abonnement Unibet Coolblue
pi_183513077
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:39 schreef CaseJunky het volgende:
Fucking bullshit kerel
Als we gaan schelden lees ik over het algemeen niet verder, maar ik kan mijzelf toch niet weerhouden deze kwaliteitspost te lezen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:39 schreef CaseJunky het volgende:
Als je meer werk verzet dan een ander blijf je ook meer werk krijgen dan een ander, omdat je het zo goed en snel kan.
Misschien is dat bij lopende band werk zo, maar zeker niet binnen een kantooromgeving waar veelal op tactisch & strategisch niveau wordt gehandeld.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:39 schreef CaseJunky het volgende:
Werkgevers kijken echt met stront in hun ogen naar bepaalde zaken hoor.
:')

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:39 schreef CaseJunky het volgende:
Maar ga jij maar lekker flexiebel zijn, kom je vanzelf wel een keer achter dat het alleen in het belang van de zaak is. Wanneer je je flexiebel opstelt om wat voor jezelf te regelen dan ben een eikel die zijn werk niet doet.
Ik ben inderdaad flexibel richting de zaak. Ik verwacht dat anderen dat ook zijn.
Van jou hoeft men dat niet te verwachten, dat is duidelijk.
Mag ik vragen wat voor werk je doet beste Junky?
pi_183513160
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:29 schreef C.L.Werner het volgende:

Misschien is dat bij lopende band werk zo, maar zeker niet binnen een kantooromgeving waar veelal op tactisch & strategisch niveau wordt gehandeld.

Grappenmaker, als jij meer uren er insteekt krijg je er gewoon meer werk voor terug. Nee ik doe geen lopende-band-werk (zie vorige posts). Face it: als je in een beetje bedrijf werkt is de stroom aan werk die er te doen is nagenoeg oneindig (wat overigens niet negatief is) en krijg je dus gewoon meer werk als je eerder klaar bent.

En dan kun je met je tactisch en strategisch niveau komen, daar is het verhaal 100% hetzelfde, er moeten zaken gedaan worden en die hoeveelheid neemt gewoon toe, ben jij eerder klaar/doe je meer werk? Goed bezig, schouderklopje, hier is je volgende buts met werk.
pi_183513203
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 13:33 schreef bagpiper001 het volgende:
overigens niet negatief is) en krijg je dus gewoon meer werk als je eerder klaar bent.

En dan kun je met je tactisch en strategisch niveau komen, daar is het verhaal 100% hetzelfde, er moeten zaken gedaan worden en die hoeveelheid neemt gewoon toe, ben jij eerder klaar/doe je meer werk? Goed bezig, schouderklopje, hier is je volgende buts met werk.
Kijk, projectmatig werken is inderdaad niet (nooit?) af. Strategisch en tactische projecten ook niet. Maar als er deadlines zijn, drukke periodes, reizen, werk, emails... ja, dan wordt er verwacht, nee , geëist dat je een paar uurtjes langer blijft om het werk af te ronden. Dat zit immers in je salaris, daar is over gesproken tijdens je sollicitatie, maar als men eenmaal dat vaste contract in handen heeft dan is het HO MAAR hakken in het zand, zoals een user eerder aangaf.

Dat zal jij als freelancer ook wel begrijpen.
pi_183513284
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:35 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Kijk, projectmatig werken is inderdaad niet (nooit?) af. Strategisch en tactische projecten ook niet. Maar als er deadlines zijn, drukke periodes, reizen, werk, emails... ja, dan wordt er verwacht, nee , geëist dat je een paar uurtjes langer blijft om het werk af te ronden. Dat zit immers in je salaris, daar is over gesproken tijdens je sollicitatie, maar als men eenmaal dat vaste contract in handen heeft dan is het HO MAAR hakken in het zand, zoals een user eerder aangaf.

Dat zal jij als freelancer ook wel begrijpen.
Ik ben geen freelancer en daar wringt precies de schoen. Waar in mijn salaris zit dat ik over moet werken? Dat staat namelijk nergens in mijn contract. Uiteraard is het soms nodig en dat is precies waar het om gaat. Incidenteel. Daar kun je geen tijd aan hangen en daar kun je helemaal niemand op afrekenen.

Ja, ik begrijp volledig dat er drukke periodes met deadlines zijn en ja, ik ben zelf net zo schuldig dat ik dan af en toe wat extra's doe. Maar het idee is volslagen idioot. Je ziet die periodes van heinde en verre al aankomen, dus of je resource planner is dom of je tijdsinschatting is dom. Hoe je het ook went of keert, het kan niet aan de uiteindelijke overwerker liggen dat hij moet overwerken (jaja er zijn uitzonderingen) omdat er ineens meer werk is.

Daarom moet de werkgever/manager/Staffer/Accountmanager ook niet raar opkijken als het antwoord nee is. Mijn vrije tijd is mijn tijd en ik beslis zelf of ik die tijd besteed aan werk of niet. 99 van de 100 keer zal het antwoord dan ook nee zijn en incidenteel (<- istie weer) doe ik eens wat extra's.
pi_183513413
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 13:40 schreef bagpiper001 het volgende:
Uiteraard is het soms nodig en dat is precies waar het om gaat. Incidenteel. Daar kun je geen tijd aan hangen en daar kun je helemaal niemand op afrekenen.
Inderdaad, 110% mee eens. Daarom snap ik die reacties niet van TIJD IS TIJD!!11!! op fok!. Een beetje flexibiliteit kan geen kwaad. Dan neem je lekker op een vrijdagmiddag een uurtje eerder vrij.

quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 13:40 schreef bagpiper001 het volgende:
Daarom moet de werkgever/manager/Staffer/Accountmanager ook niet raar opkijken als het antwoord nee is. Mijn vrije tijd is mijn tijd en ik beslis zelf of ik die tijd besteed aan werk of niet. 99 van de 100 keer zal het antwoord dan ook nee zijn en incidenteel (<- istie weer) doe ik eens wat extra's.
Als je het al van heinde en verre ziet aankomen dat je moet overwerken (zeg een maand van tevoren) dan kan je natuurlijk ook een uurtje langer werken in die periode en die week erop een uurtje eerder vrij. Zo vermijd je files, werk je flexibeler, meer vrije tijd... je kan het ook als een opportunity beschouwen!

Maar nee. Iedereen wilt PER SE om 09:00 beginnen en 17:00 weggaan. Ook al betekent dat per saldo dat je langer in de file staat en om hetzelfde tijdstip thuisbent.

De anti werkhouding begint mij echt tegen te staan!
pi_183513464
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:48 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Als je het al van heinde en verre ziet aankomen dat je moet overwerken (zeg een maand van tevoren) dan kan je natuurlijk ook een uurtje langer werken in die periode en die week erop een uurtje eerder vrij. Zo vermijd je files, werk je flexibeler, meer vrije tijd... je kan het ook als een opportunity beschouwen!
Bekijk het eens anders: als je het van heinde en verre ziet aankomen gaat er toch iets gruwelijk mis in je resource planning? Wordt het dan niet eens tijd om wat extra (tijdelijke) krachten aan te nemen/in te huren?

quote:
Maar nee. Iedereen wilt PER SE om 09:00 beginnen en 17:00 weggaan. Ook al betekent dat per saldo dat je langer in de file staat en om hetzelfde tijdstip thuisbent.
Dat heeft niets te maken met overwerken. Als ik tot 17:00 moet werken, werk ik ruimschoots over omdat ik om 07:00 begin. Ben het wel met je eens dat het belachelijk is dat 09-17 nog als normale werktijd wordt gezien maar dat is een andere discussie.

quote:
De anti werkhouding begint mij echt tegen te staan!
Ik werk om te leven, niet andersom. Als ik kon leven zonder te werken, stopte ik gisteren met werken.
pi_183513530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:59 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Jij zou nooit bij mij in het team komen. Wat kan JIJ betekenen voor de afdeling? Inderdaad, ik lees alleen maar 'ik, ik en ikke'. Voor de rest NIETS wat jouw toegevoegde waarde is.

Zonde, want voor je 'burnout' werkte je dus wel een uurtje langer indien nodig.
Natuurlijk lees je alleen maar 'ikke ikke ikke' dit gaat immers om een klacht van TS. Zijn post zegt precies nul over het wel of niet hebben van toegevoegde waarde tov anderen.

Het is mij ook echt een raadsel waarom je denkt dat een werknemer binnen een 8-urige werkdag niet (of in mindere mate) toegevoegde waarde heeft.
pi_183513532
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2018 13:52 schreef bagpiper001 het volgende:
Bekijk het eens anders: als je het van heinde en verre ziet aankomen gaat er toch iets gruwelijk mis in je resource planning? Wordt het dan niet eens tijd om wat extra (tijdelijke) krachten aan te nemen/in te huren?
*zucht* stel dat je 11 maanden met 4 FTE's werkt, maar de laatste maand van het jaar 4,5 of 5 FTE's nodig hebt. Ja, dan wordt er verwacht dat iedereen een tandje bijzet. Je kan niet van de werkgever verwachten dat hij voor (tijdelijke) drukke periodes mensen aanneemt en dan weer ontslaat. Is het structureel, dan ja, dan moet er wat gebeuren.

quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2018 13:52 schreef bagpiper001 het volgende:
Dat heeft niets te maken met overwerken. Als ik tot 17:00 moet werken, werk ik ruimschoots over omdat ik om 07:00 begin. Ben het wel met je eens dat het belachelijk is dat 09-17 nog als normale werktijd wordt gezien maar dat is een andere discussie.
Dan kan je bijvoorbeeld op maandag van 07:00 tot 18:00 werken (filevrij) en dinsdag van 07:00 tot 14:00 (filevrij). Flexibel werken heet dat en hart voor de zaak. WIn-win situatie en out of the box denken.
pi_183513548
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 13:56 schreef Pallas_Athena_ het volgende:

[..]

Natuurlijk lees je alleen maar 'ikke ikke ikke' dit gaat immers om een klacht van TS. Zijn post zegt precies nul over het wel of niet hebben van toegevoegde waarde tov anderen.

Het is mij ook echt een raadsel waarom je denkt dat een werknemer binnen een 8-urige werkdag niet (of in mindere mate) toegevoegde waarde heeft.
Ik heb liever een werknemer die het niet erg vind om incidenteel of regelmatig 9 uur te werken, dan een werknemer die TIJD IS TIJD!!@!! roept.
pi_183513587
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

*zucht* stel dat je 11 maanden met 4 FTE's werkt, maar de laatste maand van het jaar 4,5 of 5 FTE's nodig hebt. Ja, dan wordt er verwacht dat iedereen een tandje bijzet. Je kan niet van de werkgever verwachten dat hij voor (tijdelijke) drukke periodes mensen aanneemt en dan weer ontslaat. Is het structureel, dan ja, dan moet er wat gebeuren.
Dit is precies waar uitzendbureau's groot op zijn geworden.

En voordat je met het palletsorteerderargument komt: Detachering is ook precies voor dit soort zaken (naast externe kennis worden wij zeker ook ingehuurd voor hoeveelheid werk die toeneemt en ze zelf niet aankunnen).
pi_183513703
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:57 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik heb liever een werknemer die het niet erg vind om incidenteel of regelmatig 9 uur te werken, dan een werknemer die TIJD IS TIJD!!@!! roept.
Op het moment dat het op regelmatige basis nodig is om langer te blijven, gaat er iets niet goed. Dan werkt het personeel of te sloom, of er is meer man nodig.

8 uur zou voldoende moeten zijn om je werkzaamheden af te krijgen. Ik heb een aantal medewerkers die zeer punctueel zijn qua tijd, maar wel dubbel zo hard werken in de tijd dat ze er zijn (en een goede kwaliteit afleveren).
pi_183513795
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:59 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dit is precies waar uitzendbureau's groot op zijn geworden.

En voordat je met het palletsorteerderargument komt: Detachering is ook precies voor dit soort zaken (naast externe kennis worden wij zeker ook ingehuurd voor hoeveelheid werk die toeneemt en ze zelf niet aankunnen).
Bij laag geschoold werk kan dat prima. Maar stel dat je een deadline hebt bij een architectenbureau waar een ontwerp na 2 jaar afgeleverd moet worden maar wat door onvoorziene omstandigheden toch niet gehaald kan worden (langdurig ziekte medewerkers of zo), dan werkt iedereen ook maar 8 uur? Tijd is toch tijd?

Project te laat, boetes naar de werkgever, doorbelast naar de werknemers d.m.v. minder salarisverhoging.

Nee, in een team steunt men elkaar, ook tijdens drukke periodes.
pi_183513892
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:08 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Bij laag geschoold werk kan dat prima. Maar stel dat je een deadline hebt bij een architectenbureau waar een ontwerp na 2 jaar afgeleverd moet worden maar wat door onvoorziene omstandigheden toch niet gehaald kan worden (langdurig ziekte medewerkers of zo), dan werkt iedereen ook maar 8 uur? Tijd is toch tijd?

Incapabele managementskills moet je niet afrekenen op de werknemers daaronder.

Langdurig zieke medewerkers -> detachering/andere werknemer erop/vervanging. De illusie dat inhuur altijd laaggeschoold is, is simpelweg niet waar.
  maandag 3 december 2018 @ 14:13:34 #114
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183513915
Werken :')
#KICKOUTZP
pi_183513919
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:12 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Incapabele managementskills moet je niet afrekenen op de werknemers daaronder.

Langdurig zieke medewerkers -> detachering/andere werknemer erop/vervanging. De illusie dat inhuur altijd laaggeschoold is, is simpelweg niet waar.
Jij weet ook dat als hooggeschoold personeel wegvalt deze lastig te vervangen zijn, zeker in deze markt.
pi_183513920
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:13 schreef wollah het volgende:
Werken :')
Wollah _O_
pi_183513977
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:13 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Jij weet ook dat als hooggeschoold personeel wegvalt deze lastig te vervangen zijn, zeker in deze markt.
Ja klopt dan moeten ze maar verlenging regelen. Planning is niet iets waar ik wat aan kan doen, aantal collega's dat meewerkt ook niet, zit toevallig allebei bij het management, met een reden: dat is hun werk.

Dus:

quote:
Incapabele managementskills moet je niet afrekenen op de werknemers daaronder.
pi_183514039
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:16 schreef bagpiper001 het volgende:
Planning is niet iets waar ik wat aan kan doen
Ik heb het over ziekte of onverwacht wegvallen van personeel (dood, andere baan, etc.).
Als dat vlak voor een deadline gebeurt dan ja, dan wordt er soms gevraagd of men de taken van de andere collega TIJDELIJK kunnen overnemen.

Maar jouw antwoord aan je baas zou dan zijn:

Ja klopt dan moeten ze maar verlenging regelen. Planning is niet iets waar ik wat aan kan doen, aantal collega's dat meewerkt ook niet, zit toevallig allebei bij het management, met een reden: dat is hun werk. Incapabele managementskills moet je niet afrekenen op de werknemers daaronder.

Daar zakt mijn broek van af.
En als manager weet ik wel wie het eerst er uit ligt tijdens een reorganisatie.
pi_183514065
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:18 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Daar zakt mijn broek van af.
Misschien moet je dat, net als het managen van personeel dan laten doen door iemand die er verstand van heeft.
pi_183514185
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:19 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Misschien moet je dat, net als het managen van personeel dan laten doen door iemand die er verstand van heeft.
Prima. Bedankt voor deze inhoudelijke reactie :')
pi_183514218
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:24 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Prima. Bedankt voor deze inhoudelijke reactie :')
Ja, als jij als manager niet inziet dat ik, als iemand die al gewoon 40 uur werkt, als ik er taken bij krijg ik dus structureel meer werk ga doen, ook al is het tijdelijk, en mij dan af gaat rekenen wanneer ik daar nee tegen zeg, dan vind ik je een volledig incapabele manager.

Ik denk dan ook niet dat het nog zin heeft om deze discussie verder te voeren.
pi_183514639
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2018 14:26 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ja, als jij als manager niet inziet dat ik, als iemand die al gewoon 40 uur werkt, als ik er taken bij krijg ik dus structureel meer werk ga doen, ook al is het tijdelijk, en mij dan af gaat rekenen wanneer ik daar nee tegen zeg, dan vind ik je een volledig incapabele manager.

Ik denk dan ook niet dat het nog zin heeft om deze discussie verder te voeren.
Dat denk ik ook niet, helaas.

Jammer dat je zo een tunnelvisie hebt, het beste nog voor deze laatste maand van 2018. Inmiddels zit er al 7/40 van je werkweek er op, ervan uitgaande dat je stipt om 07:00 begonnen bent, maar dat zal wel denk ik als ik zo je reacties leest.
pi_183515050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:31 schreef Monsieur-Mouette het volgende:
Palletsorteerder zijn :')
Geen palletsorteerder zijn. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183515644
Jezus :')

Als ik de reacties zo lees, begrijp ik ook goed waarom sommige mensen geen baan kunnen houden _O-

Hoe moeilijk kan je het maken?

Je werkt eens een half uurtje langer, en je gaat eens een half uurtje eerder weg.

Je zit eens wat korter in de kantine, en de volgende dag wat langer.

Je gaat eens om 17:05 naar huis, en de volgende dag misschien wel om 16:55.

Zolang je niet structureel uren hoeft over te werken elke week, snap ik niet waar mensen zich druk om maken
  maandag 3 december 2018 @ 17:52:36 #125
482013 DitIsGeenBedrijfsnaam
Teletubbies zijn kut
pi_183517765
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 15:56 schreef GM78 het volgende:
Jezus :')

Als ik de reacties zo lees, begrijp ik ook goed waarom sommige mensen geen baan kunnen houden _O-

Hoe moeilijk kan je het maken?

Je werkt eens een half uurtje langer, en je gaat eens een half uurtje eerder weg.

Je zit eens wat korter in de kantine, en de volgende dag wat langer.

Je gaat eens om 17:05 naar huis, en de volgende dag misschien wel om 16:55.

Zolang je niet structureel uren hoeft over te werken elke week, snap ik niet waar mensen zich druk om maken
Probleem is dat vaak alleen bij het half uurtje extra blijft, en je moet smeken om een keer een half uur eerder weg te mogen (om wat voor reden dan ook) het moet van beide kanten komen. Alleen gebeurt dat in 9 van de 10 gevallen niet.

Ik ga er van uit dat mensen die hierover klagen hier structureel last van hebben.

En nog een quote op onze ''manager'' als je weinig betaald is het inderdaad lastig om hoger geschoold personeel te vinden ja.

Dat is ook zo'n probleem waar ik misselijk van word, in bijna alle sectoren staat men ''te springen'' om meer werknemers, maar er ook voor willen betalen hó maar. Cursus? Steek maar in je kont, alles zelf betalen graag!

Mij zelf boeit incidenteel overwerken echt niet.. Zolang er maar betaald word natuurlijk dan is er niets aan de hand.. Hart voor de zaak prima, maar ook graag hart voor mijn portomonee dan.

Vaak genoeg dealtjes gemaakt met de planning ook, een beetje vriendjes politiek. Ik blijf wat langer, maar dan doe jij X of Y voor mij.

Ik ben ook meer van het type afspraak is afspraak. Vacatures met de tekst ''je blijft tot het werk af is'' neem ik dus niet serieus. Vrij vertaald naar, ''we geven je eigenlijk werk voor twee personen, maar wij bepalen wel wanneer je naar huis gaat.'' Maarrehhh wel op tijd zijn s'ochtends hé!
Kijk eens naar links.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')