Ik heb dus al veel Evo en Pangu besteld, waaronder Colorful City, BBox en Garden Party.quote:Op vrijdag 23 november 2018 11:46 schreef zlotka het volgende:
[..]
Eigenlijk alles van Evo is erg goed. Er staan een paar producten op van Pangu (colorful city, Brasilian box) die ook erg goed zijn. De vuurwerktotaal boxen, met name de 1,2", zijn ook goed. Vooral de spinnerz 2 colorz. En verder gewoon de bekendere producten van Rubro. Transbomber, 4 seasons, immortal gold enz.
VWPD is al wel open, de normale site gaat volgens René halverwege november open maar dat is al geweest
Goeie smaakquote:Op vrijdag 23 november 2018 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is de Spinnerz niet te eentonig dan?
al die oneshot dingen? (did bij cat1 horen?)quote:Op zondag 25 november 2018 17:20 schreef PureEvil het volgende:
Ik zat net es ff te kijken op diverse sites...Maar nu kan ik mn kind dus niet de hele avond meer buitenzetten met een zak rotjes/astronauten. Want die dingen mogen niet meer verkocht worden toch?
Iemand nog een ander goedkoop alternatief?![]()
![]()
Er is geen verbod op knallers, rotjes tot 2,5 gram buskruit zijn gewoon legaal. Verder is categorie 1 vuurwerk een leuk alternatief. Moet je denken aan fontijntjes, wondertollen en andere draaiende dingetjes.quote:Op zondag 25 november 2018 17:20 schreef PureEvil het volgende:
Ik zat net es ff te kijken op diverse sites...Maar nu kan ik mn kind dus niet de hele avond meer buitenzetten met een zak rotjes/astronauten. Want die dingen mogen niet meer verkocht worden toch?
Iemand nog een ander goedkoop alternatief?![]()
![]()
uiteraardquote:Op maandag 26 november 2018 14:27 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Er is geen verbod op knallers, rotjes tot 2,5 gram buskruit zijn gewoon legaal. Verder is categorie 1 vuurwerk een leuk alternatief. Moet je denken aan fontijntjes, wondertollen en andere draaiende dingetjes.
Niet alleen daarheenquote:Op maandag 26 november 2018 15:23 schreef KingRadler het volgende:
gewoon weer naar Aldi.de en Lidl.de gaan voor vuurwerk....
Volgens mij is de Nederlandse taal niet de enige voorwaarde waaraan voldaan moet worden om het volledig legaal te maken?quote:Op maandag 26 november 2018 15:40 schreef Vulcanic het volgende:
Leuke toevoeging, veel vuurwerk van de Aldi Sud bevat nu een Nederlandse gebruiksaanwijzing, en mag daarom volledig legaal de grens overgenomen worden tijdens de verkoopdagen zolang het voldoet aan de RACT.
Klopt, maar naast het knalvuurwerk (wat hier tot max 2,5 gram mag, daar tot volgens mij 5 gram,) en de fontijnen (hier max 100 met enkele tube, daar 250) zijn de eisen hetzelfde, zo niet minder (pijlen hier 40 gram, daar 20), dus buiten die categorieën zit je goed.quote:Op maandag 26 november 2018 15:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is de Nederlandse taal niet de enige voorwaarde waaraan voldaan moet worden om het volledig legaal te maken?
Nicequote:Op maandag 26 november 2018 16:28 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Klopt, maar naast het knalvuurwerk (wat hier tot max 2,5 gram mag, daar tot volgens mij 5 gram,) en de fontijnen (hier max 100 met enkele tube, daar 250) zijn de eisen hetzelfde, zo niet minder (pijlen hier 40 gram, daar 20), dus buiten die categorieën zit je goed.
Correctie, een knaller volgens het BAM mag in Duitsland max 6 gram bevatten.
Zeker! Hier is ook een leuke:quote:Op maandag 26 november 2018 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nice
Die LIDL-vulkanen (bugano) vind ik altijd wel tof
In grote lijnen klopt dit, echter is vuurwerk importeren per definitie verboden. Het importeren mag alleen gedaan worden door bedrijven die daar een vergunning voor hebben. Als ik het goed zeg is het zelfs een economisch delict omdat bepaalde heffingen e.d. niet worden betaald.quote:Op maandag 26 november 2018 15:40 schreef Vulcanic het volgende:
Leuke toevoeging, veel vuurwerk van de Aldi Sud bevat nu een Nederlandse gebruiksaanwijzing, en mag daarom volledig legaal de grens overgenomen worden tijdens de verkoopdagen zolang het voldoet aan de RACT.
Niet helemaal waar, ziequote:Op maandag 26 november 2018 21:03 schreef zlotka het volgende:
[..]
In grote lijnen klopt dit, echter is vuurwerk importeren per definitie verboden. Het importeren mag alleen gedaan worden door bedrijven die daar een vergunning voor hebben. Als ik het goed zeg is het zelfs een economisch delict omdat bepaalde heffingen e.d. niet worden betaald.
Dit is natuurlijk allemaal op papier, zolang je niet meer dan 25 kg. en geen knallers meeneemt dan wordt het 99% van de tijd gedoogd. Legaal is het dus echter niet.
En over je post hierboven: die fonteinen mochten al langer. Die ragnarok bijvoorbeeld is al 1 of 2 jaar te krijgen hier.
Met een aansteker.quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Hoe steken jullie siervuurwerk aan eigenlijk? Ik overweeg namelijk om het allemaal op een pallet te fabriceren en aan elkaar te lonten met snellont. En dan als het ware twee potten tegelijk? Iemand ervaring mee? Is dat veilig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |