abonnement Unibet Coolblue
pi_183343929
Woah Tele, daar zit je ook niet op te wachten tijdens zo'n run! :o
Kus voor enkel, knuffel voor de rest. Was het je eerste keer ambulance?
Let me see you stripped down to the bone
pi_183344016
Karaikudi :D
Grappig woord.
pi_183344033
Dat was ff een shock, in zo'n ambu zeker Tele!

1x meegemaakt, van 2 hoog op een brancard naar beneden getild met mega(duizend ©Lonaa) pijn, zo erg dat je niet weet hoe je moet liggen, maar toch vastgesnoerd. Was geen pretje /understatement :B
Maar goed dat ze er zijn natuurlijk ;)
pi_183344299
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Balen dat je hem niet af kon maken. Enkel oké?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

He wat vervelend zeg. Is zo'n run ieder weekend op dezelfde locatie zodat je 'm een keer af kunt maken?
Doet de enkel het weer?
De enkel doet het goed genoeg dat ik ermee naar de bushalte kwam, van de bushalte naar het station, en van het station naar huis. Trappen op gaan prima, trappen af zijn wat minder. Ik zit nu op bed met een zak diepvrieserwtjes tegen mijn enkel 8-)

(Bijna) ieder weekend is er een run op een andere plek. In mijn wedstrijdklasse zijn er 20 wedstrijden per jaar, maar er zijn meerdere wedstrijdklassen (jeugd plus verschillende afstanden voor volwassenen) en iedere plek heeft zijn eigen set aan wedstrijden die er mogelijk zijn.

Zo'n run is een enorme organisatie. Je moet een parcours afzetten voor 5, 8, 13, en/of 20 km afhankelijk van welke wedstrijdklassen er komen. Je moet er hindernissen bouwen (deze run had er 62). Voor iedere hindernis heb je twee vrijwilligers nodig die er als jury staan. Je moet shirts laten drukken voor alle deelnemers in de kleur van hun wedstrijdklasse en met hun startnummer erop.

Dus iedere survivalvereniging organiseert eens in het jaar een survivalrun. Iedere vereniging "claimt" een weekend en ieder jaar is hun run in dat weekend. Dus volgend jaar in het laatste weekend van november kan ik het weer proberen (en dat wil ik doen ook!).
pi_183344360
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:57 schreef minilot het volgende:
Woah Tele, daar zit je ook niet op te wachten tijdens zo'n run! :o
Kus voor enkel, knuffel voor de rest. Was het je eerste keer ambulance?
Ja, het was de eerste keer. Ik was verbaasd hoe krap het er was en hoe ze tegelijk er toch twee stoelen en een brancard ingepropt gekregen hadden. En het was er zooo lekker warm O+ ik mocht naast het kacheltje zitten, heerlijk O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Dat was ff een shock, in zo'n ambu zeker Tele!

1x meegemaakt, van 2 hoog op een brancard naar beneden getild met mega(duizend ©Lonaa) pijn, zo erg dat je niet weet hoe je moet liggen, maar toch vastgesnoerd. Was geen pretje /understatement :B
Maar goed dat ze er zijn natuurlijk ;)
Oh, dat is naar Bluezz :o
Ik vond het dus niet echt een shock, die ambulance. Ik was toch al in paniek, dus het maakte niet echt uit. Ik dacht vooral "ahhh, warmte". En ik probeerde naar de man te luisteren die zei dat ik in moest ademen door mijn neus en uit door mijn mond.
pi_183344378
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:53 schreef AnneX het volgende:
@ Tele ...Afgezien van enkel, lijkt mij de adem paniek ook een waardeloos gevoel.
ALTIJD (eerst) uitademen in letterlijk pfffffffffft of Ksssst. Dan volgt de inademen ( en lucht) vanzelf.
Prent dat in je hoofd voor een evt. volgend keer.

Tally...bataviastad, zal het doorgeven. Merci.

Rodekoolschotel met van alles als gehakt, puree, appel van de slager). :Y)
Goede tip, dankjewel!
Ik heb geen idee of het lukt om daaraan te denken als ik in paniek ben, maar ik denk dat het in ieder geval een handige manier is om iemand anders te helpen als die van zoiets last heeft. :Y
pi_183344496
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:32 schreef Tele6 het volgende:

Goede tip, dankjewel!
Ik heb geen idee of het lukt om daaraan te denken als ik in paniek ben, maar ik denk dat het in ieder geval een handige manier is om iemand anders te helpen als die van zoiets last heeft. :Y
Als je in paniek bent denk je niet aan dat soort nuttige dingen. Maar het zou wel retehandig zijn als iemand anders er wel aan denkt en het tegen je zegt om je te kalmeren :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183344824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je in paniek bent denk je niet aan dat soort nuttige dingen. Maar het zou wel retehandig zijn als iemand anders er wel aan denkt en het tegen je zegt om je te kalmeren :Y
Das waar.
I.p.v. een hap lucht nemen ( en daardoor van alles vastzetten) zit de pfffft langzamerhand wel in mijn systeem.
En ik had het graag eerder geleerd na al het vergeefse hyperventileren ( waardoor van alles veel erger leek en paniek groter werd).
Trap oplopen op een uitademing - verdoving tandarts - bij inspanning als fitness : eerst uit, dan volgt lucht
erin vanzelf.

In het kort:
“80% van het ademen gaat vanzelf” = functie van middenrif(spier) en met de overige 20% kun je “spelen” B-)
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:06:35 #209
63722 z80
I fink you freaky
pi_183344867
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:04 schreef mjan het volgende:
Ik mis LHO en Isegrim wel. En Robin ook.

En ik vind het wel mooi dat ze principes hebben en daarvoor opkomen. Zwakke plekken hebben of inconsequent zijn, lijkt me alleen maar menselijk, dat zie ik niet als reden om ze weg te zetten.

En hoera voor Sally.
Zolang je niet het lijdend voorwerp was is het best te volgen.
Maar als je niets meer kan/mag posten zonder een bak commentaar wordt het wat anders.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:07:33 #210
63722 z80
I fink you freaky
pi_183344871
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef AnneX het volgende:
Dus de dooie link en spoiler werkten ietwat vertraagd -O- tot 3 x toe.
Vergeten naar paardemokken te kijken bij de hema.

Zeg mannen hier...vinden jullie ¤ 90-100 voor een overhemd ook wat prijzig.
Hemeltje.
Er zijn er wel 3 nodig. -O-

Voor mijzelf een warme broek met ruitpatroon én laterale streep gekocht.
Ha. Hippe ruit. Streep minder. Thuisbroek dan maar.
Voor mij is dat veel te veel geld voor een overhemd. Maar dat is dan ook meer omdat ik niets om kleding geeft.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:09:34 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_183344891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Wat gaan jullie eten? Geen inspiratie.
Pizza. Bijna standaard voor de zaterdag.
Morgen ochtend een stuk rosbief dat 28 dagen gerijpt heeft in een bak water zetten om laat in de middag er van te kunnen eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:16:25 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Pizza. Bijna standaard voor de zaterdag.
Morgen ochtend een stuk rosbief dat 28 dagen gerijpt heeft in een bak water zetten om laat in de middag er van te kunnen eten.
Waarom zet je het in een bak water?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:16:55 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344987
Oh, kwartje valt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:17:52 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_183345000
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, kwartje valt
Plons.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_183345008
Wij hebben dusdanig veel voer aan twee bestellingen bij Too good to go overgehouden dat dat ons avondeten wordt. Ik heb de hele dag geklust dus lekker makkelijk is wel welkom. Maar eerst in bad en verfrestjes van me af krabben :Y)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_183345029
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:18 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben dusdanig veel voer aan twee bestellingen bij Too good to go overgehouden dat dat ons avondeten wordt. Ik heb de hele dag geklust dus lekker makkelijk is wel welkom. Maar eerst in bad en verfrestjes van me af krabben :Y)
Wat hadden jullie besteld en waar?

En ohh, bad O+ als ik er eentje had, was ik er ook in gaan zitten. Ik heb het nog steeds koud, ondanks veel kleren en verwarming hoog. Ik ben waarschijnlijk gewoon veel te moe. :')
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:22:21 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_183345076
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Das waar.
I.p.v. een hap lucht nemen ( en daardoor van alles vastzetten) zit de pfffft langzamerhand wel in mijn systeem.
En ik had het graag eerder geleerd na al het vergeefse hyperventileren ( waardoor van alles veel erger leek en paniek groter werd).
Trap oplopen op een uitademing - verdoving tandarts - bij inspanning als fitness : eerst uit, dan volgt lucht
erin vanzelf.

In het kort:
“80% van het ademen gaat vanzelf” = functie van middenrif(spier) en met de overige 20% kun je “spelen” B-)
Ademhalings-techniek. Je kun er nuttige dingen mee doen. Wel veel oefenen. En als je er wat handiger in wordt ook oefenen als je moe bent.

@ tele6
Ook tijdens en na een run kun je met ademhalings-technieken snel weer je hartslag omlaag brengen. Er zijn verschillende "trucjes" die je er voor kunt gebruiken.
Mogelijk geeft dit ook rust in je hoofd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:23:46 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_183345096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat hadden jullie besteld en waar?

En ohh, bad O+ als ik er eentje had, was ik er ook in gaan zitten. Ik heb het nog steeds koud, ondanks veel kleren en verwarming hoog. Ik ben waarschijnlijk gewoon veel te moe. :')
Sportschool met sauna waar je lid van bent?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_183345122
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Sportschool met sauna waar je lid van bent?
Nee, helaas, dat is een luxe die het studentensportcentrum mist ;)
pi_183345143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:22 schreef z80 het volgende:

[..]

Ademhalings-techniek. Je kun er nuttige dingen mee doen. Wel veel oefenen. En als je er wat handiger in wordt ook oefenen als je moe bent.

@ tele6
Ook tijdens en na een run kun je met ademhalings-technieken snel weer je hartslag omlaag brengen. Er zijn verschillende "trucjes" die je er voor kunt gebruiken.
Mogelijk geeft dit ook rust in je hoofd.
Ik ben me al best wel bewust van mijn ademhaling meestal, omdat ik al heel lang yoga doe, en daarbij is het ook belangrijk dat je op je adem let en op de goede manier ademt. :Y
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:29:55 #221
63722 z80
I fink you freaky
pi_183345198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben me al best wel bewust van mijn ademhaling meestal, omdat ik al heel lang yoga doe, en daarbij is het ook belangrijk dat je op je adem let en op de goede manier ademt. :Y
Maar dat is in een rust situatie. Probeer eens op je adem te letten na het sporten. Tijdens het zwemmen even een paar baantjes sprint en dan je adem en hartslag zo snel mogelijk weer onder controle krijgen.
Hoe beter dit gaat hoe makkelijker je dit ook in stress situaties kunt toe passen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_183345240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Maar dat is in een rust situatie. Probeer eens op je adem te letten na het sporten. Tijdens het zwemmen even een paar baantjes sprint en dan je adem en hartslag zo snel mogelijk weer onder controle krijgen.
Hoe beter dit gaat hoe makkelijker je dit ook in stress situaties kunt toe passen.
Ja? ik doe meestal ashtanga yoga / vinyasa yoga / poweryoga. Dat betekent zonnegroeten die veel weg hebben van burpees, iedere ademhaling een andere beweging, handstanden en sprongen en push-ups. Doel is dat wat je ook voor rare serie bewegingen je aan het doen bent, je ademhaling continu gecontroleerd blijft. Lijkt me een best zinnige training. :P
Alsnog ben ik het wel met je eens dat het goed is om ook te oefenen met andere sporten :Y
pi_183345377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat hadden jullie besteld en waar?

En ohh, bad O+ als ik er eentje had, was ik er ook in gaan zitten. Ik heb het nog steeds koud, ondanks veel kleren en verwarming hoog. Ik ben waarschijnlijk gewoon veel te moe. :')
Bij de plaatselijke bakker en groenteboer. We hebben een heel brood, een zakje stokbrood, een kleine walnotenbaguette, een Turks brood, een hamkaasbroodje, een bakje falafel, twee salades (aardappel en iets wat mexicosalade zou kunnen heten :+ ), een liter vers sap en een bakje snack paprika's. :D Edit: ik vergat een verzameling soesjes en een krentenbol.

De kou kan zo in je lijf gaan zitten he? Kun je niet gaan slapen of is het nog te vroeg?

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 24-11-2018 19:05:10 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_183345395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij de plaatselijke bakker en groenteboer. We hebben een heel brood, een zakje stokbrood, een kleine walnotenbaguette, een Turks brood, een hamkaasbroodje, een bakje falafel, twee salades (aardappel en iets wat mexicosalade zou kunnen heten :+ ), een liter vers sap en een bakje snack paprika's. :D

De kou kan zo in je lijf gaan zitten he? Kun je niet gaan slapen of is het nog te vroeg?
Wauw :o klinkt lekker allemaal! Wat moet ik me voorstellen bij een walnotenbaguette?

Ik ga eerst nog wat eten, en ik denk dat ik daarna inderdaad vroeg m'n bed in kruip :)
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:41:20 #225
63722 z80
I fink you freaky
pi_183345418
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja? ik doe meestal ashtanga yoga / vinyasa yoga / poweryoga. Dat betekent zonnegroeten die veel weg hebben van burpees, iedere ademhaling een andere beweging, handstanden en sprongen en push-ups. Doel is dat wat je ook voor rare serie bewegingen je aan het doen bent, je ademhaling continu gecontroleerd blijft. Lijkt me een best zinnige training. :P
Alsnog ben ik het wel met je eens dat het goed is om ook te oefenen met andere sporten :Y
Laat ik het anders zeggen. Yoga doe je gecontroleerd in een vertrouwde omgeving zonder stress.
Dus niet hoe inspannend de oefeningen zijn maar de omgeving maken het wat makkelijker om op je ademhaling te letten. In bijvoorbeeld een zwembad ben je niet in je eigen vertrouwde omgeving en let je veel meer op andere dingen. Door daar eerst een behoorlijke fysieke inspanning te leveren en vervolgens je adem en hartslag onder controle te brengen sluit je jezelf even af van de omgeving. Als dit eenmaal lukt kun je dit ook toepassen in een andere stress situatie.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')