"Ik ben in het donker.."quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:25 schreef r0binhood het volgende:
denk dat je beter je rijbewijs inlevert als je dat betonblok niet ziet
"terwijl ik met mijn auto ruimte gaf aan een tegenligger"quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Waarom reed je over de stoep dan?
Gewoon interesse. Antwoord op je vraag is nee.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:30 schreef Kiprollade het volgende:
Jullie lijken wel een stel wijven; antwoord geven op vragen die ik niet stel.
Als je niets relevants toe te voegen hebt, blijf dan lekker van je toetsenbord af.
Dit is wel zo'n beetje het antwoord.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:34 schreef SpecialK het volgende:
Mjeh... het is een woonerf zo te zien. Dus dan ben je als auto al te gast. Dan zijn de regels voor de obstakels al een stuk soepeler dan op een snelweg of gewone autoweg. Ik kan me voorstellen dat je een dikke vinger gaat krijgen van de gemeente.
Wat een vergelijkingquote:Op dinsdag 20 november 2018 14:39 schreef Zith het volgende:
Wat als daarin het donker een kindje had zitten spelen, was de gemeente dan ook verantwoordelijk?
Dus dat betonblok staat daar al geruime tijd cq. maakt deel uit van de openbare ruimte?quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:23 schreef Kiprollade het volgende:
Dit betonblok is niet voorzien van reflectoren en is door weersinvloeden en andere schadegevallen niet meer wit, wat deze oorspronkelijk wel was.
gelukkig kon dat arme kind dan nog wegduiken achter dat betonblok zodat hij niet kapot gereden wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:43 schreef Piles het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 november 2018 14:39 schreef Zith het volgende:
Wat als daarin het donker een kindje had zitten spelen, was de gemeente dan ook verantwoordelijk?
Wat een vergelijking
Het moet sowieso een signaal zijn dat er nu een onhandige situatie is ontstaan en dat ze wellicht op zn minst met de witkwast langs moetenquote:Op dinsdag 20 november 2018 14:50 schreef Kiprollade het volgende:
Duidelijke reacties, ik ga het gewoon wagen. Niet geschoten is altijd mis.
Bedankt aan iedereen die heeft meegedacht!
Ik zie geen stoeprand of witte ononderbroken lijn, dus waarom zou dit geen onderdeel van de straat zijnquote:Op dinsdag 20 november 2018 14:53 schreef monsterd. het volgende:
Het betonblok staat zelfs op de stoep. Daar mag je je als auto niet op begeven
En Hans Anders.quote:Op dinsdag 20 november 2018 15:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
zou ook ff langs juridisch loket bezoeken en advies inwinnen.
Dus wil ook niet zeggen dat iedereen feilloos overal goed kan zien. Toch had gemeente moeten ervoor zorgen dat duidelijk zichtbaar is. Dat is hun taak.quote:Op dinsdag 20 november 2018 15:09 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En Hans Anders.
Ook al is dat ding zwart, dan zie je dat echt wel.
Hier staan bloembakken zonder verlichting zodat er maar 1 auto door kan, en daar is nog nooit iemand tegen aan gereden behalve een dronken pool op een fiets.
Als je in een auto stapt die daar geparkeerd staat, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar als je aan komt rijden, moet je zoiets zien.
En nee, geen haatbericht, maar dit is gewoon je eigen schuld en dat gaat niemand vergoeden, hoe zuur ook.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:23 schreef Kiprollade het volgende:
...
Mede hierdoor en het tegenlicht van de tegemoetkomende auto heb ik het betonblok niet kunnen zien ...
Ik zou het ook gewoon proberen, zeker met de argumenten die je hier al geeft.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:50 schreef Kiprollade het volgende:
Duidelijke reacties, ik ga het gewoon wagen. Niet geschoten is altijd mis.
Bedankt aan iedereen die heeft meegedacht!
Dit dus, al vrees ik dat dit weer iemand is die het "gewoon gaat proberen"en uiteindelijk niets krijgt, maar de staat wel een hoop belastingcenten gekost heeft.quote:Op dinsdag 20 november 2018 15:45 schreef Gunner het volgende:
Lijkt me een kansloze exercitie. Beter vermoei je daar geen ambtenaar mee. Of doe het wel hebben ze wat te lachen als ze hun post openen.
Dit is het enige relevante in de OP.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:23 schreef Kiprollade het volgende:
Ik ben... tegen een betonblok ... gereden.
Laat je verzekeraar of rechtsbijstand dit oplossen. Ik vermoed dat je de gemeente wel aansprakelijk kan stellen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:30 schreef Kiprollade het volgende:
Jullie lijken wel een stel wijven; antwoord geven op vragen die ik niet stel.
Als je niets relevants toe te voegen hebt, blijf dan lekker van je toetsenbord af.
Er zijn verschillende voorbeelden waarbij een weggebruiker (vaak fietser of bromfietser) tegen een door de gemeente geplaatst object aanrijdt en de gemeente aansprakelijk is voor de schade. Wel is er dan vaak voor een deel (bijvoorbeeld 25 of 50%) sprake van eigen schuld, wat in mindering wordt gebracht op de schadevergoeding.quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit is het enige relevante in de OP.
Jij bent er tegenaan gereden, dus jouw verantwoordelijkheid. Of vind je dat, als je tegen een geparkeerde auto rijdt, de eigenaar van die auto dan verantwoordelijk is?
Het gas indrukken op een woonerf terwijl je geen zicht hebt op wat voor je zitquote:Op dinsdag 20 november 2018 15:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dus wil ook niet zeggen dat iedereen feilloos overal goed kan zien. Toch had gemeente moeten ervoor zorgen dat duidelijk zichtbaar is. Dat is hun taak.
Misschien moet TS idd een bril op. TS kan een testje doen door 30m afstand een kenteken gaan lezen.
Oh ja? en naar welke regels refereer je dan precies? Ik ben erg nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:34 schreef SpecialK het volgende:
Mjeh... het is een woonerf zo te zien. Dus dan ben je als auto al te gast. Dan zijn de regels voor de obstakels al een stuk soepeler dan op een snelweg of gewone autoweg. Ik kan me voorstellen dat je een dikke vinger gaat krijgen van de gemeente.
Dat lijkt mij een geheel andere situatie dan in de OP.quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn verschillende voorbeelden waarbij een weggebruiker (vaak fietser of bromfietser) tegen een door de gemeente geplaatst object aanrijdt en de gemeente aansprakelijk is voor de schade. Wel is er dan vaak voor een deel (bijvoorbeeld 25 of 50%) sprake van eigen schuld, wat in mindering wordt gebracht op de schadevergoeding.
Zaken waarbij een auto ergens tegenaan gereden is en waarbij de gemeente aansprakelijk is, ken ik zelf nog niet.
Edit: ah, ik kom net een uitspraak tegen waar iemand (in de mist) tegen een stilstaande aanhanger is aangereden. In die zaak is de WAM-verzekeraar van de aanhanger (in dit geval dus niet de gemeente) voor 50% aansprakelijk verklaard. In bepaalde omstandigheden kan dat dus wel.
Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:38 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Oh ja? en naar welke regels refereer je dan precies? Ik ben erg nieuwsgierig.
en de passage waaruit blijkt dat regels mbt door wegbeheerder geplaatste obstakels verschillen per soort weg?quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990
Voordat we hiermee beginnen waar stuur ik mijn factuur naartoe? DM even je gegevens. KvK nummer, BTW nummer. etc.. mijn uurprijs is 75 euro per uur.quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:49 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
en de passage waaruit blijkt dat regels mbt door wegbeheerder geplaatste obstakels verschillen per soort weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |