abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 26 november 2018 @ 21:27:16 #1
74056 crew  ToT
pi_183390080


Dit moet wel een topshow worden. De Rijdende Rechter maar dan platter, ordinairder, volkser. Je ziet in de promo al dat ze uitsluitend Zanger Rinus-wijken bezoeken waar mensen leven met 300 kippen in hun achtertuin of witte tuinstoelen in de voortuin. Weg zijn de kakkers met een overhangende tak, maak plaats voor de gewone Nederlander met gewone Nederlander problemen.


Memorabele uitzendingen

17 oktober 2016
Mevrouw Adriana en mevrouw Johanna zijn buren van elkaar. Mevrouw Johanna beleefd plezier aan het voeren van de vogels in haar tuin. Mevrouw Adriana ondervind hier hinder van omdat ze schijtziek wordt van de vogels die in haar tuin poepen en voor nog meer overlast zorgen. Dan komt ook nog het buurmeisje erbij die mevrouw Johanna beschuldigt van het openzetten van het konijnenhok van het buurmeisje. Mr. Visser besluit dat mevrouw Johanna gewoon de vogels mag blijven voeren.

Mevrouw Adriana, ookwel door ons FOK!kers Magere Hein genoemd houdt er nogal van om mevrouw Johanna uit te schelden en te bedreigen. Dit erkent ze ruiterlijk aan Viktor, getuige onderstaand fragment:

Maandag 31 oktober 2016 - Kat in de zak
Mevrouw Jessica koopt bij de cattery van mevrouw Jacqueline een poes. Deze poes blijkt helaas ziek te zijn en mevrouw Jessica eist een schadevergoeding van mevrouw Jacqueline. Tijdens het locatiebezoek ziet Mr. Visser poep aan de muren zitten, wordt mevrouw Jessica bedreigd door de partner van mevrouw Jacqueline en zien we een-dags-kuikens aan de katten gevoerd worden. Mevrouw Jessica wordt in het gelijk gesteld en mevrouw Jacqueline moet een schadevergoeding betalen. Tijdens de uitzending blijkt ook nog dat mevrouw Jacqueline, naast een enorme hoeveelheid beenhaar, ook nog een gastenboek heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 november 2018 @ 21:27:56 #2
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_183390099
Wat een uitspraak ook. :')
pi_183390115
Oei!
pi_183390120
Ik kraig schoeting en boervrouw kraigt klaustroopfowie. Ik hab gewonnen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 26 november 2018 @ 21:28:32 #5
74056 crew  ToT
pi_183390123
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2018 21:27 schreef S95Sedan het volgende:
Wat een uitspraak ook. :')
Ja idd, beetje vaag.
pi_183390140
Op naar 3. Tygo in de GHB
pi_183394243
Gevalletje LVBtje die vrouw _O- Jeetje, die heeft een lager IQ dan d'r huisnummer volgens mij _O-
Overigens had dat Servische vrouwtje inderdaad goede punten.
Claustrofobisch (Kouwofobie :') ) zijn maar wel roepen dat ze op vakantie gaan met de caravan én praten over dat ze best een hoge schutting mag plaatsen maar dan op haar grond :')___________! DAN IS HET TOCH ALSNOG EEN HOGE SCHUTTTTIINNNNGGGG??? ! :D
pi_183397688
rare uitspraak dat ze zowel de oude als ook een nieuwe schutting in geheel moet betalen.
pi_183397790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:26 schreef JJ76 het volgende:
rare uitspraak dat ze zowel de oude als ook een nieuwe schutting in geheel moet betalen.
Als zij een nieuwe schutting plaatst dan hebben de buren daar schade van geleden, immers hun aandeel in de huidige schutting is dan nutteloos vandaar die 275 euro.
speak only if it improves the silence.
pi_183397861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Als zij een nieuwe schutting plaatst dan hebben de buren daar schade van geleden, immers hun aandeel in de huidige schutting is dan nutteloos vandaar die 275 euro.
dus als ik toestemming krijg om een nieuwe schutting geheel op mijn eigen kosten te plaatsen, moet ik alsnog het deel wat de buren aan vorige schutting hebben betaald vergoeden.
pi_183397865
Als ze de huidige schutting laat staan en er een stuk schutting bovenop zet dan kost het haar niet twee schuttingen toch?
pi_183398009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:35 schreef JJ76 het volgende:

[..]

dus als ik toestemming krijg om een nieuwe schutting geheel op mijn eigen kosten te plaatsen, moet ik alsnog het deel wat de buren aan vorige schutting hebben betaald vergoeden.
Nee mr visser zegt dat iedereen in beginsel recht heeft op een schutting van 2 meter hoog(uitgezonderd allerlei lokale regels), in dit geval hebben beide partijen afgesproken om een lagere schutting te plaatsen op gelijke kosten, als mevrouw besluit om het lage deel door een hogere schutting te vervangen dan wordt dat lage deel uiteraard overbodig, dat moet financieel gecompenseerd worden.


De nadruk ligt dus op het feit dat beide partijen hebben ingestemd met de lage schutting.
speak only if it improves the silence.
pi_183398156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:42 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee mr visser zegt dat iedereen in beginsel recht heeft op een schutting van 2 meter hoog(uitgezonderd allerlei lokale regels), in dit geval hebben beide partijen afgesproken om een lagere schutting te plaatsen op gelijke kosten, als mevrouw besluit om het lage deel door een hogere schutting te vervangen dan wordt dat lage deel uiteraard overbodig, dat moet financieel gecompenseerd worden.
Dat wordt juist bestreden dat beide partijen akkoord waren over lagere schutting, maar blijkbaar krijgt het echtpaar daar dus gelijk in. Als ik de Servische was zou ik de hoge op eigen grond voor de gezamelijke zetten, dan hoeft ze voor de gezaemelijke het geld niet terug te betalen. Maar beide partijen waren weer erg vervelende lui.
pi_183398269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:49 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Dat wordt juist bestreden dat beide partijen akkoord waren over lagere schutting, maar blijkbaar krijgt het echtpaar daar dus gelijk in. Als ik de Servische was zou ik de hoge op eigen grond voor de gezamelijke zetten, dan hoeft ze voor de gezaemelijke het geld niet terug te betalen. Maar beide partijen waren weer erg vervelende lui.
Ja klopt maar mr visser heeft diverse argumenten genoemd waarom die servische wist of had moeten weten dat het ging om een lage schutting en dat er geen akkoord was over een hoge schutting.

In essentie heeft ze het natuurlijk volledig verkeerd aangepakt, een schutting van 2 meter heb je recht op terwijl je een lagere schutting alleen mag bouwen met wederzijds instemmen, ze had nooit met de buren moeten onderhandelen.

Ja een schutting ervoor zetten is het goedkoopste maar lelijk en niet helemaal inkijk proof.
speak only if it improves the silence.
pi_183398362
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja een schutting ervoor zetten is het goedkoopste maar lelijk en niet helemaal inkijk proof.
dat lelijke is aan de kant van de lage schutting buren, de inkijk is toch zelfde als 1 hoge schutting. ze mag hem namelijk vrijwel tegen de andere aanzetten, scheelt haar uiteraard dan wel kleine 10cm tuin over die langte.
pi_183398398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:59 schreef JJ76 het volgende:

[..]

dat lelijke is aan de kant van de lage schutting buren, de inkijk is toch zelfde als 1 hoge schutting. ze mag hem namelijk vrijwel tegen de andere aanzetten, scheelt haar uiteraard dan wel kleine 10cm tuin over die langte.
Aan haar eigen kant heeft ze dan ook een inspringing, tenzij ze een schutting zet over de hele lengte maar dat is nog duurder.


Dat ze 6 maanden niet geklaagd heeft speelt natuurlijk ook mee.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 12:06:05 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_183398499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:35 schreef JJ76 het volgende:

[..]

dus als ik toestemming krijg om een nieuwe schutting geheel op mijn eigen kosten te plaatsen, moet ik alsnog het deel wat de buren aan vorige schutting hebben betaald vergoeden.
Niet altijd. Als de schutting oud is en sowieso vervangen moet worden hebben de kopers gewoon de te verwachten economische levensduur ervan kunnen genieten. Als een schutting die 15 jaar mee hoort te kunnen er na een jaar ineens uitmoet omdat de buurvrouw dat zo graag wil is het een ander verhaal
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 27 november 2018 @ 14:10:58 #18
3542 Gia
User under construction
pi_183400744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Als zij een nieuwe schutting plaatst dan hebben de buren daar schade van geleden, immers hun aandeel in de huidige schutting is dan nutteloos vandaar die 275 euro.
Maar dan is die halve schutting ook van haar! Mag ze afbreken en een hoge voor in plaats zetten.
Die lage schuttingdelen op marktplaats zetten, is kunststof dus best herbruikbaar.
pi_183400838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan is die halve schutting ook van haar! Mag ze afbreken en een hoge voor in plaats zetten.
Die lage schuttingdelen op marktplaats zetten, is kunststof dus best herbruikbaar.
Sterker nog als ze eraan begint dan moet ze zelf het lage deel verwijderen en afvoeren.
speak only if it improves the silence.
pi_183410120
Was aan het begin voor het oude vrouwtje maar dat sloeg al snel om. :')

Ik zou ook de politie bellen als een onbekende die zegt een nicht te zijn opeens een fucking raam ingooit. :')
pi_183417000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:47 schreef Flitskikker het volgende:
Was aan het begin voor het oude vrouwtje maar dat sloeg al snel om. :')

Ik zou ook de politie bellen als een onbekende die zegt een nicht te zijn opeens een fucking raam ingooit. :')
waarschijnlijk zei ze dat ook nog in het servisch dus onverstaanbaar. Tuurlijk ieder normaal denkende buur zou de politie bellen.
pi_183417067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:55 schreef JJ76 het volgende:

[..]

waarschijnlijk zei ze dat ook nog in het servisch dus onverstaanbaar. Tuurlijk ieder normaal denkende buur zou de politie bellen.
Ze had anderhalfuur voor het huis gestaan? Welke inbreker doet dat?
speak only if it improves the silence.
pi_183417203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ze had anderhalfuur voor het huis gestaan? Welke inbreker doet dat?
wist de buurman dan dat ze er al anderhalf uur stond?
pi_183423528
Ik kan beide partijen deze aflevering niet uitstaan. Die Servische oma komt in t begin schattig over maar blijkt een gruwelijke secreet te zijn. Buurvrouw is chronisch slachtoffer en krijgt t benauwd van een schutting. Dan ben je ook niet helemaal goed in je bovenkamer hoor. En toen ze hoorde dat Oma alles mag betalen, wil ze een hoge schutting, incluis het burendeel van de oorspronkelijke kan het ineens wel allemaal.
Boer Zoekt Vrouw 2018 Finalist.
pi_183520957
Dit wordt een goede aflevering, genoeg gekkies!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')