Ik zeg songfestival namen!quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Yes, klopt helemaal!
Van Lily en Charlie verwachten we zowel zwarte als gele pups. Charlie draagt geel (met een eerder zwart teefje heeft hij twee (donker)gele pups gegeven) en hij is getest en draagt geen bruin. De verdeling zou grofweg 50:50 zwarte en gele pups moeten worden![]()
Ik zat vanochtend even te kijken, en kerstmispupjes gaan het al niet meer worden. Ik gok misschien rond oud en nieuw. Nog even nadenken over de namen dan, Oliebol en Appelflap vind ik niet echt wat dus we moeten iets leukers verzinnenMisschien verschillende soorten vuurwerk ofzo...
Misschien nog wel leuker! Hoort ook helemaal bij oud en nieuw.quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Oh dat vind ik als roepnaam wel grappigMaar voor de stamboomnaam heb ik liever iets Engels, dat past beter bij de kennelnaam.
[..]
Dat vind ik wel leuk bedacht! Ik zou ze wel de eerste x-nummers van de top2000 als naam kunnen geven ofzo
Wij hadden bij onze poes geen idee dat ze krols was tot ze ineens de tuin uit was (die is afgezet en ze ging nooit de tuin uit), onder de modder en achtervolgd door 5 katers thuis kwam van een gezellig uitstapjequote:Op maandag 28 oktober 2019 15:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Eerst maar eens afwachten of ze zich goed zal laten dekken...
Vanochtend 5,25 dus in principe heeft ze vanochtend geovuleerd. Morgenochtend gaan we nog een keer prikken (ik ben straks een halve pup kwijt puur aan de prikkosten) om te kijken of ze netjes door is gestegen en het niet een vals alarm is/was. En dan denk ik woensdag misschien dekken...
Ik moet zeggen dat ik wel enige twijfel heb, want ze gedraagt zich eigenlijk totaal niet dekrijp nog. Ik hoop dat dat straks nog komt; normaal vertoond een dekrijpe teef wel bepaald kenmerkend gedrag (ze presenteert zich naar andere honden, laat zich besnuffelen en likken, doet haar staart opzij, kont naar achter, etc) maar Lily doet dat allemaal niet. Cookie bespringt haar af en toe maar ook dat negeert ze eigenlijk, ze staat er dan tamelijk gelaten bij of gaat gauw zitten. Geen gedrag dat hoort bij dekrijp zijn. Maar wie weet wordt dat anders als haar progesteron nog wat hoger is, en/of als ze de reu ziet.
Ja het kan inderdaad wel dat ze anders reageert, elke hond is natuurlijk weer anders. Maar het wekt bij mij niet heel veel vertrouwen dat ze dan straks de reu wel leuk genoeg gaat vindenquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wij hadden bij onze poes geen idee dat ze krols was tot ze ineens de tuin uit was (die is afgezet en ze ging nooit de tuin uit), onder de modder en achtervolgd door 5 katers thuis kwam van een gezellig uitstapje![]()
Meestal merk je het bij katten ook wel, bij haar? Niks, helemaal niks anders gemerkt aan haar gedrag...
kan dat bij honden niet ook? Dat ze ‘gewoon’ heel anders reageert erop?
(Btw, geen verrassing, ze was dus zwanger en hoogstwaarschijnlijk gedekt door alle 5 die katers, te zien aan het nestje)
Als je dan toch bezig bent duim dan maar meteen voor een stuk of 9 en voldoende teefjes, ik heb graag wat te kiezenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:47 schreef Adnap het volgende:
oeh wat spannend !! We duimen voor 7 mooie pups
O mogen we weer gaan raden?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent duim dan maar meteen voor een stuk of 9 en voldoende teefjes, ik heb graag wat te kiezen
quote:Ik ben gewoon echt zo blij dat dit gelukt is! En helemaal vanzelf. Ik was een beetje bang dat Lily er niet klaar voor zou zijn en/of dat het misschien de hele dag zou duren, maar dat viel reuze mee. Dit was echt perfect volgens het boekje, kon niet beter gewoon
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:29 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, dat ging allemaal sneller en soepeler dan verwacht!
Ik had gistermiddag naar de reu toe gewild om een poging te doen of Lily al gedekt kon worden, maar dat lukte niet omdat de eigenaresse andere afspraken had. Toen was het even dubben hoe we dat op moesten lossen, want ook vandaag had (heeft) zij afspraken en ze zou pas op z'n vroegst vanmidddag om 17u hier kunnen zijn. Maar gelukkig hebben we een oplossing gevonden. Gisteravond laat had ik een afspraak ongeveer halverwege het adres van de reu en de eigenaresse heeft hem toen daar heen gebracht, zodat ik hem mee naar huis kon nemen. Hij heeft vannacht hier geslapen (hij is echt de perfecte logee; keurig opgevoed, super rustig en beleefd en heeft geen kik gegeven) en vanochtend heb ik hem mee naar buiten genomen in ons weiland.
In het weiland hebben we Lily er bij gelaten (de andere honden allemaal uit de buurt en uit het zicht, om te voorkomen dat de love birds afgeleid zouden raken) en toen was het binnen een uurtje ook gebeurt. Ze hebben heerlijk gespeeld, helemaal relaxed en vrij, niemand vastgehouden of 'geholpen', alles ging volgens het boekje. Lily moest even ontdooien want ze vond het wel wat spannend maar ze was duidelijk gecharmeerd van hem en het had echt niet beter kunnen gaan voor alle partijen. Ik ben er echt ontzettend blij mee! En ook met het vertrouwen dat de eigenaresse van de reu had, dat hij hier alvast mocht zijn. Echt perfect gewoon!
Nu vanmiddag denk ik nog een poging, en dan wie weet morgen nog een keer. En daarna maar duimen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
duiemn draaien voor 9 pups en genoeg teefjesquote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent duim dan maar meteen voor een stuk of 9 en voldoende teefjes, ik heb graag wat te kiezen
Ik ben gewoon echt zo blij dat dit gelukt is! En helemaal vanzelf. Ik was een beetje bang dat Lily er niet klaar voor zou zijn en/of dat het misschien de hele dag zou duren, maar dat viel reuze mee. Dit was echt perfect volgens het boekje, kon niet beter gewoon
Ja, gisteren was het precies een week geleden dat ze gedekt werdquote:Op woensdag 6 november 2019 18:15 schreef Lingue het volgende:
Een week na de dekking. Hoe gaat het daar @:Miss_Isis ?
Nog 3 weken wachten toch voordat je enige vorm van zekerheid krijgt?
Heb toevallig laatst de eerste topics van Nori terug zitten lezen. Wat was het toen spannend en leuk om weer ff terug te lezen hoe het toen ging.
Nu wat nestjes verder benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
We gaan het weer zien hier allemaal. Heb een fijn weekendquote:Op donderdag 7 november 2019 10:17 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, gisteren was het precies een week geleden dat ze gedekt werdIk merk eigenlijk weinig aan haar, ze is nog net zo enthousiast en springt nog net zo hoog en veel als altijd. Misschien is ze een pietsje aanhankelijker geworden, maar aan de andere kant geef ik haar ook bewust iets meer aandacht en knuffels nu en stuur of duw ik Cookie (die altijd vooraan zit en het liefst al mijn aandacht voor haarzelf opeist) wat vaker weg om Lily een extra aai te kunnen geven.
En ik bescherm Lily nu ook een klein beetje meer; Cookie speelt graag nogal wild en trekt daarbij Lily aan haar nekvel, 'bodyslamd' haar of duwt haar in een hoek en dat sta ik niet meer toe. Normaal grijp ik daar ook wel vaak op in als ik het te wild vind omdat ik dat geen leuk speelgedrag vind (hoewel Lily het uitlokt en er geen bezwaar tegen lijkt te hebben), maar nu sta ik het helemaal niet meer toe. Ik heb geen zin in zulk lomp gedoe, en Lily is zo lief en zacht dat ze zelf niet van zich afsnauwt als het voor haar te hard zou gaan. Ze heeft zelfs nog nooit ook maar gegromd naar iets of iemand, ook niet naar een andere hond. Dus ik denk dat ze wel baat heeft bij een klein beetje extra bescherming nu. Dus al met al ben ik vooral degene die ander gedrag laat zien, en doet Lily gewoon lekker haar ding zoals altijd![]()
We moeten dus nog maar gewoon drie weken afwachten tot de echo, en kijken hoe het zal gaan. Ik hoop natuurlijk heel hard dat alles goed zit, maar probeer me er ook een beetje op in te stellen dat het misschien niet is gelukt. En dan zou ik dat wel super jammer vinden maar ook niet onoverkomelijk; we hebben haar bewust nu al laten dekken zodat we nog een beetje extra tijd hebben en het een volgende ronde nog een keer kunnen proberen zonder dat ze dan al iets aan de oude kant zou zijn. En mocht het niet raak zijn dan willen we in januari Cookie laten dekken, dus we zullen hopelijk sowieso niet helemaal puploos hoeven zijn in 2020.
Maar eerst gaan we er komend weekend even tussenuit, zonder honden en zonder kinderen, en gaan we maandag Lily's verloofde Charlie aanmoedigen op de Nimrod. Even nog een beetje rust/tijd voor onszelf voor de eventuele puppydrukte en alle afspraken met puppykopers los gaan barsten
Aaawww. Knuffie.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:22 schreef Miss_Isis het volgende:
Sorry sorry, ik was wat laat... en helaas heb ik ook nog geen goed nieuws, ze is leeg geblevenDikke pech dus, geen Lily-puppy's deze kerstvakantie... Heb vanmiddag alle mensen van de interesselijst afgemaild, dus iedereen is op de hoogte nu. We balen er best van, ik had me er op verheugd om een teefje te kunnen houden. Maar goed het is niet anders... Vol goede moed maar wachten op haar volgende loopsheid en dan gaan we voor de herkansing (en tussendoor dan nog ff een keer haar oogonderzoek laten vernieuwen).
Silver lining: nu kunnen we Cookie haar eerstvolgende loopsheid (januari 2020) wel laten dekken. Haar verloofde is al een poos geleden uitgezocht, een leuke zwarte reu. Als alles meezit en we volgend jaar wat meer geluk hebben krijgen we wellicht in maart 2020 een nestje bruine en zwarte pups
Ja we doen nog een poging met dezelfde reu. Mocht het dan nog een keer mislukken dan heeft die reu nog een potentieel interessante zoon waar ik wel interesse in heb. Mits die eigenaren daar aan mee zouden willen werken en hem zouden willen laten testen enzo, natuurlijk. Die zoon zie ik eigenlijk sowieso wel zitten voor een eventueel ander nest van Lily, dus ik hou hem in de gatenquote:Op dinsdag 26 november 2019 15:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ahw wat jammer. Volgende keer weer dezelfde reu met haar?
Super hoor. Een dier laten martelen door je hond, altijd leuk. 'De haas bewoog nog een beetje'. Echt geweldig.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:33 schreef Miss_Isis het volgende:
Omdat ze niet drachtig was kon ze gisteren wel lekker mee op jacht met de baas![]()
Ze heeft het super goed gedaan, mijn man jaagt zelf niet maar hij was met Lily uitgenodigd om mee te gaan. Het is en blijft imo mooi om een hond te zien doen waar ze voor gefokt zijn
[ afbeelding ]
Ze is de hele dag op stap geweest van 10 tot 5 en heeft een kraai en een (grote!) haas geapporteerd. Die haas was na een beetje aanmoediging door één van de jagers (de haas bewoog nog een klein beetje namelijk, dus ze moest even een drempeltje over om hem toch te pakken en terug te brengen. Maar ze deed het super!)
[ afbeelding ]
Ik denk dat je misschien niet helemaal snapt hoe dit werkt. Dat is niet erg, ik leg het graag uit!quote:Op zaterdag 30 november 2019 22:49 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Super hoor. Een dier laten martelen door je hond, altijd leuk. 'De haas bewoog nog een beetje'. Echt geweldig.
Op 3 februari hebben we de echo gepland (heb net de afspraak gemaakt), dus dan weten we het. Duimen maar dat we deze keer niet een hele rits wachtenden teleur hoeven te stellen!quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Oeh spannend weer. Wanneer weet je ongeveer of het gelukt is?
Dussss ehh bij nader inzien neem ik terug wat ik hier boven schreef en weet ik nog steeds helemaal nietsquote:Maar ja, ik heb echt het idee dat ze wel drachtig is. Ze likt meer aan haar onderkant, is voor haar doen echt duidelijk rustiger dan anders. Ze ziet er ook gewoon anders uit, rustiger en volwassener ofzo, ik vind dat ik het aan haar kan zien. Maaaar (even indekken) dat zegt allemaal nog niets natuurlijk, ze kan maar zo schijndrachtig zijn en mij heel goed voor de gek houden. 7 maart willen we voor de echo gaan (ik moet nog een afspraak maken... Wilde niet dat de assistentes me uitlachen als ik vier weken van tevoren vast een echo inplan
) dus tot die tijd is het duimen.
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Dussss ehh bij nader inzien neem ik terug wat ik hier boven schreef en weet ik nog steeds helemaal niets Deze keer overigens wel 4 weken van tevoren de echo al ingepland. Ben de schaamte voorbij
En lachten ze je uit?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 09:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik moet zo eens teruglezen hoe het de vorige keer was, maar op dit moment zou ik, als ik er geld op moest zetten, gokken dat Cookie drachtig is. Ze is rustiger, speelt veel minder, slaapt meer. Ze lijkt ook interessant te ruiken want de andere honden zitten constant onder haar staart te snuffelen (en likken). Eergisteren had ze ruzie met Puck (een van de twee kleine hondjes) en als Nori met Lily aan het spelen is blijft ze vaak gewoon liggen of staan kijken zonder zich er vol enthousiasme tussen te storten en alle aandacht op te eisen zoals normaal een beetje haar ding is. Al met al zou ik dus gokken: drachtig.
Maaaar ik weet nog dat ik dat begin 2018 ook echt dacht en dat viel ook tegen. Dus helaas ben ik gebleken onbetrouwbaar in dit opzicht
edit: dit schreef ik begin 2018:
[..]
Dussss ehh bij nader inzien neem ik terug wat ik hier boven schreef en weet ik nog steeds helemaal niets![]()
Deze keer overigens wel 4 weken van tevoren de echo al ingepland. Ben de schaamte voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |