of ander uitje
Mijn eerste 100 woordjes (hier een groot succes)
Prentenboeken
Eigen stoeltje
Iets leuks voor aan de muur van zijn kamer
Meetlat
Zwembadje voor buiten
Kleurboek
Kleding
Leuke (poncho)handdoek
Vormenstoof
pi_185936205
En voor in de tuin zoiets
https://www.lidl-shop.nl/(...)waterbaan/p100221845

Voor naast de zandtafel en makkelijk weer op te bergen
pi_185936219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Skittles het volgende:
Inb4 wobbel
Die staat op de ‘twijfellijst’.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:15 schreef FlyingFish het volgende:
Kaartjes voor het Nijntje museum of ander uitje
Mijn eerste 100 woordjes (hier een groot succes)
Prentenboeken
Eigen stoeltje
Iets leuks voor aan de muur van zijn kamer
Meetlat
Zwembadje voor buiten
Kleurboek
Kleding
Leuke (poncho)handdoek
Vormenstoof
Thanks voor je reactie.
Eigen stoel is er al, zijn kamer is ook af. Zwembad, kleurboek, poncho en vormenstoof ook al in tha house.

Kleding kan maar ik heb een specifieke smaak.
pi_185936231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:20 schreef Skittles het volgende:
En voor in de tuin zoiets
https://www.lidl-shop.nl/(...)waterbaan/p100221845

Voor naast de zandtafel en makkelijk weer op te bergen
Dat is leuk ja! Iets aquaplay-achtigs. Dank!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 maart 2019 @ 18:35:30 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185937182
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef Malteser het volgende:
Oké, what to buy voor mijn kleinste jongetje, bijna 1. Grote broer is 3,5 dus we hebben al veel.
Al in huis:
Loopauto
Loopfiets
Loopblokkenkar
Duplo
Blokken
Houten garage
Auto’s in vele soorten en maten
Hijskraan
Houten treinbaan
Duplo treinbaan
Keukentje met toebehoren
Schommel
Zandtafel
Tractor met aanhanger
Schep, emmer, bezem en zulks
Grimms stapeltoren
Tamboerijn, sambaballen, xylofoon, harmonica
Boeken
V-tech toet toet

Op het lijstje:
Grimms regenboog
Kruiwagen
Trommel
Playmobil 123
Knopjespuzzel

Wie heeft er nog (de gouden) tip(s)?
De regenboog stond nu bij de Prénatal met 20% korting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:33:55 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185939247
@Malteser definitely de kruiwagen! Hier eentje van Cranenbroek. Staat al 5 jaar de gehele zomer buiten, wordt elke dag mee gespeeld (en niet heel subtiel), doet t nog prima. Jammer alleen dat ze er zo vaak ruzie om maken.

En aquaplay is ook leuk idd, maar spelen ze hier meestal maar kort mee per keer.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:27:56 #104
342418 VKV
Plausibel
pi_186067210
Ik stuitte gisteren op de kits van Infento Rides, iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij wel vet om te geven voor de eerste verjaardag van onze zoon, maar het is wel even een investering..
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:47:57 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186068733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:27 schreef VKV het volgende:
Ik stuitte gisteren op de kits van Infento Rides, iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij wel vet om te geven voor de eerste verjaardag van onze zoon, maar het is wel even een investering..
Ik zou met iets echt duurs even wachten tot je zeker weet of hij zoiets tof vindt :Y keertje ergens uitproberen oid. Anders zit je met zo'n ding waar hij niet naar om kijkt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:04:02 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186068928
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:27 schreef VKV het volgende:
Een 1jarige kan daar nog niks direct zelf mee waarschijnlijk. Leuker is iets waar ze meteen mee gaan spelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:00:44 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186121936
Vraagje aan ouders met een kleuter & peuter, wat hebben jullie aan speelgoed in de woonkamer staan?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:10:20 #108
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186122081
2 wobbels en een ikea keukentje, de grims regenboog de holztiger dieren.
En dan de plastic meuk die op dat moment in trek is bij peuter. :D
pi_186122252
wat houten kisten op wieltjes (1 met knutselspul/meukjes per kind, 1 met houten treinbaan, 1 met duplo, 1 met knutselspul algemeen, 1 met lego). Netjes onder de 1e plank van de kast gerold.. daarboven op de plank een wanordelijke bende van wat op dat moment in trek is voornamelijk puzzels en spelletjes.. in de boekenkast een plank met kinderboeken oh en op de vensterbank nog een miniwinkeltje en nog ergens 2 grote vrachtwagens.. t zou netter kunnen, maar ach, de vloer is s avonds in elk geval leeg.
(behalve als er een heeel belangrijk iets is gebouwd, dan niet)
  dinsdag 9 april 2019 @ 20:27:27 #110
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186125598
2 kleuters
Een dressoir met tekenboeken, knutselspullen, klei, wat puzzels, insteekmozaiek etc. Een mega poppenhuis. Een play en GO zak met Duplo. Een kast met spelletjes. Een bak met leesboekjes en een tas/bak met poppenspul, dokterspulletjes etc.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:19:56 #111
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_186126776
In de kinderhoek:
- Keukentje
- Kast met daar in: extra keukenspullen, poppen + accessoires, mand met knuffels, playmobil 123 huis + toebehoren en bak met duplo.
- tafeltje (met kassa, want die wordt nu veel gebruikt) met daarboven bakjes voor pennen/kwasten/kleine frutsels
- Boekenkast: voornamelijk peuterboeken (boeken van kleuter staan op haar kamer), paar van de meest gespeelde spellen (zoals Dora verstoppertje, memory, smartmax, puzzels), 2 kleine lades met knutselspullen/teken- en verfmateriaal/kleurboeken, bovenop nog een mand met klei + accessoires.

Nu staat er ook een poppenhuis naast de tv, maar die komt t.z.t op de kamer van peuter.
En onder de tvmeubel staat nog een speelgoedkist met allerlei peuterspeelgoed, maar die komt ook op peuter haar kamer.

Bedoeling is dat speelgoed wat nu in trek is in de kinderhoek komt en de rest naar de slaapkamers en dan met enige regelmaat afwisselen.
Alleen momenteel heeft peuter nog vrijwel geen kastruimte, dus nu staat het nog beneden.

Speelgoed van kleuter staat bijna allemaal op haar slaapkamer. Ze neemt vaak 1 of 2 dingen mee om beneden mee te spelen en dat zet ik 's avonds weer boven.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:31:03 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_186127018
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:00 schreef Burdie het volgende:
Vraagje aan ouders met een kleuter & peuter, wat hebben jullie aan speelgoed in de woonkamer staan?
Een wheelybug, een poppenwagen en een blokkendoos.
Verstopt achter kastdeuren hebben we: een bak duplo, een bak hubelino, een doos kapla, een bak met auto's en autowegen, een bak met houten treinbaan, twee bakken random speelmeuk, een plank met spellen, puzzels en loco, een plank met knutsel- verf- en klei meuk.

Dan nog in het zicht een plank met boeken, en onder de bank zo'n kartonnen fort.

Eigenlijk best veel, maar ik zie er in de avond helemaal niks van :D
disclaimer
pi_186137100
Hier 1 bijna kleuter en twee bijna peuters, wij hebben een keukentje, loopauto, puky fiets, een grote speelgoedzak vol allerlei klein spul, een little people piratenboot (wordt elke dag mee gespeeld), overal boeken en een krat met kleurboeken, potloden en stickers. En drie van die kleine stoeltjes voor ze die altijd door de kamer verspreid worden. Ik zie altijd speelgoed. We hebben ook geen ruimte voor een opbergkast doordat de commode beneden staat, en daar ben ik meer aan gehecht...

In hun eigen kamers staan een doos met Lego primo, een loopkar en tipi (meidenkamer), een lade met de Duplo trein, een doos met Duplo blokken en een zak met Duplo ander spul (poppetjes, dieren, alles wat niet rechthoekig is), een lade vol toettoet en wat spul ernaast wat te groot is, een lade vol puzzels en een ballenbak met glijbaan (O's kamer). In beide kamers een kleine verzameling boeken op een plek waar ze wel netjes staan. In de waskamer staat nog een kast met speelgoed wat wij pakken (lastigere puzzels, spelletjes, boeken voor niet zelfstandig lezen, Tiptoi spul en loco). Wij hebben teveel speelgoed maar alles wordt nog regelmatig gepakt :')

Andere vraag, wie hebben er een speelhuisje in de tuin? Wordt dat veel gebruikt en wat zijn handige dingen om op te letten bij de keuze voor iets? Wat zijn de ervaringen qua onderhoud? Onze tuin krijgt over een week of 6 een zeer grondige kindvriendelijke make-over, rond de verjaardag van de meiden, wat misschien praktisch uit komt ;) en kun je daar ook ander buitenspeelgoed (watertafel en bobbicar) goed in opbergen tijdens de winter of is dat niet praktisch?
pi_186138701
hier een zelfgemaakt speelhuisje van bouwafval van de buren. wordt best vaak gebruikt. ook door de 6 jarige.. en in de winter/s nachts staat er de driewieler en het springtouw. we hebben er een kastje in en n raampje met gordijntjes..ze vinden t vooral leuk om zich er in te verstoppen enzo dus dat gordijntje vinden ze heel fijn..
pi_186139308
Wij kochten 2 jaar geleden zo’n toren: https://www.hornbach.nl/s(...)6046426/artikel.html . Niet voor deze prijs, maar voor ¤20,- op marktplaats (was een mazzeltje). We hebben hem geschuurd en gebeitst zodat hij weer bestand is tegen het weer. Sjaak speelt er al 2 jaar lang op/rond, op allerlei manieren. Onder de toren ligt stoepkrijt, een bal, dat soort klein materiaal.
pi_186147503
Ik had op die leeftijd beneden
- houten treinbaan
- toettoet (3 bakken en wat groot los spul)
- teken spullen
- Playmobil
- lego en Duplo incl Duplo spoor
- bak met auto's en een houten parkeergarage
- boekjes
- tafeltje met 2 stoeltjes

In de kelderkast spelletjes en puzzels

Boven op de kamers de grote auto's en deels normale incl 2de parkeergarage, kapla bij de oudste, veel te veel knuffels, boekjes, wat poppetjes van Little people maar ook van de MacDonald speeltjes achtige dingen, klein houten keukentje en spullen om te koken/serveren etc, houten puzzels

Nu ze 6 en bijna 5 zijn hebben ze ook kleurspullen op hun kamers. Jan heeft een bureau en tafeltje met stoeltjes is naar boven gegaan naar Teun en die gebruikt hem dagelijks
pi_186171542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij kochten 2 jaar geleden zo’n toren: https://www.hornbach.nl/s(...)6046426/artikel.html . Niet voor deze prijs, maar voor ¤20,- op marktplaats (was een mazzeltje). We hebben hem geschuurd en gebeitst zodat hij weer bestand is tegen het weer. Sjaak speelt er al 2 jaar lang op/rond, op allerlei manieren. Onder de toren ligt stoepkrijt, een bal, dat soort klein materiaal.
Dat is wel een goede deal geweest idd :D fijn te horen dat hout iig ook lang goed blijft, dat vind ik een stuk mooier dan dat felgekleurde plastic. Vonden de buren de hoogte een probleem of is hij daarvoor nog net te laag (om over een schutting of heg heen te kunnen kijken)?
pi_186172477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat is wel een goede deal geweest idd :D fijn te horen dat hout iig ook lang goed blijft, dat vind ik een stuk mooier dan dat felgekleurde plastic. Vonden de buren de hoogte een probleem of is hij daarvoor nog net te laag (om over een schutting of heg heen te kunnen kijken)?
Het platform van de toren zit niet zo hoog bij die van ons, rond de 1.30m denk ik. Dus Sjaak kan niet over de schutting heen kijken.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:11:52 #119
298315 SacreCoeur
pi_186173709
Wij gaan wel voor een felgekleurde plastic :D voorheen zowel een hout als plastic huisje gehad en mijn voorkeur gaat toch uit naar het laatste wat schoonmaken/onderhoud betreft.
  maandag 15 april 2019 @ 16:33:05 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186233483
Over zo'n speelhuisje hè.
Ik heb even onze ruimte opgemeten, en dat ding kan 2m10 hoog zijn, want het enige plekje wat er echt geschikt voor zou zijn, is onder een afdakje. Voorkeur zou zijn om de zandbak er onder te maken, dan zou het platform 90cm hoog kunnen zijn en blijft er nog 1m30 over qua hoogte voor het huisje. Andere optie is om een laag huisje te maken met een glijbaan vanaf het dak en voor de zandbak een andere plek zoeken.
Wat zouden jullie doen? 1m30 is voorlopig nog wel hoog genoeg, maar over een jaar of 2 toch wel aan de krappe kant. Moeten ze altijd bukken.
KuikenGuppy
pi_186235236
Wij hebben een minispeelhuisje en die gaan we vervangen door een grotere die we zelf gaan ontwerpen/bouwen. Het is echt te krap binnen, en het is tevens van waaibomenhout.
Die we nu gaan maken wordt 1.60 hoog in de nok, 1.45 op het laaggste punt. (En 1.25x1.60-ish).
pi_186239394
Wij hadden bij ons vorige huis een plastic huisje in de tuin. Die werd matig gebruikt door toen nog een peuter. Is dus niet meeverhuisd. Ik vind houten huisjes mooier maar plastic is wel lekker makkelijk.

In de woonkamer hebben we alleen een box en wat babyspeelgoed :)
In de speelkamer hebben we voor B: Lego (veel Lego), Hot wheels banen en auto's. In de kasten in de speelkamer liggen knutselspullen, knikkers, kleurboeken, speelgoed gereedschapskist, allerlei los spul en doe boekjes.
pi_186247063
Wij hebben sinds afgelopen zondag een heus knikkerpotje in de tuin. Zo'n knikkertegel dus. We hadden een stukje van 120 bij 150 cm in de tuin met lelijke bosjes. Dat wilden we al bestraten omdat daar nooit zon komt en er dus niets fatsoenlijks kan groeien. Meteen een knikkertegel tussen gelegd en B is er blij mee! We hadden ook nog wat regenpijp buizen over (lees: ik heb 2 keer de verkeerde maat gekocht en was beide keren het bonnetje kwijt....) dus B heeft een knikkerparadijs nu. Aanrader! En het kost dus geen ruimte. Die buizen liggen gewoon los en hij bouwt het steeds anders op met hulp van stoeltjes etc.
Als hij niet knikkert rollen we de zandbank naar die hoek (die staat op wieltjes, ook al een aanrader).
pi_186247129
Klinkt goed exode!
knikkeren ze bij jullie ook op school? Ik heb goede herinneringen aan "knikkertijd".. maar bij W op school heb ik nog nooit een knikker gezien..
pi_186247402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Klinkt goed exode!
knikkeren ze bij jullie ook op school? Ik heb goede herinneringen aan "knikkertijd".. maar bij W op school heb ik nog nooit een knikker gezien..
Ja! Heel veel ook. Er zijn al heuze knikkergates geweest.
Bij B op school is het voetballen of knikkeren.

Wij hebben niet een hele grote tuin dus wij zetten geen grote dingen neer die niet verschoven kunnen worden. We houden alles wat mobiel zeg maar. Ook om met de zon mee te kunnen gaan (of met de schaduw).

Ons dochtertje is bijna 10 maanden, voor haar willen wat kabouterhuisjes tussen de planten zetten.

Het scheelt ook dat de speeltuin bijna in onze voortuin is. Dus B kan daar makkelijk heen waardoor een glijbaan ofzo in onze tuin behoorlijk overbodig is.

Meteen een vraag: wat is leuk in de tuin voor een kruipend meisje (ze kruipt nog niet, maar ooit zal ze dat toch wel gaan doen?), wat betreft speelgoed?
pi_186248287
Hier ging gewoon de Lego primo mee naar buiten, op een kleed. En soms mochten ze een rondje rijden op de loopauto van grote broer. En zodra ze konden staan (niet makkelijk zelf of los, maar als ik ze op hun voeten zetten bleven ze goed staan) was de watertafel van grote broer (piratenboot van little tikes) ook een hit, kropen ze vaak naar toe. Gewoon er in spetteren. Wel alleen aan te raden met warme dagen want ze zijn binnen twee minuten doorweekt. Ik denk dat een simpel teiltje net zo'n succes zou zijn btw. Zwembadje vonden ze hier dan weer niks rond die leeftijd.
pi_186248522
Lego Primo hebben we niet. Wel van die Mega Blocks, die zouden inderdaad wel mee naar buiten kunnen. Speelgoed van B is niet echt te delen, die is al 5 en speelt alleen nog met dingen die voor Juul niet geschikt zijn. (knikkers, Lego, graafmachines etc).

Gewoon een emmer of teiltje is inderdaad altijd leuk, net als wat bakjes. Voor haar verjaardag (30-06) vind ik het wel leuk om iets voor buiten te kopen. Voor binnen staat echt van alles klaar op zolder, te wachten tot ze oud genoeg is.
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:18:37 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186255689
Auto, emmer en schepje indien zandbak, auto, stokjes, kleine bal, auto. Kijken naar andere spelende kinderen. Auto.
Tot zover Jacobs buitenrepertoire.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186256871
Inderdaad iets om met water te spetteren; hier doet ze dat ongeacht temperatuur ook met de waterbak voor de vogels of een volgeregende emmer :') .

Verder had ik vorig jaar een kleedje buiten liggen met goed weer met daarop wat speelgoed van binnen. Hoogzomer werden de tegels hier zo warm dat ze binnen de schaduw van de parasol bleef, handig!
Zwembadje vond ze hier ook te gek, vooral ook om te spetteren.
Toen ze een jaar was ging ze rondjes op de loopfiets en spelen met al het zand dat er te vinden was.
Nu met anderhalf is de kruiwagen, de zandbak, loopfiets een hit. En verder alles wat wij gebruiken. Een ladder die plat op de grond lag vond ze geweldig om doorheen te kruipen en klimmen. :D
pi_186257217
Zwembadje met ballenbakballen is ook altijd erg tof (met of zonder water erbij). Verder alles waar je niet mee mag spelen en wat niet in je mond mag :Y)
pi_186257658
Bedankt voor jullie tips. Zandbak is aanwezig net zoals een enorm arsenaal aan graafmachines, schepjes, emmertjes etc. Vanaf zaterdag zitten we weer regelmatig op de dagcamping aan de M'veense Plassen dus dan kan ze lekker veel zandhappen.

We moeten het ook niet te moeilijk maken natuurlijk, kind komt om in de entertainment.
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:01:19 #132
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186258184
Skippykoe is hier ook een binnen/buiten hit :Y
pi_186758461
Wij wilden aan mijn moeder een poppenhuis voor Juul haar eerste verjaardag vragen, maar ik lees overal dat dat pas leuk is vanaf een jaar of 3. Dus die parkeren we even.

Nu willen wij een poppenwagen/buggy of iets in die trant van Juul haar eerste verjaardag kopen en aan mijn moeder een pop vragen. Wij vinden die houten wagens er altijd zo mooi uitzien, maar zijn die een beetje praktisch? Juul kan nog lang niet lopen, maar ze zal de eerste maanden dat ze wel loopt de draaicirkel van een vrachtwagen hebben. Dus is zo'n houten wagen die alleen maar rechtdoor of achteruit kan wel zo handig en leuk voor haar?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:09:27 #134
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186759676
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:25 schreef exode het volgende:
Wij wilden aan mijn moeder een poppenhuis voor Juul haar eerste verjaardag vragen, maar ik lees overal dat dat pas leuk is vanaf een jaar of 3. Dus die parkeren we even.

Nu willen wij een poppenwagen/buggy of iets in die trant van Juul haar eerste verjaardag kopen en aan mijn moeder een pop vragen. Wij vinden die houten wagens er altijd zo mooi uitzien, maar zijn die een beetje praktisch? Juul kan nog lang niet lopen, maar ze zal de eerste maanden dat ze wel loopt de draaicirkel van een vrachtwagen hebben. Dus is zo'n houten wagen die alleen maar rechtdoor of achteruit kan wel zo handig en leuk voor haar?
misschien dat zo'n houten sowieso nog flink lomp en zwaar is? In het begin zal t nog wel veel stormrammen tegen meubels zijn :P dus wellicht is voor nu een lichtere paktischer? En als ze dan een onwijze poppenmama blijkt kun je altijd nog upgraden :+
pi_186760340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien dat zo'n houten sowieso nog flink lomp en zwaar is? In het begin zal t nog wel veel stormrammen tegen meubels zijn :P dus wellicht is voor nu een lichtere paktischer? En als ze dan een onwijze poppenmama blijkt kun je altijd nog upgraden :+
Oh ja inderdaad, het is nu al een kleine hooligan. Goede tip :)
pi_186764794
Zwaardere karretjes zijn dan wel weer makkelijker om achter te lopen als ze nog niet zelfstandig lopen. De lichte karretjes kiepen als ze zich eraan optrekken en rond stappen. Bovendien gaan ze er in eerste instantie nog heel krom achter lopen (voorover gebogen).

Wij hebben een zware houten blokken loopkar en daar ligt ter verzwaring nog 3 liter Crystal Clear in. ;) En dat terwijl Mars inmiddels wel bijna zelfstandig los loopt.
pi_186765685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:34 schreef Malteser het volgende:
Zwaardere karretjes zijn dan wel weer makkelijker om achter te lopen als ze nog niet zelfstandig lopen. De lichte karretjes kiepen als ze zich eraan optrekken en rond stappen. Bovendien gaan ze er in eerste instantie nog heel krom achter lopen (voorover gebogen).
Dit! Met 1 jaar was een beetje tegenwicht hier ook nog wel nodig bij het optrekken. Meubelbotsen viel wel mee hier, het omvallen was een groter probleem :) Maar hangt ook van de ruimte in de kamer af misschien.
pi_186766631
https://www.bol.com/nl/p/(...)3A.1.19.ProductImage zoiets had ik als kind en heb ik vorig jaar een keer voor mijn zoon tevoorschijn gehaald toen hij net liep. Was een grote hit.
pi_186770896
Oh die is leuk Nazil, zoiets had ik volgens mij ook als kind O+
pi_186773803
Tips voor een jongetje dat 4 wordt? Hij heeft al een watertafel, keukentje, loopfiets en gewone fiets. Rugzak en lunchtrommel voor als hij naar school gaat hebben we ook al in huis. Het huis staat al vrij vol en ik ben inspiratieloos.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:55:10 #141
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186773917
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 21:49 schreef lunapuella het volgende:
Tips voor een jongetje dat 4 wordt? Hij heeft al een watertafel, keukentje, loopfiets en gewone fiets. Rugzak en lunchtrommel voor als hij naar school gaat hebben we ook al in huis. Het huis staat al vrij vol en ik ben inspiratieloos.
Iets van buitenspeelgoed? Of een leuk dagje weg met hem?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:58:44 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186773991
quote:
Tiptoi!
KuikenGuppy
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:59:41 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_186774011
quote:
Hubelino, kapla, skelter, skeelers/rolschaatsen, aquaplay
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 11 mei 2019 @ 22:52:09 #144
298315 SacreCoeur
pi_186775292
quote:
Gewoon een Wobbel kopen als je die nog niet hebt.

Mijn èènjarige heeft er eentje gekregen voor zijn verjaardag en speelt er heel veel mee ( niet verwacht overigens ), maar mijn 12 jarige pakt dat ding dus ook gewoon vaak. Denk dat het voor een 4 jarige ook wel leuk is.
pi_186775490
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Gewoon een Wobbel kopen als je die nog niet hebt.
Dat is gewoon even ongeveer vijf keer boven budget.
pi_186775668
Een boek met hem in de hoofdrol? Of gewoon een fotoboek? Tiptoi wordt hier ook graag mee gespeeld (en daarmee kun je wat verjaardagen/feestdagen vooruit qua uitbreidingen). En de Vtech kindercamera is hier ook een grote hit.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:21:17 #147
298315 SacreCoeur
pi_186775995
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is gewoon even ongeveer vijf keer boven budget.
Oh daar heb ik overheen gelezen volgens mij.
Maar je hoeft niet echt van het merk wobbel te kopen, je hebt veel dupes vanaf 50 euro.
pi_186776045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
Een boek met hem in de hoofdrol? Of gewoon een fotoboek?
O ja, zo'n gepersonaliseerd boek is wel een goede, thanks! :)
pi_186776093
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oh daar heb ik overheen gelezen volgens mij.
Maar je hoeft niet echt van het merk wobbel te kopen, je hebt veel dupes vanaf 50 euro.
Ik had geen budget genoemd, maar ik vond de 'koop gewoon' toon wel erg casual voor een cadeau waarbij de goedkoopste versie al bijna 100 euro kost. :P

Ik wist niet dat er dupes bestonden trouwens, daar ga ik me eens in verdiepen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:30:40 #150
298315 SacreCoeur
pi_186776205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik had geen budget genoemd, maar ik vond de 'koop gewoon' toon wel erg casual voor een cadeau waarbij de goedkoopste versie al bijna 100 euro kost. :P

Ik wist niet dat er dupes bestonden trouwens, daar ga ik me eens in verdiepen.
Ah, snap t :P

Ja, wij hebben ook niet de originele (zoek op wiebelbord, balance board etc).
Alleen de afmetingen zijn net wat anders, maar doet niet onder voor de 'echte' naar mijn mening.
Wij hebben m van Bandits and Angels (die is dan wel iets duurder dan 50, maar ik heb ze wel goedkoper gezien, wij kozen deze omdat snelle levering :P ). En op marktplaats zijn er ook mensen die zulks maken en waar je ze kan afhalen.

https://www.hobbelpaarden(...)rel-p-391888266.html
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:44:44 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186776470
Mijn kleuter vindt zijn MP3 speler met koptelefoon trouwens ook geweldig. Is niet echt speelgoed natuurlijk, wel een leuk cadeautje.
KuikenGuppy
pi_186801897
+1 op Burdie, B heeft oa op zijn 4e verjaardag een radio/cd speler met ingebouwde discolampen gehad. Dat is nu hij ruim 5 is nog steeds een dikke hit. Als er kindjes komen spelen, gaat dat ding bijna altijd aan.
Kostte iets van ¤50 zo uit mijn hoofd. Maar vooral die ingebouwde discolampen maakte het duur, je hebt ze al vanaf ¤ 25 volgens mij.

Dit boek is ook een hit, bij Bol levertijd maar mijn schoonzus had het boek in de winkel gehaald pas geleden. B vindt hem erg leuk en onthoudt ook veel van de weetjes. https://www.bol.com/nl/p/(...)g5s3UHBoCimsQAvD_BwE

Verder maakte je B blij met een skippybal, pionnen en afzetlint. Daar maakt hij in de tuin of speeltuin Ninja parcoersen mee.
pi_186802411
Is Aquaplay een idee?
pi_186852252
Zo het wordt een rieten poppenwagen voor Juul haar eerste verjaardag. Mijn moeder gaat een pop kopen en de rest van de familie kleertjes, een wiegje etc. Die pop gaat verwend worden joh _O-

Best lastig voor een tweede merk ik, de oudste is een jongen en Juul dus een meisje, maar nog steeds, we hebben nog zoveel op zolder staan. Van een houten keukentje tot een loopfiets van en Duplo tot puzzels en boekjes.

Oh en nog een extra tip voor kleutercadeaus: de Vtech kindercamera, die heeft B gekregen toen zijn zusje werd geboren. Hij vindt hem echt leuk. (er staan ook spelletjes op overigens)
pi_186852548
Herkenbaar Exode, het lastig vinden voor een tweede. Vlokje heeft ook al zoveel door haar peuter zus. Na enorm wikken en wegen over de aanschaf van een wobbel, hebben we uiteindelijk voor Vlokje's verjaardag gekozen voor de regenboog van Grimm, en daarnaast een Little Tikes hobbelding voor in de tuin.

Maar in een opwelling hebben we deze week toch ook een wobbel gekocht, Vlokje is zo klimmerig en klauterig dat we denken dat ze het toch wel heel leuk zal vinden. Een mooie bamboe met vilt in bos-kleur. Dus nu zijn we een beetje te erg los gegaan met cadeaus :X

We hebben verder een wensenlijstje online gezet voor haar verjaardag omdat niemand weet wat te geven, en daarvan is het goula hengelspel en de melissa & doug houten wiebelende olifanten stapelaar al afgestreept dus daarvan weet ik ook al dat ze het krijgt O+ Ik denk dat ik stiekem maar even wat speelgoed naar zolder moet verplaatsen voordat het hier een overkill wordt :')
pi_187237815
Simon wordt over een maand 2 jaar. We willen hem een keukentje cadeau geven, die van de Ikea. Dacht ik. Want ik heb nu een keukentje online gevonden (in één of andere blog), die zoveel leuker is (en ook nog goedkoper). Blijkt het keukentje van de Lidl te zijn, deze:

https://browse.startpage.(...)df&rl=NONE&t=default

Ik vind het een veel leuker keukentje, de kleuren zijn lekker vrolijk. Nu vind ik het keukentje van de Ikea niet meer leuk, maar het keukentje van de Lidl kan ik nergens vinden (want actie rond Sinterklaas / Kerst tijd) :'( :'( :'(

Iemand nog tips voor een dergelijk keukentje? Baal hier zo erg van, beter had ik niet verder kunnen zoeken :{
pi_187238169
Wat is die leuk Tolstoi! Ik snap dat je het Ikea keukentje nu minder leuk vindt.. Al kan je die wel waanzinnig leuk pimpen (tenzij je twee linkerhanden hebt zoals ik ;)).

Ik heb even gezocht maar kan hem helaas ook nergens vinden :{ Kwam wel deze tegen in een iets hogere prijsklasse, ook erg kleurrijk: klik.

Little Dutch heeft ook een leuke en KidKraft heeft meerdere leuke. Ik was een beetje verliefd op de deze, maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor een keuken van steigerhout.

Maar is wel weer totaal wat anders en ik heb geen idee welke je leuk vindt :X

[ Bericht 12% gewijzigd door Schanu op 03-06-2019 14:44:57 ]
pi_187246337
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon wordt over een maand 2 jaar. We willen hem een keukentje cadeau geven, die van de Ikea. Dacht ik. Want ik heb nu een keukentje online gevonden (in één of andere blog), die zoveel leuker is (en ook nog goedkoper). Blijkt het keukentje van de Lidl te zijn, deze:

Ik vind het een veel leuker keukentje, de kleuren zijn lekker vrolijk. Nu vind ik het keukentje van de Ikea niet meer leuk, maar het keukentje van de Lidl kan ik nergens vinden (want actie rond Sinterklaas / Kerst tijd) :'( :'( :'(

Iemand nog tips voor een dergelijk keukentje? Baal hier zo erg van, beter had ik niet verder kunnen zoeken :{
Dat is idd een super leuk keukentje voor ook nog een erg leuk prijsje!
Wat jammer dat die er niet meer is.

Ik vond 't ikea keukentje ook wat saai, dus wij hebben deze gekocht 4 jaar geleden.

maandag 3 juni 2019 @ 22:05:19 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187246801
Kijk ook even op marktplaats en zo. Ik vond op een lokale facebookgroep een geniaal houten keukentje, superklein met 4 gaspitten en verder niks maar er wordt dagelijks mee gespeeld.

edit: bijvoorbeeld zoiets

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 3 juni 2019 @ 22:07:40 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187246846
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:13 schreef TolstoiFan het volgende:

Heb je al gekeken naar hacks voor het IKEA keukentje?

Of als je zelf niet zo handig bent, zulk soort stickers? https://www.littledreamers.nl/c-3924967/spelen/

KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')