abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183767839
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:12 schreef liedetector het volgende:

[..]

postverdeler, dus we gaan het wel merken
Ik denk dat het verstandig is om uit te zoeken op welke punten het dan eventueel bij je mis zou kunnen gaan. Vraag me overigen af of ze dit niet weer terug gaan draaien, net zoals met die georoute. Ik kan me niet voorstellen dat buiten samenvoegen sneller is dan binnen samenvoegen, maar ze rekenen weer veel te optimistisch, as usual.
pi_183767865
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 17:16 schreef zerebus het volgende:

[..]

Ik denk dat het verstandig is om uit te zoeken op welke punten het dan eventueel bij je mis zou kunnen gaan. Vraag me overigen af of ze dit niet weer terug gaan draaien, net zoals met die georoute. Ik kan me niet voorstellen dat buiten samenvoegen sneller is dan binnen samenvoegen, maar ze rekenen weer veel te optimistisch, as usual.
Met mis bedoel ik dat mensen onder nog meer druk komen te staan dan ze nu al doen, en al die fouten die erin blijven, ik vind het gewoon 10x niks, waarschijnlijk een mooi moment om wat anders te gaan zoeken
pi_183768358
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:30 schreef gelestipjes het volgende:
Binnen heb je op zich niet echt last van die combibundel. Het bevalt de meeste mensen dan ook prima, en het gaat ook wel sneller. Het enige punt is dat postnl de tijdsbesparing altijd veel te optimistisch inschat, dus dan maken ze er veel te grote diensten van, en als het dan een beetje druk is halen mensen het gewoon niet, niet alleen de langzame mensen niet, maar ook de mensen die best snel zijn halen het dan niet.
Nou ja, sneller? Dat hangt af van de ervarenheid van de voorbereider. Voor zeer ervaren voorbereiders is de tijdswinst verwaarloosbaar. Bovendien is het ook afhankelijk van de hoeveelheid machinepost. De tijdswinst is het grootst bij veel machinepost en weinig samenvoegpost, omdat je dan al dat heen en weer geblader niet meer hebt. Maar als er wel veel samenvoegpost is dan zit je op een gegeven moment daar weer tussen te bladeren, en als er juist weinig machinepost is was je daar sowieso al weinig tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste plek om de samenvoegpost tussen te zetten. En laat nou uitgerekend die machinepost steeds harder dalen. Dus dat betekent dat de (bescheiden) tijdswinst van die combibundel ook steeds kleiner wordt.

Bij ons op de vestiging geven teamleiders het ook schoorvoetend toe. De combibundel levert in de voorbereiding maar weinig tijdswinst op. Zeker niet in die mate dat je flink op de voorbereiders kunt bezuinigen en daardoor weer teams kunt indikken en vestigingen samenvoegen, want daar zou de grootste besparing vandaan moeten komen.

En de kleine tijdswinst die er binnen gemaakt wordt, die ben je buiten ruimschoots kwijt. Het is gewoon veel meer werk, dat bezorgen uit een combibundel. Die 1 a 2 minuten waarmee de looptijden verhoogd worden is echt niet toereikend.

We werken nu een jaar met de combibundel en de codeerregel en het is prut. De kwaliteit wordt slechter, de werkdruk binnen neemt toe, en steeds meer mensen (zowel voorbereiders als postbezorgers) nemen ontslag. Hetgeen volgens de leiding uiteraard niks met elkaar te maken heeft, want het komt door de aantrekkende economie, zeggen ze. Alsof het een het ander uitsluit.

Maar ze doen maar, want al die puinhopen zijn wel goed voor mijn overuren en mijn portemonnee. Alleen mijn intrinsieke motivatie en arbeidsethos hebben er wel ernstig onder te lijden, maar wat moet je. Je kunt je heel erg gaan opwinden, maar dat lost niks op, want de leiding luistert toch niet. Dus je kunt het maar beter gelaten over je heen laten komen en accepteren dat we niet dezelfde kwaliteit als vroeger meer leveren. Maar het is wel jammer dat je niet meer trots kunt zijn op je werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183768469
Straten met subnummering zijn helemaal een drama. Die controleer ik steeds voordat ik begin met lopen en voeg ze gelijk samen. Anders blijf je heen en weer lopen.
pi_183772542
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 17:14 schreef the_X het volgende:
Gelukkig gaat de tegenbeweging haar naam veranderen naar pib, maakt het er wel duidelijker op! :') :|W

Mocht je willen weten waar pib voor staat: postbezorgers in beweging :')

https://www.facebook.com/PibPostnl/posts/1414778778655863
origineel is de naam niet want tien jaar terug had de sp(red de postbode)dit al
pi_183782830
Net kwam er een vriendelijke meneer de (verkeerd bezorgde) rouwpost bij me brengen. Hoewel ik blij ben dat hij even de moeite nam, steekt dat foute bezorgen me toch wel. Overigens beweerde hij dat het iemand van dhl was, kan dat? Kan er online niets over vinden.
pi_183783002
Rouwpost wordt volgens mij alleen door Postnl gedaan. Ik kan het mis hebben.
pi_183783703
Snel vraagje onder de kenners.
Hoevaak wordt een pakket onderweg gewogen? Wordt het bij het afhalen bij een pakketpunt verplicht gewogen?

Er is iets misgegaan met mijn bestelling en wellicht kan met het gewicht nog worden getraceerd waar het misgaat...
pi_183789952
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg maar even bellen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 17-12-2018 19:06:42 ]
  maandag 17 december 2018 @ 18:43:47 #235
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183790015
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg mar even bellen
Oh bah. Met je tanden op een randje tegels, vreselijk.
pi_183790498
Auw ....
pi_183790514
Bedenk je trouwens ook dat de meeste aanvullende zorgverzekeringen hier ook dekking voor bieden.
pi_183798263
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg maar even bellen
Hier worden zooltjes ook vergoed, fiets niet want daar krijg je een (royale) beloning voor
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183798643
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:12 schreef Yreal het volgende:
Bedenk je trouwens ook dat de meeste aanvullende zorgverzekeringen hier ook dekking voor bieden.
Dat ligt eraan of je een tandongevallenverzekering hebt. Die moet tegenwoordig apart worden afgesloten. Als je in 2017 of 2018 een verzekering via independer hebt afgesloten, heb je die gratis erbij gekregen.

@Bottendaal, je moet zeer zeker proberen de kosten op PostNL te verhalen. Als er iets gebeurt onder werktijd, zijn zij aansprakelijk. Laat je niet zomaar afschepen met een of ander lulverhaal.
pi_183801923
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Schrikken zeg! Weet toevallig dat je in een erg prettige groep postbezorgers zit en ga ervanuit dat je verder geen nadelige gevolgen hebt van de valpartij? Wat iedereen zegt is waar, dit is een bedrijfsongeval waar post.nl verzekerd voor is, dus als het goed is vergoeden ze de kosten. Neem ook aan dat ze er zonder morren werk van maken. Sterkte Bottendaal.
pi_183802216
Sterkte Bottendaal!
En ja Postnl moet dat vergoeden. Dat zijn de regels als het onder werktijd is gebeurd. Laat je niet afschepen.

Admi moet met jou een formulier invullen, waarna de boel in gang gezet gaat worden.
pi_183803473
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Sterkte Bottendaal!
En ja Postnl moet dat vergoeden. Dat zijn de regels als het onder werktijd is gebeurd. Laat je niet afschepen.

Admi moet met jou een formulier invullen, waarna de boel in gang gezet gaat worden.
Klopt, dit gebeurd ook, ik krijg een formulier thuis gestuurd.
pi_183803548
In 2019 heb ik een aanvullende verzekering, dat duurt niet zo lang meer, ik heb inderdaad een fijne groep collega's die goed weten hoe alles werkt

Ik heb voor de rest geen nare gevolgen van de valpartij.

Bedankt voor de steunende woorden!
pi_183803973
Loonstrookje staat ook weer op HR.
pi_183806444
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:40 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je een tandongevallenverzekering hebt. Die moet tegenwoordig apart worden afgesloten. Als je in 2017 of 2018 een verzekering via independer hebt afgesloten, heb je die gratis erbij gekregen.

@Bottendaal, je moet zeer zeker proberen de kosten op PostNL te verhalen. Als er iets gebeurt onder werktijd, zijn zij aansprakelijk. Laat je niet zomaar afschepen met een of ander lulverhaal.
meeste aanvullende verzekeringen dekken dat ook.
pi_183810399
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:58:56 #247
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183810744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
O, ik wil het weten! Misschien moet ik dat ook bestellen, als ik dat ook hartstikke leuk vind! Kun je het niet in een spoiler zetten?
pi_183810751
quote:

Ik heb hem ook besteld. Mooi dat het zowaar geen tegenvaller is. Altijd leuk om in zo'n verrassingspakket te graaien in ieder geval.
pi_183811072
quote:

Hier ook binnen. Ben er ook blij mee :P

Met bonnen moet je zelf nog moeite doen om dingen bij elkaar te zoeken :+
pi_183811162
Bedankt dat jullie mijn pakketjes het hele jaar door leveren. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')