KD

Gefeliciteerd!!!

Bobby, wat heerlijk

Neem ook rustig de tijd om hiervan te genieten

Oh en ik wil ook wel in de OP met 'eind mei'.

Kraamzorg:
Ik zocht me met 8 weken een ongeluk naar een natuurlijke kraamzorg die hier in de buurt werkt, maar iedereen was al volgeboekt!

Voor 'speciale' kraamzorg hier in de buurt moet je al bellen als de test nog nat is hahaha, of als je net je eisprong hebt gevoeld of zo.

Toen hebben mijn lief en ik overlegd; wat voor zorg hebben we eigenlijk nodig? En toen kwamen we al vlug tot de conclusie dat we eigenlijk helemaal geen extra zorg voor mij en de baby nodig hebben, maar juist voor het huishouden en de andere twee kindjes. Om dat C. een beetje uit handen te nemen. We besloten dus toen om extra hulp in de huishouding te gaan regelen, extra oppas voor de twee groten en extra veel maaltijden in de vriezer/mensen die wat extra koken de eerste week/weken. Dan kunnen C. en ik ons concentreren op het baby'tje en de borstvoeding en zo, lekker rustig aan doen die eerste tijd.
Laatst dit ook overlegd met de vroedvrouw en zij zei ook: Een reguliere kraamzorg gaat echt niets voor je toevoegen, tenzij je heel graag jouw manier van zorg voor de baby wilt laten zien.

Dus ook dat bevestigde dat we het (wederom) zonder kraamzorg gaan doen.
Ik neem trouwens ook wel echt 6 weken kraamtijd, waarin C. ook niet tot nauwelijks zal werken. De start vind ik heel belangrijk, om dat echt in alle rust op ons eigen tempo te doen. Het is ook het begin van de zomer, dus hopelijk mooi weer. Lekker loom naar het strand wandelen met z'n vijven (!) en zo.

Verhuizen:
Vorige keer in de zwangerschap geklust (mijn lief vooral) en verhuisd, maar daarvan heb ik wel echt stress gehad. Ik heb een hele periode niet lekker in m'n vel gezeten en ik kon pas de laatste maand mijn nesteldrang kwijt, terwijl m'n buik toen eigenlijk al te groot was om nog echt fundamentele dingen te doen...
Daarnaast vond ik het erg confronterend om al m'n spullen voorbij te zien komen, dat zal normaal al zijn geweest, maar in zwangere-niet-lekker-in-m'n-vel-toestand helemaal, dat maakte me nog extra depri. Dus verhuizen tijdens de zwangerschap ga ik ook vermijden. In het huis waar we nu wonen zijn dingen nog niet eens af.

Dat mag eerst ook nog wel gebeuren, hahaha.