abonnement Unibet Coolblue
pi_183301213
De Gele Hesjes komen naar Nederland?

Het protest van de ‘gele hesjes’ tegen de hoge brandstofprijzen in Frankrijk wordt alsmaar feller.
Balans tot nog toe: 2 doden en 500 gewonden.
En op Réunion gaat vandaag het leger ingezet worden.

En sinds een paar dagen trekt de volkse beweging ook Belgie binnen.

Benzine-oorlog in Frankrijk woedt voort: “Acties zijn totaal ontspoord”. Ook in Wallonië houden ‘gele hesjes’ stand

https://www.hln.be/nieuws(...)n-opgepakt~a5e6c3a6/

Volgens de RTBF werden er ongeveer 120 politiemensen ingezet, gesteund door een helikopter en waterkanonnen, om de circa 400 betogers in het oog te houden. In totaal werden 39 aanhoudingen verricht: 24 gerechtelijke en 15 bestuurlijke aanhoudingen.

Bij de gerechtelijke aanhoudingen is sprake van “diefstal, gewelddelicten en wapengebruik, met name het gebruik van molotovcocktails”. “We nemen dit heel ernstig en willen dit absoluut in de kiem smoren”, meldt het kabinet-Jambon.

Het kabinet volgt de situatie samen met de gouverneurs en het crisiscentrum op de voet op. “We proberen een duidelijk beeld te krijgen van wie er achter de protesten zit. Wie protesteert er en wie zijn de amokmakers en geweldplegers die van de situatie profiteren.


Slaat de vlam over naar Vlaanderen en dan NL? Of is de welvaart hier te hoog?

rellen in Parijs

gratis tolweg
pi_183301244
Typisch frans dit.
Nederlanders laten zouden nooit massaal in opstand komen, we mopperen wat en accepteren alles.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_183301299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Typisch frans dit.
Nederlanders laten zouden nooit massaal in opstand komen, we mopperen wat en accepteren alles.
zie zwarte Piet, hoewel de revolutie voor ons land langzaam begint te komen.
pi_183301416
Even ter info, de geweldsuitbarsting komt vanuit relschoppers die zich tussen die gele hesjes met bivakmutsen geschaard hebben en met molotovcocktails beginnen te gooien, geweld gebruiken of mensen overvallen.

“Relschoppers Feluy zijn geen ‘gele hesjes’, maar amokmakers die denken dat ze in videospel zitten”

quote:
“Wat vannacht is gebeurd, heeft niets te maken met de ‘gele hesjes’”, zegt gouverneur Leclercq. “Het gaat om amokmakers die geïnfiltreerd zijn door zelf een geel hesje aan te trekken. Gisteravond waren er zelfs bijna geen gele hesjes meer, het ging over 400 mensen die in het zwart gekleed waren en een masker droegen”, vertelt hij aan VRT.

“Ze wanen zich in een videospelletje. Ze stichten brand, gooien met dingen en hebben geprobeerd om de piloot van de politiehelikopter te verblinden. Daarna zijn ze teruggekeerd naar Brussel”, aldus Leclercq, die stelt dat de relschoppers goed georganiseerd zijn via sociale media. “We bekijken nu de profielen om na te gaan met wie te maken hebben, al is dat niet gemakkelijk omdat het vaak om nepprofielen gaat.”
Gewoon de "standaard" straatcrimineel die dit onderwerp weer gebruikt om eens flink te kunnen rellen zoals we de laatste tijd wel vaker zien in Frankrijk en ook de grotere steden in België.
  donderdag 22 november 2018 @ 11:50:41 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183301450
Het zwarte blok weer eens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183301477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Gewoon de "standaard" straatcrimineel die dit onderwerp weer gebruikt om eens flink te kunnen rellen zoals we de laatste tijd wel vaker zien in Frankrijk en ook de grotere steden in België.
je bedoelt de voetbalhooligans die zich tussen de pro-pieten mengden
pi_183301478
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Typisch frans dit.
Nederlanders laten zouden nooit massaal in opstand komen, we mopperen wat en accepteren alles.
Ja en Fransen doen het alleen voor dit soort shit.

Terwijl er een periode was van de ene terroristische aanslag na de andere, maar toen ging niemand de straat op.
pi_183301513
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]

je bedoelt de voetbalhooligans die zich tussen de pro-pieten mengden
Zoiets zal dat wel zijn ja.
pi_183301615
De gele hesjes zijn van harte welkom als ze de weg waar ik rij maar niet blokkeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183302952
officieel overgeslagen naar Vlaanderen sinds vandaag

In Vlaanderen vallen eerste tankstations zonder brandstof door protest ‘gele hesjes’

https://www.hln.be/nieuws(...)gele-hesjes~a614c70c
  donderdag 22 november 2018 @ 13:23:58 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183302983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gewoon de "standaard" straatcrimineel die dit onderwerp weer gebruikt om eens flink te kunnen rellen zoals we de laatste tijd wel vaker zien in Frankrijk en ook de grotere steden in België.
100% dit. Zie ook de WK winst van Frankrijk.
pi_183303116
Linksom en rechtsom. Dan verlagen ze de benzineprijzen voor deze dommerikken en dan betalen ze ergens anders wel meer voor.....
Gele hesjes :r
Frankrijk en kut Walen met hun kut stakingscultuur :r
U MAD?
pi_183304754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Typisch frans dit.
Nederlanders laten zouden nooit massaal in opstand komen, we mopperen wat en accepteren alles.
Zouden we ook moeten doen maar tegen de EU.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 november 2018 @ 15:02:38 #14
186611 Haags
pi_183304785
Nee, wij Nederlanders bukken graag en zeggen overal ja en amen tegen.

Een opstand via Facebook is wat men hier wilt, like en deel massaal zodat Rutte opstapt. Dat soort meuk enzo.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 22 november 2018 @ 15:05:27 #15
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183304833
Opflikkeren met je dure benzine. De overheid moet de aceinzen is verlagen
#KICKOUTZP
pi_183304878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Even ter info, de geweldsuitbarsting komt vanuit relschoppers die zich tussen die gele hesjes met bivakmutsen geschaard hebben en met molotovcocktails beginnen te gooien, geweld gebruiken of mensen overvallen.

“Relschoppers Feluy zijn geen ‘gele hesjes’, maar amokmakers die denken dat ze in videospel zitten”

[..]

Gewoon de "standaard" straatcrimineel die dit onderwerp weer gebruikt om eens flink te kunnen rellen zoals we de laatste tijd wel vaker zien in Frankrijk en ook de grotere steden in België.
oh ikzou meteen videospellen verbieden!!!1111
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183304914
Verschil is dat je in Frankrijk zonder gevolgen de weg mag versperren met je auto, wegens het recht op demonstreren.

Ga je dit in Nederland doen, komt er een motor agent langs, die even alle kentekens opschrijft, en vervolgens moet je je melden bij de rechtbank of krijg je een boete :')
pi_183304978
En wat denken die gele hesjes eigenlijk te bereiken?

Of gaat het er gewoon om om héééél hard "wij zijn boos" te roepen, en dan denken dat dat wat verandert.....

Boeroepertjes-mentaliteit blijft het evengoed, of het nu de facebook-deel-en-like-revolutionairen zijn of mensen die in gele hesjes anderen gaan lastigvallen, omdat ze kennelijk tijd teveel hebben.

Als je bv een probleem hebt met de benzineprijs, moet je minder verbruiken.
niet gaan janken dat de Overheid geld toe moet geven (zolang bv de franse staat nog een dik begrotingstekort heeft, zouden ze eerder de accijnsen moeten verhogen, zodat ze hun staatsschuld kunnen gaan aflossen, en voor de belgen eender)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183305084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:15 schreef RM-rf het volgende:
En wat denken die gele hesjes eigenlijk te bereiken?

Of gaat het er gewoon om om héééél hard "wij zijn boos" te roepen, en dan denken dat dat wat verandert.....

Boeroepertjes-mentaliteit blijft het evengoed, of het nu de facebook-deel-en-like-revolutionairen zijn of mensen die in gele hesjes anderen gaan lastigvallen, omdat ze kennelijk tijd teveel hebben.

Als je bv een probleem hebt met de benzineprijs, moet je minder verbruiken.
niet gaan janken dat de Overheid geld toe moet geven (zolang bv de franse staat nog een dik begrotingstekort heeft, zouden ze eerder de accijnsen moeten verhogen, zodat ze hun staatsschuld kunnen gaan aflossen, en voor de belgen eender)
Juist ja, je moet werken en je moet ook op dat werk komen. In de stad wonen, dichtbij het werk is geen optie omdat die huizen veelal opgekocht worden door de elite die er weer woekerprijzen voor vragen. Het openbaar vervoer is zo slecht ingeregeld dat in de meeste dorpen maar één bus rijd per uur, die je ook nog de verkeerde kant opbrengt want je moet daar maar overstappen. Maar jij bent van mening dat ze maar minder moeten verbruiken, dit is weer zo'n domme gedachte. Ik wil graag minder gebruik maken van benzine, maar ik heb geen andere opties of ik moet er al voor kiezen om thuis te zitten en geen klote meer uit te voeren of twee uur extra per dag van mijn vrije tijd op te offeren om met het openbaar vervoer te gaan.
pi_183305146
Vanmorgen minder dan ¤ 1,50 betaald voor een liter Euro95. Zie het hier niet zo snel gebeuren (ook mede dankzij de leaserijders met tankpas).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_183305181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, je moet werken en je moet ook op dat werk komen. In de stad wonen, dichtbij het werk is geen optie omdat die huizen veelal opgekocht worden door de elite die er weer woekerprijzen voor vragen. Het openbaar vervoer is zo slecht ingeregeld dat in de meeste dorpen maar één bus rijd per uur, die je ook nog de verkeerde kant opbrengt want je moet daar maar overstappen. Maar jij bent van mening dat ze maar minder moeten verbruiken, dit is weer zo'n domme gedachte. Ik wil graag minder gebruik maken van benzine, maar ik heb geen andere opties of ik moet er al voor kiezen om thuis te zitten en geen klote meer uit te voeren of twee uur extra per dag van mijn vrije tijd op te offeren om met het openbaar vervoer te gaan.
Ja dit dus...
pi_183305397
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, je moet werken en je moet ook op dat werk komen. In de stad wonen, dichtbij het werk is geen optie omdat die huizen veelal opgekocht worden door de elite die er weer woekerprijzen voor vragen. Het openbaar vervoer is zo slecht ingeregeld dat in de meeste dorpen maar één bus rijd per uur, die je ook nog de verkeerde kant opbrengt want je moet daar maar overstappen. Maar jij bent van mening dat ze maar minder moeten verbruiken, dit is weer zo'n domme gedachte. Ik wil graag minder gebruik maken van benzine, maar ik heb geen andere opties of ik moet er al voor kiezen om thuis te zitten en geen klote meer uit te voeren of twee uur extra per dag van mijn vrije tijd op te offeren om met het openbaar vervoer te gaan.
Benzine blijft net gelijk in prijs of wordt zelfs goedkoper, diesel is duurder geworden. Ik heb vandaag voor het eerst in tijden minder dan ¤1.30 per liter betaald voor een liter benzine in Maasmechelen.
pi_183305499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..] maar ik heb geen andere opties
boehoe...

Je hebt altijd opties, vroeger was een auto een absolute luxe, om een kilometer te kunnen rijden in hun auto moesten de burgers 40 jaar terug tweemaal zo lang werken...
Vergeleken met toen, is de kostprijs van benzine en zeker auto-mobiliteit sterk gedaald.

Nederland heeft nu ongeveer 8,5 miljoen auto's, meer dan eentje per twee burgers.
Nederland staat ook al enkele jaren in de landen met hoogste autoverkopen

sorry hoor, maar dat gejammer dat het dan ' zo slecht gaat' en dat mensen het niet meer kunnen betalen, gaat er bij mij niet zo makkelijk in...

natuurlijk, ik vind het ook eerst leuk klinken als de Overheid opeens dingen gratis gaat weggeven, bv dat ze hun inkomsten uit acijns opgeven zodat iedereen nog meer kan rijden, maar je hebt er helemaal geen flikker aan verder.
Geld dat dat uiteindelijk kost zal de overheid dan ook gewoon op andere manieren binnen moeten slepen of lenen, wat ook weer betekent dat het vroeger of later via belastingen geint moet worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183305541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:40 schreef riazop het volgende:
Slaat de vlam over naar Vlaanderen en dan NL? Of is de welvaart hier te hoog?
Nee natuurlijk niet, wij hebben wel verstand.
Don't let my username fool you...
pi_183305684
quote:
[img]

Slaat de vlam over naar Vlaanderen en dan NL? Of is de welvaart hier te hoog?

Geen enkele reden om hier te gaan rellen. Gezien de ellenlange files op de wegen kan iedereen zijn benzine gewoon betalen. De economie groeit als kool, Nederlandse kinderen zijn de gelukkigste ter wereld en nergens op de wereld is er zo weinig armoede onder ouderen als in Nederland. En dan zouden wij Nederlanders moeten gaan rellen, met doden en gewonden als gevolg? Laat mij niet lachen. Als je gaat rellen over benzineprijzen ben je gewoon te verwend. Er zijn zoveel betere redenen om voor actie te voeren dan een dubbeltje meer of minder voor je benzine.
pi_183305748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

boehoe...

Je hebt altijd opties, vroeger was een auto een absolute luxe, om een kilometer te kunnen rijden in hun auto moesten de burgers 40 jaar terug tweemaal zo lang werken...
Vergeleken met toen, is de kostprijs van benzine en zeker auto-mobiliteit sterk gedaald.

Nederland heeft nu ongeveer 8,5 miljoen auto's, meer dan eentje per twee burgers.
Nederland staat ook al enkele jaren in de landen met hoogste autoverkopen

sorry hoor, maar dat gejammer dat het dan ' zo slecht gaat' en dat mensen het niet meer kunnen betalen, gaat er bij mij niet zo makkelijk in...

natuurlijk, ik vind het ook eerst leuk klinken als de Overheid opeens dingen gratis gaat weggeven, bv dat ze hun inkomsten uit acijns opgeven zodat iedereen nog meer kan rijden, maar je hebt er helemaal geen flikker aan verder.
Geld dat dat uiteindelijk kost zal de overheid dan ook gewoon op andere manieren binnen moeten slepen of lenen, wat ook weer betekent dat het vroeger of later via belastingen geint moet worden
Vroeger? Ga je dat nu echt als argument gebruiken want dan kan ik er nog tientallen inkoppen. Vroeger kon je nog met een veilig gevoel over straat zonder bang te zijn dat je wordt overvallen in het donker door een groepje radicalen. Vroeger werkte de man alleen en stond zijn eten klaar als hij thuis kwam. Vroeger konden mensen gewoon nog een huis betalen in de buurt van hun werk mits het werk in de grote stad lag. Vroeger hoefden de mensen niet na het werk nog 2/3 uur per dag aan studie te besteden om up to date te blijven van de nieuwste technieken.

Wie heeft het over het niet kunnen betalen? Het gaat erom dat we een melkkoe geworden zijn, overal blijkbaar. Je moet werken, er is geen andere optie dan uitkeringtrekken of de criminaliteit in. Zullen we maar massaal aan de uitkering gaan, wie gaat dat dan betalen? Dus je hebt geen andere keuze dan te werken. In mijn dorp liggen buiten wat buurtsupers niet veel zaken waar ik terecht kan, dus moet ik het al zoeken in een andere stad. In die stad zijn de huizenprijzen inmiddels al niet meer te betalen, dus moet ik daar komen met vervoer. Leuk detail, toen ik zo'n 20 jaar geleden in exact dezelfde stad stage liep reed er nog om het half uur een bus heen, dat was goed te doen. Die bus is inmiddels afgeschaft en vervangen voor een exemplaar die om het uur naar een hele andere stad rijd, nog verder weg van mijn werkplek dan het dorp waarin ik woon. Daar moet ik dan wachten op de trein, die ik kan pakken waardoor mijn totale reistijd 2 uur oploopt. Reistijd is eigen tijd, dus wat maakt het uit als we thuiskomen, eten en weer het bed in duiken om ons klaar te maken om te werken. We leven immers om te werken toch? Dan pak je een bus en treinabonnement en kom je toch snel tot de conclusie dat auto rijden zelfs nog goedkoper is, en wil je nog wat vrije tijd hebben in de avond je enige optie.

Maar nee vroeger ging het ook allemaal dus moet het nu ook maar allemaal zo gaan. Misschien moet de overheid zich maar eens gaan bezig houden met zaken die prio hebben zoals de zorg, het wegennet, sociale voorzieningen etc. En niet ons belastinggeld weggeven aan die belachelijke hobby's zoals cultuur. Ik kan mij nog een periode herinneren dat mijn ouders bijna geen geld hadden en ik daarnaast (zonder te lenen) niet echt studiefinanciering had. Maar toch moest ik mijn eigen school betalen, weet je wat ze zeiden tegen mijn ouders toen hun maar werd verzocht om bij te betalen. Wat moet je met een magnetron of een 2e tv, dat is luxe. Mijn punt hiermee is dat er teveel belastinggeld naar luxe gaat, luxe waar meer dan 90% van de bevolking niets aan heeft, schaf dat eens af ipv. de hardwerkende Nederlander/Europeaan te belasten voor iets waar ze niet onderuit komen.

Alsof je belasting gaat heffen op lucht want je maakt er gebruik van, en ja ook ik weet dat de luchtkwaliteit vroeger beter was.
pi_183305760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het gaat erom dat we een melkkoe geworden zijn
je bedoelt dat je voor dingen moet betalen?

welja, welkom in de grote mensen wereld :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183305826
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je bedoelt dat je voor dingen moet betalen?

welja, welkom in de grote mensen wereld :)
Betalen vind ik niet erg, dat hoort erbij. Maar het moet redelijk blijven, het lijkt alsof zodra de "Nederlander" zich financieel verbeterd de regering hem wel weer een andere belasting oplegt om ervoor te zorgen dat hij zich financieel niet teveel kan permitteren.

Als je eens nagaat hoeveel belasting we betalen, en dan uitzoekt waar dat allemaal wordt uitgegeven beseffende dat ze jaarlijks miljarden over de balk gooien dan is het toch te verwachten dat de mensen zich gaan roeren. Misschien ben jij inmiddels al zo moe gebeukt dat je maar bukt en incasseert, volgend jaar een loonverhoging van 100 euro bruto p/m erbij maar geen zorgen de staat plukt dat bedrag + extra wel weer bij je weg.
pi_183305919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar nee vroeger ging het ook allemaal dus moet het nu ook maar allemaal zo gaan....... Ik kan mij nog een periode herinneren dat mijn ouders bijna geen geld hadden en ik daarnaast (zonder te lenen) niet echt studiefinanciering had. Maar toch moest ik mijn eigen school betalen, weet je wat ze zeiden tegen mijn ouders toen hun maar werd verzocht om bij te betalen.
Dat was vroeger. Tegenwoordig gebruiken ze benzineaccijns om hoger onderwijs voor iedereen toegankelijk te houden. Zodat kinderen niet zoals jij vroeger een bijna niet te dragen last moeten opbrengen. We zijn tegenwoordig met 3 miljoen hoger opgeleiden in de beroepsbevolking. Vroeger was het een fractie daarvan. Leve de accijnzen waarmee we mensen een betaalbare opleiding geven.
pi_183306033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Misschien ben jij inmiddels al zo moe gebeukt dat je maar bukt en incasseert,
nee, ik heb enkel een broertje dood aan die slachtoffer-figuurtjes die hard roepen dat ze het zo slecht hebben en achter één of andere schijn-revolutonaire beweging aan gaan lopen die eigenlijk niks doet behalve wat dom geroep over 'de brandstofprijzen moeten verlaagd worden'...

Wat brengt dat dan precies?

Hoe gaat jouw leven opeens verbeterd worden als de accijns bv volgens jaar twee cent lager gaat worden?

Ik geloof geen seconde dat dat ook maar het kleinste 'probleem' oplost en al die klagertjes die stellen het zo slecht te hebben (wat ik overigens betwijfeld, misschien dat ik het idd wel iets beter heb dan sommige anderen, maar de werkelijke armoede in nederland is heus niet zo groot of onoverwinbaar, iedereen die bereid is aan te pakken kan best goed rondkomen)...

die hele gele-hesjes-revolutie is, overigens net als de "klik-like-op-facebook"-opstandelingen een nutteloos groepje schreeuwers, die toevallig zich eventjes niet met Zwarte Piet bezighouden (wat dan ook het enige positieve eraan is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183306069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, ik heb enkel een broertje dood aan die slachtoffer-figuurtjes die hard roepen dat ze het zo slecht hebben en achter één of andere schijn-revolutonaire beweging aan gaan lopen die eigenlijk niks doet behalve wat dom geroep over 'de brandstofprijzen moeten verlaagd worden'...

Wat brengt dat dan precies?

Hoe gaat jouw leven opeens verbeterd worden als de accijns bv volgens jaar twee cent lager gaat worden?

Ik geloof geen seconde dat dat ook maar het kleinste 'probleem' oplost en al die klagertjes die stellen het zo slecht te hebben (wat ik overigens betwijfeld, misschien dat ik het idd wel iets beter heb dan sommige anderen, maar de werkelijke armoede in nederland is heus niet zo groot of onoverwinbaar, iedereen die bereid is aan te pakken kan best goed rondkomen)...

die hele gele-hesjes-revolutie is, overigens net als de "klik-like-op-facebook"-opstandelingen een nutteloos groepje schreeuwers, die toevallig zich eventjes niet met Zwarte Piet bezighouden (wat dan ook het enige positieve eraan is)
Ik heb je nu meermaals een heel verhaal getypt en wederom kom je terug op één regel en negeer je de rest. Ik blijf niet in herhaling vallen, maar gezien de dikgedrukte opmerking weet ik alweer in wat voor een straatje jij rondloopt.

Alles maar weer over één kam scheren en doofstom voor het feit dat niet iedereen hetzelfde is en mensen wel degelijk andere problemen hebben dan zich druk maken om een kinderfeest.

Ik ben er klaar mee.
pi_183306185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik heb je nu meermaals een heel verhaal getypt en wederom kom je terug op één regel en negeer je de rest.
ik lees je hele posts, maar het is ook inhoudelijk niet zo belangrijk wat je erin meld verder, eerlijk gezegd herhaal je enkel dat slachtoffer-gevoel dat je lijkt te hebben vooral.

Het valt me eerder op dat je wel heel leuk mijn direkte vraag negeert, waarmee ik mn eerste post in dit topic ook begon...

nl. wat denken die gele-hestjes nu uiteindelijk voor nuttigs te bereiken.?

Wat zal er dan zoveel beter worden als de benzineprijzen iets gaan dalen...

Zelfs in een ultiem geval, alle accijnsverhogingen van de laatste 7 jaar, de volledige 6 cent weer ingetrokken worden, is dan iedereen opeens enorm gelukkig en vermogend?

Is dat het waard om bv meer schulden te maken? of wil je de belasting verhogen om dat gat op te vullen ?
(toekomstige bezuinigen voorstellen om een gat te dekken is erg twijfelachtig, dan moet je eerst die bezuinigen doorvoeren en kijken of dat budgetruimte schept en niet anersom, al op voorhand een vermeende besparing gaan uitgeven, die fout maakt de VVD iets te vaak: de laatste die dat werkelijk lukte was Minister Kok in 1991, die daadwerkelijk de overheidsbegroting deed dalen en dat zelfs zonder extra schulden, overigens was daarvoor wel een maatregel met tijdelijke meerinnamen bij de benzineacijns nodig)

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 23-11-2018 14:43:25 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183306464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:11 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Ga je dit in Nederland doen, komt er een motor agent langs, die even alle kentekens opschrijft, en vervolgens moet je je melden bij de rechtbank of krijg je een boete :')
Gelukkig wel ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183308726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:56 schreef Coppi het volgende:

[..]

Geen enkele reden om hier te gaan rellen. Gezien de ellenlange files op de wegen kan iedereen zijn benzine gewoon betalen. De economie groeit als kool, Nederlandse kinderen zijn de gelukkigste ter wereld en nergens op de wereld is er zo weinig armoede onder ouderen als in Nederland. En dan zouden wij Nederlanders moeten gaan rellen, met doden en gewonden als gevolg? Laat mij niet lachen. Als je gaat rellen over benzineprijzen ben je gewoon te verwend. Er zijn zoveel betere redenen om voor actie te voeren dan een dubbeltje meer of minder voor je benzine.
Voor Vlaanderen geldt dat ook, die zijn zelfs nog rijker.

Maar de opstand lijkt over te slaan naar Vlaanderen

pi_183310673
Fransen _O- daar kan je echt niks mee. Heb er op werk weleens mee te maken, en die blijven stug in het Frans mailen met je (terwijl hun een klant bij jou zijn en alle voertaal Engels is, wat zelfs elke oostelijker wel gewoon gebruikt) en totaal geen afspraken mee te maken, onduidelijk, halve info, moeilijk doen over alles.
pi_183319471
De Fransen zijn nog in de ontkenningsfase, ze denken dat het Frans een wereld voertaal is en dat ze een wereldmacht hebben en een wereldleger met hun force de frappe.
In werkelijkheid glijdt Frankrijk steeds verder af richting knoflook staat en wordt het volgende Italië.
Macron die in het begin als een soort Messias werd bejubeld, maakt nog geen deuk in een pakje boter (net als destijds Obama). Zijn mooie plannen voor Europa die hij samen met Merkel maakt, moeten wel even vooral door Duitsland worden betaald.
Het verhogen van de accijns is meer een van de maatregelen om de falende begrotingen op orde proberen te brengen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183322912
De situatie bij Feluy lijkt nog niet onder controle. Verre van

  Spellchecker vrijdag 23 november 2018 @ 14:41:30 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183325044
Laxeermiddel voor gele hesjes

Franse automobilisten zijn de stakende en blokkerende relschoppers in Frankrijk zo beu dat ze een tegenactie begonnen zijn.
In Kingersheim bij Mulhouse deden ze zich voor als sympathisanten en deelden soep en koffie uit aan de kleumende actievoerders. Al snel werd duidelijk dat er iets ingegooid was: de ene na de andere snelwegblokkeerder rende naar de bosjes of een wc, zo melden Franse media.

Veel heeft het niet geholpen. De protesten gaan gewoon verder in Frankrijk.

:D
pi_183325080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:41 schreef maily het volgende:
Laxeermiddel voor gele hesjes

Franse automobilisten zijn de stakende en blokkerende relschoppers in Frankrijk zo beu dat ze een tegenactie begonnen zijn.
In Kingersheim bij Mulhouse deden ze zich voor als sympathisanten en deelden soep en koffie uit aan de kleumende actievoerders. Al snel werd duidelijk dat er iets ingegooid was: de ene na de andere snelwegblokkeerder rende naar de bosjes of een wc, zo melden Franse media.

Veel heeft het niet geholpen. De protesten gaan gewoon verder in Frankrijk.

:D
Wat een spetterende actie
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 23 november 2018 @ 15:31:25 #40
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183326000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:40 schreef riazop het volgende:
De Gele Hesjes komen naar Nederland?

Het protest van de ‘gele hesjes’ tegen de hoge brandstofprijzen in Frankrijk wordt alsmaar feller.
Balans tot nog toe: 2 doden en 500 gewonden.
En op Réunion gaat vandaag het leger ingezet worden.

En sinds een paar dagen trekt de volkse beweging ook Belgie binnen.

Benzine-oorlog in Frankrijk woedt voort: “Acties zijn totaal ontspoord”. Ook in Wallonië houden ‘gele hesjes’ stand

https://www.hln.be/nieuws(...)n-opgepakt~a5e6c3a6/

Volgens de RTBF werden er ongeveer 120 politiemensen ingezet, gesteund door een helikopter en waterkanonnen, om de circa 400 betogers in het oog te houden. In totaal werden 39 aanhoudingen verricht: 24 gerechtelijke en 15 bestuurlijke aanhoudingen.

Bij de gerechtelijke aanhoudingen is sprake van “diefstal, gewelddelicten en wapengebruik, met name het gebruik van molotovcocktails”. “We nemen dit heel ernstig en willen dit absoluut in de kiem smoren”, meldt het kabinet-Jambon.

Het kabinet volgt de situatie samen met de gouverneurs en het crisiscentrum op de voet op. “We proberen een duidelijk beeld te krijgen van wie er achter de protesten zit. Wie protesteert er en wie zijn de amokmakers en geweldplegers die van de situatie profiteren.


Slaat de vlam over naar Vlaanderen en dan NL? Of is de welvaart hier te hoog?

rellen in Parijs

gratis tolweg
Ze zijn te laat, ze kunnen Kok niet meer aan zijn jasje trekken vanwege zijn tijdelijke kwartje dat nu al 30 jaar duurt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:02:32 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183328665
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat een spetterende actie
Weet je waar broekhoest zijn Nick heeft gehaald
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:19:50 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340110
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183340300
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:19 schreef Nikonlover het volgende:
Rellen *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*O* *O*







´
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:57:18 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340520
Ze gaan de arc du triomph bestormen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 13:00:19 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340560
Ziek trouwens, net kreeg een voorbij rijdende auto een steen door de ruit :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:17:57 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183340774
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:00 schreef Nikonlover het volgende:
Ziek trouwens, net kreeg een voorbij rijdende auto een steen door de ruit :'(
*O*
Jij liep toch te juichen over rellen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183356658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja, je moet werken en je moet ook op dat werk komen. In de stad wonen, dichtbij het werk is geen optie omdat die huizen veelal opgekocht worden door de elite die er weer woekerprijzen voor vragen. Het openbaar vervoer is zo slecht ingeregeld dat in de meeste dorpen maar één bus rijd per uur, die je ook nog de verkeerde kant opbrengt want je moet daar maar overstappen. Maar jij bent van mening dat ze maar minder moeten verbruiken, dit is weer zo'n domme gedachte. Ik wil graag minder gebruik maken van benzine, maar ik heb geen andere opties of ik moet er al voor kiezen om thuis te zitten en geen klote meer uit te voeren of twee uur extra per dag van mijn vrije tijd op te offeren om met het openbaar vervoer te gaan.
Fietsen??? of is dat niet mogelijk.
  zondag 25 november 2018 @ 09:35:47 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183356669
Hesjestuig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183356716
quote:
9s.gif Op zondag 25 november 2018 09:35 schreef Copycat het volgende:
Hesjestuig.
Des gamins aux gilets jaunes.
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 09:45:54 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183356736
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:42 schreef Ryan3 het volgende:

Des gamins Les miséreux aux gilets jaunes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183356743
quote:
9s.gif Op zondag 25 november 2018 09:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bucket of deplorables?
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 09:47:18 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183356748
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:46 schreef Ryan3 het volgende:

Bucket of deplorables?
Que?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 25 november 2018 @ 09:49:48 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183356762
quote:
9s.gif Op zondag 25 november 2018 09:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Des émeutiers en gilet jaune
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183356764
quote:
11s.gif Op zondag 25 november 2018 09:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Que?
Un panier plein des deplorables?
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 09:52:01 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183356772
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:

Des émeutiers en gilet jaune
Ah oui, c’est vrai.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 25 november 2018 @ 09:52:11 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183356775
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bucket of deplorables?
Une bouquet de flora belles?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183356790
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Une bouquet de flora belles?
Un bouquet des fleurs du mal.
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 09:55:25 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183356800
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Un bouquet des fleurs du mal.
Les fils du diable et des putes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 09:58:30 #59
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183356818
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:11 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Verschil is dat je in Frankrijk zonder gevolgen de weg mag versperren met je auto, wegens het recht op demonstreren.

Ga je dit in Nederland doen, komt er een motor agent langs, die even alle kentekens opschrijft, en vervolgens moet je je melden bij de rechtbank of krijg je een boete :')
Tenzij je een buitenlander bent.
pi_183357375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat was vroeger. Tegenwoordig gebruiken ze benzineaccijns om hoger onderwijs voor iedereen toegankelijk te houden. Zodat kinderen niet zoals jij vroeger een bijna niet te dragen last moeten opbrengen.
Bron?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 25 november 2018 @ 11:02:00 #61
74056 crew  ToT
pi_183357572
Molotovcocktails gebruiken tegen de hoge benzineprijzen, dan heb je het niet helemaal begrepen...
  zondag 25 november 2018 @ 11:04:52 #62
80382 manny
30 is best veel
pi_183357611
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bron?
de begroting
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183357634
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:04 schreef manny het volgende:

[..]

de begroting
Bron naar die begroting?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183357833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik geloof geen seconde dat dat ook maar het kleinste 'probleem' oplost en al die klagertjes die stellen het zo slecht te hebben (wat ik overigens betwijfeld, misschien dat ik het idd wel iets beter heb dan sommige anderen, maar de werkelijke armoede in nederland is heus niet zo groot of onoverwinbaar, iedereen die bereid is aan te pakken kan best goed rondkomen)...
Flauwekul. Ik word onderhouden door m'n ouders, m'n maandelijkse inkomen gaat naar medicijnen die niet vergoed worden en ook daarin springen mijn ouders bij. Gaan m'n ouders dood dan ben ik binnen de kortste keren ook dood.

Ik ben in mijn patiëntengroep een van de gelukkigen die dat vangnet nog heeft. Er zijn er inmiddels al duizenden dood en er zullen er ook nog duizenden volgen. Nederland moet dat eens onderzoeken, in GB blijken er al tig doden te zijn gevallen door austerity. Mijn gok is dat het in Nederland procentueel minstens net zo erg is.

Mijn inkomen is overigens door de jaren heen sterk vermindert, juist omdat mijn ouders voor me zorgen. Vroeger kreeg ik dan nog een flinke hap terug van de belasting vanwege uitzonderlijke kosten en medicijnkosten, daar kon ik dan kleren en andere benodigdheden van kopen. Dat is er ook af. Dus op elk gebied springen mijn ouders nu bij. Zonder hen lig ik ook binnenkort ergens in een greppel, want een begrafenis/crematie kan niet eens betaald worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Solstice1 op 25-11-2018 11:27:02 ]
pi_183357920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vroeger? Ga je dat nu echt als argument gebruiken want dan kan ik er nog tientallen inkoppen. Vroeger kon je nog met een veilig gevoel over straat zonder bang te zijn dat je wordt overvallen in het donker door een groepje radicalen. Vroeger werkte de man alleen en stond zijn eten klaar als hij thuis kwam. Vroeger konden mensen gewoon nog een huis betalen in de buurt van hun werk mits het werk in de grote stad lag. Vroeger hoefden de mensen niet na het werk nog 2/3 uur per dag aan studie te besteden om up to date te blijven van de nieuwste technieken.

Wie heeft het over het niet kunnen betalen? Het gaat erom dat we een melkkoe geworden zijn, overal blijkbaar. Je moet werken, er is geen andere optie dan uitkeringtrekken of de criminaliteit in. Zullen we maar massaal aan de uitkering gaan, wie gaat dat dan betalen? Dus je hebt geen andere keuze dan te werken. In mijn dorp liggen buiten wat buurtsupers niet veel zaken waar ik terecht kan, dus moet ik het al zoeken in een andere stad. In die stad zijn de huizenprijzen inmiddels al niet meer te betalen, dus moet ik daar komen met vervoer. Leuk detail, toen ik zo'n 20 jaar geleden in exact dezelfde stad stage liep reed er nog om het half uur een bus heen, dat was goed te doen. Die bus is inmiddels afgeschaft en vervangen voor een exemplaar die om het uur naar een hele andere stad rijd, nog verder weg van mijn werkplek dan het dorp waarin ik woon. Daar moet ik dan wachten op de trein, die ik kan pakken waardoor mijn totale reistijd 2 uur oploopt. Reistijd is eigen tijd, dus wat maakt het uit als we thuiskomen, eten en weer het bed in duiken om ons klaar te maken om te werken. We leven immers om te werken toch? Dan pak je een bus en treinabonnement en kom je toch snel tot de conclusie dat auto rijden zelfs nog goedkoper is, en wil je nog wat vrije tijd hebben in de avond je enige optie.

Maar nee vroeger ging het ook allemaal dus moet het nu ook maar allemaal zo gaan. Misschien moet de overheid zich maar eens gaan bezig houden met zaken die prio hebben zoals de zorg, het wegennet, sociale voorzieningen etc. En niet ons belastinggeld weggeven aan die belachelijke hobby's zoals cultuur. Ik kan mij nog een periode herinneren dat mijn ouders bijna geen geld hadden en ik daarnaast (zonder te lenen) niet echt studiefinanciering had. Maar toch moest ik mijn eigen school betalen, weet je wat ze zeiden tegen mijn ouders toen hun maar werd verzocht om bij te betalen. Wat moet je met een magnetron of een 2e tv, dat is luxe. Mijn punt hiermee is dat er teveel belastinggeld naar luxe gaat, luxe waar meer dan 90% van de bevolking niets aan heeft, schaf dat eens af ipv. de hardwerkende Nederlander/Europeaan te belasten voor iets waar ze niet onderuit komen.

Alsof je belasting gaat heffen op lucht want je maakt er gebruik van, en ja ook ik weet dat de luchtkwaliteit vroeger beter was.
In het begin van je verhaal gaat het al helemaal mis.

Ja, je moet voor jezelf zorgen. In de natuur word je anders gewoon opgevreten. Levend en wel.

Dus ja, je moet werken of op een andere manier zorgen dat je een dak boven je hoofd hebt en eten. In Europa krijg je zelfs als je niets doet nog de basis, inclusief Zorg, onderwijs voor je kinderen en mogelijkheden om zelfs nog enigszins comfortabel te leven.

Dat wordt betaald door alles werkenden samen.

Uiteindelijk ben jij ook een stukje Nederland. Het is niet alsof je er niets mee te maken hebt of geen verantwoordelijkheid hebt. Dus draag je steentje bij, maak de samenleving beter en Eik niet zo.
Whatever...
pi_183357989
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In het begin van je verhaal gaat het al helemaal mis.

Ja, je moet voor jezelf zorgen. In de natuur word je anders gewoon opgevreten. Levend en wel.

Dus ja, je moet werken of op een andere manier zorgen dat je een dak boven je hoofd hebt en eten. In Europa krijg je zelfs als je niets doet nog de basis, inclusief Zorg, onderwijs voor je kinderen en mogelijkheden om zelfs nog enigszins comfortabel te leven.

Dat wordt betaald door alles werkenden samen.

Uiteindelijk ben jij ook een stukje Nederland. Het is niet alsof je er niets mee te maken hebt of geen verantwoordelijkheid hebt. Dus draag je steentje bij, maak de samenleving beter en Eik niet zo.
Waar zegt hij dat je niet moet werken? Ik zie de relatie tussen deze reactie en zijn verhaal eigenlijk totaal niet.
pi_183358048
Antwoord op de topic vraag: neen.

De welvaart in Nederland is veel te hoog daarvoor. De werkloosheid is erg laag en mensen hebben het gewoon nog te goed. Bovendien heerst er in Nederland geen cultuur van de straat opgaan, zoals ze dat wel in Frankrijk hebben.

Mijn voorspelling: deze gele hesjes protesten waaien wel weer over en men is het snel vergeten. Zo vluchtig is het allemaal.
  zondag 25 november 2018 @ 11:55:03 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183358189
De gele hesjes zijn niet de relschoppers.. die komen NA de gele hesjes..
Stubru heeft het er al een week over..
pi_183358910
Laat ze maar komen. Dood aan de EU.
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 12:54:45 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183358963
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 11:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In het begin van je verhaal gaat het al helemaal mis.

Ja, je moet voor jezelf zorgen. In de natuur word je anders gewoon opgevreten. Levend en wel.

Dus ja, je moet werken of op een andere manier zorgen dat je een dak boven je hoofd hebt en eten. In Europa krijg je zelfs als je niets doet nog de basis, inclusief Zorg, onderwijs voor je kinderen en mogelijkheden om zelfs nog enigszins comfortabel te leven.

Dat wordt betaald door alles werkenden samen.

Uiteindelijk ben jij ook een stukje Nederland. Het is niet alsof je er niets mee te maken hebt of geen verantwoordelijkheid hebt. Dus draag je steentje bij, maak de samenleving beter en Eik niet zo.
Meest ridicule argument of allll tiiiime...

Zeg eens, als dat de harde 'natuurwet' is, waarom houden we dan verstandelijk beperkten, chronisch zieken en ouderen in leven?

Omdat dat menselijke beschaving is. En daarom staan wij ook een paar treden hoger dan de dieren.

"In de natuur..." Ja, in de natuur schijt je waar je staat, sloop je het nestje pasgeborenen van een rivaal en crepeer je van zaken als kiespijn of blindedarmontsteking omdat... "de natuur".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2018 @ 12:57:29 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183358996
Wanneer dit soort mongolen mijn weg blokkeren dan kan ik niet anders dan ze van de sokken rijden. En ja, ik betaal ook zelf mijn brandstof. Ga ergens huilen waar je indruk maakt maar andermans leven niet verziekt, zoals op het Binnenhof of Malieveld of zo. Blijf van de snelweg met je debiele kop.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183359064
Laat me raden: de relschoppers zijn zowel in Frankrijk als Wallonie van noord Afrikaanse afkomst?
U MAD?
pi_183359079
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:03 schreef de_boswachter het volgende:
Laat me raden: de relschoppers zijn zowel in Frankrijk als Wallonie van noord Afrikaanse afkomst?
Voornamelijk gewoon Franse burgers hoor. Zouden wij als Nederlanders ook eens moeten doen.
pi_183359105
Zielige mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183359113
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:04 schreef Infection het volgende:

[..]

Voornamelijk gewoon Franse burgers hoor. Zouden wij als Nederlanders ook eens moeten doen.
Frankrijk staat ook op omvallen, verwijt je overheid dan inefficiëntie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183359119
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 13:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Frankrijk staat ook op omvallen, verwijt je overheid dan inefficiëntie.
Nu de rest van de EU nog.
pi_183359153
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 13:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Nu de rest van de EU nog.
De EU mag mij betreft best vallen maar de overheidsfinanciën van individuele landen.. die heb ik liever sterk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183363353
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Une bouquet de flora belles?
L'hiver jaune.
OliviaAskes twitterde op zaterdag 24-11-2018 om 22:59:25 BREAKINGOproep tot demonstraties in Duitsland, Frankrijk, Italië per #1DecemberIs dit het begin van de #YellowWinter?#GiletsJaunes #GeleHesjes #YellowVests #HiverJaune https://t.co/NfHnlUctek reageer retweet
En NL zit er niet bij, ziet u wel.
I´m back.
pi_183363448
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Flauwekul. Ik word onderhouden door m'n ouders, m'n maandelijkse inkomen gaat naar medicijnen die niet vergoed worden en ook daarin springen mijn ouders bij. Gaan m'n ouders dood dan ben ik binnen de kortste keren ook dood.

Ik ben in mijn patiëntengroep een van de gelukkigen die dat vangnet nog heeft. Er zijn er inmiddels al duizenden dood en er zullen er ook nog duizenden volgen. Nederland moet dat eens onderzoeken, in GB blijken er al tig doden te zijn gevallen door austerity. Mijn gok is dat het in Nederland procentueel minstens net zo erg is.

Mijn inkomen is overigens door de jaren heen sterk vermindert, juist omdat mijn ouders voor me zorgen. Vroeger kreeg ik dan nog een flinke hap terug van de belasting vanwege uitzonderlijke kosten en medicijnkosten, daar kon ik dan kleren en andere benodigdheden van kopen. Dat is er ook af. Dus op elk gebied springen mijn ouders nu bij. Zonder hen lig ik ook binnenkort ergens in een greppel, want een begrafenis/crematie kan niet eens betaald worden.
Wat wil je nu bewijzen met dat persoonlijke verhaaltje over hoe slecht je het hebt en hoe afhankelijk van je ouders je bent...?

Juist in je eigen voorbeeld maakt een verlaging van de benzine-accijns voor jouw situatie geen reet uit...

Sterker nog, als bv de wegvallende inkomsten uit accijnsen bv gecorrigeerd zouden worden door nog meer bezuinigingen op zorgkosten (wat veel moderne neoliberale kabinetten graag doen, omdat dat kennelijk goed 'verkoopt'), zou je het nóg slechter krijgen.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik me eerder rot-ergeren aan het geklaag over benzinelasten van die gele hesjes, en hun wens dat de overheid meer voor automobilisten moet doen.. terwijl daarop al heel lang vrijwel niet bezuinigd is en ook de relatie tussen accijnsen/belasting en de benzineprijs an sich eerder daalt...
Ondertussen wordt op de zorg al ruim 20 jaar lang stevig gekort, met grote gevolgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 25 november 2018 @ 16:38:27 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183363581
Hoeveel punten levert het eigenlijk op om zoʼn geel klootzakje omver te rijden, als hij jouw weg blokkeert?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 25 november 2018 @ 16:40:38 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183363636
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:04 schreef Infection het volgende:
Voornamelijk gewoon Franse burgers hoor. Zouden wij als Nederlanders ook eens moeten doen.
Want relschoppers van witte snit zijn natuurlijk wél oké. :').

Gewoon met scherp schieten op die sukkels, opzouten :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183363693
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat wil je nu bewijzen met dat persoonlijke verhaaltje over hoe slecht je het hebt en hoe afhankelijk van je ouders je bent...?

Juist in je eigen voorbeeld maakt een verlaging van de benzine-accijns voor jouw situatie geen reet uit...

Sterker nog, als bv de wegvallende inkomsten uit accijnsen bv gecorrigeerd zouden worden door nog meer bezuinigingen op zorgkosten (wat veel moderne neoliberale kabinetten graag doen, omdat dat kennelijk goed 'verkoopt'), zou je het nóg slechter krijgen.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik me eerder rot-ergeren aan het geklaag over benzinelasten van die gele hesjes, en hun wens dat de overheid meer voor automobilisten moet doen.. terwijl daarop al heel lang vrijwel niet bezuinigd is en ook de relatie tussen accijnsen/belasting en de benzineprijs an sich eerder daalt...
Ondertussen wordt op de zorg al ruim 20 jaar lang stevig gekort, met grote gevolgen.
Volgens mij wilde hij juist aangeven dat het niet alleen om die accijns gaat, maar om meer, de verhoging van die accijns is alleen de aanleiding, en hij geeft vanuit zijn eigen situatie aan waar dat meer o.a. ook om gaat, wat ook in Fr. zal spelen. En ik moet zeggen dat deze user het natuurlijk bijzonder zwaar heeft. Je staat er niet altijd bij stil hoe in de samenleving steeds meer verellendung voorkomt (om dan toch maar even een bruggetje te slaan met Dld).
I´m back.
pi_183364173
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wilde hij juist aangeven dat het niet alleen om die accijns gaat, maar om meer, de verhoging van die accijns is alleen de aanleiding, en hij geeft vanuit zijn eigen situatie aan waar dat meer o.a. ook om gaat, wat ook in Fr. zal spelen. En ik moet zeggen dat deze user het natuurlijk bijzonder zwaar heeft. Je staat er niet altijd bij stil hoe in de samenleving steeds meer verellendung voorkomt (om dan toch maar even een bruggetje te slaan met Dld).
Eens met je verhaal. Alleen voel ik het zelf niet als bijzonder zwaar, dankzij mijn ouders. Dankzij hun heb ik een leefbaar leven, hoe beperkt ook. Mensen die niet zo'n vangnet hebben, die hebben het pas echt zwaar. Die hoef je niet aan te komen met onzin dat je best rond kunt komen als je maar wil, dat groepje is ook wat groter dan alleen de groep met mijn specifieke klachten. Totdat ik zelf ziek werd had ik er misschien wel hetzelfde in gestaan trouwens, maar het heeft mijn ogen wel geopend. Nederland is een paradijs, zolang het goed gaat.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 november 2018 @ 17:12:00 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183364180
LavieJanRoos twitterde op zondag 25-11-2018 om 16:33:08 Onze eigen opstand komt steeds dichterbij. Dus gelijk een pagina gemaakt. Like! #gelehesjes https://t.co/l6KgyQCWVi reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183364221
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Eens met je verhaal. Alleen voel ik het zelf niet als bijzonder zwaar, dankzij mijn ouders. Dankzij hun heb ik een leefbaar leven, hoe beperkt ook. Mensen die niet zo'n vangnet hebben, die hebben het pas echt zwaar. Die hoef je niet aan te komen met onzin dat je best rond kunt komen als je maar wil, dat groepje is ook wat groter dan alleen de groep met mijn specifieke klachten. Totdat ik zelf ziek werd had ik er misschien wel hetzelfde in gestaan trouwens, maar het heeft mijn ogen wel geopend. Nederland is een paradijs, zolang het goed gaat.
Klopt, zolang het met demense goed gaat dan praten zo idd.
I´m back.
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2018 @ 17:16:11 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183364259
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 17:12 schreef Nikonlover het volgende:
LavieJanRoos twitterde op zondag 25-11-2018 om 16:33:08 Onze eigen opstand komt steeds dichterbij. Dus gelijk een pagina gemaakt. Like! #gelehesjes https://t.co/l6KgyQCWVi reageer retweet
Jan Roos is een debiel. Springt op elke irritante bandwagon die er is. Loser. Wanneer hij me de weg blokkeert kan ik me nog afvragen of ik wel op de rem moet trappen. Maar goed, ik wil niemand vermoorden dus dan zal uiteindelijk toch op de rem moeten trappen. Daarna stap ik wel uit om hem neer te hoeken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183364701
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wilde hij juist aangeven dat het niet alleen om die accijns gaat, maar om meer, de verhoging van die accijns is alleen de aanleiding, en hij geeft vanuit zijn eigen situatie aan waar dat meer o.a. ook om gaat, wat ook in Fr. zal spelen. En ik moet zeggen dat deze user het natuurlijk bijzonder zwaar heeft. Je staat er niet altijd bij stil hoe in de samenleving steeds meer verellendung voorkomt (om dan toch maar even een bruggetje te slaan met Dld).
Maar ik blijf vooral me afvragen welke maatregelen die gele hesjes dan voorstaan?

Ik neem aan dat ze ook daadwerkelijke voorstellen hebben om onze maatschappij beter te maken, waarvoor ze dan de straat op gaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 25 november 2018 @ 17:48:12 #88
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_183364794
Wij hebben de blue collar man die het opneemt tegen de brandstofprijzen
Non possumus non loqui
pi_183364885
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar ik blijf vooral me afvragen welke maatregelen die gele hesjes dan voorstaan?

Ik neem aan dat ze ook daadwerkelijke voorstellen hebben om onze maatschappij beter te maken, waarvoor ze dan de straat op gaan.
Ja, het is nu alleen 'en marche' tegen 'En marche', zeg maar, een beetje zoals in de Jacquerie in, ik meen, 1365. Het is geen partij, ze spreken niet met één stem, maar lijkt me duidelijk dat dit verder gaat dan de brandstofprijzen.
Maar goed, die Jacquerie is ook neergeslagen dmv heel veel bloedvergieten, elke opstand of revolutie wordt in Frankrijk gesmoord in bloedvergieten vanaf de tijd van de Jacquerie. Neemt niet weg dat er wel wat speelt.
I´m back.
pi_183365349
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is nu alleen 'en marche' tegen 'En marche', zeg maar, een beetje zoals in de Jacquerie in, ik meen, 1365. Het is geen partij, ze spreken niet met één stem, maar lijkt me duidelijk dat dit verder gaat dan de brandstofprijzen.
Maar goed, die Jacquerie is ook neergeslagen dmv heel veel bloedvergieten, elke opstand of revolutie wordt in Frankrijk gesmoord in bloedvergieten vanaf de tijd van de Jacquerie. Neemt niet weg dat er wel wat speelt.
Maar welke opstand is dit dan?


De boerenopstanden draaiden om hongersnoden na oorlogsverwoestingen en pest...

De eisen waren dat een Staat de voedselvoorziening moest garanderen...

En nu?
Gaat het werkelijk zo slecht in Frankrijk?
Of is het zo dat de middenklasse daar ook nu nog steeds te lijden heeft onder relatief hoge werkloosheid en weinig bestaanszekerheid, deels ook wegens een staat die een groot begrotingstekort heeft en noodzakelijke hervormingen lang uitgesteld heeft.

Bv het stoppen van die accijnsverhoging is echter dan geen oplossing, maar vooral een signaal dat de Fransen niet daadwerkelijk inzien dat juist ook een sterke collectieve Staat genoeg inkomsten moet hebben om bv uitkeringen en andere diensten te betalen.
Dat je dat niet eindeloos kunt financieren met schulden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183365375
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar welke opstand is dit dan?

De boerenopstanden draaiden om hongersnoden na oorlogsverwoestingen en pest...

De eisen waren dat een Staat de voedselvoorziening moest garanderen...

En nu?
Gaat het werkelijk zo slecht in Frankrijk?
Of is het zo dat de middenklasse daar ook nu nog steeds te lijden heeft onder relatief hoge werkloosheid en weinig bestaanszekerheid, deels ook wegens een staat die een groot begrotingstekort heeft en noodzakelijke hervormingen lang uitgesteld heeft.

Bv het stoppen van die accijnsverhoging is echter dan geen oplossing, maar vooral een signaal dat de Fransen niet daadwerkelijk inzien dat juist ook een sterke collectieve Staat genoeg inkomsten moet hebben om bv uitkeringen en andere diensten te betalen.
Dat je dat niet eindeloos kunt financieren met schulden.
Dit wordt o.a. gedeeld op twitter:

PLMeriguet twitterde op donderdag 22-11-2018 om 15:42:30 "On travaille 43 ans pour se retrouver pratiquement à la rue...J'ai un fils qui est obligé de manger aux Restos du C½ur et ça, ça me débecte." Comment ne pas avoir la boule au ventre, lorsqu'on voit Georges craquer en évoquant son quotidien ? #GiletsJaunes #24Novembre https://t.co/RhHKpMZJOQ reageer retweet
I´m back.
pi_183365444
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit wordt o.a. gedeeld op twitter:

PLMeriguet twitterde op donderdag 22-11-2018 om 15:42:30 "On travaille 43 ans pour se retrouver pratiquement à la rue...J'ai un fils qui est obligé de manger aux Restos du C½ur et ça, ça me débecte." Comment ne pas avoir la boule au ventre, lorsqu'on voit Georges craquer en évoquant son quotidien ? #GiletsJaunes #24Novembre https://t.co/RhHKpMZJOQ reageer retweet
Ja en?

Heel zielig voor zn kind dat die naar de voedselbank moet...

Maar wat denkt die man dan dat er veranderd kan worden met zn proest?


En dan liefst iets constructievers dan; "Geen gezeik, iedereen rijk"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183365531
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja en?

Heel zielig voor zn kind dat die naar de voedselbank moet...

Maar wat denkt die man dan dat er veranderd kan worden met zn proest?

En dan liefst iets constructievers dan; "Geen gezeik, iedereen rijk"
Jij denkt dat verdergaande austerity deze man wel doet inzien dat Fr. op de juiste weg zit nu?
I´m back.
pi_183365753
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij denkt dat verdergaande austerity deze man wel doet inzien dat Fr. op de juiste weg zit nu?
Nee, maar ik denk vooral dat een mogelijk idee heel hard te gaan protesteren tegen de situatie waarin hij en/zijn zoon zit .. autowegen te blokkeren en wat ze ook verderdoen, geen enkele verbetering zal brengen.


Ik sta enorm open voor voorstellen de situatie van mensen die het erg moeijk hebben te verbeteren...

Maar ik zie nu juist daat helemaal niks van die gele hesjes komen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 18:44:59 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183365780
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2018 17:12 schreef Nikonlover het volgende:
LavieJanRoos twitterde op zondag 25-11-2018 om 16:33:08 Onze eigen opstand komt steeds dichterbij. Dus gelijk een pagina gemaakt. Like! #gelehesjes https://t.co/l6KgyQCWVi reageer retweet
Ach gossie, is Jantje Roos er ook nog?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183365842
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk vooral dat een mogelijk idee heel hard te gaan protesteren tegen de situatie waarin hij en/zijn zoon zit .. autowegen te blokkeren en wat ze ook verderdoen, geen enkele verbetering zal brengen.

Ik sta enorm open voor voorstellen de situatie van mensen die het erg moeijk hebben te verbeteren...

Maar ik zie nu juist daat helemaal niks van die gele hesjes komen
Nee, en dat zeg ik dus ook. Meestal loopt dat op niets uit. En verder kampt ook Fr. met een futloos centrumlinks dat meer lijkt te navelstaren oid dan dat ze een alternatief kunnen vormen. En dat is vrijwel overal in Eu. Ja, behalve nu in Italië samen met populisten en dan is ook de boot aan, want onrealistisch en/of ongewenst. Want er is maar één pad dat open ligt, lijkt het.
I´m back.
pi_183366090
‘De Gele Hesjes’ blijven ook deze namiddag blokkades en filterblokkades opzetten op verscheidene verkeersassen in Wallonië. Om 13.30 uur telde de federale politie acties op zeven plaatsen, waaronder de grenspost van Hensies (E19 Valenciennes-Bergen), die in de richting van België volledig geblokkeerd is. Ondertussen zeggen de burgemeester en de provinciegouverneur dat 80 procent van de relschoppers van gisteren in Charleroi bekenden van het gerecht waren.

https://www.hln.be/nieuws(...)ing-belgie~a52c1841/
pi_183366193
Ik hoop het niet, heb geen behoefte aan relschoppers die de binnenstad van Amsterdam in de hens steken omdat ze niet een paar cent meer voor benzine willen betalen.
pi_183366640
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik hoop het niet, heb geen behoefte aan relschoppers die de binnenstad van Amsterdam in de hens steken omdat ze niet een paar cent meer voor benzine willen betalen.
Er zijn inderdaad wel betere redenen te bedenken om de binnenstad van Amsterdam in de hens te steken.
pi_183368096
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad wel betere redenen te bedenken om de binnenstad van Amsterdam in de hens te steken.
omdat vol met graaiende GroenLinks yuppen?
pi_183368118
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:23 schreef riazop het volgende:

[..]

omdat vol met graaiende GroenLinks yuppen?
Jep, een belasting voor natuur én cultuur. Parasieten pur sang.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 20:24:11 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')