Ik kan er in Roosendaal ook 10 opnoemen die het doen. Het is een grote kliek die elkaar bijna allemaal kennen van de uitgaansgelegenheden in de buurt.quote:Op woensdag 28 november 2018 20:01 schreef praadje het volgende:
Artikel van een paar jaar terug. Toen was het gebruik explosief in Rucphen (naast Wiilebrord)
https://www.volkskrant.nl(...)in-rucphen~b3f53779/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-1574688-2-a791598
Het is echt een plattelandsprobleem. Weinig toezicht en veel industrieterrein. Ik heb mijn zoon daar ook wel eens weggeplukt terwijl die in Roosendaal woonde waar er veel meer te doen was voor jongeren. Maar ook veel toezicht van politie en handhavers wat ervoor zorgde dat ze naar het platteland trokken.
In het eerste artikel, drie doden in een half jaar en dan hier roepen dat het wel meevalt. Dat lijkt nu maar zo maar geloof mij, het is nog steeds net zo aanwezig maar minder in het zicht.
Vergeet Oudenbosch niet.quote:Op maandag 26 november 2018 21:37 schreef praadje het volgende:
St Willebrord, Rucphen (off all places) Roosendaal is een beetje de driehoek.
Het eerste artikel is uit 2013, toen was het nog wel degelijk een plattelandsprobleem in Brabant. Later is het zich verder uit gaan breiden naar Moerdijk, Zevenbergen, Etten-Leur en zoals boven mij wordt gezegd, Oudenbosch. Maar nog steeds niet vaak in de grotere dorpen/steden omdat daar te veel toezicht is.quote:Op woensdag 28 november 2018 22:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik kan er in Roosendaal ook 10 opnoemen die het doen. Het is een grote kliek die elkaar bijna allemaal kennen van de uitgaansgelegenheden in de buurt.
Natuurlijk is het een probleem, maar dat het enkel een plattelands probleem is is toch onzin. Ook klopt artikel 1 op meerdere fronten niet.
En niemand ontkend dat het een probleem is, maar er vind wel degelijk een vorm van framing plaats. Zie ook het voorbeed van mevrouw die hier niet meer woont. Maar Sint Willebrord framed gewoon makkelijker dan Zevenbergen.
Ik vind meneer agent uit de docu ook maar oogkleppen op hebben overigens. En is nu een beetje interessant aan het doen voor de camera.
Dat vind ik van heel veel Brabantse dorpen. Wel opvallend dat de andere kant op, richting Bergen op Zoom de plattelandsdorpen zoals Wouw, Heerle ed veel minder in het nieuws zijn met betrekking tot GHB en andere soorten drugs. In ieder geval veel minder excessen.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn zusje heeft daar gewoond in Oudenbosch. Manmanman wat een ongelooflijk deprimerend inteeltdorp.
Opvallend is wel dat Brabant over het algemeen gezien wordt als een gezellige boel. Ik heb echter heel wat anders daar gezien. Voor geen goud kom ik daar nog in de buurt.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:11 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat vind ik van heel veel Brabantse dorpen. Wel opvallend dat de andere kant op, richting Bergen op Zoom de plattelandsdorpen zoals Wouw, Heerle ed veel minder in het nieuws zijn met betrekking tot GHB en andere soorten drugs. In ieder geval veel minder excessen.
Ik vind dat de kant van Roosendaal vooral mensen herbergen die mooi doen in je gezicht maar lelijk achter je rug. De Brabantse gezelligheidquote:Op woensdag 28 november 2018 23:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Opvallend is wel dat Brabant over het algemeen gezien wordt als een gezellige boel. Ik heb echter heel wat anders daar gezien. Voor geen goud kom ik daar nog in de buurt.
Het ligt er aan waar je woont natuurlijk, zoals in elke plaats.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn zusje heeft daar gewoond in Oudenbosch. Manmanman wat een ongelooflijk deprimerend inteeltdorp.
Never mindquote:Op woensdag 28 november 2018 23:38 schreef ijs_beer het volgende:
Desalniettemin kan ik ook zo wat plekken aanwijzen waar flink gedeald wordt. Politie zie je hier nooit.
De kop van de haven, de voetbalkooi op t sportpark, en waarschijnlijk in wat plekken in het Spui en Noord.![]()
Heel Oudenbosch vond ik deprimerend. Aso volk, veel werkloosheid. Gewoon heel die sfeer daar op straat is bagger. Maar fijn dat jij het er wel naar je zin hebtquote:Op woensdag 28 november 2018 23:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het ligt er aan waar je woont natuurlijk, zoals in elke plaats.
Oudenbosch
Duidelijk in Noord gewoond. Genoeg deprimerend volk daar idd.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heel Oudenbosch vond ik deprimerend. Aso volk, veel werkloosheid. Gewoon heel die sfeer daar op straat is bagger. Maar fijn dat jij het er wel naar je zin hebt
Die komt binnenkort met z'n hele gezin bij 'een huis vol' of hoe die real life soap over grote gezinnen ook heet. Nagelkerke is goed, maar houdt ook erg van aandacht.quote:
Wat mij betreft het enige positieve aan dat dorp. Maar genoeg over mijn negativiteit over Oudenboschquote:Op woensdag 28 november 2018 23:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Die komt binnenkort met z'n hele gezin bij 'een huis vol' of hoe die real life soap over grote gezinnen ook heet. Nagelkerke is goed, maar houdt ook erg van aandacht.
(Sorry voor de offtopic :p )
Misschien hoe zuidelijker je gaat? In België is omdat bijvoorbeeld heel normaal om luiken te hebben en savonds naar beneden te doen.quote:Op donderdag 29 november 2018 17:17 schreef Sunri5e het volgende:
In die uitzending hoorde ik dat alles achter rolluiken gebeurde daar in St Willebrord. Nu ging ik eens voor de lol Streetview daar checken in het dorp. Maar echt nagenoeg iedereen heeft daar in dat dorp rolluiken![]()
Iemand een idee waarom dat is? Hier heeft bijna niemand rolluiken. Waarom zou je ze überhaupt willen hebben? In zo'n dorp/stad wil je toch niet wonen?
In Zeeland ook hoor.quote:Op maandag 3 december 2018 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien hoe zuidelijker je gaat? In België is omdat bijvoorbeeld heel normaal om luiken te hebben en savonds naar beneden te doen.
Mijn ex had luiken voor de ramen en dat gaf me een nogal opgesloten gevoel als die naar beneden waren savonds. Maar ieder zijn ding natuurlijkquote:Op maandag 3 december 2018 17:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
In Zeeland ook hoor.Houdt de warmte binnen en je privacy ook.
Superfijn en heeft uiteraard geen drol te maken met dubieuze zaakjes.
Is toch eigenlijk bizar.quote:Op maandag 3 december 2018 21:29 schreef potjecreme het volgende:
Dat gebeurt er dus achter de rolluiken.
Ben er bang voor.quote:Op maandag 3 december 2018 21:39 schreef YokiKater het volgende:
Wat is dit dan joh, en dat stapt zo in de auto?
Types waar je ver weg van moet blijven.quote:Op maandag 3 december 2018 21:39 schreef S95Sedan het volgende:
Zijn ook altijd van die aparte types.
Oh ja uiteraard.quote:Op maandag 3 december 2018 21:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Types waar je ver weg van moet blijven.
Ja, maar dan is ze die rapper Sjors wannabe kwijt..quote:Op maandag 3 december 2018 21:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Oh ja uiteraard.
Sneu dat ze die meid meeslepen in hun rotzooi terwijl zij wel eruit wil.
Tja, aan ene kant misschien wel maar ze weet ook precies hoe de vork in de steel zit en ze doet er zelf aan mee.quote:Op maandag 3 december 2018 21:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Oh ja uiteraard.
Sneu dat ze die meid meeslepen in hun rotzooi terwijl zij wel eruit wil.
Is ook zo alleen komt zij nooit op deze manier hier uit, het is jammer dat er geen hulp is voor zulke mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan.quote:Op maandag 3 december 2018 21:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, aan ene kant misschien wel maar ze weet ook precies hoe de vork in de steel zit en ze doet er zelf aan mee.
Al geloof ik best dat ze sowieso een zwakke, labiele persoonlijkheid heeft.
yup doet het prima.quote:Op maandag 3 december 2018 21:51 schreef praadje het volgende:
Ik moet zeggen dat Tygo het best goed doet. Zoveel presenteer ervaring heeft hij nu ook weer niet volgens mij.
Van zijn negentiende tot zijn twintigste heeft hij een paar gram coke per dag gesnoven.quote:Op maandag 3 december 2018 21:54 schreef praadje het volgende:
Was dat Tygo nu die vertelde dat hij coke gebruikt heeft? Stukje gemist.
Yep. Hij snoof heel veel toen hij zo snel bekend werd door GTST.quote:Op maandag 3 december 2018 21:54 schreef praadje het volgende:
Was dat Tygo nu die vertelde dat hij coke gebruikt heeft? Stukje gemist.
Keiharde waarheid laten zien ben ik wél een voorstander van. Tis sowieso geen brave docu dit voor EO-begrippen.quote:Op maandag 3 december 2018 22:01 schreef praadje het volgende:
Dat met die auto laten rijden vind ik toch wel EO onwaardig. Bij Powned zou het me niet verbazen maar hier.
nee hoor CONFRONTEREN!quote:Op maandag 3 december 2018 22:01 schreef praadje het volgende:
Dat met die auto laten rijden vind ik toch wel EO onwaardig. Bij Powned zou het me niet verbazen maar hier.
Dat brave EO beeld is al een tijd niet meer.quote:Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Keiharde waarheid laten zien ben ik wél een voorstander van. Tis sowieso geen brave docu dit voor EO-begrippen.
Gelukkigquote:Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dat brave EO beeld is al een tijd niet meer.
Nee dat is waar maar hier schrik ik toch wel van.quote:Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik kijk heel selectief. Ik keek vorige week meer in het begin van "oeh Tygo"quote:Op maandag 3 december 2018 22:02 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ja eens dit is wel shocking verder.quote:Op maandag 3 december 2018 22:03 schreef praadje het volgende:
[..]
Nee dat is waar maar hier schrik ik toch wel van.
Volg TV ook niet meer zo, maar wat ik zie van de omroepen... dan is EO toch wel echt veranderd en bij de tijd.quote:Op maandag 3 december 2018 22:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik kijk heel selectief. Ik keek vorige week meer in het begin van "oeh Tygo"en toen hups. Deze keiharde ellende in je huiskamer.
Geen idee wat de EO nog meer doet tegenwoordig.
Familiediner was vroeger heel braaf maar daar zat de laatste seizoenen ook wel wat sensatiebelustheid achter. Ach, ik hou er wel van. Maar ik schrok dat ze die gast gewoon lieten rijden.quote:Op maandag 3 december 2018 22:03 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik kijk heel selectief. Ik keek vorige week meer in het begin van "oeh Tygo"en toen hups. Deze keiharde ellende in je huiskamer.
Geen idee wat de EO nog meer doet tegenwoordig.
Alleen maar beter natuurlijk. Maar wat ik al zei, hoop gezien maar dit vond ik toch aardig heftigquote:Op maandag 3 december 2018 22:05 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Volg TV ook niet meer zo, maar wat ik zie van de omroepen... dan is EO toch wel echt veranderd en bij de tijd.
Ja, zou maar net een kind oversteken.. En dat filmen.quote:Op maandag 3 december 2018 22:06 schreef praadje het volgende:
[..]
Familiediner was vroeger heel braaf maar daar zat de laatste seizoenen ook wel wat sensatiebelustheid achter. Ach, ik hou er wel van. Maar ik schrok dat ze die gast gewoon lieten rijden.
zo zie ik het graag eigenlijk. gewoon de waarheid filmen.quote:Op maandag 3 december 2018 22:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Alleen maar beter natuurlijk. Maar wat ik al zei, hoop gezien maar dit vond ik toch aardig heftig
Dat ook. Maar als je een straalbezopen bestuurder ziet die in een woonwijk wil gaan rijden probeer je die toch ook op andere gedachten te brengen of de politie te bellen? Ik vond dat Tygo en medewerkers wat moeite hadden moeten doen om hem niet te laten rijden.quote:Op maandag 3 december 2018 22:05 schreef potjecreme het volgende:
Shocking was vooral dat de cameraman ook in de auto stapte.
Hoop dat dit consequenties gaat hebben voor die mafkezen.quote:Op maandag 3 december 2018 22:07 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo zie ik het graag eigenlijk. gewoon de waarheid filmen.
Denk dat Tygo niet wou, maar ze lieten ze alsnog gaan incluis cameraman.quote:Op maandag 3 december 2018 22:09 schreef potjecreme het volgende:
Was er niet ook een stukje waarbij 1 van de vrienden van Juanita vroeg wil je niet bij mij in de auto. Misschien hebben ze het wel besproken?
Wat precies?quote:Op maandag 3 december 2018 21:59 schreef praadje het volgende:
Onverantwoord van de makers van het programma!!!!
Dat weet ik wel. Eigen ervaring met zoon. Maar dat probeer je toch te voorkomen als omstanders. Ook al doen ze het dagelijks.quote:Op maandag 3 december 2018 22:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat precies?
Dit doen ze dagelijks, rijden onder invloed.
Denk dat ze er vast wel iets over hebben gezegd.. Maar als je ze opeens in een taxi had zien stappen was het ook wel erg ongeloofwaardig geweest..quote:Op maandag 3 december 2018 22:12 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Eigen ervaring met zoon. Maar dat probeer je toch te voorkomen als omstanders. Ook al doen ze het dagelijks.
Dat is wel zo maar als er iets gebeurd was dan lagen de EO en Tygo voor altijd uit de gratie bij het grote publiek. Ik kan me zelfs voorstellen dat als iemand was aangereden ze zelfs aansprakelijk zouden worden gesteld door de familie en de rechter. Is het niet zo dat je verplicht moet handelen in een gevaarlijke situatie? Sorry, ben al 20 jaar weg uit NL dus hoe dat precies zit weet ik niet meer.quote:Op maandag 3 december 2018 22:18 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Denk dat ze er vast wel iets over hebben gezegd.. Maar als je ze opeens in een taxi had zien stappen was het ook wel erg ongeloofwaardig geweest..
Daar heb je wel een heel goed punt eigenlijk..quote:Op maandag 3 december 2018 22:21 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar als er iets gebeurd was dan lagen de EO en Tygo voor altijd uit de gratie bij het grote publiek. Ik kan me zelfs voorstellen dat als iemand was aangereden ze zelfs aansprakelijk zouden worden gesteld door de familie en de rechter. Is het niet zo dat je verplicht moet handelen in een gevaarlijke situatie? Sorry, ben al 20 jaar weg uit NL dus hoe dat precies zit weet ik niet meer.
Stelen denk ik? Ze zullen wel bijstand + toeslagen ontvangen.quote:Op maandag 3 december 2018 23:17 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik vraag me steeds maar af..
Hoe de fuck komen ze aan geld om steeds maar zoveel shit te gebruiken en te roken.
En over dat autorijden klopt ook wel ja. Vond dat ook wel een beetje raar.
Ja maar das dan alsnog niet genoeg om zoveel te gebruiken lijkt me ?quote:Op maandag 3 december 2018 23:39 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Stelen denk ik? Ze zullen wel bijstand + toeslagen ontvangen.
Iets met zeven.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waar was de aflevering van gisteren opgenomen? Ga het vanmiddag eventjes terugkijken.
Goed dat ze het in beeld brengen. Drugsproblematiek in Nederland wordt zwaar onderschat.
Gaat meer over een continuïteit van framing van het dorp Willebrord, waar ook deze serie aan mee doet. Veel hardwerkende eerlijke mensen die niet in de drugs zitten zijn daar niet steeds op te wachten. En meneer de agent is een beetje hypocriet op de camera's. Want na 17:00 uur is hier geen agent meer te bekennen. Raar dat je dan niemand te pakken krijgt.... maar het ligt aan de rolluiken hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iets met zeven.
Zevenbergen? Zevenaar?
Edit: Zevenbergen
https://www.bndestem.nl/r(...)gen-kan-dat~a063fdd9
Waar men zich kennelijk drukker maakt of de veldwachter van dienst wel in Zevenbergen had mogen zijn.
In dat soort kringen dealen ze zelf vaak ook en/of geven ze speed en ghb gewoon weg aan vrienden. Het is echt niet duur..quote:Op maandag 3 december 2018 23:17 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik vraag me steeds maar af..
Hoe de fuck komen ze aan geld om steeds maar zoveel shit te gebruiken en te roken.
En over dat autorijden klopt ook wel ja. Vond dat ook wel een beetje raar.
Drugsgebruik gebeurt overal, maar het is wat interessanter om het drugsgebruik in kleine dorpen in beeld te brengen. Dat het in grotere steden gebeurt weet iedereen, dus niet interessant genoeg. Hier dealen en gebruiken ze zelfs verderop in de paadjes achter de huizen. In het weekend liggen de slagroompatronen bezaaid over de parkeerplaats bij de sporthal hier in Rotterdam. Politie zie je nauwelijk. Ik vind trouwens niet dat st. Willebrord geframed wordt. Ze brengen het hoe het is; er wonen drugsverslaafden. Een beetje reëel denkend mens weet ook wel dat je zo'n beetje overal verslaafden hebt zitten, dus dit hoeft niet zo zeer de naam van Willebrord aan te tasten (voor zover ze een goede naam had).quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Gaat meer over een continuïteit van framing van het dorp Willebrord, waar ook deze serie aan mee doet. Veel hardwerkende eerlijke mensen die niet in de drugs zitten zijn daar niet steeds op te wachten. En meneer de agent is een beetje hypocriet op de camera's. Want na 17:00 uur is hier geen agent meer te bekennen. Raar dat je dan niemand te pakken krijgt.... maar het ligt aan de rolluiken hoor.
Niemand ontkend dat er hier drugs wordt gebruikt. Maar iemand een Koningin van de GHB van St. Willebord noemen terwijl ze in Zevenbergen woont is wel degelijk een vorm van framing.En ook dat een "wijk" agent van Willebrord nu rondloopt in Zevenbergen (24 km er vandaan) puur voor een goed filmpje is gewoon idioot. Daar mag je toch best enige kritiek op hebben?quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Drugsgebruik gebeurt overal, maar het is wat interessanter om het drugsgebruik in kleine dorpen in beeld te brengen. Dat het in grotere steden gebeurt weet iedereen, dus niet interessant genoeg. Hier dealen en gebruiken ze zelfs verderop in de paadjes achter de huizen. In het weekend liggen de slagroompatronen bezaaid over de parkeerplaats bij de sporthal hier in Rotterdam. Politie zie je nauwelijk. Ik vind trouwens niet dat st. Willebrord geframed wordt. Ze brengen het hoe het is; er wonen drugsverslaafden. Een beetje reëel denkend mens weet ook wel dat je zo'n beetje overal verslaafden hebt zitten, dus dit hoeft niet zo zeer de naam van Willebrord aan te tasten (voor zover ze een goede naam had).
Omdat ik vaak in die hoek ben geweest, vind ik het interessant om het te kijken. Ik wist dat die hoek een drugsprobleem had, maar ik dacht meer dat het cocaïne was en geen ghb.
Ik vind dat het drugsgebruik in Nederland veel meer aandacht kan gebruiken, want het is een groot probleem.
Precies dat heb je ook overal. Ik snap dat als je in Willebrord woont dat het frustrerend is als dingen verkeerd in beeld worden gebracht. Maar je kunt niet ontkennen dat die hoek geen drugsprobleem heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Niemand ontkend dat er hier drugs wordt gebruikt. Maar iemand een Koningin van de GHB van St. Willebord noemen terwijl ze in Zevenbergen woont is wel degelijk een vorm van framing.En ook dat een "wijk" agent van Willebrord nu rondloopt in Zevenbergen (24 km er vandaan) puur voor een goed filmpje is gewoon idioot. Daar mag je toch best enige kritiek op hebben?
Maar overal op social media lees je de standaard vooroordelen, ook in dit topic lees je het weer. En het klopt gewoon niet. Je schrijft nu zelf ook: (voor zover ze een goede naam had), terwijl er genoeg positieve punten te vinden zijn. Dus ik snap dat de inwoners die wel hard werken, studeren en een mooie baan hebben soms van balen. Je hebt al heel snel een imago als je uit dat dorp komt. Het is niet zo dat ze rollend van de GHB over straat rollen. Het is een select groepje, en die heb je helaas overal.
Maar dat was het punt van kritiek ook niet, En ik ontken wel degelijk dat deze hoek drugsproblemen heeft, er zijn mensen met drugsproblemen, dat is een ander verhaal. Ik ken veel mensen uit het dorp, en niemand die GHB verslaafd is. Het is gewoon een bepaalde kring van mensen (die de hardstyle/hardcore feesten afgaan). Maar je kan daar prima buiten staan als je wil.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dat heb je ook overal. Ik snap dat als je in Willebrord woont dat het frustrerend is als dingen verkeerd in beeld worden gebracht. Maar je kunt ook niet ontkennen dat die hoek geen drugsprobleem heeft.
Er is minder gedoe over de GHB problemen omdat het allemaal stukken minder erg is dan dat de media "telkens" weer aan men voorschoteld. Je kan hier gewoon over straat lopen, je kan boodschappen doen, je zal niet overvallen worden, er rollen geen junks over straat, niemand die loopt te bedelen, geen dakloze op de grond. Daarnaast word er regelmatig gegoocheld met cijfers, wat iedereen wel kan inzien die hier woont (zoals de 3 GHB doden, wat lekker makkelijk is bij een auto ongeluk). Maar dat is lastig te verklaren als de de media het steeds groter maakt dan dat het is.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:10 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het opvallend dat ook hier weer meer gedoe ontstaat over de slechte naam dan over het GHB-probleem.
Ik zou dat laatste toch echt zorgwekkender vinden dan het feit dat het naar buiten komt en de vermeende goede naam aantast.
Ah oke. Ik heb geen ervaring ermee zelf.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:25 schreef -Magica- het volgende:
[..]
In dat soort kringen dealen ze zelf vaak ook en/of geven ze speed en ghb gewoon weg aan vrienden. Het is echt niet duur..
Dat je over straat kan lopen en geen bedelaars ziet zegt niks over het drugsgebruik. Gebruikers hoeven niet direct een probleem te zijn. Indirect zijn ze dat vaak wel.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er is minder gedoe over de GHB problemen omdat het allemaal stukken minder erg is dan dat de media "telkens" weer aan men voorschoteld. Je kan hier gewoon over straat lopen, je kan boodschappen doen, je zal niet overvallen worden, er rollen geen junks over straat, niemand die loopt te bedelen, geen dakloze op de grond. Daarnaast word er regelmatig gegoocheld met cijfers, wat iedereen wel kan inzien die hier woont (zoals de 3 GHB doden, wat lekker makkelijk is bij een auto ongeluk). Maar dat is lastig te verklaren als de de media het steeds groter maakt dan dat het is.
Want mensen die ze filmen en die wel kritiek hebben op GHB gebruikers die laten ze er lekker uit (ik ken meerdere mensen die ze in het dorp gefilmd hebben, maar die zijn vooralsnog nergens te zien). En voor een dorp wat al een slechte naam heeft, kunnen dit soort dingen frustrerend zijn.
En ik vind het terecht dat er dan kritiek op een wijk agent is, die daar maar weer eens aan meewerkt. Terwijl er achter zijn eigen politie bureau werd gedeald, maar daar was nooit 1 agent te zien.
Eén buisje (portie) is 3ml. Dus reken maar uit. De gemiddelde roker is al meer kwijt aan tabak. De gemiddelde blower is meer kwijt aan wiet... En als je GHB zelf maakt is het natuurlijk nog een stuk goedkoper. Dus tja.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:56 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik ben gewoon gaan googlen naar 'wat kost GHB' en ik zag toch bedragen voorbij komen van 150/200 euro voor een liter. En ik dacht ja doe je dan 1 maand met een liter of hoelang doe je ermee?.
En dan de andere drugs die erbij komt niet meegerekend.
Nee hoor, vroeger wist men ook al dat G best tricky kon zijn. En al helemaal als het combineert met alcohol of andere drugs. Maar goed, ze laten in deze serie wel de absolute randfiguren zien, zo verslavend is het nu ook weer niet. Tygo/de EO portretteert n.l. wel van die tyische verslavingsgevoelige figuren die aan elke drug verslaafd (zouden) raken.quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:52 schreef Maharski het volgende:
Heftige shit. In 'mijn tijd', toen GHB net op kwam, werd GHB beschouwd als onschuldig, onschadelijk en niet-verslavend. Jeetje, wat zat men er naast. Ik wist overigens ook niet dat zo erg was...
Precies. Zelfde met programma's als Drugs Inc e.d. op National Geographic.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Er is minder gedoe over de GHB problemen omdat het allemaal stukken minder erg is dan dat de media "telkens" weer aan men voorschoteld. Je kan hier gewoon over straat lopen, je kan boodschappen doen, je zal niet overvallen worden, er rollen geen junks over straat, niemand die loopt te bedelen, geen dakloze op de grond. Daarnaast word er regelmatig gegoocheld met cijfers, wat iedereen wel kan inzien die hier woont (zoals de 3 GHB doden, wat lekker makkelijk is bij een auto ongeluk). Maar dat is lastig te verklaren als de de media het steeds groter maakt dan dat het is.
Thanks dat maakt het duidelijkerquote:Op dinsdag 4 december 2018 18:35 schreef Techno het volgende:
[..]
Eén buisje (portie) is 3ml. Dus reken maar uit. De gemiddelde roker is al meer kwijt aan tabak. De gemiddelde blower is meer kwijt aan wiet... En als je GHB zelf maakt is het natuurlijk nog een stuk goedkoper. Dus tja.
[..]
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Je zal er maar naast wonen ook met die hardcore en dat gebruiik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |