abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183452201

Mooi hè?
Had nog nooit van ze gehoord..... Ik zal wel ergens onder een steen hebben gelegen.... :@

quote:
OVER

Suzan & Freek vinden elkaar op de middelbare school, waar tijdens de muziekles de liefde voor muziek uitmondt in de liefde voor elkaar. Muziek is een hobby die steeds meer tijd in beslag neemt en vanuit hun basis in de Achterhoek groeit het aantal popzalen waar wordt opgetreden gestaag verder uit het land in tot aan de Randstad aan toe. De liefde voor elkaar en de liefde voor muziek blijven echter onverminderd groot.

Onder de noemer ‘De Minuut‘ wordt wekelijks een nieuwe cover op Facebook geplaatst, en dat blijft niet onopgemerkt. Een eigen versie van Don’t Let Me Down gaat zelfs wereldwijd viraal nadat The Chainsmokers zelf deze versie van hun liedje ontdekken en via hun social media delen, met meer dan een miljoen views tot gevolg. De Minuut met andere covers hebben hetzelfde effect. In totaal is de muziek van Suzan & Freek op Spotify al meer dan 20 miljoen keer beluisterd.

Naast twee eigen uitverkochte clubtours waren Suzan & Freek ook te zien op festivals als Paaspop, Sziget in Boedapest, Concert at SEA, Bierpop en Tuckerville.

Het duo brengt nu haar eerste eigen single uit: Als Het Avond Is.
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:13:28 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183452426
Ik vind het ook aardig,
het doet me wel veel denken aan:
pi_183453576
Voor een Nederlands nummer meer dan prima.
pi_183455651
Een tenenkrommend slecht nummer. Generieke standaard-akkoorden en een songtekst die tegen het zwakzinnige aangrenst. Maar het zegt wel iets over Nederland Muziekland anno 2018 dat dit soort shit commercieel succesvol is.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:21:02 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_183455978
Leuk liedje, alleen de tekst is wat tenenkrommend.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:27:05 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183456074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:00 schreef Elfletterig het volgende:
Een tenenkrommend slecht nummer. Generieke standaard-akkoorden en een songtekst die tegen het zwakzinnige aangrenst. Maar het zegt wel iets over Nederland Muziekland anno 2018 dat dit soort shit commercieel succesvol is.
Alsof het in het buitenland veel beter is. Ik denk dat veel Engelstalige songteksten vertaald nog veel zwakzinniger overkomen dat dit.
pi_183457317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:21 schreef Crutch het volgende:
Leuk liedje, alleen de tekst is wat tenenkrommend.
Dit inderdaad. Melodie heeft wel wat, maar de tekst gaat echt nergens over.

Soms voel ik me slecht dat je niet zo vaak meer echt praten wil
Ik kan het niet hebben als het avond is, oh want ‘s avonds mis ik je vaak
Je weet dat ik niet luister als je praat als dit en me raakt als dit en dan gaat
Zeg me dat het goed komt, geef me stukjes toekomst, of moet ik je maar laten gaan?
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:49:12 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_183459078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:24 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Melodie heeft wel wat, maar de tekst gaat echt nergens over.

Soms voel ik me slecht dat je niet zo vaak meer echt praten wil
Ik kan het niet hebben als het avond is, oh want ‘s avonds mis ik je vaak
Je weet dat ik niet luister als je praat als dit en me raakt als dit en dan gaat
Zeg me dat het goed komt, geef me stukjes toekomst, of moet ik je maar laten gaan?

_O-

Nog zo'n mooie:
"Ik heb je vaak gemist, inderdaad." :')
Je moeder is een hamster
pi_185341954
Ik geef het twee jaar. Dan is Avond van Boudewijn de Groot in de Top 2000 vervangen door Als Het Avond Is van Suzan & Freek.

En heel Zieuwent en Harreveld stemmen mee!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 maart 2019 @ 16:00:46 #10
484323 SuperVo
Het gaat fenomenaal.
pi_185342902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het ook aardig,
het doet me wel veel denken aan:
Begin doet mij vooral denken aan:
pi_185364348
Inderdaad. Het lijkt zo te horen op best veel verschillende nummers. Creatieve leners, dit stel!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_188489198
Je weet dat ik niet luister als je Brabants praat.
pi_188489444
Ik hoorde dat deze mensen hun baan hebben opgezegd om zich fulltime op de muziek te storten, ik wens ze veel succes. :)
-nee-
pi_188490284
9
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:00 schreef #ANONIEM het volgende:
Een tenenkrommend slecht nummer. Generieke standaard-akkoorden en een songtekst die tegen het zwakzinnige aangrenst. Maar het zegt wel iets over Nederland Muziekland anno 2018 dat dit soort shit commercieel succesvol is.
Als ik dit vergelijk met wat er ooit qua Nederlandstalige muziek commercieel succesvol is geweest dan zit het in de hogere regionen.

Daarbij moet je er sowieso van uitgaan dat als hetgeen wat je leuk vindt te maken volledig gebasseerd is op mainstream invloeden je mainstream muziek krijgt.
pi_188491154
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik hoorde dat deze mensen hun baan hebben opgezegd om zich fulltime op de muziek te storten, ik wens ze veel succes. :)
Dit nummer is wel platinum geworden.
Geld zullen ze nu dus wel hebben.
Waarom niet verder gaan met wat je leuk vind ?
En ze staan ook op YouTube en daar komt ook geld vandaan .
pi_188491302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dit nummer is wel platinum geworden.
Geld zullen ze nu dus wel hebben.
Waarom niet verder gaan met wat je leuk vind ?
En ze staan ook op YouTube en daar komt ook geld vandaan .
Ik wil er op zich wel geld op zetten dat het een eendagsvlieg is. :P

Geen idee wat je verdiend hoor, met één succes. Maar ze zullen er geen miljonair mee geworden zijn, toch?
-nee-
pi_188491337
Blauwe dag vind ik qua melodie ook best een lekker nummer. Ook van hen
pi_188491349
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik wil er op zich wel geld op zetten dat het een eendagsvlieg is. :P

Geen idee wat je verdiend hoor, met één succes. Maar ze zullen er geen miljonair mee geworden zijn, toch?
http://www.queester.nl/wp(...)lbum-platina-status/
pi_188491472
quote:
Da’s geen vetpot dus. :P
-nee-
pi_188496480
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 14:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik wil er op zich wel geld op zetten dat het een eendagsvlieg is. :P
Dan zouden we nu al je inzet kunnen cashen want zowel Avond als Blauwe dag scoorden hoge ogen. En met twee hits ben je al geen eendagsvlieg meer.

quote:
Geen idee wat je verdiend hoor, met één succes. Maar ze zullen er geen miljonair mee geworden zijn, toch?
Op weg.

Als je video op Youtube goed bekeken wordt en regelmatig op de NL stations wordt gedraaid dan rol je best lekker.

En zolang ze er zo onbevangen in blijven staan zoals nu is meer succes wel gegarandeerd.
pi_188501969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan zouden we nu al je inzet kunnen cashen want zowel Avond als Blauwe dag scoorden hoge ogen. En met twee hits ben je al geen eendagsvlieg meer.
[..]

Op weg.

Als je video op Youtube goed bekeken wordt en regelmatig op de NL stations wordt gedraaid dan rol je best lekker.

En zolang ze er zo onbevangen in blijven staan zoals nu is meer succes wel gegarandeerd.
Nou we gaan het zien, ik gun ze alles hoor, maar ik vind het echt zo’n typische one-hit wonder. :P
-nee-
pi_188506011
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 13:05 schreef Beathoven het volgende:
9
[..]

Als ik dit vergelijk met wat er ooit qua Nederlandstalige muziek commercieel succesvol is geweest dan zit het in de hogere regionen.

Daarbij moet je er sowieso van uitgaan dat als hetgeen wat je leuk vindt te maken volledig gebasseerd is op mainstream invloeden je mainstream muziek krijgt.
In de hogere regionen qua succes of qua kwaliteit? Ik mag hopen dat je uitsluitend dat eerste bedoelt.

Je zou voor de aardigheid eens moeten luisteren naar Nederlandstalige muziek uit de jaren 80. Bands als Het Goede Doel, Toontje Lager, Klein Orkest, etc. Daar zit zo verschrikkelijk veel meer muzikale genialiteit in dan in die hedendaagse troep dat het gewoon pijnlijk is.

Ik weet dat ik nu als een oude zak klink, maar ik houd me volop met nieuwe muziek bezig. Wekelijks ploeter ik door honderden nummers. Er zit enorm veel generieke shit zonder originaliteit tussen. Gewoon steeds dezelfde akkoordjes achter elkaar; lekker veilig. Het grote "voorbeeld" in dezen is ongetwijfeld de koning van het genre: Ed Sheeran.

Dat Suzan en Freek maken wat ze leuk vinden, moeten ze zelf weten. Dat ze niet meer in hun mars hebben dan wat ze laten horen, is niet anders. Maar het zijn radiozenders die deze troep groot maken en die veel betere muziek volledig negeren.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:36:41 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188506136
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:28 schreef DJ11 het volgende:

Ik weet dat ik nu als een oude zak klink, maar ik houd me volop met nieuwe muziek bezig. Wekelijks ploeter ik door honderden nummers.
Zolang je dat nog doet, en je een deel van de hedendaagse geluiden nog 'snapt', is het oude zak-stadium iig nog niet bereikt.

(Misschien iets voor een ander topic - wel een aardig onderwerp.)
pi_188506234
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Zolang je dat nog doet, en je een deel van de hedendaagse geluiden nog 'snapt', is het oude zak-stadium iig nog niet bereikt.

(Misschien iets voor een ander topic - wel een aardig onderwerp.)

Een soort "Meldpunt Generieke Formulemuziek" of zoiets.

Maar eigenlijk moet je bij zenders als Radio 2 muzieksamenstellers hebben zitten die daar probleemloos doorheen prikken. Dat zijn dus mensen met muzikaal-theoretische kennis; mensen die muziek op muzikale kwaliteit. cq. originaliteit kunnen beoordelen; idem voor songteksten, trouwens. Dat gaat dus verder dan "dit klinkt wel aardig" of "dit ligt lekker in het gehoor".
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:45:52 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188506255
Nee, meer een discussie over in hoeverre mensen zich nog met de huidige muziektrends bezighouden, of dat ze het compleet links laten liggen. Of ze compleet vast zijn komen te zitten, ergens jaren terug, of toch een beetje mee zijn blijven bewegen.

Maar het 'meldpunt generieke formulemuziek' klinkt ook leuk. :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')