nou en. Dan kijk je maar naar net5 als het je niet bevalt.quote:Op woensdag 21 november 2018 15:18 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik kan me er toch wel iets bij voorstellen. Ze waren gisteren wel echt in de rel-modus. Ik vind dat grappen ook altijd moeten kunnen en nee, ik geloof ook zeker niet dat ze homofoob zijn. Maar heel serieus nemen ze het probleem toch ook niet, ze helpen niet bepaald mee aan een beter klimaat hieromtrent.
Mooi moment voor Van de Gijp om ook eindelijk eens uit de kast te komen.quote:Op woensdag 21 november 2018 17:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Veronica Inside-trio gaat praten met LHBT-supporters
„Keer op keer worden we geconfronteerd met homo en flikker”, schrijven zij. „Hoewel dit hoogstwaarschijnlijk niet op ons persoonlijk gericht is, geven deze opmerkingen ons het gevoel dat we minder zijn, er niet toe doen.” Zij wijzen op het opvallende hoge aantal zelfmoorden onder jonge homo’s dan onder hetero’s.
Op Twitter en in een interview met het AD verwijten de briefschrijvers het programma Veronica Inside ook bij te dragen aan dit homofobe klimaat in de sportwereld. „Deze homofobe grappen staan symbool voor het probleem”, schrijven zij op Twitter. „Zo werkt een voorbeeldfunctie. Tijd dat Wilfred Genee en de rest daar bewust van worden.” Een van hen laat weten: „Johan Derksen realiseert zich absoluut niet wat zijn opmerkingen doen met jongere voetballers die nog in de kast zitten. Uit de kast komen kan voor een onzeker iemand heel heftig en eenzaam zijn.”
Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee bespraken maandagavond het initiatief van de jongens. Derksen stelde hier dat homo’s meer zelfspot zouden moeten hebben. Zijn opmerkingen kregen veel kritiek op Twitter.
Harde grappen
Wilfred Genee laat woensdagmiddag weten inmiddels contact met de briefschrijvers te hebben gehad. „We staan altijd open voor een gesprek met de jongens”, stelt Genee. „We maken harde grappen die bij de een beter overkomen dan bij de ander. Ik merk dat er bij mijn homoseksuele vrienden ook een duidelijke tweedeling is.” Of het drietal dit soort grappen niet achterwege zouden moeten laten als trouwe voetbalfans er echt door worden gekwetst, wil Genee niet zeggen. „We moeten wel oppassen niet te snel te gekwetst te doen met z’n allen tegenwoordig.”
Het is niet de eerste maal dat het programma, dat vroeger Voetbal Inside heette, onder vuur ligt vanwege vermeende homofobe, seksistische en racistische grappen. Toen René van der Gijp eerder dit jaar de Belgische transgender Bo van Spilbeeck belachelijk maakte, riepen mensenrechtenorganisaties en politici zelfs op tot een boycot van het programma. RTL bood na een gesprek met de drie mannen excuses aan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-lhbt-supporters
Misschien kan klaasweetalles aangeven of hij het kwetsend vond of niet.quote:Op woensdag 21 november 2018 15:04 schreef LordVoldermort het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-derksen~af832712/
Idem hier. De 2 homo's aan wie ik het heb gevraagd begrijpen Derksen volkomen.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:55 schreef Marsenal het volgende:
In mijn sociale kring vinden de smerige flikkers het ook niet zo boeiend.
okquote:Op woensdag 21 november 2018 20:18 schreef Ingolstadt het volgende:
Die brief aan de KNVB gaat over het feit dat in het stadion termen als "homo" en "flikker" je om de oren vliegen en dan gaat meneertje Derksen even uitleggen dat ze wel zelfspot moeten hebbenWat een debiel. En elke homograp is homofoob.
het is maar waar je je om druk maaktquote:Op woensdag 21 november 2018 15:04 schreef LordVoldermort het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-derksen~af832712/
Haal die piemel is uit je mondquote:Op woensdag 21 november 2018 20:18 schreef Ingolstadt het volgende:
Die brief aan de KNVB gaat over het feit dat in het stadion termen als "homo" en "flikker" je om de oren vliegen en dan gaat meneertje Derksen even uitleggen dat ze wel zelfspot moeten hebbenWat een debiel. En elke homograp is homofoob.
Goede inhoudelijke opmerking.quote:Op donderdag 22 november 2018 07:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Haal die piemel is uit je mond
Daar ging die opmerking niet over.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:18 schreef Ingolstadt het volgende:
Die brief aan de KNVB gaat over het feit dat in het stadion termen als "homo" en "flikker" je om de oren vliegen en dan gaat meneertje Derksen even uitleggen dat ze wel zelfspot moeten hebben![]()
Wat een overdreven gedoe zeg. Stelletje flikkers.quote:Op woensdag 21 november 2018 22:45 schreef JanCees het volgende:
https://www.ad.nl/show/ho(...)an-derksen~af832712/
In de kast
,,Ik heb maandag met kippenvel op de armen naar Johan Derksen zitten luisteren’’, zegt Verhoeven.
Uh oke
Die brief ging daar wel over, en Derksens eerste opmerking toen Genee die brief aanhaalde, was dus dat ze wel wat meer zelfspot mogen hebben. Totaal onbegrijpelijke reactie, maar hij maakt dit soort populistische opmerkingen wel vaker om de “normale” Nederlandse man te pleasen heb ik het idee. “Kijk mij eens stoer zeggen wat ik wil” terwijl het totaal nergens op slaat.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Daar ging die opmerking niet over.
Meen me te herinneren dat die zelfspot opmerking puur over hun eigen grappen ging, niet over die brief.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:38 schreef Ingolstadt het volgende:
Die brief ging daar wel over, en Derksens eerste opmerking toen Genee die brief aanhaalde, was dus dat ze wel wat meer zelfspot mogen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |