abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2003 @ 17:52:02 #1
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7653094
kan iemand mij vertellen hoe je zelfvertrouwen krijgt hoe wat je er aan kan doen om die te krijgen en te behouden
pi_7653110
Het zit allemaal tussen je oren.
[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
pi_7653115
tja als iemand een probleem van zelfvertrouwen heeft ben ik het wel dus daar kan ik je althans niet mee helpen maar ik kijk zeker uit naar de replies ... misschien komt er voor mij ook een handige tip om die vreselijke negatieve karaktertrek van me weg te werken...
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_7653121
de spiegel een klap met een moker geven
  woensdag 1 januari 2003 @ 17:55:20 #5
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7653145
krijg je dat ook door je zelf goed te kennen?
pi_7653164
Begin met een goede houding aan te nemen. Sta rechtop, schouders naar achteren. Dan ben je bijna op de helft. Leer van je fouten. Fouten maken kan iedereen. Wees trotsa op je prestaties (al is het een mooie boer).

Meer tips kan ik even niet geven.

pi_7653180
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:52 schreef bumberklevers het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je zelfvertrouwen krijgt hoe wat je er aan kan doen om die te krijgen en te behouden
Please blijf jezelf en blijf geloven in jezelf
Een kloddertje roze hieeeerrrrrrrrrrrr...[br][b]ik ben eigenlijk een hele gekke meid[/b]
  woensdag 1 januari 2003 @ 17:58:27 #8
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_7653199
Ga fitness of een vechtsport doen...
  woensdag 1 januari 2003 @ 18:03:00 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_7653272
niet alle negatiefe dingen aan trekken die je omgeving zegt tegen je.
Bedenk je altijd dat het afzeiken van anderen veel makkelijk is dan iets positiefs te zeggen. En mensen die negatief over anderen zijn. Zijn zelf heel erg onzeker over zich zelf.

geloof in je zelf. Doe dingen die jij wil. En wees trots als je dat gehaald heb. Laat zien dat je wel kan. Laat aan de mensen zien die negatief ove je zijn. Dat je het wel kan. En dat je laat zien dat ze ongelijk hebben. En je zal zien wie er dan onzeker is

Sterkte.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_7653297
Dingen doen waar je goed in bent
pief paf poef
  woensdag 1 januari 2003 @ 18:10:46 #11
2586 NoE
Het moet niet gekker worden...
pi_7653376
Gewoon Tjakkaaaa!! je kunt het, Tjakkaaaa!
Een optimist is een slecht geinformeerde pessimist
  woensdag 1 januari 2003 @ 18:17:23 #12
26500 Cyber
He who howls at the moon
pi_7653460
het nare van zelfvertrouwen opbouwen is dat niet iedereen je daarbij helpt.. (de pestkoppen van alle leeftijden bijvoorbeeld)

en het meest irritante is dat als je flink op weg bent en er ook zeker verandering te zien is, dat er dan IETS kan gebeuren waardoor je weer helemaal bij af bent en in je oude routine terug komt.. da's zo ongelofelijk klote.. want dan moet je dus ook weer helemaal opnieuw beginnen..

maar ik zeg: hou vol en doe je best... het is mij ook langzaam maar zeker gelukt om wat te kweken.. dus het moet jou zeker lukken..
Believe in the strength of the human will and spirit..

TNT-Man
pi_7653517
Je niet te veel aantrekken van wat andere mensen van je zullen denken, maar gewoon zorgen dat je jezelf accepteert hoe je bent.
pi_7653528
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 18:17 schreef Cyber het volgende:
dan moet je dus ook weer helemaal opnieuw beginnen..
Hoezo, je hebt toch zeker wat opgebouwd. Het lijkt misschien dat je weer bij nul begint, maar iedereen kent mindere momenten. Je zult merken dat je beter met tegenslagen om leert te gaan, mits je je bewust er mee bezig houdt.

In mijn mening.

pi_7653599
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:58 schreef Templ4r het volgende:
Zeer goede tip. Zou ik zelf ook doen.

Verder is het van belang dat je jezelf niet alleen wijsmaakt dat je de beste bent, maar dat je ook nog prestaties gaat neerzetten.

Zoek een angst uit, en overwin hem. Doe dingen die je altijd al hebt willen doen. Begin ergens aan, en bouw iets op.

Eerst voelt zo'n initiatief misschien tegenstrijdig, maar als je ergens goed in wordt, ga je het leuk vinden. Als je het leuk vindt, doe je het voortaan voor de lol. En zo behoud je je zelfvertrouwen.

Succes ermee!

pi_7653617
ik heb zelfvertrouwen gekregen door turnen.
maar toen was ik jong.
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 1 januari 2003 @ 18:27:58 #17
32716 Fonz
summerbreeze
pi_7653644
doe 2 rauwe eieren in de mixer
voeg 2 eetlepels suiker toe
mixen en opdrinken

nu heb je zelfvertrouwen

maar ff serieus zelfvertrouwen zit tussen je oren, geef niet snel op en geloof een beetje in wat je doet (zit ook veel in het taalgebruik)

als jij zo iemand bent die tijdens een gesprek steeds bevestiging vraagt van jou menig door de ander (bv ik vind dat mooi, toch?) kom je ook al snel onzeker over wat die ander wel zal merken waardoor jij denkt dat je niet zoveel zelfvertrouwen hebt

(lekker vaag maarja tis nieuwjaarsdag )

woensdag 1 januari 2003 @ 18:34:59 #18
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7653755
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:58 schreef Templ4r het volgende:
ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.
pi_7653977
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

Zelfvertrouwen ligt aan je omgeving. Als iedereen je verteld dat je een loser bent dan ga je dat na een tijdje ook geloven. Dan kun je nog zo intelligent zijn, mensen worden zwaar beinvloed door hun omgeving.

Het word dus tijd dat jij invloed gaat uitoefenen op je omgeving. Kijk nu naar de mensen om je heen, de activiteiten die je doet (sport/school/andere verenegingen) en kijk naar wat je als positief ervaart en wat als negatief en positief ervaart.

Zorg er dus voor dat je mensen en dingen om je heen hebt waar je je bij goed voelt, dan krijg je vanzelf zelfvertrouwen. Je moet natuurlijk wel de kracht hebben om de negatieve dingen uit je omgeving te kunnen halen.

Een goede basis voor zelfvertrouwen is een gezond en gespierd lichaam, hierop kun je verder bouwen en het is iets waar je trots op kunt zijn. Mensen benaderen je ook anders als je sportief/gespierd bent. En het is ook nog eens een goede manier om je negatieve energie kwijt te raken. En je komt ook nog eens onder de mensen.

Vechtsprot is echt niet zon gek idee hoor.

Check ook dit topic, Een persoon is het product van zijn omgeving voor mijn visie op mensen en waarom ze zo zijn.

Moderator woensdag 1 januari 2003 @ 18:57:13 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_7654045
Komt een man bij de dokter, zegt ie:

Dokter, ik ben zo onzeker, toch?

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 1 januari 2003 @ 19:30:27 #21
26500 Cyber
He who howls at the moon
pi_7654561
je hoeft ook niet dik te zijn om te fitnessen hoor..
TNT-Man
  woensdag 1 januari 2003 @ 19:33:43 #22
1687 poep
praat geen poep
pi_7654611
arrogant doen...
houdt van spannend...
pi_7654619
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:33 schreef poep het volgende:
arrogant doen...
Right...
  Jubileum moderator woensdag 1 januari 2003 @ 19:34:47 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7654627
Dit lijkt me toch meer iets voor R&P
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_7654713
1. jezelf goed leren kennen.
2. jezelf blijven.
3. weten waar je staat in het leven.
4. consequent zijn in je reacties/beslissingen.
5. lekker in je vel zitten.
6. weten wat je wilt.
zoiets...
pi_7654890
Altijd trots op jezelf zijn. Veel trainen! Zoals al werd gezegd, ga sporten ofzo.

Def

woensdag 1 januari 2003 @ 20:02:50 #27
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7655025
Weet je waardoor je echt meteen je zelfvertrouwen kunt terugkrijgen?

Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.

Als je dit steeds volhoudt en jezelf er steeds weer op attendeert, gaat het na verloop van tijd helemaal vanzelf en ontdek je:hey wat ben ik ontspannen en wat heerlijk dat ik mezelf kan zien zoals ik ben. Niets maakt jouw gevoel over jezelf dan nog stuk!

Veel succes en vooral: heb ontzettend veel geduld en liefde voor jezelf! Niet vergeten!

woensdag 1 januari 2003 @ 21:26:21 #28
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_7656170
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 20:02 schreef Anemoon het volgende:
hmm dat dacht ik ook,
dus ik naar karate maar dat lukte gewoon niet, eigenlijk is dat ook logish je moet het een tijdje doen, oefenen vordat het goed gaat maarja.

ik ben er dus gewoon weer mee gestopt..........

zelfvertrouwen heeft ook een hoop te maken met doorzettings vermogen en een doel hebben in je leven, iets waar je je zelf helemaal voor geeft..
laat dat nu net het probleem zijn

there is no such place as hell, but you can make it if you try
  woensdag 1 januari 2003 @ 21:35:48 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_7656328
Vat kritiek nooit persoonlijk op, en blijf niet hangen op plaatsen waar je negativiteit aangemoedigd wordt.
Focus op waar je goed in bent ipv op je negatieve kwaliteiten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_7656519
Moeilijke vraag.

In mijn situatie heeft dat altijd veel tijd nodig en verdwijnt dat zelfvertrouwen ook wel eens af en toe.

Jezelf leren kennen is belangrijk. Je goede punten erkennen ook. Waar je goed in bent ontwikkelen. Jezelf nooit vergelijken met anderen want JIJ bent uniek.

Anderen nooit als meer aanzien. Mensen zijn mensen en ieder mens heeft zijn zwakke kanten. Nobody is perfect.

Succes ermee.

pi_7656733
Ik kreeg zelfvertrouwen doordat een paar erg goede vrienden me enorm hebben gesteund in moeilijk perioden, ongeveer twee jaar geleden. Ook kreeg m'n zelfvertrouwen een enorme boost toen ik meer dan een jaar geleden weer verder ben gegaan met schermen. Ik bleek het nog te kunnen en wat nog beter was, ik werd Nederlands kampioen bij de Junioren. Het heeft me een enorme boost gegeven.

Zoals al eerder gezegd is is het halve werk rechtop gaan lopen en je schouders naar achteren zetten. Ook is het ontzettend goed als je iets afmaakt waar je mee begint en niet snel opgeeft. En doe alsjeblieft niet arogant. Blijf gewoon jezelf. Arogante mensen zijn vervelender dan mensen zonder zelfvertrouwen.

Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
  donderdag 2 januari 2003 @ 07:30:26 #32
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7661140
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:
1. jezelf goed leren kennen.heb ik niet
2. jezelf blijven.vaak wel
3. weten waar je staat in het leven.nog niet,zie wel,hoe of wat
4. consequent zijn in je reacties/beslissingen.kan beter
5. lekker in je vel zitten.1 week permaand niet
6. weten wat je wilt.ook nog niet 100%
zoiets...
pi_7661411
Lastig om antwoord op te geven. Zijn best veel dingen die hierbij kunnen helpen. Zelf kreeg ik meer zelfvertrouwen toen het uitging met mijn vriendin. Hoe of waarom weet ik niet het gebeurde gewoon.

Ook de reactie met fitness kan ook helpen daardoor voel je je meestal beter en ga je je beter voelen.

Ook je nergens van aantrekken laat ze lekker denke over je doe gewoon wat jij leuk vind ben gewoon jezelf.

-
  donderdag 2 januari 2003 @ 09:42:27 #34
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7661559
hoe maak je vrienddinnen?
pi_7661841
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 09:42 schreef bumberklevers het volgende:
hoe maak je vrienddinnen?
??? volg je niet helemaal
-
pi_7662001
Fitnessen en de player uithangen, veeel vrouwen hebben is goed voor je zelfvertrouwen geloof me
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7662016
---Edit: flauwe opmerking verwijderd---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2003 18:49]

To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_7662668
quote:

[..]

Je heoft ook niet dik te zijn om te gaan sporten hoor
sommige mannen (GWD) Geeft het zelf vertrouwen om gespierd en atletisch te zijn
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7662856
ik zal proberen zo min mogelijk cliché's te gebruiekn want daar heb je toch weinig aan, maar ik zal je vertellen hoe ik het gedaan heb. (is misschien niet makkelijk hoor).
1. besef dat een mens niet makkelijk in elkaar zit. hoe een mens denkt en doet is een ingewikkeld proces en niet 1,2,3 te voorspellen.
2. besef dat je, aan de hand van punt 1, nooit meteen een oordeel kan vellen over anderen. en dat anderen dat ook niet kunnen bij jou.
3. vellen mensen toch meteen een oordeel over je, dan weet je (aan de hand van punt 2) dat ze een ongegronde bewering uiten.
4. als je dan ook nog eens beseft dat de enige persoon waar jij iets mee te maken hebt jij zelf bent is het een stuk makkelijker om je niks aan te trekken van negatieve geluiden waardoor je je een stuk zekerder voelt.

ik besef dat dit niet iets is wat je in een weekje voor mekaar hebt (het heeft bij mij een paar jaar geduurt)maar uiteindelijk werkt het wel.

phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
pi_7663555
Ik had vroeger ook weinig zelfvertrouwen, maar toen ik van mijn vader naar mijn moeder ben verhuisd ging het langzaam beter.
Een hele belangrijke omschakeling was dat ik de kleren kon dragen die ik leuk vond. Ik liep er altijd een beetje apart bij, maar omdat ik het zelf mooi vond kwam ik zelfverzekerder over.
Ik heb ook een baantje genomen bij de snackbar, terwijl ik dat eigenlijk niet durfde. Ik weet nog zo goed dat ik bijna ging hyperventileren toen ik de eerste keer de telefoon op moest nemen. Ik bedacht me allemaal rampscenario's, wat er allemaal fout kon gaan en dat ik dan niet meer wist wat ik moest zeggen... Maar mijn collega liet me de telefoon opnemen, ze weigerde het zelf te doen. Het ging redelijk houterig, maar op zich was het een normaal gesprek. De volgende keer dat ik moest opnemen ging het al wat makkelijker, en na een half jaar dacht ik: waar maakte ik me toch vroeger druk om. Toen ik zo terugkeek was ik best trots op mezelf.
En zo heb ik met heel veel dingen meegemaakt dat ik langzaam gegroeid ben in dingen.
Soms heb ik nog wel eens het idee dat mensen om mij lachen, bijvoorbeeld klasgenoten die achter me zitten. Maar als ik dan later met ze praat blijkt dat ze het over heel iets anders hadden. En ookal hebben ze het over mij. Er zijn genoeg mensen die me wel aardig vinden, en ik vind ook niet iedereen aardig.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 02:35:46 #41
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7679551
en als je iets heb beloofd en je zelf dan omlaag haald wat kun je daar tegen doen?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 02:56:11 #42
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_7679684
wees bereid om fouten te maken,
Toevallig heb ik hier een boek liggen van een bekende "shrink" Dr. Wayne Dyer die veel boeken heeft geschreven over hoe de mens werkt.
Titels zijn O.a niet morgen maar nu, Geen zee te hoog en Geluk is de weg en andere zeer interessante boeken. Voor mensen met zelfvertrouwen is het leuk om te weten dat ze op de goede weg zijn en voor mensen zonder is het een boek waar veel handvatten in staan....
Veel suc6
Thomas
Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
  vrijdag 3 januari 2003 @ 06:45:21 #43
38872 Frum
onderweg...
pi_7680218
Wat ook goed werkt is om helemaal op jezelf teruggeworpen te zijn. Dan moet je het werkelijk helemaal zelf doen en als je dan de dingen opbouwt die je graag wilt, geeft dat ERG veel zelfvertrouwen.

Ik ben vorig jaar gescheiden, raakte in een klap mijn huis, vrienden, echtgenoot en werk kwijt. Ben toen maar helemaal overnieuw begonnen, en merkte ineens dat ik nu wel zelfvertrouwen had en steeds zelfverzekerder werd...

"ik was, ik ben en ik word..."
pi_7681416
Ga een vechtsport doen, het liefst kickboxen. en zorg dat je er goed in wordt
ja
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:31:39 #45
22944 Breetai
....Relax....
pi_7686391
quote:

[..]

Een vechtsport doe je niet om af te vallen, daar hebben ze fitness voor uitgevonden. Wil je jezelf ontwikkelen, wil je wat leren en zelfvertrouwen krijgen, dan moet je een budo-sport gaan doen.

Zoek in ieder geval wel een sport uit die bij je past. Ikzelf doe onder andere aikido en dat bevalt me heel goed. Bij deze verdedigingsleer maak je voornamelijk gebruik van de aanvalskracht van je partner (nee geen tegenstander) om de aanval te neutraliseren. Afmaken hoort evt. bij de optie maar is niet verplicht. Ook hoef je jezelf niet te bewijzen d.m.v. wedstrijden.

Als basisprincipe leer je om goed jezelf en anderen aan te voelen en te bewegen. Uiteindelijk ontwikkel je daarmee je weerbaarheid en zelfvertrouwen terwijl je ook andere mensen goed leert aanvoelen.

Natuurlijk kan je ook nog wat anders gaan beoefenen. Al naar gelang je behoeftes.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:39:29 #46
22944 Breetai
....Relax....
pi_7686533
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 10:59 schreef Friemeltje het volgende:
Ga een vechtsport doen, het liefst kickboxen. en zorg dat je er goed in wordt
Kickboxen vind ik te agressief. Het enige doel wat je nar mijn idee over houdt is om de ander de grond in te stampen. Uiteindelijk ga je toch een keer verliezen.

Ik vind het meer een uitdaging om mezelf te ontwikkelen. Daar kan ik de rest van m'n leven nog mee doorgaan.

Wat je ook kiest, ga ervoor en zorg dat je er goed in wordt.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_7686764
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:33 schreef poep het volgende:
arrogant doen...
Dat is inderdaad een teken van onzekerheid.
pi_7686895
Wat je kunt doen is de confrontatie zoeken met datgene waar je onzeker of "bang" voor bent. Zo bewerkstellig je een gevoel van controle.

Probeer die zaken ook als een uitdaging te zien.

vrijdag 3 januari 2003 @ 16:00:00 #49
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_7686964
Ik had eens een gesprek met een counselor bij mij o pschool en die had een tip die op het eerste gezicht volslagen idioot lijkt maar heel goed helpt.
Je moet gekleurd papier pakken endat in 20 evengrote stukken knippen.
Dan schrijf je op elk papiertje iets positiefs over jezelf, je moet net zolang doordenken tot je er 20 hebt. Dan doe je ze alle 20 in een zak, en elke ochtend als je op staat dan pak je er één uit de zak en lees je hardop voor.
Als je dit een paar dagen doet dan help te cht om je positief te stemmen.

U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:12:23 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7687249
quote:
Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.
Helemaal mee eens!

Veel mensen zijn erg streng voor zichzelf. Ze stellen zulke hoge eisen aan zichzelf dat het wel mis moet gaan.

En nog iets: Veel mensen worden ook onzeker omdat ze denken dat anderen van alles verwachten van hen. Dat anderen superkritisch naar hen kijken. En dat valt (meestal) reuze mee! Als je eea relativeert en in rationele proporties kunt zien, ben je al een heel eind.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:13:34 #51
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7687275
---Edit: flauwe opmerking verwijderd---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2003 18:51]

vrijdag 3 januari 2003 @ 17:43:08 #52
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7689098
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Veel mensen zijn erg streng voor zichzelf. Ze stellen zulke hoge eisen aan zichzelf dat het wel mis moet gaan.

En nog iets: Veel mensen worden ook onzeker omdat ze denken dat anderen van alles verwachten van hen. Dat anderen superkritisch naar hen kijken. En dat valt (meestal) reuze mee! Als je eea relativeert en in rationele proporties kunt zien, ben je al een heel eind.

Ja precies, het is wederkerig.
Mensen zijn vaak veel te streng en boos naar zichzelf toe en die vervelende houding die je naar jezelf hebt (zo vol van kritiek) denk je ook van anderen te krijgen.

Daarom word je onzeker: je eigen negatieve gedachten over jezelf veroorzaken het uiteindelijk.

pi_7689310
Goed voor jezelf zorgen.Dat is het belangrijkste .
Wat bij mij ook helpt , elke dag zorgen dat je dingen doet waar jij je lekker bij voelt , hoeft niet groot maar kan ook simpele dingen zijn .
Elke dag jezelf verwennen en dan komt de rest vanzelf wel .
We are the weirdo's mr - The Craft
  vrijdag 3 januari 2003 @ 18:36:14 #54
28169 Johnson_Lopez
30 maakt je buurt weer prettig
pi_7689765
Ja zelfvertrouwen... kan ik ook weleens gebruiken
Want kdenk vaak dak maar stom ben of zo, omdat ik het lef nie heb om meisjes te (proberen) versieren... heel soms wel... en als ik dat lef heb dan krijg ik bijna altijd nee te horen.
En dan ja , dan durf ik weer niet meer, en is mijn zelfvertrouwen weer weg
80 maakt je buurt weer prachtig
  vrijdag 3 januari 2003 @ 18:44:39 #55
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_7689897
Gezond eten helpt waarschijnlijk ook wel. Een gebrek aan vitamines, mineralen, e.d. heeft een depri en vermoeid gevoel (fysiek en mentaal) tot gevolg. Ik spreek uit ervaring. Het zou mij nix verbazen dat gezonde voeding ook goed is voor je zelfvertrouwen, want dat heb ik nu ook genoeg (en hard nodig!).

Owhjah... met gezond bedoel ik dus niet een big mac of pizza met alle groenten erop, aangevuld met vitaminepillen. Denk eerder aan 5 ons groenten en 5 stuks fruit per dag ofzo Baat het niet, schaadt het iig ook niet

vrijdag 3 januari 2003 @ 19:20:29 #56
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_7690497
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 18:36 schreef Johnson_Lopez het volgende:
Ja zelfvertrouwen... kan ik ook weleens gebruiken
Want kdenk vaak dak maar stom ben of zo, omdat ik het lef nie heb om meisjes te (proberen) versieren... heel soms wel... en als ik dat lef heb dan krijg ik bijna altijd nee te horen.
En dan ja , dan durf ik weer niet meer, en is mijn zelfvertrouwen weer weg
Doe een keer een wedstrijd met lotgenoten om de meeste blauwtjes te lopen in een bepaalde tijd (bijv. een maand). Waarom? Later kan je vast heel erg lachen om die actie. En van je fouten leer je.

De regels:
1 Zie het als een spel, dan komen de afwijzingen niet zo hard aan. Het is tenslotte de bedoeling om zo vaak mogelijk afgewezen te worden;
2 Maar doe wel serieus je best met versieren, wie weet zit je de rest van je leven met een leuke meid opgescheept;
3 Als je eenmaal een leuke meid hebt, hoef je natuurlijk niet door te gaan met versieren (ik raad het zelfs af), maar je score zal dan ook niet hoger worden.. Niet dat je dat dan erg zal vinden
4 Verzin een leuke prijs voor de winnaar (degene die de meeste blauwtjes heeft opgelopen)
5 Hef fun!

pi_7690687
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:20 schreef Wozzy het volgende:

[..]

Doe een keer een wedstrijd met lotgenoten om de meeste blauwtjes te lopen in een bepaalde tijd (bijv. een maand). Waarom? Later kan je vast heel erg lachen om die actie. En van je fouten leer je.

De regels:
1 Zie het als een spel, dan komen de afwijzingen niet zo hard aan. Het is tenslotte de bedoeling om zo vaak mogelijk afgewezen te worden;
2 Maar doe wel serieus je best met versieren, wie weet zit je de rest van je leven met een leuke meid opgescheept;
3 Als je eenmaal een leuke meid hebt, hoef je natuurlijk niet door te gaan met versieren (ik raad het zelfs af), maar je score zal dan ook niet hoger worden.. Niet dat je dat dan erg zal vinden
4 Verzin een leuke prijs voor de winnaar (degene die de meeste blauwtjes heeft opgelopen)
5 Hef fun!

Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
pi_7691441
Zelfvertrouwen heb je als je gelooft in jezelf en de keuzes die je maakt in je leven. In jezelf geloven is makkelijk als alles je meezit (uiterlijk, vrienden, veel mensen die van je houden, etc), maar moeilijk als alles je tegenzit : veel gepest worden, niet erkend worden voor je kwaliteiten.

Zelfvertrouwen is een onderdeel van je karakter wat in de loop van de jaren kan groeien of afnemen naar mate je meer meemaakt (leuke en minder leuke dingen). Probeer daarom overal het positieve uit te halen en veel dingen met een korreltje zout te nemen. Ga niet overdrijven door niks mee belangrijk te vinden, maar laat ook niet alles zomaar gebeuren als je er invloed op kunt hebben.

Probeer bij jezelf na te gaan of dat het vannuit jou ogen gezien nut heeft om iets in je karakter te verbeteren bv : andere mensen meer accepteren voor wie ze zijn en wat ze doen. Denk in het groot en niet in het klein. Maak je niet druk over het feit dat je sokken niet staan bij je broek. Denk liever na over wat je allemaal nog in je leven wil gaan doen en doe vooral de dingen die je graag doet en waar je goed in bent. En als je voor je gevoel nergens goed in bent dan ga je op zoek naar andere hobby's of een andere studie.

En als laatste : Heb respect voor jezelf (en natuurlijk ook voor anderen).

maandag 6 januari 2003 @ 23:46:39 #59
40228 Lyndon
Crosswind Minuet
pi_7750729
quote:
Weet je waardoor je echt meteen je zelfvertrouwen kunt terugkrijgen?

Ja, ik stel hoge eisen aan mezelf... en ik zou die voor mezelf misschien wel kunnen verlagen, maar ik wordt dan ontzetten jaloers als ik iemand zie die wel aan die eisen voldoet. (Ja, die zal dan weer op andere punten minder zijn etc etc, maar ik ben en blijf perfectionist, wat dit beteft)
quote:
Veel succes en vooral: heb ontzettend veel geduld en liefde voor jezelf! Niet vergeten!
Dit begint op te gaan...
pi_7750874
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:46 schreef Lyndon het volgende:
Ja, ik stel hoge eisen aan mezelf... en ik zou die voor mezelf misschien wel kunnen verlagen, maar ik wordt dan ontzetten jaloers als ik iemand zie die wel aan die eisen voldoet. (Ja, die zal dan weer op andere punten minder zijn etc etc, maar ik ben en blijf perfectionist, wat dit beteft)
Ja. Nee. Wacht even.

Je kunt best hoge eisen aan jezelf stellen dat is op zich niet erg maar één ze moeten redelijkerwijs haalbaar zijn en twee.....en dit is heel belangrijk.....je moet je niet met anderen vergelijken. Niet op positieve punten en niet op negatieve punten. Je zult namelijk altijd weer iemand tegen komen die knapper is, breder is, intelligenter is, grappiger is, groter is, kleiner is, een knappere vriendin heeft dan jij.

In vergelijking met anderen kun je nooit perfect worden, echt niet, het is de ultieme vorm zelfdegradatie, het kan echt niet. Stel eisen aan jezelf als je wilt maar probeer die niet te spiegelen aan anderen want je trekt altijd aan het kortste eind.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  maandag 6 januari 2003 @ 23:58:35 #61
40228 Lyndon
Crosswind Minuet
pi_7751077
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:52 schreef thoth het volgende:

[..]

Ja. Nee. Wacht even.

Je kunt best hoge eisen aan jezelf stellen dat is op zich niet erg maar één ze moeten redelijkerwijs haalbaar zijn en twee.....en dit is heel belangrijk.....je moet je niet met anderen vergelijken. Niet op positieve punten en niet op negatieve punten. Je zult namelijk altijd weer iemand tegen komen die knapper is, breder is, intelligenter is, grappiger is, groter is, kleiner is, een knappere vriendin heeft dan jij.

In vergelijking met anderen kun je nooit perfect worden, echt niet, het is de ultieme vorm zelfdegradatie, het kan echt niet. Stel eisen aan jezelf als je wilt maar probeer die niet te spiegelen aan anderen want je trekt altijd aan het kortste eind.

Dat begrijp ik best, ik weet hoe onredelijk het is voor mezelf om dit te doen, en ook hoe onredelijk het is voor die mensen met wie ik me dan vergelijk.

Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dit kan veranderen...

pi_7751380
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:58 schreef Lyndon het volgende:
Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dit kan veranderen...
Veranderen.

Serieus. We vergelijken ons vaak vrij onwillekeurig met andere mensen, het gaat bijna automatisch zonder dat we er echt bij stilstaan. Wat je kan proberen is, zodra je het idee hebt dat je jezelf met iemand aan het vergelijken bent, ergens anders aan denken. Zeg desnoods tegen jezelf: "niet doen" en ga ergens anders aan denken. Denk aan de kwaliteiten waarover jij beschikt en hoe goed die kwaliteiten wel niet zijn (niet in vergelijking met een ander of die ander maar gewoon omdat het zo is.....want jij zegt het).

Klinkt als een techniekje uit een zelfhulpboek? Ja, maar weet je het is een kwestie van denken. Als je anders wilt denken dan moet je anders gaan denken en omdat er geen pillen of handige wonderwoorden voor bestaan moet je het jezelf eigen maken en een manier om dat te doen is door bewust stil te staan bij wat je doet, wanneer je het doet en het dan bewust anders te doen.

Het werkt echt.
Als je het constant blijft doen.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7754461
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:20 schreef Wozzy het volgende:

[..]

De regels:
5 Hef fun!

Dit is de beste tot nu toe....
Gewoon lachen..
Vechtsport is ook goed... ik zou zeggen Pencak silat of JKD
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')