quote:Op maandag 26 november 2018 07:20 schreef quirina het volgende:
Ik vind dat er groene pieten moeten komen om de kinderen bewuster te maken van het milieu.
Ook vind ik het dan belangrijk dat er niet meer gestrooid word want dat brengt schade toe aan het grondwater al die verpulverde pepernoten.
Ze mogen alleen biologische noten en zaden strooien want dat is gezond! En alleen biologisch geteelde mandarijnen uitdelen.
Chocoladeletters moeten ook verboden worden mits Fairtrade en zonder suiker. Zelfde geld voor marsepein en suikergoed.
Je kan ook leuke dingen maken van hoemoes en rijstwafels.
quote:Op maandag 26 november 2018 07:20 schreef quirina het volgende:
Ik vind dat er groene pieten moeten komen om de kinderen bewuster te maken van het milieu.
Ook vind ik het dan belangrijk dat er niet meer gestrooid word want dat brengt schade toe aan het grondwater al die verpulverde pepernoten.
Ze mogen alleen biologische noten en zaden strooien want dat is gezond! En alleen biologisch geteelde mandarijnen uitdelen.
Chocoladeletters moeten ook verboden worden mits Fairtrade en zonder suiker. Zelfde geld voor marsepein en suikergoed.
Wat versta je onder zwarte piet? Want bij de intocht waren alleen roetveegpieten.quote:Op maandag 26 november 2018 00:19 schreef madam-april het volgende:
[..]
Er waren weldegelijk Zwarte Pieten bij de intocht hier.. Ook kom ik afbeeldingen van Zwarte Piet dagelijks tegen in de winkels en ben ik al meerdere keren groepen zwarte pieten tegen gekomen die pepernoten uitdeelde bij winkelcentra.
Je doet net of er in Utrecht maar 1 intocht is en dat bedrijven, middenstandsverenigingen, deelgemeentes en particulieren zelf niets organiseren. De meeste of gewoon alle pieten daar zullen gewoon zwarte pieten zijn. Ik ga niet voor je zoeken, maar de Jaarbeurs was afgelopen weekend bijvoorbeeld uitverkocht voor een Sinterklaasfeest. Aangezien hun publiek niet zo'n behoefte heeft aan bleke ongeschminkte gezichtjes zag dat er zo uit:quote:Op maandag 26 november 2018 08:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat versta je onder zwarte piet? Want bij de intocht waren alleen roetveegpieten.
Nee hoor er waren meerdere boten waar ook meerdere volledig zwarte zwarte pieten op stonden.. en er liepen ook volledig zwarte zwarte pieten rond.quote:Op maandag 26 november 2018 08:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat versta je onder zwarte piet? Want bij de intocht waren alleen roetveegpieten.
Ik zou liever opwarmde kots vreten dan die smerige dingen van jou proberenquote:Op maandag 26 november 2018 07:20 schreef quirina het volgende:
Liegen en verdraaien, zo gaat datquote:Op maandag 26 november 2018 08:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je doet net of er in Utrecht maar 1 intocht is en dat bedrijven, middenstandsverenigingen, deelgemeentes en particulieren zelf niets organiseren. De meeste of gewoon alle pieten daar zullen gewoon zwarte pieten zijn. Ik ga niet voor je zoeken, maar de Jaarbeurs was afgelopen weekend bijvoorbeeld uitverkocht voor een Sinterklaasfeest. Aangezien hun publiek niet zo'n behoefte heeft aan bleke ongeschminkte gezichtjes zag dat er zo uit:
[ afbeelding ]
Eh nee dat heb je dan verkeerd gezien. De organisatie liet vorig jaar voor het laatst een bootje traditionele pieten toe, dit jaar waren ze er niet bij.quote:Op maandag 26 november 2018 08:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee hoor er waren meerdere boten waar ook meerdere volledig zwarte zwarte pieten op stonden.. en er liepen ook volledig zwarte zwarte pieten rond.
Is dat het Zapp Sinterklaas feest ja? Schandalig. Blij dat ik er niet naartoe gegaan ben.quote:Op maandag 26 november 2018 08:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je doet net of er in Utrecht maar 1 intocht is en dat bedrijven, middenstandsverenigingen, deelgemeentes en particulieren zelf niets organiseren. De meeste of gewoon alle pieten daar zullen gewoon zwarte pieten zijn. Ik ga niet voor je zoeken, maar de Jaarbeurs was afgelopen weekend bijvoorbeeld uitverkocht voor een Sinterklaasfeest. Aangezien hun publiek niet zo'n behoefte heeft aan bleke ongeschminkte gezichtjes zag dat er zo uit:
[ afbeelding ]
De enige bron van die foto die ik kan vinden is deze:quote:Op maandag 26 november 2018 09:46 schreef speknek het volgende:
Is dat het Zapp Sinterklaas feest ja? Schandalig. Blij dat ik er niet naartoe gegaan ben.
Joh lul niet zo stom, ik heb ze toch gewoon met mijn eigen ogen gezien..quote:Op maandag 26 november 2018 09:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh nee dat heb je dan verkeerd gezien. De organisatie liet vorig jaar voor het laatst een bootje traditionele pieten toe, dit jaar waren ze er niet bij.
[..]
Is dat het Zapp Sinterklaas feest ja? Schandalig. Blij dat ik er niet naartoe gegaan ben.
En ik had het vrij specifiek over scholen (2015 waren alle openbare scholen over, 2016 de christelijke), de intocht (vorig jaar een legacy afzwaaibootje nu nul), en de winkels (Utrecht heeft natuurlijk veel toeristen). De bedrijvenverenigingen interesseren me verder geen kut. Als zij zo graag regressief willen zijn dan doen ze het maar zonder mijn kinderen. Niet dat ik overigens verwacht dat wat je zegt ook maar überhaupt klopt.
Edit: weet je zeker dat deze foto uit 2018 komt? Ik zie nu andere foto's
Edit2: de meeste of alle, wat een ongefundeerde wensdroom, sad
Ja je kunt het Sinterklaasfeest verGroenLinksen, maar dan discrimineer je weer andere groepen.quote:Op maandag 26 november 2018 07:20 schreef quirina het volgende:
Ik zie nu dat er een paar demonstranten van Voorpost zich als zwarte piet verkleed hadden. Ik heb die nationalisten gelukkig niet gezien. Overigens niet op een bootje, dat was allemaal van de intocht zelf, die 100% roetveegpiet waren.quote:Op maandag 26 november 2018 10:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Joh lul niet zo stom, ik heb ze toch gewoon met mijn eigen ogen gezien..
Schandalig? je maakt er nu wel iets heel belangrijks van.quote:Op maandag 26 november 2018 09:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh nee dat heb je dan verkeerd gezien. De organisatie liet vorig jaar voor het laatst een bootje traditionele pieten toe, dit jaar waren ze er niet bij.
[..]
En ik had het vrij specifiek over scholen (2015 waren alle openbare scholen over, 2016 de christelijke), de intocht (vorig jaar een legacy afzwaaibootje nu nul), en de winkels (Utrecht heeft natuurlijk veel toeristen). De bedrijvenverenigingen interesseren me verder geen kut. Als zij zo graag regressief willen zijn dan doen ze het maar zonder mijn kinderen. Niet dat ik overigens verwacht dat wat je zegt ook maar überhaupt klopt.
Edit: weet je zeker dat deze foto uit 2018 komt? Ik zie nu andere foto's
Edit2: de meeste of alle, wat een ongefundeerde wensdroom, sad
Lijkt me een oude foto, maar het kan best dat bij een kleine buurtboerderij als Geertjeshoeve ze nog niet over zijn.quote:Op maandag 26 november 2018 09:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
De enige bron van die foto die ik kan vinden is deze:
https://www.nu.nl/uit/558(...)en-werkkastelen.html
Maar dat lijkt dan eerder te gaan over "Sinterklaas in Geertjes Hoeve - Haarzuilens". Hoe oud de foto is is niet duidelijk.
Wat mij betreft ben je als bedrijf onverantwoord als je anno 2018 nog met een racistische karikatuur kokketeert. En natuurlijk zijn er belangrijke dingen. Ik vind hondenpoep op straat niet opruimen ook schandalig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er voor de barricades opga.quote:Op maandag 26 november 2018 10:07 schreef theunderdog het volgende:
Schandalig? je maakt er nu wel iets heel belangrijks van.
Piet mag van mij van kleur veranderen, maar het is geen prioriteit he. Er zijn veel belangrijkere dingen.
Wat is er negatief aan om vergeleken te worden met een kindervriend?quote:Op zondag 25 november 2018 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
Dan nog is het natuurlijk niet per definitie positief als mensen zo worden genoemd bijvoorbeeld.
Natuurlijk is het onverantwoord. Maar het begrip 'schandalig' zou ik eerder gebruiken bij bijvoorbeeld het feit dat het westen relatief warme banden heeft met SA, terwijl die bussen met kinderen opblazen.quote:Op maandag 26 november 2018 10:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat mij betreft ben je als bedrijf onverantwoord als je anno 2018 nog met een racistische karikatuur kokketeert. En natuurlijk zijn er belangrijke dingen. Ik vind hondenpoep op straat niet opruimen ook schandalig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er voor de barricades opga.
de volgende keer dat je een zwarte man tegenkomt op straat spreek hem aan aan met "hey zwarte piet!" als hij/zij negatief reageert moet je deze vraag stellen.quote:Op maandag 26 november 2018 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er negatief aan om vergeleken te worden met een kindervriend?
Op een aantal bootjes zaten ook echte zwarte zwarte pieten.. hoe vaak moet ik dat nou nog herhalen? Ik was er zelf bij, ik heb ze zelf gezien.. Kun je wel blijven zeggen dat ze er niet waren, maar je lult gewoon uit je nek want ze waren er weldegelijk.quote:Op maandag 26 november 2018 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er een paar demonstranten van Voorpost zich als zwarte piet verkleed hadden. Ik heb die nationalisten gelukkig niet gezien. Overigens niet op een bootje, dat was allemaal van de intocht zelf, die 100% roetveegpiet waren.
Eén keer is leuk, daarna gaat het vervelen. Moet je dus niet doen.quote:Op maandag 26 november 2018 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er negatief aan om vergeleken te worden met een kindervriend?
Waarom zou ik?quote:Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef Slayage het volgende:
de volgende keer dat je een zwarte man tegenkomt op straat spreek hem aan aan met "hey zwarte piet!" als hij/zij negatief reageert moet je deze vraag stellen.
Waarom zou IK iemand met Zwarte Piet aanspreken? Dat doen alleen maar kleine kindjes in al hun onschuld óf matties onder elkaar óf racisten die daarmee proberen anderen te kwetsen of te kleineren. In alle 3 de situaties heeft dat niets met Zwarte Piet als personage in een volkstraditie te maken, maar alles met de intentie, bedoeling en context van de 'hey Zwarte Piet' zeggers.quote:Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
de volgende keer dat je een zwarte man tegenkomt op straat spreek hem aan aan met "hey zwarte piet!" als hij/zij negatief reageert moet je deze vraag stellen.
Dat decennialang negeren en ontkennen heeft er toch juist toe geleid dat er clubjes als kozp zijn gekomen die zich zo vervelend zijn gaan gedragen dat ze wel gehoord worden?quote:Op maandag 26 november 2018 10:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik stel voor om volgend jaar geen discussie te voeren, geen aandacht te schenken aan kozp en consorten; ze volledig te negeren.
Onverantwoord nog wel, laat iedereen het feest vieren zoals ze het zelf willen, daar heb jij met je KOZP vriendjes niks over te zeggenquote:Op maandag 26 november 2018 10:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat mij betreft ben je als bedrijf onverantwoord als je anno 2018 nog met een racistische karikatuur kokketeert. En natuurlijk zijn er belangrijke dingen. Ik vind hondenpoep op straat niet opruimen ook schandalig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er voor de barricades opga.
En het is overduidelijk dat een groot deel van de Nederlandse bevolking dat niet wil, nee is neequote:Op maandag 26 november 2018 10:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat decennialang negeren en ontkennen heeft er toch juist toe geleid dat er clubjes als kozp zijn gekomen die zich zo vervelend zijn gaan gedragen dat ze wel gehoord worden?
1. Men had toen doorgaans zwart/wit tv, àls men al tv hadquote:Op maandag 26 november 2018 10:57 schreef Iblardi het volgende:
Merk trouwens op dat het verschil tussen de "grijze" roetpieten (boven) en de vrij licht geschminkte Zwarte Pieten van de landelijke televisie in het begin van de jaren 70 (onder) niet spectaculair groot is, terwijl je over die laatsten toch eigenlijk nooit iemand hoort klagen.
Bruine ogen?quote:Op zondag 25 november 2018 21:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Want wat zou er dan nog meer aan bv deze Zwarte Piet moeten veranderen?
[ afbeelding ]
Krullend haar
Geen oorbellen
Geen dikke rode lippen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |