abonnement Unibet Coolblue
pi_183443378
Welkom in het Fok! modelbouwtopic *O*

Van plastic tot hout, karton tot metaal. Tanks tot vliegtuigen, robots tot auto's. Verf tot lijm, knippers tot schuurpapier. Alle modelbouwgerelateerde vragen en discussies kunnen hier terecht. :Y

Enkele usercreaties:











Graag verwijderen.
pi_183443493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:59 schreef Woelwater het volgende:
Aan dit schattige autootje begonnen:
[ afbeelding ]
Alvast het plastic gepolijst en dry-fit in elkaar gepast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nee, ik ga hem niet verven of weatheren. Het is juist een stukje jeugdsentiment om hem net zo te bouwen als 35 jaar geleden toen ik nog een jong ventje was, alleen nu met wat meer kennis en precisie. Vooral dat bordeauxrode van dit model sprak me toen aan en is me altijd bijgebleven.
Vergeef me,in het nieuwe deel heb ik hem neergezet als Austin..
Superbody,zeer geschikt voor een hotrod.
(even een modje vragen..)
Graag verwijderen.
pi_183443950
Deel 11 :o
pi_183444574
Airfix Lightning gaat lekker,denk/hoop hem komend weekend af te ronden.

Graag verwijderen.
pi_183444818
Strak zeg ^O^
pi_183444867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:16 schreef Charged het volgende:
Airfix Lightning gaat lekker,denk/hoop hem komend weekend af te ronden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183444964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:29 schreef Faxie het volgende:
Strak zeg ^O^
Thnx!
Graag verwijderen.
pi_183444975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mooi!
Dank je wel!
Graag verwijderen.
  zondag 2 december 2018 @ 02:42:49 #9
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_183488089
Ik ben een nieuwe begonnen, zeg nog niet wat het wordt :D
mogen jullie raden



openhaardje maken


Maar nu zit ik met een dillema, dit vlammenpapiertje hoort er dus in:


opzich niks mis mee, maar ik kwam met dit idee:

In photoshop een haard achterwand tekenen


Houtjes uit de tuin gehaald


2 van die goedkope flikkerende waxinekaars ledlichtjes slopen


En voila :D


Wat vinden jullie mooier? de orginele papieren of mijn eigen haardvuur?

[ Bericht 1% gewijzigd door klabbakus op 02-12-2018 02:59:03 ]
pi_183488488
Doe eens een gokje :D
pi_183488840
De vloer ziet eruit als noors patroon :P
Mooie haard upgrade. Zit er wel een weerstand in serie met de led? In die kaarsjes wordt dat vaak niet gedaan vanwege de hoge interne weerstand van die batterijen.

Knippert het in het echt ook zo snel?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  zondag 2 december 2018 @ 11:18:42 #12
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_183490344
yep, knippert zo snel, zijn 2 van die leds elk op hun eigen snelheid, wat juist bijdraagt aan de grilligheid van echt vuur
weerstand volgens mij niet nodig, wordt net zoals alle andere leds in die huisjes op 3volt batterijbox aangesloten
  zondag 2 december 2018 @ 11:29:00 #13
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_183490540
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:18 schreef klabbakus het volgende:
yep, knippert zo snel, zijn 2 van die leds elk op hun eigen snelheid, wat juist bijdraagt aan de grilligheid van echt vuur
weerstand volgens mij niet nodig, wordt net zoals alle andere leds in die huisjes op 3volt batterijbox aangesloten
Ziet in ieder geval echt tof uit!
Graag verwijderen.
  zondag 2 december 2018 @ 12:57:50 #14
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_183492257
De Lightning mag de vitrine in..
Stappenplan..

1. men neme een paar foto's.



2. probeer de hond te overtuigen dat je toch echt in de vitrinekast moet.


3. heb geduld,schoppen is ook al zoiets...

4. hehe...even herindelen.



5. nog wat wip's



Tevens..geen idee of het hier zo mag,dat laat ik aan een mod over.
Modelbouwers die een kit extra hebben liggen welke ze niet gaan bouwen of een voorraad hebben.
Zoek eens op facebook op De Veteraan modelbouw en bekijk het filmpje eens van de BBC,hetzelfde initiatief is nou gaande in Nederland.
Ik heb 2 kits en wat materiaal apart gezet en lever het af in Tilburg zodra ik in de buurt ben.
Graag verwijderen.
pi_183492858
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:57 schreef Charged het volgende:
De Veteraan modelbouw
Hij is mooi geworden ^O^ Wel het cockpitglas even poetsen he? :P

Hoeveel projecten heb jij tegelijk lopen dan zeg? :o

Ik zal wel eens kijken op die pagina trouwens. Heb wel een aantal kits die ik niet zal missen.
  zondag 2 december 2018 @ 13:51:31 #16
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_183493312
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:27 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hij is mooi geworden ^O^ Wel het cockpitglas even poetsen he? :P

Hoeveel projecten heb jij tegelijk lopen dan zeg? :o

Ik zal wel eens kijken op die pagina trouwens. Heb wel een aantal kits die ik niet zal missen.
Cockpitglas is al clear met HG,werk super en krasvrij. Qua aantal projectjes..best wel een paar eigenlijk,paar voor mezelf en een paar in opdracht. Ik spreek geen einddatum af..bv de Citroen DS,we zien het wel. De Pacific Rim mecha's was eigenlijk een snel iets tussendoor maar er valt meer van te maken,niet gedacht,de Bel Air idem eigenlijk. De Lightning lag ook al een hele tijd in de kast als een kaal casco.
Ik ben een gelegenheidsbouwer,wanneer het me uitkomt en eventuele aanpassingen zie ik dan wel...tijdens de bouw. Het is en blijft een hobby en daarbij,het moet fun blijven,de enige die er druk achter mag zetten ben ik.
Er zijn tijden bij dat ik een week niks kan ivm mijn normale werkzaamheden en als gevolg daarvan trillende vingers en zo.
Ik heb er geen moeite mee en de mensen die in opdracht bestellen gelukkig ook niet.

Die pagina,ja,kijk maar eens,het lijkt me een goed doel,niet die crowdfunding maar het geven van stash en dergelijke aan daadwerkelijke bouwers die er mentaal iets aan hebben.
De B1-b en een Ford Mustang en een lading Hataka verf zou bij mij nog over 2 jaar nog in de kast staan,ik geef het ook zelf af in dit geval om te zien dat het ook goed is,je leest/hoort veel foute dingen hierover.
Graag verwijderen.
pi_183493537
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:51 schreef Charged het volgende:

[..]

Die pagina,ja,kijk maar eens,het lijkt me een goed doel,niet die crowdfunding maar het geven van stash en dergelijke aan daadwerkelijke bouwers die er mentaal iets aan hebben.
De B1-b en een Ford Mustang en een lading Hataka verf zou bij mij nog over 2 jaar nog in de kast staan,ik geef het ook zelf af in dit geval om te zien dat het ook goed is,je leest/hoort veel foute dingen hierover.
Je bedoelt over dit soort initiatieven in het algemeen neem ik aan?

Het is wat ver voor me om even langs te gaan, maar kan het wel opsturen. Betaal ik die verzendkosten ook wel.
  zondag 2 december 2018 @ 16:44:00 #18
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_183497219
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:03 schreef Faxie het volgende:

[..]

Je bedoelt over dit soort initiatieven in het algemeen neem ik aan?

Het is wat ver voor me om even langs te gaan, maar kan het wel opsturen. Betaal ik die verzendkosten ook wel.
Yup,dit soort inderdaad,deze ziet er goed uit,heb via pb contact met ze en alle bellen zijn stil,zit er ook aan te denken om evt. een paar keer per maand te helpen
Graag verwijderen.
pi_183528410
De eerste meubeltjes voor het kamertje in elkaar gezet... Best wel spannend, ben bang het verkeerd te doen... maar wel heel verslavend leuk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183539473
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:44 schreef Charged het volgende:

[..]

Yup,dit soort inderdaad,deze ziet er goed uit,heb via pb contact met ze en alle bellen zijn stil,zit er ook aan te denken om evt. een paar keer per maand te helpen
Ik heb even de kast uitgemest. Deze kan ik allemaal wel missen. Voornamelijk via tombola's gewonnen, en verwacht toch niet dat ik ze ga bouwen. Die tomcat is leuk, maar echt enorm groot, dus kan dat maar beter niet doen, lol.

Ik ga ze eens een bericht sturen.

pi_183539481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
De eerste meubeltjes voor het kamertje in elkaar gezet... Best wel spannend, ben bang het verkeerd te doen... maar wel heel verslavend leuk
Pics :P
pi_183551566
Ze hebben bij de Action nu van die aquarelkwasten, kwast met een waterreservoir. 2 Stuks voor nog geen Euro. Lijkt me enorm handig voor decallen.
pi_183552416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:22 schreef Faxie het volgende:
Ze hebben bij de Action nu van die aquarelkwasten, kwast met een waterreservoir. 2 Stuks voor nog geen Euro. Lijkt me enorm handig voor decallen.
Die kun je echt enkel gebruiken voor aquarel he, dikkere verf verstopt het reservoir
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 5 december 2018 @ 17:14:04 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183552498
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die kun je echt enkel gebruiken voor aquarel he, dikkere verf verstopt het reservoir
Decallen is van die stikkers op een model plakken, die je eerst in water moet weken. Heeft niets met verf te maken ;)
pi_183552557
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Decallen is van die stikkers op een model plakken, die je eerst in water moet weken. Heeft niets met verf te maken ;)
Oooooh, ik ben een beetje een nono op dit gebied. Ik ben uren met het huisje bezig en heb twee van die blikhuisjes besteld en daar houdt het bij mij op ;) excuus

Het is vooral vergapen aan jullie projecten wat ik hier doe (toen ik net studeerde heb ik wel eens een vliegtuigje gemaakt, maar verder niet)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')