Een auto kan zich natuurlijk ook ontwikkelen hè.quote:Op zaterdag 24 november 2018 21:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch zegt dat minder dan je denkt. In 1989 had McLaren 10 overwinningen. Ferrari 3.
In 1990 McLaren 6 overwinningen, Ferrari 6.
Detail: Prost was van McLaren naar Ferrari gegaan. In 1989 hadden Senna en Prost (beide bij McLaren) 10 overwinningen. In 1990 hadden ze samen 11 overwinningen.
Ferrari had in 1989 3 overwinningen met Mansell en Berger. Maar zij hadden in 1990 (samen) maar 1 overwinning.
Was de McLaren in 1989 idd zoveel beter dan Ferrari of zat het toch vooral in de coureurs?
De auto ontwikkelen zich vooral door de ingenieurs en de vele data die op de computers tegenwoordig binnenkomen...quote:Op zondag 25 november 2018 08:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een auto kan zich natuurlijk ook ontwikkelen hè.
Dit kan komen door de vele miljoenen die erin gepompt worden, of door de feedback die een coureur geeft. Een coureur kan een auto beter maken, wellicht dat dat de reden is dat de RBR zich gedurende het jaar beter ontwikkelt dan de Ferrari en Mercedes. Hamilton en Vettel zijn misschien niet zo goed in het verbeteren van de auto.
Je snapt er zelf geen donder van Klaas.quote:Op zondag 25 november 2018 09:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik probeer het uit te leggen zodat laaggeschoolden op fok zoals jij het nog snappen.
Negeer hem gewoon, het is overduidelijk een (insert woord dat niet meer gebruikt mag worden) die je niet moet voerenquote:Op zondag 25 november 2018 09:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je snapt er zelf geen donder van Klaas.
Meer snelheid is niet per definitie een hoger verbruik.
Makkelijk 400-500 km/uur halen? Uhu natuurlijk joh, waar is die wijheid op gebaseerd?
Je geeft zelf aan dat het allemaal nog te besturen moet zijn, maar tegelijktijd zeg je dat vooral data en ingenieurs de auto ontwikkelen. Een coureur moet de auto naar z’n hand kunnen zetten. De ene coureur wil wat meer onderstuur, de ander juist overstuur. Balans in de auto is ook persoonlijk. En zo zijn er nog tal van factoren die de snelheid van het totale pakket beïnvloeden.
Je onderschat de invloed van een coureur op de auto. Vorig seizoen kwam er bij RBR na Monaco een update die meer op Max was afgestemd, en je zag zijn prestaties meteen beter worden.
Ik heb weinig zin om nog meer energie te verspillen aan mensen die roepen dat ze het vuilnis buiten mochten zetten bij Harvard, maar tegelijkertijd te dom zijn om de OP te lezen waarin alle tijden netjes staan. En dat doe je elke race Klaas.
Veel plezier met Feyenoord vandaag, skip de Formule 1 maar gewoon.
Ja, 400 km/u zou best kunnen. Maar daarvoor hebben ze langere rechte stukken nodig en veel minder downforce. Wat ze dus over een volle ronde veel langzamer maakt.quote:Op zondag 25 november 2018 09:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De auto ontwikkelen zich vooral door de ingenieurs en de vele data die op de computers tegenwoordig binnenkomen...
Dat is allemaal hogeschool werk waar geen enkele coureur kaas van gegeten hebben.
Natuurlijk moet de berijder ook informatie verstrekken over het rijgedrag van de auto. Die autoos kunnen veel sneller dan wat ze nu laten zien. Ik denk dat die autoos met gemak 400-500 kilometer per uur zouden kunnen halen.
Maar het moet allemaal nog te besturen zijn tijdens een race en door de berijder want ander krijgen we races waar de ene na de andere uit de boch vliegt.
Bovendien moet er ook nog rekening gehouden worden met het benzine verbruik
hoe harder je rijdt hoe meer benzine er nog nodig is. En daar zijn natuurlijk ook regels aan verbonden door de FIA.
Vandaar dat er allerlei high tech wordt ontwikkeld om nog hogere snelheden te kunnen rijden en dat de auto toch nog bestuurbaar wordt voor de rijder.
Bovendien moet de banen ook nog dergelijke snelheden aankunnen.
Dat zijn allemaal feiten waar rekening mee gehouden moet worden hoe snel de auto kan en mag gaan op die banen van tegenwoordig.
*knip*
maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baasquote:Op zondag 25 november 2018 10:19 schreef vosss het volgende:
Ow en hopelijk weet Max de 4de plek van Bottas nog af te snoepen. 3de plek afsnoepen dan moet het een redelijk knotsgekke race gaan worden, dus dat zie ik niet gebeuren
Nouja maakt je dat wat uit. Met die instelling kunnen we de race net zo goed cancellen.quote:Op zondag 25 november 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baas
mja, Vettel wil dat koste wat het kost voorkomen.quote:Op zondag 25 november 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baas
ik hoop op een leuke race, wat het uiteindelijk met het klassement doet vind ik minder interessantquote:Op zondag 25 november 2018 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja maakt je dat wat uit. Met die instelling kunnen we de race net zo goed cancellen.
Tuurlijk maakt p4 of p5 wat uit. Namelijk dat p4 beter is dan p5.
Bottas zie ik niet winnen.
Bottas en Kimi er allebei af, Hamilton die eindelijk eens stuk gaat en een verklootte strategie voor Vettel zodat Max alleen maar Ricciardo hoeft te verslaan vandaag. Dat moet wel lukken.quote:Op zondag 25 november 2018 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Vettel wil dat koste wat het kost voorkomen.
Mocht RB het een beetje voor elkaar hebben zoals in Brazilië dan zie ik ze ook nog wel meestrijden om het podium
Tuurlijk is dat van ondergeschikt belang, maar het zou wel goed zijn als ie die p4 nog kan pakken. Zeker als dat een merc is en als je bekijkt hoe vaak hij het zelf verkloot heeft in het begin van het jaar. Als je dan alsnog die merc kan pakken is gewoon goed. Ok, het is Bottas, maar toch, die auto is wel de beste. Dus verslaan is goed.quote:Op zondag 25 november 2018 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop op een leuke race, wat het uiteindelijk met het klassement doet vind ik minder interessant
geen bandenoorlog voorlopig dustwitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 25-11-2018 om 10:43:05 Pirelli will remain as Formula 1's tyre supplier until 2023, F1 announces reageer retweet
Jongen ik voorspel je dat ze over 10-15 jaar gewoon 400 km per uur gaan rijden.quote:Op zondag 25 november 2018 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, 400 km/u zou best kunnen. Maar daarvoor hebben ze langere rechte stukken nodig en veel minder downforce. Wat ze dus over een volle ronde veel langzamer maakt.
Ik denk dat jij nog even op zoek mag naar de klepel.
Omdat Ocon daar nog rijdt.quote:Op zondag 25 november 2018 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Apart trouwens dat Stroll nog niet bevestigd is bij Racing Point. Wat zou de reden zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |