abonnement Unibet Coolblue
pi_183518616
Dag iedereen!

Dit is mijn 1e post hier dus als ik verkeerd zit hoor ik het graag

Nu vroeg ik me af, ik ben een beginnend bestuurder en
Ik ben gister (voor de 1e keer ooit) staande gehouden door meneer de weg agent omdat ik mijn telefoon vast had (kort) maar toch,
Voor korte tijd bumperkleven en het overschrijden van de maximale snelheid

De snelheid werd mij vergeven dus daarvoor kreeg ik geen boete,
Aldus voor de telefoon is 230 euro (tja dat is jammer dan)

Maar voor het bumperkleven werd mij verteld dat deze naar de officier van justitie werd gestuurd voor de boetebepaling

Nu werd mij ook verteld dat als ik eerder meerdere overtredingen had gemaakt dat de officier van justitie mijn rijbewijs in kan vorderen/schorsen

Mijn vraag is, kan dat?
(want dit is de 1e keer dat ik hiervoor of überhaupt staande ben gehouden)
Eerdere boetes die ik heb gekregen waren voor lagere snelheidsovertredingen (tot rond de 20 km/u te hard)

Nog maals sorry als ik verkeerd zit, maar weet niet hoe erg ik de pineut hiermee kan zijn
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 december 2018 @ 18:49:32 #2
408813 crew  trein2000
pi_183518680
1e keer krijg je gewoon een boete.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183518695
quote:
Nu werd mij ook verteld dat als ik eerder meerdere overtredingen had gemaakt dat de officier van justitie mijn rijbewijs in kan vorderen/schorsen

Mijn vraag is, kan dat?
Ja, dat kan. Het lijkt er alleen op dat dat in jouw geval niet van toepassing is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183518777
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:49 schreef trein2000 het volgende:
1e keer krijg je gewoon een boete.
Thanks!
Zal waarschijnlijk wel een fikse boete worden denk ik, maar dat liever dan geen rijbewijs hebben
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 december 2018 @ 18:55:34 #5
408813 crew  trein2000
pi_183518797
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:54 schreef Wilbird93 het volgende:

[..]

Thanks!
Zal waarschijnlijk wel een fikse boete worden denk ik, maar dat liever dan geen rijbewijs hebben
Als je het precies wil weten miet je even de zogenaamde “strafvorderingsrichtlijn” opzoeken. Daar staat het wel in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183518932
quote:
99s.gif Op maandag 3 december 2018 18:56 schreef qajariaq het volgende:
Beginnend rijder en dan al diverse keren geflitst en ook nog bumperkleven met een telefoon in je hand. Hoe zo vind je dat je het rijbewijs mag houden?
Had tijdens het bumperkleven geen telefoon in de hand ;)
(lees: kort uit de houder halen en daarna weer terug zetten in telefoon houder, ik weet ik zat fout dus doe er niet moeilijk over)

Dit waren opgetelde incidenten over een traject van +/- 20 km

Ook was het bumperkleven van korte duur, niet tijdens de volledige afstand die afgelegd is

Edit:

Meerdere keren geflitst is over een periode van 4 jaar en is 3x gebeurd
pi_183518969
Niks eigendom, het is een licentie die ze zo kunnen intrekken als je het te bont maakt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 3 december 2018 @ 19:31:15 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183519565
Krijg je ook strafpunten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183520601
quote:
5s.gif Op maandag 3 december 2018 19:31 schreef Lienekien het volgende:
Krijg je ook strafpunten?
Ja natuurlijk, gelijk 2
pi_183520825
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef Wilbird93 het volgende:
Dit waren opgetelde incidenten over een traject van +/- 20 km
Drie overtredingen in 20 km zou ik geen incidenten noemen, dat is structureel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183520989
Jeetje. Nog maar net je rijbewijs en al meer boetes dan ik in 13 jaar.

Ik gok dat je voor bumperkleven nu slechts een boete krijgt. De rest van je overtredingen zijn niet geregistreerde.
pi_183521364
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:46 schreef Wilbird93 het volgende:

Nog maals sorry als ik verkeerd zit, maar weet niet hoe erg ik de pineut hiermee kan zijn
Voor wat betreft bumperkleven, aannemende dat dit op de snelweg gebeurde moet je rekenen tussen de 430 en de 700 ¤.

Besef daarnaast dat een loopbaan van te hard rijden, bumperkleven, telefoon in je hand vroeg of laat (misschien nu al) leidt tot een perperdure cursus EMG.
pi_183522084
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_183523549
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef Wilbird93 het volgende:

[..]

Had tijdens het bumperkleven geen telefoon in de hand ;)
(lees: kort uit de houder halen en daarna weer terug zetten in telefoon houder, ik weet ik zat fout dus doe er niet moeilijk over )

Het gaat niet om moeilijk doen, je moet je gewoon je telefoon niet meer pakken als je aan het rijden bent. Je kunt nu wel zeggen dat je fout zat en de boete volledig accepteert, maar daar heeft niemand iets aan.
  dinsdag 4 december 2018 @ 00:43:28 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183526079
Ga er maar vanuit dat je een flinke douw krijgt, financieel gezien.
Want als de OVJ de boete vaststelt zal deze niet mals zijn.

Maar wat vooral meetelt is hoe lang jij al jouw rijbewijs hebt... Als dit jouw eerste boete ooit is en jij hebt jouw rijbewijs al meer dan 5 jaar, dan heb je de kans dat de OvJ jou gunstig gezind is.
En als jij misschien een hele goede reden had, om de telefoon aan te nemen (hoogzwangere vrouw of vriendin of een familielid die op sterven ligt...) dan heb je een kans dat je er met een relatief kleine boete vanaf komt.

Maar het ligt helemaal aan de omstandigheden. En nee, het maakt weinig uit als je weinig inkomen hebt... je hebt een auto... je kent de regels. Als je gewoon een verkeershufter bent, dan mag je van mij een flinke douw krijgen... :Y Want voor hetzelfde geld rij jij iemand dood!
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 07:45:55 #16
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183527246
Kom op mensen, TS stelt gewoon een vraag wat hij kan verwachten :{

Wij zijn allemaal moraalridders die ons altijd aan alle regeltjes houden, maar hou het een beetje gewoon.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:21:48 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_183527534
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2018 07:45 schreef Armani XL het volgende:
Kom op mensen, TS stelt gewoon een vraag wat hij kan verwachten :{

Wij zijn allemaal moraalridders die ons altijd aan alle regeltjes houden, maar hou het een beetje gewoon.
Ik maak bezwaar tegen het woord ‘moraalridders’ in dit verband. Als je als beginnend bestuurder zo’n waslijst van overtredingen kunt opnoemen (en vergeet niet dat al die boetes alleen de keren zijn dat hij gepakt is, Het toont aan dat zijn rijstijl gewoon asociaal is, want hoeveel keer heeft hij dit soort ongein niet uitgehaald zonder dat er een agent in de buurt was?), dan doe je iets goed verkeerd.

Ik rij ruim 30 jaar en heb minder boetes gekregen dan hij in vier. Dan vind ik dat je best een mening mag hebben zonder direct voor ‘moraalridder’ te worden uitgemaakt. Het is gewoon het fatsoen om je te houden aan de regels die we met zijn allen hebben vastgesteld om dit drukke land bewoonbaar en berijdbaar te houden. En dit soort jojo’s verdient dan dat ze hun rijbewijs een keer kwijtraken (en gebaseerd op het verhaal: zo niet nu, dan is het slechts een ‘event waiting to happen’).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 08:36:40 #18
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183527626
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik maak bezwaar tegen het woord ‘moraalridders’ in dit verband. Als je als beginnend bestuurder zo’n waslijst van overtredingen kunt opnoemen (en vergeet niet dat al die boetes alleen de keren zijn dat hij gepakt is, Het toont aan dat zijn rijstijl gewoon asociaal is, want hoeveel keer heeft hij dit soort ongein niet uitgehaald zonder dat er een agent in de buurt was?), dan doe je iets goed verkeerd.

Ik rij ruim 30 jaar en heb minder boetes gekregen dan hij in vier. Dan vind ik dat je best een mening mag hebben zonder direct voor ‘moraalridder’ te worden uitgemaakt. Het is gewoon het fatsoen om je te houden aan de regels die we met zijn allen hebben vastgesteld om dit drukke land bewoonbaar en berijdbaar te houden. En dit soort jojo’s verdient dan dat ze hun rijbewijs een keer kwijtraken (en gebaseerd op het verhaal: zo niet nu, dan is het slechts een ‘event waiting to happen’).
Wat ik vervelend vind, is dat een nieuwe user hier een vraag komt stellen over wat hij kan verwachten nadat hij een (paar) overtreding heeft gemaakt en vervolgens meteen wordt aangevallen en weggejaagd. Dat mag van mij wel wat minder.

Prima dat je daar wat van vind, maar daar gaat het topic helemaal niet over.
pi_183528304
Ik verwacht een boete, maar zo vreselijk ernstig klinkt het nou ook allemaal weer niet..hoewel bumperkleven, ik zou dat toch echt afleren.

Als je niet aan het bellen was.. die regel blijft ontzettend flauw puur omdat je het even in je hand hebt.
pi_183528607
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik maak bezwaar tegen het woord ‘moraalridders’ in dit verband. Als je als beginnend bestuurder zo’n waslijst van overtredingen kunt opnoemen (en vergeet niet dat al die boetes alleen de keren zijn dat hij gepakt is, Het toont aan dat zijn rijstijl gewoon asociaal is, want hoeveel keer heeft hij dit soort ongein niet uitgehaald zonder dat er een agent in de buurt was?), dan doe je iets goed verkeerd.

Ik rij ruim 30 jaar en heb minder boetes gekregen dan hij in vier. Dan vind ik dat je best een mening mag hebben zonder direct voor ‘moraalridder’ te worden uitgemaakt. Het is gewoon het fatsoen om je te houden aan de regels die we met zijn allen hebben vastgesteld om dit drukke land bewoonbaar en berijdbaar te houden. En dit soort jojo’s verdient dan dat ze hun rijbewijs een keer kwijtraken (en gebaseerd op het verhaal: zo niet nu, dan is het slechts een ‘event waiting to happen’).
Je zegje weer gedaan? :')

Laat TS lekker met rust. Hij stelt een vraag en wil graag antwoorden daarop. Het interesseert hem kennelijk geen drol hoeveel boetes jij in 30 jaar hebt gekregen (en mij ook niet).
pi_183528662
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Als je niet aan het bellen was.. die regel blijft ontzettend flauw puur omdat je het even in je hand hebt.
lekker appen ipv bellen nog gevaarlijker. ^O^
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:27:49 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183528724
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je niet aan het bellen was.. die regel blijft ontzettend flauw puur omdat je het even in je hand hebt.
Frontale botsing, ontzettend flauw puur omdat je het even in je hand hebt.
pi_183528832
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef Wilbird93 het volgende:
Meerdere keren geflitst is over een periode van 4 jaar en is 3x gebeurd
Wat voor een snelheden waren deze bekeuringen? Die kunnen wel van belang zijn.

Daarnaast wel voor een beginnende bestuurder een punten........ Zou best wel eens kunnen dat je dit een keer mag komen uitleggen voor een rechter.
pi_183528864
Je krijgt sws een punt op je rijbewijs nu. Een 2e punt is rijbewijs inleveren voor (door officier bepaalde) tijd.
pi_183528913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:39 schreef henkkeumus het volgende:
Je krijgt sws een punt op je rijbewijs nu. Een 2e punt is rijbewijs inleveren voor (door officier bepaalde) tijd.
Waarom maar 1 punt? Telefoon en bumperkleven zijn toch 2?
pi_183529013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom maar 1 punt? Telefoon en bumperkleven zijn toch 2?
Voor de telefoon heeft die direct een boete gekregen.
Het kan best zijn dat het CBR hem nu een EMG op gaat leggen (Educatieve maatregel gedrag) en die zijn duur.. Daar hoort een punt op je rijbewijs bij. Deze cursus is er om je bewust te maken van wat je gedaan hebt, een "dure 2e kans" ipv direct het spul in te nemen.

Het is voor TS allemaal de eerste keer dus ik denk persoonlijk dat die er met een boete vanaf komt..

Heb zelf een EMA (Educatieve maatregel Alcohol) moeten afleggen dus heb dit in den treurnis aan moeten horen in die cursusdagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 10:54:17 ]
pi_183530113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Wat voor een snelheden waren deze bekeuringen? Die kunnen wel van belang zijn.

Daarnaast wel voor een beginnende bestuurder een punten........ Zou best wel eens kunnen dat je dit een keer mag komen uitleggen voor een rechter.
Hooguit 17km te hard buiten de bebouwde kom op een A weg (dat is 1x voorgevallen)
Andere 2 waren voor 10km te hard gereden ook op A wegen buiten de bebouwde kom
pi_183530427
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik maak bezwaar tegen het woord ‘moraalridders’ in dit verband. Als je als beginnend bestuurder zo’n waslijst van overtredingen kunt opnoemen (en vergeet niet dat al die boetes alleen de keren zijn dat hij gepakt is, Het toont aan dat zijn rijstijl gewoon asociaal is, want hoeveel keer heeft hij dit soort ongein niet uitgehaald zonder dat er een agent in de buurt was?), dan doe je iets goed verkeerd.
Jammergenoeg doe ik dit dus bijna nooit, maar het was een lange werkdag/week voor mij geweest en ik wilde naar huis, dat zet alsnog niks recht maarja.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 december 2018 @ 12:51:51 #29
408813 crew  trein2000
pi_183530463
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:27 schreef Wilbird93 het volgende:

[..]

Hooguit 17km te hard buiten de bebouwde kom op een A weg (dat is 1x voorgevallen)
Andere 2 waren voor 10km te hard gereden ook op A wegen buiten de bebouwde kom
Die tellen dus niet mee. Alleen 30km+ overschrijding
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183530509
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:36 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Wat ik vervelend vind, is dat een nieuwe user hier een vraag komt stellen over wat hij kan verwachten nadat hij een (paar) overtreding heeft gemaakt en vervolgens meteen wordt aangevallen en weggejaagd. Dat mag van mij wel wat minder.

Prima dat je daar wat van vind, maar daar gaat het topic helemaal niet over.
Weggejaagd? Hij is er nog gewoon hoor ;)

Moeten we nou alleen maar kusje kroel doen omdat het een newbie is?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 16:20:13 #31
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_183534544
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:20 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als dát zou kunnen :P
Hier dan :* ^)
  woensdag 5 december 2018 @ 08:26:37 #33
64792 Mryc
play me one more song
pi_183544498
Mogelijk word je ook nog een EMG opgelegd door het CBR
pi_183545780
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:50 schreef Wilbird93 het volgende:

[..]

Jammergenoeg doe ik dit dus bijna nooit, maar het was een lange werkdag/week voor mij geweest en ik wilde naar huis, dat zet alsnog niks recht maarja.
Niet echt geloofwaardig, aangezien je in 3x voor beboet bent en 1x staande gehouden, of wel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 5 december 2018 @ 11:41:17 #35
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_183547059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:26 schreef Mryc het volgende:
Mogelijk word je ook nog een EMG opgelegd door het CBR
Is het niet zo dat je dan gelijk door oom agent moet worden aangemeld?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_183547242
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:41 schreef Eix het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je dan gelijk door oom agent moet worden aangemeld?
Je hebt gelijk. Het is inderdaad niet zo. Ook de rechter en de OvJ kan een emg-traject opstarten.
  woensdag 5 december 2018 @ 13:22:46 #37
3542 Gia
User under construction
pi_183548843
Hoe lang heb je al je rijbewijs, TS?
pi_183550279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:22 schreef Gia het volgende:
Hoe lang heb je al je rijbewijs, TS?
Ik vermoed 4 jaar.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef Wilbird93 het volgende:
Meerdere keren geflitst is over een periode van 4 jaar en is 3x gebeurd
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 5 december 2018 @ 15:08:42 #39
3542 Gia
User under construction
pi_183550451
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:58 schreef baskick het volgende:


Ik vermoed 4 jaar.


Overheen gelezen.

Maar goed, voor één ritje van 20 km vind ik dit nogal wat overtredingen.
pi_183550459
1 punt. Nu even voorzichtig zoen totdat je geen beginnend bestuurder meer bent. Zonder als het rijbewijs wordt ingetrokken.
quote:
Wat telt mee?
Houdt de politie een beginnend bestuurder staande? Dan worden de volgende overtredingen geregistreerd:

bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (dit zijn snelheidsovertredingen die worden afgedaan via het strafrecht);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materiële of immateriële schade door het niet juist naleven van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:10:51 #41
64792 Mryc
play me one more song
pi_183550480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:41 schreef Eix het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je dan gelijk door oom agent moet worden aangemeld?
Nee, politie kan het CBR verwittigen over jouw overtredingen en het CBR kan dan een EMG opleggen
pi_183550585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Overheen gelezen.

Maar goed, voor één ritje van 20 km vind ik dit nogal wat overtredingen.
Helemaal mee eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:09 schreef djh77 het volgende:
1 punt. Nu even voorzichtig zoen totdat je geen beginnend bestuurder meer bent. Zonder als het rijbewijs wordt ingetrokken.

[..]

Ook als TS geen beginnend bestuurder meer is, zou het wenselijk zijn als hij zich gewoon gedraagt ^O^ Hij kan overigens ook daarna zijn rijbewijs nog prima kwijtraken :7
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')