?quote:Op zondag 2 december 2018 10:21 schreef Poes. het volgende:
Ik sloot 7 1/2 jaar geleden een hypotheek af bij de ING en werd verplicht om daar ook onze bankzaken te doen.
Na de scheiding blijven hangen bij ING, ben er zeer tevreden over Vooral de app is handig.
Nee joh, nooit last van.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.quote:Op zondag 2 december 2018 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu denk ik er aan om over te gaan stappen naar Knab omdat dit meer bij mijn behoeftes lijkt te passen en het me ook erg makkelijk lijkt.
Waar regel jij je bankzaken, en waarom daar? Wat zijn de voordelen, wat de nadelen? En vertel ook even je situatie. Samen, alleen, kinderen etc.
Ik ben dus getrouwd en heb een kind waar ik voor spaar en ben van plan over te stappen naar Knab.
Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 10:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.
Maar bij ING hebben wij (tweeën) al decennia onze betaalbankzaken en hypotheek met actieve betaalrekening korting.
Voor de spaarrente hoef je het niet te doen, wel voor het gemak.
Verder had ik een Knab rekening, maar ben overgestapt naar MoneYou vanwege gratis betaalpas.
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?quote:Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?quote:Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?
1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".
2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"
3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Plm. 2012. Toen zijn we op een ING hypotheek overgestapt.quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen.
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.quote:Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
quote:Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.
Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
het ontkennen van afspraken heb ik ook ervaring mee in mijn hypotheekgesprek. Ik ben toen opgestaan en weggelopenquote:Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?
1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".
2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"
3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?
Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?quote:Op zondag 2 december 2018 12:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.
Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.quote:Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:
[..]
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.
Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
Ik gebruik alleen het pasje van de gezamenlijke rekening, dus geen idee.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Dito! Ik moest een afspraak van een uur inplannen met een zakelijk adviseur voor een simpele zakelijke betaalrekening zonder kredietmogelijkheid. Daar had ik echt zó geen zin in.quote:Op zondag 2 december 2018 13:35 schreef SpecialK het volgende:
Voor zakelijk
ING, omdat toen ik naar de Rabobank ging om een zakelijke rekening te openen ze een afspraak voor me wilde maken over 4 a 5 weken om even langs te komen terwijl de ING dat in 16 minuten voor me gepiept had. Doei rabobank. Doeiiiiii daaag.
TAN-codes kon je ook gewoon automatisch per sms krijgen als je een transactie invoerde. Verder geen extra kastje of dingetje nodig. Ideaal.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Die lijst was maar kort eigenlijk. Gaat de afgelopen 8 of 9 jaar al gewoon via SMS. Sinds 3 jaar via de app. ING was wat dat betreft altijd de eerste met het inzetten van makkelijker betalen. Ik zie nu nog mensen bij andere banken met zo'n reader apparaat rotzooien met 80 cijfers over en weer intypen voordat je 1 transactie hebt gedaan ik zou er mijn polsen van open krassen.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?
Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |