In dat geval zou ik wel even uitkijken met de ritsquote:
quote:Op woensdag 12 december 2018 19:02 schreef Burner82 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik wel even uitkijken met de rits![]()
Denk je niet dat kennisname van dit tasje hulp en behandeling kan versnellen?quote:Op woensdag 12 december 2018 18:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Gewoon quoten is makkelijker
Volgens mij niet, het is ook niet echt meer ter sprake gekomen.
Nee, wachtlijsten he.quote:Op woensdag 12 december 2018 20:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Denk je niet dat kennisname van dit tasje hulp en behandeling kan versnellen?
10 weken tot aan de intake, daarna 9 weken tot aan start behandelingquote:
Laten we maar heel hard hopen dat de stoppen niet doorslaan bij je.quote:Op woensdag 12 december 2018 21:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
10 weken tot aan de intake, daarna 9 weken tot aan start behandeling![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker, voor een FPP he
Dat hoop ik ook.. Al zijn het nooit stoppen bij mij.. maar bewuste keuzesquote:Op woensdag 12 december 2018 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Laten we maar heel hard hopen dat de stoppen niet doorslaan bij je.
Jup, 1 en 2quote:Op woensdag 12 december 2018 21:41 schreef Lurf het volgende:
Heb je American Psycho wel eens gelezen?
Dat vind ik dan wel heel naïef, sorry dat ik het zeg. Het is toch alom bekend dat de psychische hulp op gebied van snelheid bagger is aangezien zelfs de "crisis dienst" die mensen van oa (zelf)moord zou moeten weerhouden rustig 2 uur te laat komt, vertelde een andere client in de groep (waar uiteraard niets mee werd gedaan).quote:
Dit dus. Die lange wachtlijsten zijn ondertussen heel normaal geworden. Ik moest ook bijna acht weken wachten. In totaal duurde het bijna een half jaar, voordat er een traject werd gestart.Mocht er in die tijd iets zijn, dan moest ik maar contact opnemen met mijn huisarts.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel heel naïef, sorry dat ik het zeg. Het is toch alom bekend dat de psychische hulp op gebied van snelheid bagger is aangezien zelfs de "crisis dienst" die mensen van oa (zelf)moord zou moeten weerhouden rustig 2 uur te laat komt, vertelde een andere client in de groep (waar uiteraard niets mee werd gedaan).
Dat kan je vinden. Mijn ervaring met psychische hulp (meerdere cases) is een andere.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel heel naïef, sorry dat ik het zeg. Het is toch alom bekend dat de psychische hulp op gebied van snelheid bagger is aangezien zelfs de "crisis dienst" die mensen van oa (zelf)moord zou moeten weerhouden rustig 2 uur te laat komt, vertelde een andere client in de groep (waar uiteraard niets mee werd gedaan).
Online feedback van mijn psych... Daarom vind ik haar zo goed... Ze daagt me uit om na te denken.quote:Waarmee zou je door middel van behandeling geholpen willen worden? Want uiteindelijk geef je ook duidelijk aan niet je vrijheid kwijt te willen raken ten koste van.. Wil je de gewelddadige gedachten zelf ook graag kwijt of wil je vooral tools waardoor je controle erover bewaart?
Je geeft ook nog aan niet snel reactief boos te worden. Hoe beschrijf je dan die momenten waarop je moeilijk de controle bewaakt? Is dat voor jou meer opgebouwde spanning en frustratie in het algemeen dan?
Ja, dat kan eigenlijk niet, maar dat wordt dan alsnog afgedaan met teveel vraag en te weinig plekken. Dat dit niet als schandalig wordt beschouwd komt gewoon omdat mensen zonder psychische problemen neerkijken op degenen die ze wel hebben, en ze als eigen schuld worden beschouwd. En dat komt weer omdat er geen kennis is van hoe genen en lichamelijke oorzaken psychische problemen kunnen veroorzaken. Want ja, alleen wat lichamelijk en ook nog zichtbaar is wordt (vaak ook nog alleen in extreme gevallen) geaccepteerd als "excuus" voor minder goed functioneren. En ook het vallen in hokje van een psychische aandoening die door psychiaters is verzonnen, maar als die psychische aandoening vervolgens ertoe leidt dat mensen je niet meer serieus nemen en je wordt uitgesloten van het potentieel succesvolle deel van de samenleving en je beperking maar moet accepteren, schiet het natuurlijk ook niet op.quote:Op donderdag 13 december 2018 09:24 schreef LordofLeaves het volgende:
Dit dus. Die lange wachtlijsten zijn ondertussen heel normaal geworden. Ik moest ook bijna acht weken wachten. In totaal duurde het bijna een half jaar, voordat er een traject werd gestart.Mocht er in die tijd iets zijn, dan moest ik maar contact opnemen met mijn huisarts.
Gelukkig maar. In hoeveel minuten waren ze er dan?quote:Op donderdag 13 december 2018 09:41 schreef Tinkepink het volgende:
Dat kan je vinden. Mijn ervaring met psychische hulp (meerdere cases) is een andere.
Ze stelt ook goede vragen inderdaad, maar dan ben ik benieuwd naar de antwoorden en het vervolgquote:Op donderdag 13 december 2018 16:34 schreef Burner82 het volgende:
Online feedback van mijn psych... Daarom vind ik haar zo goed... Ze daagt me uit om na te denken.
Dan zit je wel goed bij haar.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Online feedback van mijn psych... Daarom vind ik haar zo goed... Ze daagt me uit om na te denken.
Uiteindelijk zijn alle psychische aandoeningen te verwijten aan het lichaam. Het is niks meer dan een verstoorde chemische balans in iemand's hoofd of aangeleerd gedrag. Zie dat allemaal maar eens te corrigeren met medicijnen of therapie. Ik heb er momenteel genoeg van in ieder geval.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, dat kan eigenlijk niet, maar dat wordt dan alsnog afgedaan met teveel vraag en te weinig plekken. Dat dit niet als schandalig wordt beschouwd komt gewoon omdat mensen zonder psychische problemen neerkijken op degenen die ze wel hebben, en ze als eigen schuld worden beschouwd. En dat komt weer omdat er geen kennis is van hoe genen en lichamelijke oorzaken psychische problemen kunnen veroorzaken. Want ja, alleen wat lichamelijk en ook nog zichtbaar is wordt (vaak ook nog alleen in extreme gevallen) geaccepteerd als "excuus" voor minder goed functioneren. En ook het vallen in hokje van een psychische aandoening die door psychiaters is verzonnen, maar als die psychische aandoening vervolgens ertoe leidt dat mensen je niet meer serieus nemen en je wordt uitgesloten van het potentieel succesvolle deel van de samenleving en je beperking maar moet accepteren, schiet het natuurlijk ook niet op.
Zag de rest van de wereld dat maar hoewel zelfs het hoofd niet helemaal uit te sluiten is, want wie weet zit de chemische onbalans wel in de darmen of zo aangezien daar ook weer zenuwcellen ontdekt zijn. Ik heb er ook genoeg van, ik houd het bij wat niet bureaucratisch psychologen advies wat je gewoon zonder wachtlijst kan kopen, denk aan boeken voor zelfhulp en de gratis kennis over de psychische manifestaties van lichamelijke afwijkingen van mensen van reddit die zich daar ten minste wel op een serieuze manier mee bezig houden waarbij ze ook op zoek zijn naar snelle oplossingen ipv maar wat te bedenken voor de lol. In allerlei gebieden kan het niet snel, praktisch, diepgaand en exact genoeg zijn, maar wat het psychisch welzijn betreft wordt jammer genoeg direct extatisch genoegen genomen met de meest vage en ruimste doelstellingen ooit gebaseerd op nooit in twijfel getrokken theorieën die leiden tot niks anders dan ad hoc improvisaties of als het er is een zeer vrijblijvend behandelplan waarvan de uitkomst door de samenleving met gejuich wordt geaccepteerd als de uitkomst acceptatie van de beperking is, nog oncontroleerbaarder dan de voorspellingen van een medium maar alsnog mag je geen seconde twijfelen aan de oorzaak of meerwaarde van het resultaat. En dan noemen ze het dan wel evidence based en dat zal ook wel, maar het bewijs van de theorie lijkt me de eerste stap, daarna pas van de behandeling, en vreemd genoeg weten ze altijd heel vaak invloeden te noemen van de omgeving van andere dingen maar zogenaamd nooit op het resultaat van de behandeling want dat ligt wel altijd 100% aan de behandeling... Ok ik stop hiermee want dit onderwerp is slecht voor mijn nachtrustquote:Op donderdag 13 december 2018 19:19 schreef LordofLeaves het volgende:
Uiteindelijk zijn alle psychische aandoeningen te verwijten aan het lichaam. Het is niks meer dan een verstoorde chemische balans in iemand's hoofd of aangeleerd gedrag. Zie dat allemaal maar eens te corrigeren met medicijnen of therapie. Ik heb er momenteel genoeg van in ieder geval.
Ik ook, maar dat zal toch moeten wachten tot ik minder ziek ben.... Nadenken lukt momenteel niet eensquote:Op donderdag 13 december 2018 18:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ze stelt ook goede vragen inderdaad, maar dan ben ik benieuwd naar de antwoorden en het vervolg
Nou, ik las een paar jaar geleden een hulpboek van Dr Phil maar dat sloeg ook nergens op. Ja, als ik in Amerika zou wonen misschien. Het kwam er op neer dat je jezelf nooit als slachtoffer moest zien of als slachtoffer moest laten maken. Yaggety yag. Tja, dat kon ik ook nog wel verzinnen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 01:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Zag de rest van de wereld dat maar hoewel zelfs het hoofd niet helemaal uit te sluiten is, want wie weet zit de chemische onbalans wel in de darmen of zo aangezien daar ook weer zenuwcellen ontdekt zijn. Ik heb er ook genoeg van, ik houd het bij wat niet bureaucratisch psychologen advies wat je gewoon zonder wachtlijst kan kopen, denk aan boeken voor zelfhulp en de gratis kennis over de psychische manifestaties van lichamelijke afwijkingen van mensen van reddit die zich daar ten minste wel op een serieuze manier mee bezig houden waarbij ze ook op zoek zijn naar snelle oplossingen ipv maar wat te bedenken voor de lol. In allerlei gebieden kan het niet snel, praktisch, diepgaand en exact genoeg zijn, maar wat het psychisch welzijn betreft wordt jammer genoeg direct extatisch genoegen genomen met de meest vage en ruimste doelstellingen ooit gebaseerd op nooit in twijfel getrokken theorieën die leiden tot niks anders dan ad hoc improvisaties of als het er is een zeer vrijblijvend behandelplan waarvan de uitkomst door de samenleving met gejuich wordt geaccepteerd als de uitkomst acceptatie van de beperking is, nog oncontroleerbaarder dan de voorspellingen van een medium maar alsnog mag je geen seconde twijfelen aan de oorzaak of meerwaarde van het resultaat. En dan noemen ze het dan wel evidence based en dat zal ook wel, maar het bewijs van de theorie lijkt me de eerste stap, daarna pas van de behandeling, en vreemd genoeg weten ze altijd heel vaak invloeden te noemen van de omgeving van andere dingen maar zogenaamd nooit op het resultaat van de behandeling want dat ligt wel altijd 100% aan de behandeling... Ok ik stop hiermee want dit onderwerp is slecht voor mijn nachtrust
Ja dan moet je eerst uitzieken hoop dat het snel over isquote:Op vrijdag 14 december 2018 07:12 schreef Burner82 het volgende:
Ik ook, maar dat zal toch moeten wachten tot ik minder ziek ben.... Nadenken lukt momenteel niet eens
Haha, hoezo had het wel ergens op geslagen als je in Amerika had gewoond? Maar je hebt wel gelijk, 99% bijna wat in zelfhulpboeken staat is gewoon common sense dat iedereen wel weet maar niet doet net als dat het hartstikke makkelijk is om goede voornemens te verzinnen en je een ander ook niet gaat betalen om voor jou goede voornemens te verzinnen het enige wat lastig is dat is de uitvoering en daar helpt alleen het bedenken ervan niet mee. De meerwaarde schuilt vaak niet in echt de informatie behalve misschien wat achtergrondkennis die zo iemand uit ervaring van helpen met mensen kan hebben maar meer in de inspiratie en de positieve toon ervan of zo. De empathie van iemand die het probleem begrijpt als het ten minste niet puur voor het geld is geschreven. En dan heb je de psychologen studieboeken, ik zou er dolgraag een paar willen lezen om te kijken of dat echt anders is zoals men beweert, maar voor 150 euro is dat niet echt makkelijk bereikbaar voor de gewone persoon en in de bibliotheek hebben ze die ook niet.quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:48 schreef LordofLeaves het volgende:
Nou, ik las een paar jaar geleden een hulpboek van Dr Phil maar dat sloeg ook nergens op. Ja, als ik in Amerika zou wonen misschien. Het kwam er op neer dat je jezelf nooit als slachtoffer moest zien of als slachtoffer moest laten maken. Yaggety yag. Tja, dat kon ik ook nog wel verzinnen.![]()
Heb je wel goed geslapen?
Universiteitsbibliotheek? Of kom je daar tegenwoordig zonder studentenkaart niet meer binnen? Het lijkt mij ook wel fijn om wat meer theoretische (basis)kennis te hebben, al was het maar om te weten wanneer je behandelaar onzin uitkraamt.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
En dan heb je de echte psychologen studieboeken, ik zou er dolgraag een paar willen lezen om te kijken of dat misschien wel nuttig en diepgaand is, maar voor 150 euro is dat niet echt makkelijk bereikbaar voor de gewone persoon en in de bibliotheek hebben ze die ook niet.
Ik kan wel lekker puzzelen nuquote:Op vrijdag 14 december 2018 10:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja dan moet je eerst uitzieken hoop dat het snel over is
[..]
Haha, hoezo had het wel ergens op geslagen als je in Amerika had gewoond? Maar je hebt wel gelijk, 99% bijna wat in zelfhulpboeken staat is gewoon common sense dat iedereen wel weet maar niet doet net als dat het hartstikke makkelijk is om goede voornemens te verzinnen en je een ander ook niet gaat betalen om voor jou goede voornemens te verzinnen het enige wat lastig is dat is de uitvoering en daar helpt alleen het bedenken ervan niet mee. De meerwaarde schuilt vaak niet in echt de informatie behalve misschien wat achtergrondkennis die zo iemand uit ervaring van helpen met mensen kan hebben maar meer in de inspiratie en de positieve toon ervan of zo. De empathie van iemand die het probleem begrijpt als het ten minste niet puur voor het geld is geschreven. En dan heb je de psychologen studieboeken, ik zou er dolgraag een paar willen lezen om te kijken of dat echt anders is zoals men beweert, maar voor 150 euro is dat niet echt makkelijk bereikbaar voor de gewone persoon en in de bibliotheek hebben ze die ook niet.
Ja gelukkig heb ik wel goed geslapen , in ieder geval nog 7 uur dus dat scheelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |