Vaak lijken mensen met psychische problemen ook extra veel pech te hebben of zo.. Tenzij je nooit je tanden poetst en nooit een apk hebt laten doen.. Maar anders is dit wel extreem veel pech in 1 keer.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:28 schreef Burner82 het volgende:
Ja, zo slecht, nee, niet meer daar gekomen...![]()
Ja, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat niemand als een aansteller of zwak over wil komen. Want als je 1 keer heb gehad dat je ze eerlijk alles verteld en ze zeggen "oh dat heeft iedereen wel eens" of het negeren en ergens anders over beginnen doe je het daarna niet meer. Je open stellen voor dit soort hulpverlening is uberhaupt al een uitdaging op zich. Wat denk je dat er anders was gegaan als je meer had verteld?quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:19 schreef LordofLeaves het volgende:
Ze namen mijn uitleg voor zoete koek aan ja. Maar ik heb er wel fouten gemaakt. Zo liet ik nooit echt het achterste van mijn tong zien, waardoor ik ook vrij snel was uitbehandeld. Ik had meer moeten zeggen. Vaker moeten aankaarten dat alles volledig kut is en mijn leven helemaal niet loopt, al beweerde ik anders.
Van de ene kant had het mij meer kunnen helpen zodat ik beter zou functioneren. Van de andere kant wilde ik niks meer delen, omdat ik bang was dat ik nog gekker zou worden verklaard.quote:Op woensdag 5 december 2018 08:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat niemand als een aansteller of zwak over wil komen. Want als je 1 keer heb gehad dat je ze eerlijk alles verteld en ze zeggen "oh dat heeft iedereen wel eens" of het negeren en ergens anders over beginnen doe je het daarna niet meer. Je open stellen voor dit soort hulpverlening is uberhaupt al een uitdaging op zich. Wat denk je dat er anders was gegaan als je meer had verteld?
Dat valt te doen. Al is het wel kut met dit koude weer.quote:Op woensdag 5 december 2018 05:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat valt mee gelukkig. Denk zo een 20 minuten met de fiets.
Ik heb een hele oude aftandse fiets, met maar 1 werkende versnelling... Krijg je het vanzelf wel warm van.. Gaat hier best op en afquote:Op woensdag 5 december 2018 09:43 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat valt te doen. Al is het wel kut met dit koude weer.
Ik zat er gister ook echt ff compleet doorheen.quote:Op woensdag 5 december 2018 08:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Vaak lijken mensen met psychische problemen ook extra veel pech te hebben of zo.. Tenzij je nooit je tanden poetst en nooit een apk hebt laten doen.. Maar anders is dit wel extreem veel pech in 1 keer.
Haha, mooie gezonde workout zo te lezen.quote:Op woensdag 5 december 2018 18:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik heb een hele oude aftandse fiets, met maar 1 werkende versnelling... Krijg je het vanzelf wel warm van.. Gaat hier best op en af
Krijg alleen al genoeg workout op het werkquote:Op woensdag 5 december 2018 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Haha, mooie gezonde workout zo te lezen.
En dat allemaal in de eerste versnelling.quote:Op woensdag 5 december 2018 18:59 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Krijg alleen al genoeg workout op het werkMaar op de terugweg is de fiets net zo snel als de auto. Met de auto sta je gemiddeld 10 minuten te wachten bij het kruispunt.
2equote:Op woensdag 5 december 2018 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
En dat allemaal in de eerste versnelling.
2e versnelling van de fiets is de enige die nog werktquote:
Dat is nog veel erger.quote:Op woensdag 5 december 2018 19:10 schreef Burner82 het volgende:
[..]
2e versnelling van de fiets is de enige die nog werktbergop niet fijn
EN morgen moet ik tussendoor nog een keer naar huis, omdat ze balkon-balustrade komen inspecteren... Vrijdag een keer op en neer naar de psych.. Ik mis de autoquote:
Ja, dit is geen leven zo.quote:Op woensdag 5 december 2018 19:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
EN morgen moet ik tussendoor nog een keer naar huis, omdat ze balkon-balustrade komen inspecteren... Vrijdag een keer op en neer naar de psych.. Ik mis de auto
Lastig vooral.. En Sinterklaas zondag bij familie, zal iemand me moeten komen ophalen.quote:
Jammer dat die Stints nu verboden zijn.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:05 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Lastig vooral.. En Sinterklaas zondag bij familie, zal iemand me moeten komen ophalen.
Zoveel cadeautjes heb ik niet hoor. Nog niks gekocht uberhauptquote:Op woensdag 5 december 2018 20:06 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Jammer dat die Stints nu verboden zijn.
Je komt nog wel op iets.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zoveel cadeautjes heb ik niet hoor. Nog niks gekocht uberhaupt
Op welke manier verwacht je dat het je exact had geholpen om beter te functioneren dan? Dat je je emoties kwijt kon bij een ander en er niet meer last van had in je dagelijks leven of zo? Soms kan dat misschien helpen ja. Het kan aan de andere kant ook zijn dat je dan misschien een uur zit te huilen en daarna is de tijd om en is de emotie nog niet weg maar moet je wel naar huis. Dat ligt eraan.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:
Van de ene kant had het mij meer kunnen helpen zodat ik beter zou functioneren. Van de andere kant wilde ik niks meer delen, omdat ik bang was dat ik nog gekker zou worden verklaard.
Het bekende " dat heeft iedereen wel eens " kwam nooit bij ze op. Ze namen mij wel serieus.
Het beter kunnen regulieren van emoties en dan vooral in de emoties waarin ik te ver doorsla. Het ergste van borderline is dat je onbedoeld en (soms) onbewust een grote vorm van eenzaamheid om jezelf creëert. Mijn psych was geen persoonlijke vriend van mij, dat praat een stuk gemakkelijker dan met iemand uit je directe omgeving die het niet begrijpt en je (wellicht) gaat veroordelen. Ik voel die eenzaamheid nog steeds. Ik was in iedere relatie eenzaam. Je bent bang dat het ieder moment mis kan gaan en ik droeg daar zelf een groot deel aan bij, puur uit emoties die ik niet kon sturen. Verlatingsangst maakt iedere relatie kapot, hoe stevig ze ook in elkaar zitten.quote:Op donderdag 6 december 2018 05:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Op welke manier verwacht je dat het je exact had geholpen om beter te functioneren dan? Dat je je emoties kwijt kon bij een ander en er niet meer last van had in je dagelijks leven of zo? Soms kan dat misschien helpen ja. Het kan aan de andere kant ook zijn dat je dan misschien een uur zit te huilen en daarna is de tijd om en is de emotie nog niet weg maar moet je wel naar huis. Dat ligt eraan.
Maar reguleren van emoties op de manier die psychologen aanleren heb je al geleerd met de vers training. Op welke manier verwacht je het nog meer te hebben kunnen leren dan?quote:Op donderdag 6 december 2018 09:27 schreef LordofLeaves het volgende:
Het beter kunnen regulieren van emoties en dan vooral in de emoties waarin ik te ver doorsla. Het ergste van borderline is dat je onbedoeld en (soms) onbewust een grote vorm van eenzaamheid om jezelf creëert. Mijn psych was geen persoonlijke vriend van mij, dat praat een stuk gemakkelijker dan met iemand uit je directe omgeving die het niet begrijpt en je (wellicht) gaat veroordelen. Ik voel die eenzaamheid nog steeds. Ik was in iedere relatie eenzaam. Je bent bang dat het ieder moment mis kan gaan en ik droeg daar zelf een groot deel aan bij, puur uit emoties die ik niet kon sturen. Verlatingsangst maakt iedere relatie kapot, hoe stevig ze ook in elkaar zitten.
Vers training was erg algemeen en gericht aan de gehele therapie groep. Iets individueels zou fijner zijn geweest.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Maar reguleren van emoties op de manier die psychologen aanleren heb je al geleerd met de vers training. Op welke manier verwacht je het nog meer te hebben kunnen leren dan?
Omdat je aangaf dat je denkt dat je emotie regulatie problemen door borderline komen, vroeg ik het.quote:Op donderdag 6 december 2018 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:
Vers training was erg algemeen en gericht aan de gehele therapie groep. Iets individueels zou fijner zijn geweest.
Gelukkig alleen voor neefje en nichtje... niet dat dat makkelijker is, want die hebben echt alles alquote:
Een één op één sessie had ik fijner gevonden. Je bent samen met maar één persoon in die ruimte en niet dat je omringt wordt door je mede mafkezen. Bij de Vers training waren de mensen met de grootste mond vaak aan het woord en geloof me, dat waren geen zinnige gesprekken. Maar goed, ik heb het hele traject doorlopen en kreeg een leuk diplomaatje dat weer aan de muur hangt. Staat best leuk.quote:Op donderdag 6 december 2018 14:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Omdat je aangaf dat je denkt dat je emotie regulatie problemen door borderline komen, vroeg ik het.
Vers training behandeld immers de borderline niet het individu.
Hoezo denk je dat een individuele salbehandeling beter zou werken, of had je dat gewoon prettiger gevonden?
Sowieso zijn ze gericht op het herkennen en behandelen van stoornissen, het individu is dan de drager van de stoornis maar verder zijn individuele dingen irrelevant/niet van belang (want daar kunnen ze niks mee dus is het ruis in het behandeltrajevt).
Ze luisteren er wel naar en stellen er vragen over maar kunnen volgens de procedure er niks aan behandelen als het niet bij een algemeen stoornisbeeld past.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |