abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 november 2018 @ 08:17:41 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183356330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 21:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toch zegt dat minder dan je denkt. In 1989 had McLaren 10 overwinningen. Ferrari 3.
In 1990 McLaren 6 overwinningen, Ferrari 6.
Detail: Prost was van McLaren naar Ferrari gegaan. In 1989 hadden Senna en Prost (beide bij McLaren) 10 overwinningen. In 1990 hadden ze samen 11 overwinningen.
Ferrari had in 1989 3 overwinningen met Mansell en Berger. Maar zij hadden in 1990 (samen) maar 1 overwinning.

Was de McLaren in 1989 idd zoveel beter dan Ferrari of zat het toch vooral in de coureurs?
Een auto kan zich natuurlijk ook ontwikkelen hè.
Dit kan komen door de vele miljoenen die erin gepompt worden, of door de feedback die een coureur geeft. Een coureur kan een auto beter maken, wellicht dat dat de reden is dat de RBR zich gedurende het jaar beter ontwikkelt dan de Ferrari en Mercedes. Hamilton en Vettel zijn misschien niet zo goed in het verbeteren van de auto.
pi_183356551
Hoe laat begint het eigenlijk
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183356555
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe laat begint het eigenlijk
14:00
pi_183356580
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 08:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een auto kan zich natuurlijk ook ontwikkelen hè.
Dit kan komen door de vele miljoenen die erin gepompt worden, of door de feedback die een coureur geeft. Een coureur kan een auto beter maken, wellicht dat dat de reden is dat de RBR zich gedurende het jaar beter ontwikkelt dan de Ferrari en Mercedes. Hamilton en Vettel zijn misschien niet zo goed in het verbeteren van de auto.
De auto ontwikkelen zich vooral door de ingenieurs en de vele data die op de computers tegenwoordig binnenkomen...

Dat is allemaal hogeschool werk waar geen enkele coureur kaas van gegeten hebben.

Natuurlijk moet de berijder ook informatie verstrekken over het rijgedrag van de auto. Die autoos kunnen veel sneller dan wat ze nu laten zien. Ik denk dat die autoos met gemak 400-500 kilometer per uur zouden kunnen halen.

Maar het moet allemaal nog te besturen zijn tijdens een race en door de berijder want ander krijgen we races waar de ene na de andere uit de boch vliegt.

Bovendien moet er ook nog rekening gehouden worden met het benzine verbruik

hoe harder je rijdt hoe meer benzine er nog nodig is. En daar zijn natuurlijk ook regels aan verbonden door de FIA.

Vandaar dat er allerlei high tech wordt ontwikkeld om nog hogere snelheden te kunnen rijden en dat de auto toch nog bestuurbaar wordt voor de rijder.

Bovendien moet de banen ook nog dergelijke snelheden aankunnen.

Dat zijn allemaal feiten waar rekening mee gehouden moet worden hoe snel de auto kan en mag gaan op die banen van tegenwoordig.

*knip*

[ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 25-11-2018 09:59:59 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183356734
Ik hoop op een mooi resultaat van Alonso. En voor de racewinst, ik gun het Kimi of Ricciardo wel, met name Ricciardo, zou een mooi afscheid zijn na zoveel pech dit jaar.

Maar uiteindelijk zal Lewis wel weer winnen, met daarachter Vettel. Of Max, als zijn mindere kwalificatie is omdat ze zich alleen op de race gefocused hebben.
  zondag 25 november 2018 @ 09:50:35 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183356767
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik probeer het uit te leggen zodat laaggeschoolden op fok zoals jij het nog snappen.
Je snapt er zelf geen donder van Klaas.

Meer snelheid is niet per definitie een hoger verbruik.

Makkelijk 400-500 km/uur halen? Uhu natuurlijk joh, waar is die wijheid op gebaseerd?

Je geeft zelf aan dat het allemaal nog te besturen moet zijn, maar tegelijktijd zeg je dat vooral data en ingenieurs de auto ontwikkelen. Een coureur moet de auto naar z’n hand kunnen zetten. De ene coureur wil wat meer onderstuur, de ander juist overstuur. Balans in de auto is ook persoonlijk. En zo zijn er nog tal van factoren die de snelheid van het totale pakket beïnvloeden.

Je onderschat de invloed van een coureur op de auto. Vorig seizoen kwam er bij RBR na Monaco een update die meer op Max was afgestemd, en je zag zijn prestaties meteen beter worden.

Ik heb weinig zin om nog meer energie te verspillen aan mensen die roepen dat ze het vuilnis buiten mochten zetten bij Harvard, maar tegelijkertijd te dom zijn om de OP te lezen waarin alle tijden netjes staan. En dat doe je elke race Klaas.
Veel plezier met Feyenoord vandaag, skip de Formule 1 maar gewoon.
pi_183356880
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je snapt er zelf geen donder van Klaas.

Meer snelheid is niet per definitie een hoger verbruik.

Makkelijk 400-500 km/uur halen? Uhu natuurlijk joh, waar is die wijheid op gebaseerd?

Je geeft zelf aan dat het allemaal nog te besturen moet zijn, maar tegelijktijd zeg je dat vooral data en ingenieurs de auto ontwikkelen. Een coureur moet de auto naar z’n hand kunnen zetten. De ene coureur wil wat meer onderstuur, de ander juist overstuur. Balans in de auto is ook persoonlijk. En zo zijn er nog tal van factoren die de snelheid van het totale pakket beïnvloeden.

Je onderschat de invloed van een coureur op de auto. Vorig seizoen kwam er bij RBR na Monaco een update die meer op Max was afgestemd, en je zag zijn prestaties meteen beter worden.

Ik heb weinig zin om nog meer energie te verspillen aan mensen die roepen dat ze het vuilnis buiten mochten zetten bij Harvard, maar tegelijkertijd te dom zijn om de OP te lezen waarin alle tijden netjes staan. En dat doe je elke race Klaas.
Veel plezier met Feyenoord vandaag, skip de Formule 1 maar gewoon.
Negeer hem gewoon, het is overduidelijk een (insert woord dat niet meer gebruikt mag worden) die je niet moet voeren O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183356929
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

De auto ontwikkelen zich vooral door de ingenieurs en de vele data die op de computers tegenwoordig binnenkomen...

Dat is allemaal hogeschool werk waar geen enkele coureur kaas van gegeten hebben.

Natuurlijk moet de berijder ook informatie verstrekken over het rijgedrag van de auto. Die autoos kunnen veel sneller dan wat ze nu laten zien. Ik denk dat die autoos met gemak 400-500 kilometer per uur zouden kunnen halen.

Maar het moet allemaal nog te besturen zijn tijdens een race en door de berijder want ander krijgen we races waar de ene na de andere uit de boch vliegt.

Bovendien moet er ook nog rekening gehouden worden met het benzine verbruik

hoe harder je rijdt hoe meer benzine er nog nodig is. En daar zijn natuurlijk ook regels aan verbonden door de FIA.

Vandaar dat er allerlei high tech wordt ontwikkeld om nog hogere snelheden te kunnen rijden en dat de auto toch nog bestuurbaar wordt voor de rijder.

Bovendien moet de banen ook nog dergelijke snelheden aankunnen.

Dat zijn allemaal feiten waar rekening mee gehouden moet worden hoe snel de auto kan en mag gaan op die banen van tegenwoordig.

*knip*
Ja, 400 km/u zou best kunnen. Maar daarvoor hebben ze langere rechte stukken nodig en veel minder downforce. Wat ze dus over een volle ronde veel langzamer maakt.

Ik denk dat jij nog even op zoek mag naar de klepel.
  zondag 25 november 2018 @ 10:11:10 #109
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_183356934
- op de man -

[ Bericht 98% gewijzigd door Nattekat op 25-11-2018 10:12:06 ]
pi_183357020
Ik heb er wel zin in vanmiddag :9

Hopelijk Alonso die wat punten kan pakken bij zn afscheid. Hopelijk wint Lewis niet. Hopelijk haalt Max het podium en wellicht dat Ricciardo vandaag al spijt krijgt van zijn keuze voor komend haar :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183357035
Ow en hopelijk weet Max de 4de plek van Bottas nog af te snoepen. 3de plek afsnoepen dan moet het een redelijk knotsgekke race gaan worden, dus dat zie ik niet gebeuren
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 november 2018 @ 10:21:01 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183357054
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 10:19 schreef vosss het volgende:
Ow en hopelijk weet Max de 4de plek van Bottas nog af te snoepen. 3de plek afsnoepen dan moet het een redelijk knotsgekke race gaan worden, dus dat zie ik niet gebeuren
maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baas
pi_183357071
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baas
Nouja maakt je dat wat uit. Met die instelling kunnen we de race net zo goed cancellen.

Tuurlijk maakt p4 of p5 wat uit. Namelijk dat p4 beter is dan p5.

Bottas zie ik niet winnen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2018 @ 10:23:09 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183357074
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

maakt je dat wat uit? Ik zie Bottas wel winnen vandaag, cadeautje van de baas
mja, Vettel wil dat koste wat het kost voorkomen.

Mocht RB het een beetje voor elkaar hebben zoals in Brazilië dan zie ik ze ook nog wel meestrijden om het podium
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 november 2018 @ 10:25:10 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183357101
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja maakt je dat wat uit. Met die instelling kunnen we de race net zo goed cancellen.

Tuurlijk maakt p4 of p5 wat uit. Namelijk dat p4 beter is dan p5.

Bottas zie ik niet winnen.
ik hoop op een leuke race, wat het uiteindelijk met het klassement doet vind ik minder interessant
pi_183357103
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 10:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, Vettel wil dat koste wat het kost voorkomen.

Mocht RB het een beetje voor elkaar hebben zoals in Brazilië dan zie ik ze ook nog wel meestrijden om het podium
Bottas en Kimi er allebei af, Hamilton die eindelijk eens stuk gaat en een verklootte strategie voor Vettel zodat Max alleen maar Ricciardo hoeft te verslaan vandaag. Dat moet wel lukken. :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183357132
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoop op een leuke race, wat het uiteindelijk met het klassement doet vind ik minder interessant
Tuurlijk is dat van ondergeschikt belang, maar het zou wel goed zijn als ie die p4 nog kan pakken. Zeker als dat een merc is en als je bekijkt hoe vaak hij het zelf verkloot heeft in het begin van het jaar. Als je dan alsnog die merc kan pakken is gewoon goed. Ok, het is Bottas, maar toch, die auto is wel de beste. Dus verslaan is goed.

Nul kans op regen vanmiddag neem ik aan? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 25 november 2018 @ 10:28:19 #118
176766 crew  zoem
zoemt
pi_183357134
Hopen dat Max voor Bottas eindigt zodat hij nog kans maakt op P4 in het kampioenschap.
  zondag 25 november 2018 @ 10:44:17 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183357360
andrewbensonf1 twitterde op zondag 25-11-2018 om 10:43:05 Pirelli will remain as Formula 1's tyre supplier until 2023, F1 announces reageer retweet
geen bandenoorlog voorlopig dus
pi_183357398
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, 400 km/u zou best kunnen. Maar daarvoor hebben ze langere rechte stukken nodig en veel minder downforce. Wat ze dus over een volle ronde veel langzamer maakt.

Ik denk dat jij nog even op zoek mag naar de klepel.
Jongen ik voorspel je dat ze over 10-15 jaar gewoon 400 km per uur gaan rijden.

AL je nu al kijkt wat de verschillen op de banen zijn in verhouding met de snelste tijden in ehet verleden dan is dat gewoon op sommige banen 20 seconde.

Ik heb uit bronnen vernomen dat er technieken in ontwikkeling zijn om motoren te ontwikkelen waarbij kernfusie mogelijk zal zijn in combinatie met benzine.

Maar dit gebeurt nog volledig achter de schermen vanwege rechten en octrooien. In principe heb ik me mond al voorbij gepraat maar dit terzijde.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2018 @ 10:53:21 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183357465
Hahahahahahaha

Nog nooit zo hard gelachen op een zondagochtend
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 november 2018 @ 10:53:59 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183357472
_O- _O- _O-
pi_183357494
Hahahahaha. Mijn dag kan niet meer stuk.

Ben hier speciaal voor ingelogd
  zondag 25 november 2018 @ 11:01:31 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183357566
Apart trouwens dat Stroll nog niet bevestigd is bij Racing Point. Wat zou de reden zijn?
pi_183357639
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Apart trouwens dat Stroll nog niet bevestigd is bij Racing Point. Wat zou de reden zijn?
Omdat Ocon daar nog rijdt.

Heeft het team zelf gezegd dat ze uit respect voor Ocon wachten tot na het seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')