abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183547145
Beste Fokkers,

tijdje geleden heb ik via DHGate een paar sneakers besteld voor +/- 85 eu. Nu waren ze door de douane onderschept en na het invullen van een formulier weer vrijgelaten.
Nu is volgens mijn track en trace het pakketje gister bezorgd. Echter hebben geen van mijn buren iets ontvangen, ook heb ik geen briefje in de bus dat het bij de buren of bij een Bruna oid afgeleverd zou zijn. Bel gister POSTNL op zegt die gast dat bezorgers soms al als afgeleverd scannen terwijl ze onderweg zijn (dit mag toch niet?) Dus ik denk; oke nou ik wacht wel een dag.
Vandaag weer niks.
Bel postnl weer op. Nu een dame aan de lijn. Zegt ze dat het pakketje ondertekend ontvangen is !!! (Niemand heeft wat ontvangen?! Ook niet de buren).
Hij is ondertekend onder een naam die ik niet ken. Niet mijn naam en ook niet van mijn buren.
Toen ik aan de mevrouw vroeg of zij mij een mailtje wilde sturen met de zogenoemde handtekening die gezet is, gaf ze aan dat ze dat niet kon doen.
Ze gaan nu zogenaamd een onderzoek opstarten naar mijn pakket.

De postnl bezorger die normaliter altijd aan mijn deur komt die levert altijd de pakketjes netjes af. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat hij ermee gesjoemelt zou kunnen hebben..

Iemand hier eerder ervaring mee gehad? Wat kan ik nu het beste doen?
pi_183547522
Jezus wat een verhaal weer zeg.

PostNL :') Dat bedrijf zou echt van de aardbodem mogen verdwijnen.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 12:12:56 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183547727
Helaas gebeuren zulke dingen vaak. Zelf ooit hetzelfde meegemaakt. PostNL zei dat ze niks konden doen, want pakket uit buitenland, dus ik had pech.

Gelukkig kwam enkele weken later de buurman van een halve straat verder met de pakketjes aanzetten. Waarom ik ze nog niet had opgehaald. Tja, ik had nooit een briefje in de bus gekregen en in de app stond dat het pakket bij mij thuis was afgeleverd. Waren nog best dure spullen, dus ben wel blij dat ik t uiteindelijk nog gehad heb.
pi_183547759
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:02 schreef -mosrednA het volgende:
Jezus wat een verhaal weer zeg.

PostNL :') Dat bedrijf zou echt van de aardbodem mogen verdwijnen.
:Y helemaal mee eens.. Snap niet hoe ze zo slordig kunnen zijn..
pi_183547799
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:12 schreef noodgang het volgende:
Helaas gebeuren zulke dingen vaak. Zelf ooit hetzelfde meegemaakt. PostNL zei dat ze niks konden doen, want pakket uit buitenland, dus ik had pech.

Gelukkig kwam enkele weken later de buurman van een halve straat verder met de pakketjes aanzetten. Waarom ik ze nog niet had opgehaald. Tja, ik had nooit een briefje in de bus gekregen en in de app stond dat het pakket bij mij thuis was afgeleverd. Waren nog best dure spullen, dus ben wel blij dat ik t uiteindelijk nog gehad heb.
Heb jij geluk gehad zeg! Ik vrees dat mijn pakket niet meer terecht zal komen.. Was helaas een dure aankoop voor mij en nu heb ik mijn geld gewoon weggegooid.

Wat ik nog het aller gekst vind is dat er dus een handtekening voor ontvangst gezet is. Een naam die mij en mijn buren helemaal niks zegt.
pi_183547839
Enig idee of ik de bezorger zou kunnen achterhalen via PostNL? Want dan wil ik hem gewoon aanspreken hierop.

Iemand ervaring met contact opnemen met de verkoper van een Chinese webshop (in dit geval DHGate). Is er een kans dat zij mij tegemoet zouden kunnen komen?
  woensdag 5 december 2018 @ 12:25:07 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_183548005
In de posnl app kun je van de pakketten gewoon zien wat voor handtekening is gezet.
Plus tijd en plaats waar bezorgd.
Keer gehad dat iets bij de buren lag zonder briefje in mij bus.
Kon ik wel terug vinden in de app
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_183548026
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:25 schreef dop het volgende:
In de posnl app kun je van de pakketten gewoon zien wat voor handtekening is gezet.
Plus tijd en plaats waar bezorgd.
Keer gehad dat iets bij de buren lag zonder briefje in mij bus.
Kon ik wel terug vinden in de app
ik ga nu de app downloaden. Ik keek zelf via de international parcel tracking site van postnl. daar zie ik alleen de status bezorgd en tracking info maar niet bij wie of welke handtekening..
pi_183548064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:26 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

ik ga nu de app downloaden. Ik keek zelf via de international parcel tracking site van postnl. daar zie ik alleen de status bezorgd en tracking info maar niet bij wie of welke handtekening..
De handtekening is ook gewoon zichtbaar via jouw.postnl.nl als je de tracktrace code invoert.
٩๏̯͡๏)۶
pi_183548104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:28 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

De handtekening is ook gewoon zichtbaar via jouw.postnl.nl als je de tracktrace code invoert.
Kan de app niet gebruiken voor mijn track en trace. Hij kan m niet vinden (is een zending uit china).
Ik ga nu de site proberen die jij zegt.
pi_183548119
Beide methodes werken niet. Ik kan alleen mijn tracking informatie zien op te internationale site.

Namelijk internationalparceltracking.com

en daar zie ik geen handtekening.
  woensdag 5 december 2018 @ 12:33:49 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_183548152
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:26 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

ik ga nu de app downloaden. Ik keek zelf via de international parcel tracking site van postnl. daar zie ik alleen de status bezorgd en tracking info maar niet bij wie of welke handtekening..
vraag is wel of je dit pakket nog kan terug vinden. Maar poging waard en anders handig voor toekomstige zendingen.
Ik moet soms zendingen er wel handmatig in zetten voor de app ze herkent maar vaak staan ze er ook gewoon vanzelf tussen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_183548213
Ik neem aan dat PostNL gewoon voor de kosten moet opdraaien als het pakketje vermist is? Het is notabele een aangetekende verzending waarbij jij je handtekening niet hebt gezet.

Als het daadwerkelijk vermist is dan he
  woensdag 5 december 2018 @ 12:38:00 #14
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_183548214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:31 schreef Vissenkom3 het volgende:
Beide methodes werken niet. Ik kan alleen mijn tracking informatie zien op te internationale site.

Namelijk internationalparceltracking.com

en daar zie ik geen handtekening.
Als postnl deze vervoert moet je toch ook via hun site het pakket kunnen volgen?

raar...
  woensdag 5 december 2018 @ 12:41:33 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183548270
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:37 schreef -mosrednA het volgende:
Ik neem aan dat PostNL gewoon voor de kosten moet opdraaien als het pakketje vermist is? Het is notabele een aangetekende verzending waarbij jij je handtekening niet hebt gezet.

Als het daadwerkelijk vermist is dan he
Niet aan TS in ieder geval, die moet zijn geld bij de webshop zien te halen.
pi_183548313
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:41 schreef Nobu het volgende:

[..]

Niet aan TS in ieder geval, die moet zijn geld bij de webshop zien te halen.
En de webshop moet die kosten dan weer verhalen op PostNL?
  woensdag 5 december 2018 @ 14:15:59 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183549552
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:45 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En de webshop moet die kosten dan weer verhalen op PostNL?
Hangt van het type verzending af.
pi_183549630
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:33 schreef dop het volgende:

[..]

vraag is wel of je dit pakket nog kan terug vinden. Maar poging waard en anders handig voor toekomstige zendingen.
Ik moet soms zendingen er wel handmatig in zetten voor de app ze herkent maar vaak staan ze er ook gewoon vanzelf tussen
Hoe zet ik handmatig mijn zendingen erin? Want als ik mijn track en trace code (die overigens begint met LM en niet met 3S of KG) invoer en mijn postcode, zegt die dus zending niet gevonden..
pi_183549642
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:41 schreef Nobu het volgende:

[..]

Niet aan TS in ieder geval, die moet zijn geld bij de webshop zien te halen.
de webshop is in dit geval DHGate (soort alieixpres achtige site)... vraag me af of zij überhaupt iets gaan vergoeden. Want zij hebben het pakketje netjes verzonden. Probleem ligt bij PostNL. maar zij wijzen natuurlijk naar de ander want dat is makkelijk..
pi_183549672
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hangt van het type verzending af.
Zoals in de OP vermeldt: Aangetekende verzending. PostNL verzuimd te bezorgen aan geadresseerde dus kunnen ze in gebreke worden gesteld. Of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 14:24:01 ]
pi_183549704
Oke het is mij nu gelukt om via de app te kijken naar mijn zending. (moest barcode invullen ipv track en trace blijkbaar).

Nu zie ik een handtekening staan dat verreweg niet op de mijne lijkt en er staat WEST links onderin het veld waar de handtekening is gezet. Ik heb geen idee wat dit zou moeten betekenen..
wie of wat heeft mijn pakketje aangenomen (geen van mijn buren draagt de naam west en ik ook niet..)
  woensdag 5 december 2018 @ 14:29:45 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183549754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:22 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

de webshop is in dit geval DHGate (soort alieixpres achtige site)... vraag me af of zij überhaupt iets gaan vergoeden. Want zij hebben het pakketje netjes verzonden. Probleem ligt bij PostNL. maar zij wijzen natuurlijk naar de ander want dat is makkelijk..
Jij hebt geen dienst afgenomen bij PostNL dus die gaan jouw ook niets vergoeden.
pi_183549812
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Jij hebt geen dienst afgenomen bij PostNL dus die gaan jouw ook niets vergoeden.
Waar. Maar zij hebben wel mijn pakket zomaar bij iemand anders geleverd (of de bezorger heeft zelf getekend en mijn pakket in zn zak gestoken).
  woensdag 5 december 2018 @ 15:16:39 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_183550561
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:21 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Hoe zet ik handmatig mijn zendingen erin? Want als ik mijn track en trace code (die overigens begint met LM en niet met 3S of KG) invoer en mijn postcode, zegt die dus zending niet gevonden..
meestal vind hij hem dan wel. Vaak pas als zending in Nederland is maar je kunt hem.dan wel vooraf al opslaan zodat hij hem later herkent.

Uiteindelijk komt er dan vaak ook in de app of op de postnl site een 3s code voor je pakje boven drijven.
Bij mij altijd lopende de zendending weet niet hoe dat uitpakt als je achteraf gaat zoeken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_183550714
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:16 schreef dop het volgende:

[..]

meestal vind hij hem dan wel. Vaak pas als zending in Nederland is maar je kunt hem.dan wel vooraf al opslaan zodat hij hem later herkent.

Uiteindelijk komt er dan vaak ook in de app of op de postnl site een 3s code voor je pakje boven drijven.
Bij mij altijd lopende de zendending weet niet hoe dat uitpakt als je achteraf gaat zoeken.

Heb inmiddels mijn zending gevonden in de app en zie ook de handtekening die gezet is. Echter herken ik de handtekening niet en is de naam die eronder staat ook niet bekend bij mij (of bij mijn buren)...
Heb contact gehad met de woningbouw en die konden ook niemand vinden met de naam WEST in mijn gebouw. Dus nu ga ik toch echt denken dat de bezorger zomaar heeft getekend. Heb PostNL ook een berichtje gestuurd via FB messenger nu. Hoop dat ze snel reageren.
Iemand tips wat ik verder nog kan doen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 december 2018 @ 15:42:51 #26
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_183550942
Ben wel benieuwd naar het verloop van dit topic. Als TS' achternaam niet West is dan lijkt me toch dat PostNL in gebreke is. Aangetekende verzending vereist zover ik weet dat geadresseerde tekent - en niet iemand met een andere achternaam en/of ID.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_183551028
Heb inmiddels de Bruna ook gebeld om te vragen of zij niet iets hebben ontvangen (en dat de bezorger zelf of de Bruna getekend heeft en misschien is vergeten een briefje achter te laten voor mij).
Dit was niet het geval. De Bruna heeft ook niks binnen.
Ik zit echt met mijn handen in het haar. ;(
pi_183551524
Ik had dit 2 weken geleden ook. Er zou ook een onderzoek worden ingesteld door het bedrijf, drie keer gebeld met PostNL en een hoop blablabla. Toen kwam de postbezorger bij mij aan de deur voor een ander pakket en vroeg ik hem of hij iets wist van mijn pakket. Toen zei hij dat hij dat pakket weken geleden had afgeleverd bj iemand uit mijn straat. Dus ik daarheen en bleek mijn pakket daar al weken te liggen, maar ik had nooit zo'n briefje of melding gehad dat het ergens anders was afgeleverd. Wel dat het dus bij mij was afgeleverd terwijl dit dus niet het geval was. '

Ik denk dat dit bij jou ook aan de hand is . Iemand uit jouw buurt/omgeving heeft het pakje en er is geen brief in de bus gedaan bij jou.
pi_183551604
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik had dit 2 weken geleden ook. Er zou ook een onderzoek worden ingesteld door het bedrijf, drie keer gebeld met PostNL en een hoop blablabla. Toen kwam de postbezorger bij mij aan de deur voor een ander pakket en vroeg ik hem of hij iets wist van mijn pakket. Toen zei hij dat hij dat pakket weken geleden had afgeleverd bj iemand uit mijn straat. Dus ik daarheen en bleek mijn pakket daar al weken te liggen, maar ik had nooit zo'n briefje of melding gehad dat het ergens anders was afgeleverd. Wel dat het dus bij mij was afgeleverd terwijl dit dus niet het geval was. '

Ik denk dat dit bij jou ook aan de hand is . Iemand uit jouw buurt/omgeving heeft het pakje en er is geen brief in de bus gedaan bij jou.
Ik heb mijn buren al gevraagd. Verder zit ik in een Facebook groep met heel veel mensen uit de buurt (woon op een campus). En tot nu toe nog geen hits binnen.. ik vraag mij sterk af of de bezorger het überhaupt wel heeft geleverd (dan wel bij de 'buren').
pi_183551653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:24 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Ik heb mijn buren al gevraagd. Verder zit ik in een Facebook groep met heel veel mensen uit de buurt (woon op een campus). En tot nu toe nog geen hits binnen.. ik vraag mij sterk af of de bezorger het überhaupt wel heeft geleverd (dan wel bij de 'buren').
Nou, dus niet mn directe buren maarl aan t eind van de straat. Denk echt dat dat t is, maar je hoort t vanzelf wel als je het al in de facebook groep hebt gevraagd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')