Hmm, maar wat vind je er lomp aan dan? Nog altijd reed ik op een doorgaande voorrangsweg. Iedereen die aan het uit parkeren is moet mij voorrang geven (speciale verrichting). Aangezien ik er vanuit ging dat hij daarna ging rijden, wat hij in eerste instantie ook deed, zag ik geen noodzaak om te remmen (gas had ik al los). Ja, ik had ook kunnen remmen maar ik anticipeerde nou eenmaal op zijn accelereren en dacht dat hij dus klaar was met zijn verrichtingen. Toen deze persoon opeens stopte (wat ook niet hoort op een doorgaande weg) reageerde ik op zijn (lompe?) actie door er voorbij te gaan. De auto die uit mijn zicht invoegde/uit parkeerde hoorde in principe mij ook voorrang te geven. Wellicht zag 'ie dat niet, no problemo, maar dan als een malle (lompe?) vol op te trekken om mij geen kans te geven naar rechts te gaan vind ik persoonlijk een lompe actie. Ik denk dat als ik 1 van de 2 had aangereden ik in mijn recht zou staan, ook al is dat moeilijk te bewijzen zonder camera. Bovendien ging alles goed, ondanks het lomp invoegen op een doorgaande weg van allebei de heren. Ik vind dat ik het prima heb opgelost, hoe had jij het 'niet lomp' gedaan? Stop jij bij voorbaat voor iedereen die geen voorrang heeft? Waarschijnlijk had ik ook gestopt als ik die Swift had gezien voordat ik er voorbij ging, maar helaas, ik kan (nog) niet door andere auto's en bosjes heen kijken.quote:Op zondag 6 januari 2019 06:48 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Hm even los van het verhaal halen klinkt dit ook wel als behoorlijk lomp rijgedrag van jouw kant.
jep, maar dat is wel met meer dingen zo.. Ga maar es een rondje in een vrachtwagen rijden als volleerd linkerbaantoerist met 15 jaar rij-ervaring. Zelfde idee. En je dan realiseren dat je je al die tijd als een lul hebt gedragen tegenover die chauffeurs.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover denkt geen enkele fietser, tot ie zn rijbewijs heeft.
Dan kom je er achter dat je op de fiets in het donker veel meer ziet dan vanuit de auto.
Waar doel je nu op precies?quote:Op maandag 7 januari 2019 00:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, maar dat is wel met meer dingen zo.. Ga maar es een rondje in een vrachtwagen rijden als volleerd linkerbaantoerist met 15 jaar rij-ervaring. Zelfde idee. En je dan realiseren dat je je al die tijd als een lul hebt gedragen tegenover die chauffeurs.
Nou, je wil niet weten hoeveel moeders met kinderen op de fiets (en nog een ernaast) ik de laatste weken voor de kerstvakantie zonder licht zag fietsen, 's morgens om 08.15 (Ja, toen was het nog donker), 's avonds om 18.15...quote:Op zondag 6 januari 2019 21:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover denkt geen enkele fietser, tot ie zn rijbewijs heeft.
Dan kom je er achter dat je op de fiets in het donker veel meer ziet dan vanuit de auto.
Dat heel veel verkeersdeelnemers zich niet kunnen (of willen) verplaatsen in de situatie van een ander. Veelal onwetendheid.quote:
En met de telefoon aan het oorquote:Op maandag 7 januari 2019 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je wil niet weten hoeveel moeders met kinderen op de fiets (en nog een ernaast) ik de laatste weken voor de kerstvakantie zonder licht zag fietsen, 's morgens om 08.15 (Ja, toen was het nog donker), 's avonds om 18.15...
Echt bizar.
Dat je iemand inhaalt die iemand anders aan het voor laten is. Je gaat over de baan van tegengestelde richting (in een dorp/centrum?) en kan niet terug omdat er andere auto op jouw rijbaan zit. Of je die 3e auto gezien hebt doet niet zo veel terzake, je had ook even wat geduldiger kunnen zijn en achter je treuzelende voorganger kunnen blijven ipv dit soort inhaal acties op te zetten, juist omdat je niet door auto's en bosjes kan kijken. Dit praat verder het gedrag van de heerschappen daarna niet goed.quote:Op maandag 7 januari 2019 00:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hmm, maar wat vind je er lomp aan dan?
Agree to disagree?quote:Op maandag 7 januari 2019 16:16 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dat je iemand inhaalt die iemand anders aan het voor laten is. Je gaat over de baan van tegengestelde richting (in een dorp/centrum?) en kan niet terug omdat er andere auto op jouw rijbaan zit. Of je die 3e auto gezien hebt doet niet zo veel terzake, je had ook even wat geduldiger kunnen zijn en achter je treuzelende voorganger kunnen blijven ipv dit soort inhaal acties op te zetten, juist omdat je niet door auto's en bosjes kan kijken. Dit praat verder het gedrag van de heerschappen daarna niet goed.
Het zijn net inhalende vrachtwagens.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:18 schreef JaafkeJunior het volgende:
Belachelijk hoeveel mensen 90 rijden waar je 100 mag.
Het lijkt wel of er stroop op de banden zit.
98-101 hier op de teller. Dus iets van 94 op GPS.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:18 schreef JaafkeJunior het volgende:
Belachelijk hoeveel mensen 90 rijden waar je 100 mag.
Het lijkt wel of er stroop op de banden zit.
die mensen willen graag 100 rijden maar verhogen hun snelheid even tijdens het inhalen om jou een plezier te doen. Daarna doen ze zichzelf weer een plezier door hem ook weer te verlagen. Voor sommige huilies kun je het toch nooit goed doen, die hebben altijd wel wat te zeiken.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:43 schreef itchycoo het volgende:
Werd vandaag helemaal leip van de Poolse vrachtwagens die alle inhaalverboden aan hun laars lapten en met 100 meter per uur verschil andere vrachtwagens gingen inhalen. Tering wat hinderlijk als ze dat steeds vlak achter elkaar doen. Lange leve in de buurt van grote havens moeten komen voor m’n werk
Daarnaast vandaag ook meerdere mensen die gingen inhalen en dan bij het teruggaan naar de rechterstrook eerst even op de rem vlogen. Wtf bezielt mensen om dat te doen...
Maar verhoog dan ook daadwerkelijk je snelheid en ga niet met een werkelijk minimaal verschil inhalen. Op sommige moment reed de vrachtwagen op de rechterstrook zelfs harder dan de ‘inhalende’ vrachtwagen. Dan begin ik me af te vragen wat de toegevoegde waarde is van het inhalen.quote:Op zondag 13 januari 2019 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die mensen willen graag 100 rijden maar verhogen hun snelheid even tijdens het inhalen om jou een plezier te doen. Daarna doen ze zichzelf weer een plezier door hem ook weer te verlagen. Voor sommige huilies kun je het toch nooit goed doen, die hebben altijd wel wat te zeiken.
Ik kwam 's nachts in 5 minuten tijd 3x dezelfde auto tegen, zonder licht. Ik heb staan seinen en zwaaien als een gek, maar haar telefoon gaf licht genoeg joh. Na een boze reactie omdat ik op haar raam tikte deed ik t zelf maar aan voor d'r... (ik reed op een pizzascooter).quote:Op dinsdag 8 januari 2019 01:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Mensen die zonder licht rijden, die als je dan seint kwaad worden dat je erop seint. Je zou bijna niemand meer waarschuwen.
Wat voor ouderwetschen auto heb je dat het dashboard niet continu verlicht is?quote:Op zondag 13 januari 2019 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen vergeten het steeds meer omdat de dagrijverlichting wel aanstaat en dan is vaak het dashboard ook verlicht.
Volgens mij is het meer een ontwerpfout in de Franse of Zweedse bakken.quote:Op zondag 13 januari 2019 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen vergeten het steeds meer omdat de dagrijverlichting wel aanstaat en dan is vaak het dashboard ook verlicht.
BMW ook. Volgens mij werkt het alleen zo bij peugeot/citroen, dat alleen die dagrijverlichting aan kan. Die 2 merken rijden trouwens ook ontzettend vaak met heel irritant afgestelde koplampen.quote:Op zondag 13 januari 2019 21:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer een ontwerpfout in de Franse of Zweedse bakken.
Bij een VAG model, gaat de dashverlichting uit, zodra het donker wordt. Dan zet je eerder zelf het licht aan.
Je zal wel als een trut hebben gereden vanwegen een beetje sneeuw...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:42 schreef bokkepoot het volgende:
Een debiel in een Scenic of ander frans geval die liep te kleven als een malle op de snelweg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |