abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 2 mei 2019 @ 11:12:27 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186560388
registreer om deze reclame te verbergen
En heel gecellig _O- volgens Boulevard :P
pi_186577188
Wat een bende in die cel!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 08:34:26 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186664736
Gevangenis legt zware sanctie op, geen bezoek meer voor Frank Masmeijer :D

De niet te benijden oud-showmaster Fank M. heeft het in de gevangenis van Antwerpen nu nóg zwaarder dan vorige week al te zien was op de foto’s die prive van zijn leven achter de tralies publiceerde.

De toestanden in Belgische gevangenissen zijn voor Nederlandse rechters al aanleiding om landgenoten maar mondjesmaat uit te leveren, voor de gedetineerden zelf zijn ze regelmatig aanleiding om in opstand te komen. Soms leidt dat tot complete opstanden in de penitentiaire inrichtingen, zoals de oude bajes in hartje Antwerpen, maar soms ook tot acties die minder de aandacht trekken. Zo een is er nu aan de gang, en die heeft voor Frank M. (57) grote gevolgen!

Een groot aantal gevangenen dat overdag werkzaamheden verricht, is in staking gegaan tegen nieuwe maatregelen die hen niet aanstaan. Zoals wij vorige week onthulden is het Frank toegestaan elke dag een douche te nemen, maar krijgen sommige van zijn medegevangenen maar eens in de twee weken de gelegenheid zich op die manier te verfrissen.

Dagelijkse sleur
Als reactie op die staking heeft de gevangenisdirectie besloten dat niemand deze week bezoek mag krijgen. Voor Frank was de komst van zijn twee dochters en zijn Nederlandse vriendin JAMIE altijd een welkome onderbreking van de dagelijkse sleur. Net nu hij in Nederland weer veel aandacht kreeg door de van hem gemaakte foto’s, hoort hij nu niet wat hier de reacties daarop waren.

Zelf was hij er, naar verluidt, door geschokt omdat hij helemaal niet had gemerkt dat er foto’s van hem gemaakt werden. In België werd door verschillende kranten over de smokkelfoto’s geschreven. Hoe de directie van de gevangenis erop gereageerd heeft, is niet bekend. Deze zaak staat overigens los van de staking en het bezoekverbod.

Op 23 mei hoort Frank of, en zo ja hoe lang, hij nog achter slot en grendel blijft. Dat zal - als hij definitief is veroordeeld - niet meer in het sterk verouderde, Antwerpse complex zijn. Na het vonnis gaat hij naar Nederland of naar een gevangenis in België met wat meer vrijheden. Daar zal Frank Masmeijer dan, naar verwachting, in elk geval EEN DERDE van zijn opgelegde straf moeten uitzitten.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-frank-masmeijer

Voortaan maar weer met Bubba een gesprekje aanknopen :P
pi_186753435
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2018 16:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Extra zitting voor Masmeijer na plotselinge bekentenis over cocaïnesmokkel

De gevallen tv-presentator Frank Masmeijer (57) moet volgende week donderdag verplicht in Antwerpen verschijnen op een extra zitting in het strafproces tegen hem. Aanleiding is plotselinge bekentenis die hij vorige week aflegde tijdens het pleidooi in de zaak.

Masmeijer wordt verdacht van betrokkenheid bij de smokkel van 467 kilo cocaïne in de haven van Antwerpen, half oktober 2014. Het Hof van Beroep in Antwerpen heeft een gevangenisstraf van acht jaar en een geldboete van 40.000 euro geëist. Een week geleden bekende Masmeijer voor het eerst in vier jaar dat hij willens en wetens had meegewerkt aan de smokkel. Tot daarvoor heeft hij de betrokkenheid altijd ontkend.

https://www.ad.nl/binnenl(...)inesmokkel~a74933c2/

Zo komt Frank ook nog een keertje buiten :+
Een beetje late reactie maar ik wil hier wat uitleggen over het Belgische rechtsysteem. Als je onschuldig pleit en je blijkt toch schuldig te zijn is meestal je straf hoger als dat je een "beetje bekend" en schuldig blijkt te zijn. Dus de kans op een lagere straf is dus groter bij een gedeeltelijke bekentenis dan bij onschuldig pleiten en toch schuldig bevonden worden.
Slim trucje van zijn advocaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 10-05-2019 22:32:28 ]
pi_186911027
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 07:59:37 #56
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_187560318
Update:

ANTWERPEN - Frank Masmeijer hoort donderdag van het hof van beroep in Antwerpen opnieuw wat zijn straf wordt voor zijn rol in een drugssmokkelzaak in België. De uitspraak zou eigenlijk op 23 mei zijn geweest, maar werd een maand uitgesteld omdat het hof meer tijd nodig had.

De ex-showman werd in 2017 veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de invoer van 467 kilo cocaïne, ter waarde van 23 miljoen euro. De rechtbank oordeelde dat het vaststaat dat Masmeijer betrokken was bij de invoer van de cocaïne via de Antwerpse haven. Hij had er als opdrachtgever voor gezorgd dat de pallet bananen uit Zuid Amerika waar de drugs in was verstopt werd opgehaald in de haven.

Bronnetje
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 08:00:41 #57
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_187560324
De voormalige NCRV-coryfee, beroemd van programma's als de Holidayshow en Dinges, werd veroordeeld tot acht jaar cel en een boete van 48.000 euro. Masmeijer gaf na lang ontkennen toe dat hij betrokken is geweest in de zaak, maar naar eigen zeggen was er voor hem slechts een beperkte rol weggelegd als bemiddelaar tussen de opdrachtgevers en de uitvoerders.

Wetswijziging

Een nieuwe wetswijziging in België, over de term de term drugsinvoer, heeft mogelijk invloed op de strafzaak. In hoger beroep is acht jaar celstraf tegen Masmeijer geëist en een boete van 40.000 euro. In de smokkelzaak zijn 32 verdachten in hoger beroep gegaan.

Frank Masmeijer zit sinds november vorig jaar in de Belgische cel. Daar is hij gedurende het hoger beroep alvast aan zijn celstraf begonnen. Over de Belgische cel heeft Masmeijer heel wat te klagen. Hij zit daar volgens hemzelf in “mensonterende omstandigheden”.

Huwelijk

Behalve zijn vrijheid heeft de zaak Frank Masmeijer hem ook zijn huwelijk gekost. Masmeijer werd in 2014 opgepakt, waarna hij een tijd vastzat en een tijd met een enkelband heeft rondgelopen. In 2017 kondigde hij aan van zijn vrouw Sandra te scheiden. Het stel was 27 jaar samen en ze hebben twee dochters.

Masmeijer hield in de jaren tachtig met programma’s als Dinges en De Holidayshow miljoenen kijkers aan de buis gekluisterd. Na zijn tv-carrière vertrok hij naar België en zette daar horecazaken op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_187631606
https://www.ad.nl/show/ne(...)utm_campaign=stdc_ad

Negen jaar cel voor Frank Masmeijer
Frank Masmeijer moet negen jaar de cel in en een boete van 90.000 euro betalen voor zijn betrokkenheid bij de invoer van een grote partij drugs in 2014. Het Belgische Hof van Beroep heeft in hoger beroep besloten dat hij een jaar langer de cel in moest dan een eerdere veroordeling. Voormalig televisiester Masmeijer (57) zit als sinds eind november in hechtenis. Hij was niet bij de uitspraak aanwezig.

Zie verder de link.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:06:48 #59
3647 B.R.Oekhoest
Berend Rinus is de naam
pi_187633456
Van Coryfee naar Corvee, en uiteindelijk naar Conifeer.......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 27 juni 2019 @ 21:54:48 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187638789
Onze verslaggever Janine Schuinder twittert vanuit de rechtszaal en heeft inmiddels de persrechter gesproken die de uitspraak van Masmeijer toelicht.

https://www.shownieuws.nl(...)masmeijer-uitspraak/

Vanavond bij Shownieuws :P
pi_187639118
Van 9 jaar NCRV naar 9 jaar in de puree...
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:15:32 #62
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_187639212
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Van 9 jaar NCRV naar 9 jaar in de puree...
Ha goede TT voor de volgende
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:16:17 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187639231
Real life soap is nog altijd mogelijk *) *O*

Wie verzint een leuke titel :@ O-)
  zondag 14 juli 2019 @ 18:54:43 #64
16715 Mylene
*schatje*
pi_187922123
Frank werd kennelijk bijna naakt op de trein gezet naar Antwerpen door Albanezen om geld te halen wat hij hen verschuldigd was. Het staat in de roddelbladen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:53:13 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187951576
Masmeijer zit straf uit in België en gaat niet meer in cassatie

Frank Masmeijer geeft de strijd met de Belgische justitie op en is niet meer in cassatie gegaan tegen het vonnis van negen jaar cel. Dat zegt zijn advocaat Kris Vincke die hem eind vorige week heeft bezocht en de zaak heeft besproken

Ook is het de bedoeling dat Masmeijer zijn straf in de Belgische gevangenis in Beveren zal uitzitten. Hij zal volgens Vincke ‘hoogstwaarschijnlijk’ geen gebruik maken van de garantie om zijn straf in Nederland te mogen uitzitten.

Ex-televisiester Masmeijer werd 27 juni in Antwerpen in hoger beroep veroordeeld tot negen jaar cel én een boete van 90.000 euro voor zijn aandeel in een groot drugstransport. Ook werd Masmeijer schuldig bevonden aan enkele andere feiten, zoals het stelen van 32.000 euro van een man van wie hij de creditcard afhandig had gemaakt.

Rol
,,Dat soort feiten blijft hij ontkennen, maar hij schikt zich nu in de straf,” aldus Vincke. Masmeijer heeft alleen een bescheiden rol als bemiddelaar bekend in de grote cocaïnezaak, maar het Hof van Beroep acht zijn rol veel groter. Masmeijer stapte na zijn tv-carrière in de Antwerpse horeca, maar kwam in grote financiële problemen.

De garantie om zijn straf in Nederland te mogen uitzitten had Masmeijer gekregen toen hij eind vorig jaar werd opgepakt en naar België werd overgeleverd voor het hoger beroep in zijn zaak. Masmeijer zat al eerder vast in Antwerpen, toen onder slechte omstandigheden. In de nieuwe gevangenis in Beveren zit hij beter.

In België kan Masmeijer al na één derde van zijn straf vrijkomen. Omdat hij alles bij elkaar al bijna 17 maanden achter de tralies heeft gezeten, kan hij over ruim anderhalf jaar de cel uit. Daarvoor moet dan wel een reclasseringsplan klaar liggen bij de strafuitvoeringsrechter, die dan kán besluiten dat Masmeijer vervroegd vrij te laten

https://www.ad.nl/show/ma(...)n-cassatie~a0e999ed/

Zo Frankie en nu lekker 18 maanden niet meer de pers opzoeken ;)

:W :W :W :W :W :W
pi_190875772
Frank Masmeijer: in maart al vrij(en) met enkelband

Wie had gedacht dat we dit jaar niks meer over Frank Masmeijer zouden horen, komt bedrogen uit: volgens zijn ex komt hij in maart vrij met een enkelband en trekt hij voorlopig bij haar in. Terwijl hij vorig jaar tot 9 jaar celstraf is veroordeeld voor betrokkenheid bij grootschalige drugshandel.

Frank had in december vanuit zijn cel in de gevangenis van Beveren zijn ex-vrouw Sandra Birsak bloemen voor hun 30-jarig ‘trouwjubileum’ gestuurd. Dat raakte kennelijk een gevoelige snaar: hij mag bij haar in Antwerpen komen wonen. Zonder adres in België zou hij niet vrij kunnen komen.
https://www.misdaadjourna(...)rijen-met-enkelband/

https://hollywoodhuizen.n(...)-bij-zijn-ex-sandra/
pi_190875907
Komt het toch nog goed en kan hij Sandra weer voor zich winnen ^)
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:11:11 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190876251
Maar hoe is het nu met de bananen in doos :?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 4 januari 2020 @ 17:11:25 #69
22592 crew  Ole
pi_190876254
:o deze zag ik even niet aankomen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 18:43:47 #70
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_190877411
Een gevangenisstraf in België is ook niet meer wat het geweest is. Het lijkt wel Nederland, waar de boeven zelf wel bepalen of het hen schikt om eventjes te zitten. :(
  zondag 5 januari 2020 @ 20:05:57 #71
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_190894117
En dan klagen dat de straffen in NL zo belachelijk zijn. :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_190895773
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:11 schreef Ole het volgende:
:o deze zag ik even niet aankomen!
+1 :o
kloddert maar een eind weg....
EEN KAMEEL KIJKT NOOIT ACHTEROM.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop: