abonnement Unibet Coolblue
pi_183587808
Zoals jullie bekend ben ik druk bezig met solliciteren. Hoe dat tot nu toe gaat? Oke "druk" is wat overdreven, maar heb 5 sollicitaties verstuurd en van 3 een reactie gehad....

1ste sollicitatie: Tandartsassistent (nooit iets te horen gekregen, maar de vacature stond maar 5 uur op Indeed, mogelijk het nichtje van de tandarts die de baan kreeg oid of een patient?)

2de sollicitatie: Callcenter medewerker. Daar heb ik hier al over gepost, dat was KLB / Eerste afwijzing binnen

3de sollicitatie: Callcenter medewerker. Daar kreeg ik als reactie op dat de vacature gesloten is, en dat ik op een fokking speciale lijst ben geplaatst en benaderd wordt als er een nieuwe startdatum is (betwijfel dat ze dat menen, en al menen ze het, ik heb nog maar 300 euro over! Kan moeilijk gaan zitten wachten op ze), MAAR HET STAAT NOG OP DE SITE VAN DAT UITZENDBUREAU!!! Nu wou ik dat dus gaan zeggen, maar ik dacht laat maar....ik had de vacature namelijk al een week eerder gezien, maar was te lui om te reageren. Dus eigen schuld als ze al bezig zijn met andere kandidaten.

4de sollicitatie: Callcenter medewerker bij een autorijschool. Reactie:

Bedankt voor uw interesse in de Call Center medewerker functie bij X. Wij hebben uw sollicitatie beoordeeld. Helaas bent u op dit moment niet de juiste kandidaat voor de positie.

Wij wensen je veel succes bij je zoektocht naar een nieuwe baan.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Tegenreactie (net verstuurd)

Bedankt voor uw snelle reactie. Ontzettend jammer dat ik volgens u op dit moment niet de juiste kandidaat voor de positie ben. Graag zou ik dit onderbouwd willen hebben. Ik lijk namelijk aan alle gestelde eisen te voldoen: MBO werk- en denkniveau (havo diploma + universitaire bachelor), callcenter- en administratieve werkervaring, verzorgde uitstraling (ik sta op Facebook) etc. Aangezien u aangeeft dat ik "op dit moment" niet de juiste kandidaat ben, is er mogelijk iets dat ik kan doen om dat in de toekomst wel te zijn? Nog meer werkervaring opdoen? Of een extra opleiding?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( Betwijfel dat ik een reactie krijg, maar ik kon het niet laten! Ik weet heus wel dat niet alle sollicitaties bekeken worden, het is al heel wat eigenlijk als je een afwijzing krijgt, vaak blijft het gewoon stil. Maar hoe kunnen ze zeggen dat ik niet aan alle eisen voldoe, als ik dat wel doe? Ik ben zelfs overgekwalificeerd |:( Daar kan ik niet tegen. Geef dan gewoon toe dat er of teveel sollicitaties zijn, of dat ze liever een jong grietje aannemen, of in het geval van mijn eerste sollicitatie dat de vacature onverwacht/plotseling is vervuld. Je zal maar je best doen en urenlang aan een brief werken, om dan keihard afgewezen te worden -O-

:(
Niet doen
pi_183587820
p.s. Op mijn 5de heb ik nog geen reactie gehad, maar als ik daar afgewezen wordt geeft het niet. Ik heb alleen mijn CV verstuurd namelijk. Dus geen motivatie.
Niet doen
  vrijdag 7 december 2018 @ 16:53:59 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_183587833
Oké en wat wil je van ons weten?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_183587865
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:53 schreef Catkiller het volgende:
Oké en wat wil je van ons weten?
Hoe ik een baan krijg :'( ik moet geld hebben :'(
Niet doen
  vrijdag 7 december 2018 @ 16:55:45 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183587872
Het 2748e kluun huiliehuilie topic
pi_183587876
Wel lachen inderdaad :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 7 december 2018 @ 16:56:01 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_183587877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:55 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hoe ik een baan krijg :'( ik moet geld hebben :'(
Regel een uitkering vriend.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_183587895
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:56 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Regel een uitkering vriend.
Nee nooit! Ik wil baan!
Niet doen
pi_183587911
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:56 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Regel een uitkering vriend.
Maandag dan toch maar naar de uitzendbureaus, of wat verder van huis solliciteren (Den Haag bijvoorbeeld...maar dan moet ik megavroeg uit bed :'( )
Niet doen
pi_183587917
Je weet dat je voor tandartsassistent gewoon een opleiding moet hebben, toch? Ik gok dat je daar met je rechtenstudie niet voor gekwalificeerd bent.
pi_183587986
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Je weet dat je voor tandartsassistent gewoon een opleiding moet hebben, toch? Ik gok dat je daar met je rechtenstudie niet voor gekwalificeerd bent.
Dat hadden ze er niet bij gezet. Er stond niets over opleiding. Alleen mbo niveau. Vanzelfsprekend als er tandartsassistente opleiding bijstaat solliciteer ik er niet op.
Niet doen
pi_183588077
Waarom solliciteer je niet voor iets waar je die WO Bachelor voor hebt? Heb je iets meer kans dan 1 van de 300 voor dat callcenter baantje.
.
  vrijdag 7 december 2018 @ 17:06:17 #13
64781 bonke
pipo koeie
pi_183588098
elke hema heeft een vakature om kopjes te wassen
dus je zou daar eens kunnen proberen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pies on joe toe
pi_183588195
Je krijgt nog reactie dat vind ik al heel wat ik heb zoveel sollicitatie brieven geschreven waar nooit geen antwoord op is gekomen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183588268
Waren dit de sollicitaties waar je in je brief al uit de doeken had gedaan hoe uitzichtloos en kansloos je leven is of bewaarde je dat bij deze sollicitaties voor een eventueel eerste gesprek?
pi_183588335
Kluunaids
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_183588568
Een Tegenreactie? Doe normaal gek.
pi_183588601
Als ik een kut dag heb lees ik altijd de topics van Kluun. Dan weet ik weer dat er ergens een enorm kansloos persoon rond loopt en voel ik mij direct een stuk beter. Bedankt Kluun!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 17:31:49 #19
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183588624
- CV op de Nationale Vacaturebank
- inschrijven bij uitzendbureau’s/ detachering
- open sollicitaties
- blijven solliciteren

Ik heb mijn afgelopen 2 banen via de Nationale Vacaturebank verkregen. Recruiters die mijn CV zagen en zelf contact met mij hebben opgenomen. Ik moest zelfs afwijzingen doen, had de luxe om te kiezen. En toch ook weer goed voor mijn netwerk. Heb echt goede ervaringen met de NV, het werkt gewoon echt bij mij.

Succes en niet opgeven *O*
A child is born with no state of mind.
pi_183588755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 17:14 schreef Cyanide- het volgende:
Waren dit de sollicitaties waar je in je brief al uit de doeken had gedaan hoe uitzichtloos en kansloos je leven is of bewaarde je dat bij deze sollicitaties voor een eventueel eerste gesprek?
Hoeft niet, die call centers hebben contact met elkaar, daarom wordt deze drol niet uitgenodigd omdat hij zijn vorige baan gigantisch verpest heeft door de kantjes er van af te lopen, klanten op te hangen zonder ze gesproken te hebben enz enz.
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 17:40:31 #21
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183588788
Ik hoop dat je snel een baan vindt. Dit is trouwens geen KLB :)
  vrijdag 7 december 2018 @ 17:40:37 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183588789
:') @ nog meer werkervaring opdoen
  vrijdag 7 december 2018 @ 17:45:08 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183588892
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 17:31 schreef SuperHartje het volgende:
- CV op de Nationale Vacaturebank
- inschrijven bij uitzendbureau’s/ detachering
- open sollicitaties
- blijven solliciteren

Ik heb mijn afgelopen 2 banen via de Nationale Vacaturebank verkregen. Recruiters die mijn CV zagen en zelf contact met mij hebben opgenomen. Ik moest zelfs afwijzingen doen, had de luxe om te kiezen. En toch ook weer goed voor mijn netwerk. Heb echt goede ervaringen met de NV, het werkt gewoon echt bij mij.

Succes en niet opgeven *O*
Recruiters nemen contact op met iedereen die ze kunnen vinden op een vacaturesite :')
pi_183588904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 17:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je krijgt nog reactie dat vind ik al heel wat ik heb zoveel sollicitatie brieven geschreven waar nooit geen antwoord op is gekomen.
Laatst nog erger. Iemand die uit het niets Linkedin wil doen. Vervolgens vraagt of ik interesse voor een vacature heb. Hierop geef ik netjes een antwoordt, met een reden waarom ik geen interesse heb. Nooit meer iets van gehoord.....onbeschofte kut.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')