Technische redenen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd
Klote techniekquote:
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.
Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciėle 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciėle vluchten buiten Aziė en Oceaniė en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.
De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciėle vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.
[ afbeelding ]
In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)
[ afbeelding ]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).quote:Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').
Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.comquote:Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Thnxquote:Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Quelle surprise...quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Wow, die is bijna ouder dan ik Bij Transavia begonnen in 1975quote:
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.quote:
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wow, die is bijna ouder dan ik Bij Transavia begonnen in 1975
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |