141p/m lijkt me nog al veel voor een bedrag van 3400,quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:44 schreef cherrycoke het volgende:
het gaat echt om een mini bedrag van 3400 euro dit is 141 p/m, ik heb perongelijk geklikt op niet afkopen kut
Als je niet afkoopt, wordt het in 2019 gevoegd bij je huidige pensioenregeling. Dat is niet ongunstig toch?quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:32 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb nog een klein pensioen staan, die ik bij een werkgever heb opgebouwd en nu vragen ze mij if ik dit uitgekeerd wil hebben.
is dit handig?
141 euro per jaar denk ik eerder...quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:44 schreef cherrycoke het volgende:
het gaat echt om een mini bedrag van 3400 euro dit is 141 p/m, ik heb perongelijk geklikt op niet afkopen kut
Ik moest hardop lachenquote:
Sowieso is het een maximum-bedrag, want de hoogte van het bedrag gaat ervan uit dat:quote:
Per jaar? Dan verwachten ze dat je nog 24 jaar leeft na je pensioen. Maw dat de gemiddelde persoon 91 wordt?quote:Op dinsdag 4 december 2018 21:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
141 euro per jaar denk ik eerder...
Of ze verwachten dat je na 2 jaar pensioen de pijp uit gaat.
Ik weet niet hoe oud ts is?quote:Op woensdag 5 december 2018 08:27 schreef bamibij het volgende:
[..]
Per jaar? Dan verwachten ze dat je nog 24 jaar leeft na je pensioen. Maw dat de gemiddelde persoon 91 wordt?
Niet helemaal. Bovenstaande redenatie hebben jaren lang volgehouden om hoge pensioenen uit te kunnen delen. De gemiddelde leefttjid was toen 75 of zo. Maar daar tellen alle jong overleden kinderen en dergelijke ook in mee. De pensooenfondsen kwamen er toen achter als je eenmaal de 65 haalde de kans dat je 80 werd best reeel was.quote:Op woensdag 5 december 2018 08:27 schreef bamibij het volgende:
Per jaar? Dan verwachten ze dat je nog 24 jaar leeft na je pensioen. Maw dat de gemiddelde persoon 91 wordt?
Voor een (in 2017) 'nu' 20-jarige is de verwachting (man) blijkbaar 81,07 jaar:quote:Op woensdag 5 december 2018 08:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud ts is?
Maar het zou mij niets verbazen als een nu 20jarige, een leeftijdsverwachting van 91 heeft.
van die toeslagen kun je vrijstelling krijgen(bij afkoop pensioen),dit kun je regelen door met hun in contact te tredenquote:Op woensdag 5 december 2018 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou het niet doen.
Het is belastbaar inkomen, dus je moet er nu belasting over betalen op het tarief waarin je zit. Daarnaast heeft dit effect op je toeslagen.
Ik heb geen enkel probleem met het verhuizen van de kleine pensioentjes tussen 2-474 euro naar mijn hiidige/lopende polis, ben alleen heel benieuwd hoeveel kosten daar dan weer vanaf gaan....quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:32 schreef Postbus100 het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)gn=socialsharing_web
Ik ga hier nog even een apart topic over openen, want ik vind dat dit aandacht verdient.
Btw: mijn link gaat over pensioenen onder de 2 euro. Maar er gaat ook iets gebeuren met pensioenen tussen de 2 en 474,11 euro. Die gaan verhuizen. Wellicht is dat eerder van toepassing op jou. Misschien even nalezen ergens?
Bij een reguliere waardeoverdracht worden de kosten gedragen door de oude of de nieuwe werkgever. Ben dan ook benieuwd of dat in deze gevallen ook geldt.quote:Op zaterdag 22 december 2018 06:19 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met het verhuizen van de kleine pensioentjes tussen 2-474 euro naar mijn hiidige/lopende polis, ben alleen heel benieuwd hoeveel kosten daar dan weer vanaf gaan....
Zeker weten? Of geldt dat alleen voor (bedrijfs) pensioenfondsen? Ikzelf heb in het verleden redeijk veel pensioenverzekeringen aangesmeerd gekregen. Lijkt me sterk dat die oude werkgevers daar nu nog de kosten van gaan krijgen. (Maar misschien ben ik hier wat cynisch in)quote:Op zaterdag 22 december 2018 07:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Bij een reguliere waardeoverdracht worden de kosten gedragen door de oude of de nieuwe werkgever. Ben dan ook benieuwd of dat in deze gevallen ook geldt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |