abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183230886
Ik zou graag wat advies krijgen over wat ik moet doen. Voor privacy redenen blijf ik abstract over sommige punten.

Door een lichamelijke ziekte was ik grotendeels tijdens mijn jeugd in het ziekenhuis. Mijn moeder heeft een geestelijke ziekte en ik heb aardig wat mee gemaakt. Op een bepaald punt ging het qua gezondheid iets beter met mij. Ik ging studeren en ben op 27e jarig leeftijd hbo aan het doen. Ik zit in mijn derde leerjaar. Het probleem is dat ik vrijwel niks heb gedaan in mijn leven en geen vrienden heb.

Mijn obstakels zijn:

• Leerachterstand

• Sociale vaardigheden is …
Durf veel dingen niet, zoals ergens alleen eten of vragen of persoon X iets wilt doen met mij. Veel dingen zijn nieuw voor me en ik word te enthousiast als iets klein gebeurd. Voel me net een puber.

• Gebrek aan levenservaring en geen sociale kring om uit te breiden
Nooit uitgegaan, op vakantie gegaan, een vriendin gehad, et cetera.

• Onzekerheid
Ben ongetwijfeld niet mooi, maar denk dat ik te veel waarden aan hecht aan uiterlijk.

• Moeder
Mijn moeder wilt vaak niet dat ik weg gaat en zegt regelmatig “als ik alleen zou moeten wonen, dan red ik het niet”. En er zijn nog een paar dingen Misschien egoïstische, maar ik vind dit zwaar belastend. Hoe kan ik ooit op mezelf? Mocht ik het ooit doen, dan wordt ze woest en misschien zelfmoord…? Ze heeft verder niemand.

Wat ik het allerliefst wil is vrienden en op ze minst af en toe wat doen. Mogelijk bij een bepaald punt op mezelf wonen. Een vriendin lijkt me niet meer haalbaar, i.v.m. mijn sociale achterstand. Al is dit nog niet aan de orde – eerst een eigen leven opbouwen.

Tuurlijk is mijn huidige situatie ook deel mijn eigen schuld. Ik had gewoon sneller wakker moeten worden en meer erop uit moeten gaan toen het kon

Hoe ik push ik mezelf? Welke stappen moet ik nemen? Waar haal ik lef vandaan?
  zondag 18 november 2018 @ 21:27:58 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183231097
Het verleden achter je laten en je op de toekomst richten
#KICKOUTZP
  Moderator zondag 18 november 2018 @ 23:22:34 #3
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183233846
Beetje voor jezelf opkomen kan geen kwaad.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 18 november 2018 @ 23:22:49 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183233850
Vraag of dit topic naar R&P mag.
pi_183234130
iig proberen stoppen met denken wat/als ik vroeger dit had gedaan. Het verleden staat vast, er is alleen nog maar toekomst.

Ook voor een relatie is het echt niet te laat als je 27 bent.
  maandag 19 november 2018 @ 01:28:21 #6
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183235312
Ik heb dit soort berichten in het verleden ook gelezen... Meermaals zelfs... bleek een aandachtstrekker te zijn die telkens onder andere namen hetzelfde verhaal vertelde.

Ik weet niet of jij dit bent, dus ik geef desondanks maar weer een serieus antwoord.

De relatie met jouw moeder is toxic. Ga eerst eens met haar naar een psycholoog. Een soort relatietherapie voor moeder en zoon. En stel jouw moeder voor de keuze, dat het dit is... of dat je zelf vertrekt (waarbij je nog de keuze hebt om het ouderlijk huis te verlaten, maar niet het dorp/ wijk of stad).

En zoek een hobby, het liefst in een teamverband. Leer 1 of enkele mensen kennen, en daardoor hun kennissenkring. En klop niet telkens bij dezelfde aan om "jou op sleeptouw te nemen."
  maandag 19 november 2018 @ 11:58:36 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183239266
--> R&P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 19 november 2018 @ 21:05:13 #8
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_183251455
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 01:28 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik heb dit soort berichten in het verleden ook gelezen... Meermaals zelfs... bleek een aandachtstrekker te zijn die telkens onder andere namen hetzelfde verhaal vertelde.

Ik weet niet of jij dit bent, dus ik geef desondanks maar weer een serieus antwoord.

De relatie met jouw moeder is toxic. Ga eerst eens met haar naar een psycholoog. Een soort relatietherapie voor moeder en zoon. En stel jouw moeder voor de keuze, dat het dit is... of dat je zelf vertrekt (waarbij je nog de keuze hebt om het ouderlijk huis te verlaten, maar niet het dorp/ wijk of stad).

En zoek een hobby, het liefst in een teamverband. Leer 1 of enkele mensen kennen, en daardoor hun kennissenkring. En klop niet telkens bij dezelfde aan om "jou op sleeptouw te nemen."
Dit idd :)

Zoek hulp, ga naar een psycholoog, en ga dan een sociaal leven opbouwen via een teamsport bijvoorbeeld. Het is echt nog niet te laat.
Ik hou niet van fraude.
pi_183251810
Je zit op het hbo zeg je, een keer wat drinken met studiegenoten geen optie?
Oude user in een nieuw jasje.
pi_183254288
Hoe ziet je daginvulling (vrije tijd) eruit?

Het is een lastig vertrekpunt als je dat op je 27e allemaal nog nooit hebt gedaan. Ik denk ook dat je bij voorbaat al moet accepteren dat mensen je misschien een beetje een vreemde vogel vinden als je dit voor de eerste keer aan ze vertelt.

Leer daarmee omgaan, het accepteren en er zo nodig schijt aan te hebben wat anderen daar van vinden, durf een streep te zetten onder die periode en het heden als een nieuwe start te zien. Ga het i.i.g. niet geforceerd verbergen / verbloemen tegenover mensen die je spreekt, want je zult door de mand vallen.

Uiteindelijk is er geen man overboord. 27 is in zekere zin nog jong zat om je boeltje op orde te krijgen. En dat je nooit bent uit geweest, tja er zijn ergere dingen.

Ik kan me ook voorstellen dat het een erg grote stap is om vanuit jouw leven in één keer te gaan date, in je eentje ergens te gaan eten, noem maar op. Maar zorg in ieder geval wél dat je IETS doet met je vrije tijd, en dus niet binnen blijft hangen, op de bank met je laptop. Als je bijvoorbeeld vrij bent de volgende dag, schrijf drie activiteiten op die je wilt doen (liefst ook nog constructief, zoals lichaamsbeweging). En voer die ook daadwerkelijk uit. Ga elke dag een stadje /winkel bezoeken. Spreek daar het personeel aan en vraag ze om persoonlijk advies. Zo leer je minder verlegen worden.
pi_183256944
Als je zeg nog een x inhoudelijk reageert wil ik wel reageren. ‘Zwolsevlag’ oid ook advies gegeven, maar hij reageerde nooit.

Voelt als zonde van mijn tijd.
pi_183257882
Heb je tegenwoordig al een leerachterstand als je hbo doet?
pi_183273648
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 01:28 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik heb dit soort berichten in het verleden ook gelezen... Meermaals zelfs... bleek een aandachtstrekker te zijn die telkens onder andere namen hetzelfde verhaal vertelde.

Ik weet niet of jij dit bent, dus ik geef desondanks maar weer een serieus antwoord.

De relatie met jouw moeder is toxic. Ga eerst eens met haar naar een psycholoog. Een soort relatietherapie voor moeder en zoon. En stel jouw moeder voor de keuze, dat het dit is... of dat je zelf vertrekt (waarbij je nog de keuze hebt om het ouderlijk huis te verlaten, maar niet het dorp/ wijk of stad).

En zoek een hobby, het liefst in een teamverband. Leer 1 of enkele mensen kennen, en daardoor hun kennissenkring. En klop niet telkens bij dezelfde aan om "jou op sleeptouw te nemen."
Ik kan het niet bewijzen, maar ik ben niet een grappenmaker of zo. Aldus bedankt voor jouw advies. Vooral dat op sleeptouw te nemen, denk dat ik dat niet moet doen.
pi_183273721
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:41 schreef Vigilance het volgende:
Hoe ziet je daginvulling (vrije tijd) eruit?

Het is een lastig vertrekpunt als je dat op je 27e allemaal nog nooit hebt gedaan. Ik denk ook dat je bij voorbaat al moet accepteren dat mensen je misschien een beetje een vreemde vogel vinden als je dit voor de eerste keer aan ze vertelt.

Leer daarmee omgaan, het accepteren en er zo nodig schijt aan te hebben wat anderen daar van vinden, durf een streep te zetten onder die periode en het heden als een nieuwe start te zien. Ga het i.i.g. niet geforceerd verbergen / verbloemen tegenover mensen die je spreekt, want je zult door de mand vallen.

Uiteindelijk is er geen man overboord. 27 is in zekere zin nog jong zat om je boeltje op orde te krijgen. En dat je nooit bent uit geweest, tja er zijn ergere dingen.

Ik kan me ook voorstellen dat het een erg grote stap is om vanuit jouw leven in één keer te gaan date, in je eentje ergens te gaan eten, noem maar op. Maar zorg in ieder geval wél dat je IETS doet met je vrije tijd, en dus niet binnen blijft hangen, op de bank met je laptop. Als je bijvoorbeeld vrij bent de volgende dag, schrijf drie activiteiten op die je wilt doen (liefst ook nog constructief, zoals lichaamsbeweging). En voer die ook daadwerkelijk uit. Ga elke dag een stadje /winkel bezoeken. Spreek daar het personeel aan en vraag ze om persoonlijk advies. Zo leer je minder verlegen worden.
Mijn vrije tijd bestaat voornamelijk uit lezen, films kijken en internet. Ik stel je advies op prijs, het is eerlijk en realistisch.
pi_183273738
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:58 schreef MCH het volgende:
Heb je tegenwoordig al een leerachterstand als je hbo doet?
Nou ja, 27 jaar.
pi_183273856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:53 schreef Ghang het volgende:
Nou ja, 27 jaar.
Dat is geen leerachterstand, joh. Genoeg mensen die nooit op dat punt komen. Je mag jezelf wel wat meer credits geven.

Er zijn trouwens verschillende initiatieven om nieuwe mensen te leren kennen. Een bekende is bijvoorbeeld: https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/. Daar staan verschillende activiteiten op, en komen diverse mensen op af. Zelf nog nooit gedaan, maar er zitten op FOK! meerdere mensen die er positieve ervaringen mee hebben.
  dinsdag 20 november 2018 @ 23:59:40 #17
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183276505
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:50 schreef Ghang het volgende:

[..]

Ik kan het niet bewijzen, maar ik ben niet een grappenmaker of zo. Aldus bedankt voor jouw advies. Vooral dat op sleeptouw te nemen, denk dat ik dat niet moet doen.
Is goed man, ik wens je hoe dan ook veel sterkte en wijsheid.
Dat zijn sowieso de gedachten dat ik je verder wil doorgeven.
  woensdag 21 november 2018 @ 00:25:56 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183276903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:50 schreef Ghang het volgende:

[..]

Ik kan het niet bewijzen, maar ik ben niet een grappenmaker of zo. Aldus bedankt voor jouw advies. Vooral dat op sleeptouw te nemen, denk dat ik dat niet moet doen.
Beste Chang, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Besluit wat voor jou het beste voelt. En hoop dat jij alles wat beter overdenkt dan mij.
pi_183280256
De relatie met je moeder lijkt mij inderdaad niet de allerbeste als zij je alleen maar bij zich wil houden. Probeer je vleugels uit te slaan en op eigen benen te staan, dan krijg je hopelijk ook meer (zelf)vertrouwen (in het leven).

Verder zit je op het HBO, sociale contactmogelijkheden te over lijkt mij. Probeer wat toenadering te zoeken, er zullen misschien zelfs wel meer mensen zijn die behoefte hebben aan meer contact maar dat niet goed durven. Een hobby in groepsverband zou ook een mogelijkheid zijn, denk aan sporten (een teamsport, of iets als spinning bijvoorbeeld).

Ik heb vooral ook het gevoel dat je veel eisen stelt aan jezelf. Op jouw leeftijd nog een HBO studie doen maakt mijn inziens niet dat je een leerachterstand hebt, maar juist het doorzettingsvermogen om nu iets op te pakken wat je door omstandigheden niet eerder hebt kunnen doen. Zet ook niet meteen in op het willen hebben van een vriendin, begin klein en dan zal je merken dat je vanzelf kleine stapjes vooruit gaat zetten die samen grote stappen vormen. Je bent jong genoeg. Ik heb mijn vrouw leren kennen toen ik 29 was en de hoop op een serieuze relatie ook al lang had opgegeven. We ontmoetten elkaar nota bene op internet, ik was op dat moment een gigantische kluizenaar en ging er niet van uit ooit nog gelukkig te kunnen zijn. Het leven kan soms vreemd lopen, als je er maar voor open blijft staan.

Sterkte en succes!
  woensdag 21 november 2018 @ 16:04:50 #20
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183286164
Je moet je leven niet laten bepalen door je moeder. Je bent immers een volwassen persoon. Woon je nog thuis? Ga zo snel mogelijk op kamers wonen want dat is het beste voor je sociale ontwikkeling.

Het is ook haar eigen verantwoordelijkheid om een leuk leven te leiden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183287864
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:58 schreef MCH het volgende:
Heb je tegenwoordig al een leerachterstand als je hbo doet?
Nee, dat is iets van alle tijden.
1 + 1 = blauw
pi_189715744
Er is niet zoveel veranderd sinds verleden jaar, misschien iets droeviger, en vroeg me af of iemand hier toch nog aanvullende advies had. Mogelijk verwijzingen naar boeken, tips of hoe zit het met zo lifecoach? Zouden die wat voor me kunnen betekenen?
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:57:47 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189715779
Hoe zuur ook maar vooral zsm op je zelf en die vuurdoop ondergaan door gewoon al dit soort zaken te doen en niet te veel over na te denken. Dat is de enige manier.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189716273
Tja, elke verandering begint toch echt bij jezelf.

welke veranderingen heb jezelf in gang gezet? Of ga je zitten wachten tot er iets vanzelf veranderd, want dan kun je lang wachten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_189718075
Ben je al van school af?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189728100
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 21:18 schreef Ghang het volgende:
Ik zou graag wat advies krijgen over wat ik moet doen. Voor privacy redenen blijf ik abstract over sommige punten.

Door een lichamelijke ziekte was ik grotendeels tijdens mijn jeugd in het ziekenhuis. Mijn moeder heeft een geestelijke ziekte en ik heb aardig wat mee gemaakt. Op een bepaald punt ging het qua gezondheid iets beter met mij. Ik ging studeren en ben op 27e jarig leeftijd hbo aan het doen. Ik zit in mijn derde leerjaar. Het probleem is dat ik vrijwel niks heb gedaan in mijn leven en geen vrienden heb.

Mijn obstakels zijn:

• Leerachterstand

• Sociale vaardigheden is …
Durf veel dingen niet, zoals ergens alleen eten of vragen of persoon X iets wilt doen met mij. Veel dingen zijn nieuw voor me en ik word te enthousiast als iets klein gebeurd. Voel me net een puber.

• Gebrek aan levenservaring en geen sociale kring om uit te breiden
Nooit uitgegaan, op vakantie gegaan, een vriendin gehad, et cetera.

• Onzekerheid
Ben ongetwijfeld niet mooi, maar denk dat ik te veel waarden aan hecht aan uiterlijk.

• Moeder
Mijn moeder wilt vaak niet dat ik weg gaat en zegt regelmatig “als ik alleen zou moeten wonen, dan red ik het niet”. En er zijn nog een paar dingen Misschien egoïstische, maar ik vind dit zwaar belastend. Hoe kan ik ooit op mezelf? Mocht ik het ooit doen, dan wordt ze woest en misschien zelfmoord…? Ze heeft verder niemand.

Wat ik het allerliefst wil is vrienden en op ze minst af en toe wat doen. Mogelijk bij een bepaald punt op mezelf wonen. Een vriendin lijkt me niet meer haalbaar, i.v.m. mijn sociale achterstand. Al is dit nog niet aan de orde – eerst een eigen leven opbouwen.

Tuurlijk is mijn huidige situatie ook deel mijn eigen schuld. Ik had gewoon sneller wakker moeten worden en meer erop uit moeten gaan toen het kon

Hoe ik push ik mezelf? Welke stappen moet ik nemen? Waar haal ik lef vandaan?
Perfect! Je bent goed bezig je bent hbo aan het doen dus je hebt voorstand met leren ten opzichte van mbo rs en laag opgeleiden! Goed bezig!
Nu nog: je wilt vrienden, vriendin en op jezelf wonen.
Dat is Zeker haalbaal.
Supergoed van je dat je enthousiast wordt blijf dat houden maakt niks uit wat je omgeving zegt!
Ik zou het superleuk vinden als iemand tegen mij zou zeggen van zullen we iets doen. Dus die angst is ongegrond!
Ik zou als ik jouw was gewoon uitgaan en op vakantie gaan als je wil. Je hebt groepsreizen en je kan best naar een discotheek gaan.

Het belangrijkste is dat je je gedraagt netalsof je een vriend bent.
Dus bijvoorbeeld in een disco gewoon een biertje kopen voor iemand omdat je een vriend bent. Dat gaat je een gevoel geven van he ik ben vrienden en ik heb een vriend.
Ook al zie je hem daarna niet meer je hebt jezelf bewezen van ik ben een vriend. Al die gedachten die daarna komen gewoon negeren en gevoelens ook focussen op het gevoel dat je vrienden hebt en een vriend bent

Dus bewijzen dat je vrienden hebt.


En dat constant doen op allerlei manieren.
Het gaat erom dat je een gevoel krijgt en ervaring en bewijs voor je zelf dat je vrienden hebt en een vriend bent. Als er wat tegendeel als ervaring komt dan moet je dat negeren en alleen focussen op dat je vrienden hebt en een vriend bent en voelen de de meeste tijd.

Dan zal je meer zelfvertrouwen krijgen en meer dingen doen.

Vervolgens kun je een een meisje aanspreken en chillen met haar

En nog iets Nooit en te nimmer zeggen of denken dat je iets niet kan. maar juist het tegendeel bewijzen en zeggen van ik kan het!

Zo ook met het hebben van vriendin en op jezelf wonen.
Overtuigen en voelen en gedragen netals of je dat al hebt de meeste tijd van de dag of week!

Wat betreft je moeder zij wil dat je gelukkig bent en jij ook, dus ik zou gewoon misschien 1 keer in de week bij je moeder langs gaan als je op jezelf gaat wonen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')