abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 10:41:02 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183201417
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / Vraag wat je wil: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een adviseur van grootgrutters. Hij kan ons een inkijkje geven in het reilen en zeilen van onze meest bezochte winkels. Dus ben jij ook benieuwd waarom een bepaald product in of uit de schappen is gezet vraag het hem. Wacht even met vragen stellen in dit topic totdat de persoon zich heeft voorgesteld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183201462
Vraag je je wel eens af, is er nu niemand bij een grote retailer die even oplet om deze terugroepacties en waarschuwingen te voorkomen? Dat dacht ik ook voordat ik aan de slag ging als consultant voor deze retailers. Aangezien ik regelmatig bij hun over de vloer kwam, en zij bij mij met hun problemen, heb ik een goede indruk gekregen hoe ze werken. Enkele jaren later ben ik ook als hoofd kwaliteit aan de slag gegaan bij een grote supermarkt keten (een top 5 keten in Nederland).



Als consultant hielp ik zowel de kleine importeur die iets leuks op de Nederlandse markt wilde zetten tot de grote ketens een kwaliteitsysteem op te zetten voor non-food artikelen. Werkzaamheden varieerden van trainingen en advies geven, risicoanalyses voor belangrijke acties (bijvoorbeeld een grote spaaractie), advies over terugroepacties. Om een beeld te geven van de klanten, aan deze partijen moet je denken: Albert Heijn, Action, Blokkergroep (Blokker, Intertoys, Xenos, Bart Smit), Aldi, Jumbo, Kruidvat. Genoeg verhalen over haast niet bestaande kwaliteitseisen (dreigende importverbod voor een van net genoemde partijen), schokkende verhalen achter simpele veiligheidswaarschuwing (blauw aanlopende baby’s), idiote beslissingen met grote gevolgen, het afkeuren van het levenswerk van een kleine uitvinder, verhitte discussies over de NVWA over het interpreteren van wetgeving (die tot wetswijziging hebben geleid).

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan bij een grote supermarktketen. Hier was ik o.a. verantwoordelijk voor het opzetten van een kwaliteitssysteem in de breedste zin. In de praktijk was ik vaak bezig met afhandelen van de escalatieklachten (als ze op regionaal niveau er niet uitkwamen of consumenten gevaar dreigde), met inkoopteams samenwerken de kwaliteit te verbeteren (doel is om met je private label bovenaan te staan bij een Consumentenbond test), opzetten van verschillende duurzaamheidsprojecten, vanuit technisch oogpunt reacties formuleren naar vragen/onderzoeken vanuit de media/NGO’s.

Vraag mij alles over hoe een grote retailer met kwaliteit omgaat, met duurzaamheid, met lastige NGO’s (Greenpeace, Wakker Dier, Foodwatch), wat nu CE-markering is, waar je aan moet denken als je spullen uit China wil importeren, hoe je je product bij een supermarkt in de schappen krijgt, of je als leverancier wordt uitgeknepen door een supermarkt, wat ik vind van REACH verordening 1907/2006 Annex XVII, hoe je het beste roestbestendigheid kan testen op duivenringen, waarom magneten erg gevaarlijk kunnen zijn, hoe speelgoedwetgeving wordt gemaakt, hoe je een testrapport moet lezen, hoe je om moet gaan met onzin van importeurs, waarom het nog is toegestaan dat jouw koffiemok cadmium bevat, etc...

Voor de duidelijkheid, momenteel werk ik weer ergens anders. Dit geeft mij wat ruimte om zaken iets meer in detail te bespreken omdat het niet meteen actueel is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183201519
Wat is jouw mening over ketenaansprakelijkheid?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 10:51:32 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183201545
Oeh die spaaracties zijn natuurlijk wel spannend, heb jij het ontbreken van oranje op het WK en EK meegemaakt en heeft dat veel weerslag gehad op het inkoopbeleid en acties?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183201589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:49 schreef oranjevogel1 het volgende:
Wat is jouw mening over ketenaansprakelijkheid?
Binnen de non-food is hier veel in veranderd. Tot ~6-7 jaar geleden was het een soort Wilde Westen, iedereen kon maar doen wat hij wilde. De verantwoordelijkheid werd gemakkelijk afgeschoven naar elkaar en de NVWA deed hier niet moeilijk over. Dus de gemiddelde kwaliteitssysteem was simpel van een retailer: "Jij bent mijn leverancier, jij bent 100% verantwoordelijk."

In de praktijk was dit geen houdbare zaak, dus de NVWA is tegenwoordig veel meer druk aan het zetten op de grote retailers in plaats van de importeurs (die wettelijk grotendeels verantwoordelijk zijn). Dit is een goed zaak omdat het iedereen dwingt kritisch te kijken naar kwaliteit en veiligheid.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183201638
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeh die spaaracties zijn natuurlijk wel spannend, heb jij het ontbreken van oranje op het WK en EK meegemaakt en heeft dat veel weerslag gehad op het inkoopbeleid en acties?
Het lastige is dat deze acties vaak ruim van te voren zijn gepland, soms is Oranje nog niet eens gekwalificeerd voordat een actie al moet worden ontwikkeld.

Bij de grote supermarkten is een spaaractie zeer belangrijk, als het aan een evenement kan worden gekoppeld, dan heeft dit significant impact op je omzet. Er zijn wel eens onderzoeken gedaan naar gevolgen voor omzet door het missen van de WK en EK door Oranje (heb ze niet paraat).

Ook bij niet evenement gerelateerde acties. Moet je eens bedenken wat een spaaractie kost (gaan zo 40-50 miljoen dingetjes de markt op) en hoeveel dit aan extra omzet moet opleveren. Als je dan een veiligheidswaarschuwing om de oren krijgt zoals bij de WK Hamsters van de AH, dat doet pijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183201645
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:
dus de NVWA is tegenwoordig veel meer druk aan het zetten op de grote retailers in plaats van de importeurs
Welke instrumenten gebruiken ze daar zoal voor?

Creeert dit niet een ongelijk speelveld, waarbij er sprake is van oneerlijke concurrentie tussen grote retailers en kleinere e-commerce spelers?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183201717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:02 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Welke instrumenten gebruiken ze daar zoal voor?

Creeert dit niet een ongelijk speelveld, waarbij er sprake is van oneerlijke concurrentie tussen grote retailers en kleinere e-commerce spelers?
In plaats van steekproefsgewijs controle worden nu controles op systeemniveau gedaan. Je krijgt dan een groep inspecteurs over de vloer die dan de hele dag vragen stellen en over je schouder meekijken op je computer. Dossiers over consumentenklachten worden doorgespit, risicoanalyses voor het wel/niet terugroepen van artikelen worden bestudeerd, etc... Het is erg pittig. Hierdoor wordt je als retailer gedwongen ook veel strenger te zijn op jouw leveranciers/importeurs, die zullen op hun beurt weer strenger worden op hun fabrieken. De eisen van de retailer maken nu meer indruk op leveranciers dan een NVWA inspecteur.

Het levert wel een ongelijk speelveld op, maar dat is opzich logisch. Capaciteit bij de NVWA is beperkt, dus logisch dat ze dan eerst de grote jongens aanpakken.

De NVWA kan beslissen dat ze veel vertrouwen hebben in een retailer, dan kunnen ze naar verminderd toezicht. Dat betekend concreet dat ze minder vaak langskomen voor een audit, dat bespaart iedereen tijd. De NVWA heeft dan tijd voor de kleinere partijen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183201735
Bosbeetle, zou VWJW niet het topic openen? :@ vanwege de kleurtjes?
Somebody that I used to know
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 11:21:34 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183201834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:11 schreef Postbus100 het volgende:
Bosbeetle, zou VWJW niet het topic openen? :@ vanwege de kleurtjes?
Ohja helemaal vergeten, volgende keer probeer ik het te onthouden. :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183201889
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja helemaal vergeten, volgende keer probeer ik het te onthouden. :@
Oké, top :)
Somebody that I used to know
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:26:52 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183201902
Als ik aan de producten van een supermarkt denk, dan denk ik aan dingen als A-merken, eigen prodicten en de goedkope, algemene merken. Hoe zag dat er bij jou uit?
Ik denk dan niet zozeer aan een antwoord als "B-merk is kut", maar wat ik bedoel is dat de A-merken en sommige goedkope, algemene merken niet bij één supermarkt in de winkel liggen, maar ook bij de concurrent en zelfs in het buitenland. Is de aanpak daarvan heel anders dan die van eigen merken, die immers slechts beperkt verkrijgbaar zijn (in de eigen supermarkt (zoals het AH--merk), c.q. alleen bij de supermarkten van dezelfde eigenaar (zoals het merk g'woon).

In hoeverre kijk je naar wat er in het buitenland gebeurt bij dit werk?
Een voorbeeld: toen Red Bull voor het eerst op de Europese markt kwam, was het in Nederland verboden. Een paar jaar later was er toch een markt voor energydrinks op basis van taurine en kon Red Bull ook hier worden verkocht. Waar gaan die kwaliteitseisen dan nog over als er blijkbaar geen algemene richtlijnen zijn.

Een andere beweging die ik zie is dat er steeds meer locale producten worden aangeboden in de supermarkten, dus bijvoorbeeld melk van de plaatselijke boer. Hoe wordt dit gecontroleerd?
pi_183202120
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:26 schreef Lunatiek het volgende:
Als ik aan de producten van een supermarkt denk, dan denk ik aan dingen als A-merken, eigen prodicten en de goedkope, algemene merken. Hoe zag dat er bij jou uit?
Ik denk dan niet zozeer aan een antwoord als "B-merk is kut", maar wat ik bedoel is dat de A-merken en sommige goedkope, algemene merken niet bij één supermarkt in de winkel liggen, maar ook bij de concurrent en zelfs in het buitenland. Is de aanpak daarvan heel anders dan die van eigen merken, die immers slechts beperkt verkrijgbaar zijn (in de eigen supermarkt (zoals het AH--merk), c.q. alleen bij de supermarkten van dezelfde eigenaar (zoals het merk g'woon).

In hoeverre kijk je naar wat er in het buitenland gebeurt bij dit werk?
Een voorbeeld: toen Red Bull voor het eerst op de Europese markt kwam, was het in Nederland verboden. Een paar jaar later was er toch een markt voor energydrinks op basis van taurine en kon Red Bull ook hier worden verkocht. Waar gaan die kwaliteitseisen dan nog over als er blijkbaar geen algemene richtlijnen zijn.

Een andere beweging die ik zie is dat er steeds meer locale producten worden aangeboden in de supermarkten, dus bijvoorbeeld melk van de plaatselijke boer. Hoe wordt dit gecontroleerd?
Mijn interpretatie van een A-merk is dat deze verkrijgbaar moet zijn bij verschillende supermarkten (sommige supermarkten werken samen en kopen gezamenlijk in, dan telt het niet). Daarnaast heb je de huismerken oftewel de private labels. De private label kan je zowel in goede kwaliteit (bijvoorbeeld AH huismerk) krijgen als budget (de vroegere Euroshopper).

Van A-merken heb je in principe geen invloed op de kwaliteit. Je hebt hoogstens invloed op de packsize/inhoudmaat. Bijvoorbeeld bij de Aldi vind je Coca Cola in afwijkende maten, reden kan je wel bedenken ;) Bij private labels kan de retailer helemaal zelf de receptuur sturen. Vaak gehoord is dat xxx bier bij Bavaria vandaan komt. Dit klopt dat wel, maar is net iets anders dan de echte Bavaria.

Dit betekend niet dat private label van slechtere kwaliteit is. In tegendeel zelfs, kijk maar naar de consumentenbond lijstjes, huismerken staan vaak bovenaan de lijstjes of doen net zo goed mee met de A-merken tegen veel lagere prijzen. ALDI en Lidl hebben als beleid dat hun huismerken minimaal even goed moeten zijn als A-merken, en op vele vlakken voldoen ze hier ook aan.

Goed om te weten dat vaak de budget artikelen die je in AH ziet er puur zijn om te concurreren met ALDI en Lidl. De budget versies zijn van mindere kwaliteit, maar qua prijs gelijk aan ALDI en Lidl. Hierdoor kan een AH claimen dat ze goedkoper/even duur zijn als een discounter, echter is dit niet helemaal eerlijk.

Regelgeving veranderd niet zo heel snel, maar interpretatie wel (voornamelijk in non-food, minder in food). Dat kan dan vrijheid geven om ineens een product wel toe te staan zonder hele lange wetswijzigingen.

Betreft lokale producten, vaak wordt er een mogelijkheid tot traceerbaarheid aangeboden aan de consument. Echter is dat voor de consument niet helemaal op juistheid te controleren. Een supermarkt moet gedegen controles hebben om zeker te stellen dat het klopt. NVWA controleert dan weer of de controlesystemen voldoende zijn. Misleiding in herkomst is uiteraard niet toegestaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183202773
Niet kwaliteitsgerelateerd maar misschien heb je een antwoord: Als er een 1+1 gratis actie is, is dat dan in samenwerking met de leverancier of is de bruto marge op een product zo hoog dat dit nog net uit kan?

Andere vraag: Hoe wordt er op kwaliteit gecontroleerd? Het is duidelijk dat je niet zomaar uit kan gaan van de leverancier, maar als supermarktketen lijkt me dit wel moeilijk. Hoe kom je erachter dat je zalm inderdaad niet gekleurd is?
Eerst denken, dan typen
pi_183203286
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:14 schreef Piger het volgende:
Niet kwaliteitsgerelateerd maar misschien heb je een antwoord: Als er een 1+1 gratis actie is, is dat dan in samenwerking met de leverancier of is de bruto marge op een product zo hoog dat dit nog net uit kan?

Andere vraag: Hoe wordt er op kwaliteit gecontroleerd? Het is duidelijk dat je niet zomaar uit kan gaan van de leverancier, maar als supermarktketen lijkt me dit wel moeilijk. Hoe kom je erachter dat je zalm inderdaad niet gekleurd is?
Marges in de supermarktwereld zijn flinterdun, het draait echt op grote volumes draaien. Ik ken niet alle marges, maar je moet denken in de ordergrote van 10%-20% bij de bedrijven die ik ken.

Met een 1+1 actie ga je het niet redden in je marge. Je kan het in overleg doen met je leverancier of op eigen houtje, afhankelijk van welke belangen er meespelen. Denk eraan dat bij promotionele activiteiten vaak dik wordt betaald door een leverancier. Negatieve marges heb je soms ook, vaak zie je dit op artikelen die de klant de winkel in moet lokken. Bij mijn supermarkt was het artikel dat voor meeste omzet zorgde een negatief marge artikel.

Betreft controle op kwaliteit, dat hangt sterk af van je organisatie en soort artikel. Supermarkt moet garantie geven dat er voldoende op kwaliteit is gecontroleerd, echter kan je dit op verschillende manieren oplossen. Je kan grotendeels uitbesteden en dan voornamelijk toezicht houden op de processen en partners, of je kan ervoor kiezen alles inhuis te controleren.

Met controleren bedoel ik voornamelijk controle van documentatie. Is de documentatie voldoende om aannemelijk te maken dat kwaliteitscontrole in orde is. Ik maakte veel gebruik van externe partijen, zij deden de daadwerkelijk controle op documenten. Ik controleerde of zij hun werk goed deden en probeerde het hier en daar te finetunen.

Ook kan je verschillende gradaties van controle intensiteit toepassen. Bij sommige producten is een expliciete verklaring (waarin hij beloofd dat het artikel aan de regels voldoet) van de leverancier voldoende. Bij andere producten wil je weer testrapporten zien. Bij meest kritische producten wil je zelf testen uitvoeren.

Betreft kleuren van zalm, hierover zijn afspraken gemaakt met de leverancier. Deze worden o.a. gecontroleerd door onaangekondigde audits. Aangezien zalm een heel gevoelig artikel is, worden ook zeer regelmatig steekproeven genomen en getest in een lab. Dit is voornamelijk op microbiologie (denk aan listeria of salmonella). Toiletpapier bijvoorbeeld zal je niet zovaak steekproeven nemen, maar reken er wel op dat er af en toe echt wordt geteld of er 200 velletjes op een rol zitten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183206141
Waarom laten die supermarkten zich zo chanteren door organisaties als WakkerDier.

Uiteindelijk kopen consumenten die grootverpakkingen vlees en trekken de aanbiedingen die klanten naar de winkel om veel andere zooi te verkopen. Natuurlijk reageren een aantal mensen verontwaardigd als je ze er naar vraagt, maar daarna laden ze als nog hun karretje vol.

De supermarkt is zeer goed om andere partijen hun wil op te leggen, maar gaat ten onder aan zo'n kleine club. Dan krijg je een paar weken spotjes tegen jouw organisatie. Als je niet reageert vliegt het wel weer over. Alleen als je wel reageert zet je hun in hun macht.

Hoe kijk jij daar naar?
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 15:04:11 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183206575
Naar welke supermarkt ga je zelf eigenlijk het liefste en waarom?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183207266
Waarom haalt de AH elke keer producten die ik echt kei lekker vind uit de schappen en wat kan ik doen om dat te stoppen? Mijn AH zegt dat deze producten (bijvoorbeeld: onderstaande producten) 'gewoon niet genoeg verkopen'. Ik kocht ze meer dan wekelijks. Hoeveel van deze had ik moeten kopen om wel 'genoeg' te zijn?

Rachel's Organic Yoghurt, ToMeato groentengehakt, pepermuntranja...
Mon 'en!
pi_183207399
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:44 schreef snabbi het volgende:
Waarom laten die supermarkten zich zo chanteren door organisaties als WakkerDier.

Uiteindelijk kopen consumenten die grootverpakkingen vlees en trekken de aanbiedingen die klanten naar de winkel om veel andere zooi te verkopen. Natuurlijk reageren een aantal mensen verontwaardigd als je ze er naar vraagt, maar daarna laden ze als nog hun karretje vol.

De supermarkt is zeer goed om andere partijen hun wil op te leggen, maar gaat ten onder aan zo'n kleine club. Dan krijg je een paar weken spotjes tegen jouw organisatie. Als je niet reageert vliegt het wel weer over. Alleen als je wel reageert zet je hun in hun macht.

Hoe kijk jij daar naar?
Enerzijds is het soms gewoon chantage, ze gebruiken oneerlijke praktijken om hun zin door te drijven. Kijk naar het veranderen van de definitie van kiloknaller door Wakker Dier, dat is schandalig. Kijk naar Foodwatch, zij proberen met negatief nieuws technisch onmogelijke dingen afdwingen (eisen betreft minerale olien in verpakkingen). Je kan je hier moeilijk tegen wapenen, enige wat je kan doen is het gesprek aangaan.

Anderzijds vind ik wel dat ze een maatschappelijke functie hebben om bepaalde onderwerpen onder de aandacht te brengen. Zo heeft 1 clubje mensen door een knullige "bezettingsactie" wel een onderwerp op tafel bij ons gekregen. Na hun mislukte bezetting zijn we wel met hun om tafel gaan zitten en gevraagd om uitleg. Hieruit bleek dat bepaalde dieren op erg dieronvriendelijke omstandigheden werden gehouden. Ook bleek dat er een reëel alternatief beschikbaar was. We hebben toen besloten ons beleid aan te passen en voor het alternatief te gaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183207415
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Naar welke supermarkt ga je zelf eigenlijk het liefste en waarom?
ALDI en Lidl voor de wekelijkse boodschap, hier krijg je toch de beste prijs/kwaliteit. Voor het gemak ga ik gewoon naar de AH om de hoek.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183207449
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 15:40 schreef bloempjuh het volgende:
Waarom haalt de AH elke keer producten die ik echt kei lekker vind uit de schappen en wat kan ik doen om dat te stoppen? Mijn AH zegt dat deze producten (bijvoorbeeld: onderstaande producten) 'gewoon niet genoeg verkopen'. Ik kocht ze meer dan wekelijks. Hoeveel van deze had ik moeten kopen om wel 'genoeg' te zijn?

Rachel's Organic Yoghurt, ToMeato groentengehakt, pepermuntranja...
Blijven mailen. Hoewel vaak op keiharde cijfers wordt besloten, zijn er situaties waar een inkoper naar inzicht een beslissing moet maken. Als flink aantal keren iets wordt genoemd, heb je kans dat de inkoper hierover wordt geïnformeerd, dan kan het meespelen. Hiervoor kan je het beste het hoofdkantoor mailen, in de winkel aangeven heeft geen zin.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 17 november 2018 @ 18:51:22 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183209868
Oh leuk.. Ik heb vanmorgen een stortdouche set (3 tientjes) bij de Aldi gekocht.. en vanmiddag geinstalleerd..
Prima dingetje.. mooie metalen materialen.. ware het niet dat de koppelingen op de slangen verwisseld zijn tijdens de fabricage.. (deze slangen zijn kant en klaar met koppelingen, en niet te demonteren)

Op de lange slang zit de houder voor de handdouche, die (ook volgens de handleiding) op de korte slang had moeten zitten..
De korte slang zou naar de handdouche moeten gaan, en de lange naar de mengkraan..
Nou is de korte slang veel te kort om naar de mengkraan te gaan..

(De lange slang aan de handdouche is wel makkelijk en zit niet in de weg, ik had natuurlijk nog een slang van de oude doucheset, dus heb ik die gebruikt)

Ik vind het wel best zo, ermee teruggaan is ook geen optie na installatie..

Maarre als je nou zoiets aan de hand hebt, word dan de hele batch uit de winkels gehaald, en waar gaat het dan naartoe? Via opkopers naar een ver land, beland het op de stort, of gaat het met korting alsnog gewoon vanuit de betreffende supermarkt naar de klant?
(dat laatste kan ik me niet indenken trouwens vanwege de goede naam van een bedrijf)
Wat zou jij hiermee doen?

Oh.. linkje naar de douche voor de liefhebber: https://www.aldi.nl/onze-(...)he-5013.article.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 17-11-2018 19:43:12 ]
pi_183210553
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh leuk.. Ik heb vanmorgen een stortdouche set (3 tientjes) bij de Aldi gekocht.. en vanmiddag geinstalleerd..
Prima dingetje.. mooie metalen materialen.. ware het niet dat de koppelingen op de slangen verwisseld zijn tijdens de fabricage.. (deze slangen zijn kant en klaar met koppelingen, en niet te demonteren)

Op de lange slang zit de houder voor de handdouche, die (ook volgens de handleiding) op de korte slang had moeten zitten..
De korte slang zou naar de handdouche moeten gaan, en de lange naar de mengkraan..
Nou is de korte slang veel te kort om naar de mengkraan te gaan..

(De lange slang aan de handdouche is wel makkelijk en zit niet in de weg, ik had natuurlijk nog een slang van de oude doucheset, dus heb ik die gebruikt)

Ik vind het wel best zo, ermee teruggaan is ook geen optie na installatie..

Maarre als je nou zoiets aan de hand hebt, word dan de hele batch uit de winkels gehaald, en waar gaat het dan naartoe? Via opkopers naar een ver land, beland het op de stort, of gaat het met korting alsnog gewoon vanuit de betreffende supermarkt naar de klant?
(dat laatste kan ik me niet indenken trouwens vanwege de goede naam van een bedrijf)

Oh.. linkje naar de douche voor de liefhebber: https://www.aldi.nl/onze-(...)he-5013.article.html
Als je ervoor zou kiezen terug te gaan, krijg je uiteraard je geld terug.

Mocht je alleen een nieuwe slang willen op juiste lengte, dan kan je of naar de winkel gaan, of het regionale hoofdkantoor mailen of telefoonnummer bellen die bijgesloten zit in de verpakking. Het verhaal uitleggen en zeer waarschijnlijk zullen ze je een nieuwe slang toesturen als deze beschikbaar is. Ik heb een hand gehad in het opstellen van deze garantieprocedure, mocht je vastlopen, laat het even weten.

Als Aldi de melding krijgt zullen zij dit onderzoeken. Mocht blijken dat het een structurele fout is, dan gaat het de volgende dag de schappen uit (kan 1-2 dagen kosten om te onderzoeken). De resterende stuks gaan dan terug naar de leverancier, die kan ervoor kiezen alles te herstellen en later opnieuw aan te bieden, aanbieden aan een opkoper voor weinig geld of worst case is vernietigen.

De opkoper kan dan de losse onderdelen ergens proberen te slijten of exporteren.

Ook is er een kans op een flinke boete voor de leverancier, Aldi loopt immers nu omzet mis en loopt imago schade op door het niet beschikbaar hebben van geadverteerde producten. Verder heb je dan ook paar honderd chagrijnige mensen bij de Aldi want een terughaalactie vanuit de winkels naar de magazijnen is een logistieke rompslomp.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:03:45 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183210942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als je ervoor zou kiezen terug te gaan, krijg je uiteraard je geld terug.

Mocht je alleen een nieuwe slang willen op juiste lengte, dan kan je of naar de winkel gaan, of het regionale hoofdkantoor mailen of telefoonnummer bellen die bijgesloten zit in de verpakking. Het verhaal uitleggen en zeer waarschijnlijk zullen ze je een nieuwe slang toesturen als deze beschikbaar is. Ik heb een hand gehad in het opstellen van deze garantieprocedure, mocht je vastlopen, laat het even weten.

Als Aldi de melding krijgt zullen zij dit onderzoeken. Mocht blijken dat het een structurele fout is, dan gaat het de volgende dag de schappen uit (kan 1-2 dagen kosten om te onderzoeken). De resterende stuks gaan dan terug naar de leverancier, die kan ervoor kiezen alles te herstellen en later opnieuw aan te bieden, aanbieden aan een opkoper voor weinig geld of worst case is vernietigen.

De opkoper kan dan de losse onderdelen ergens proberen te slijten of exporteren.

Ook is er een kans op een flinke boete voor de leverancier, Aldi loopt immers nu omzet mis en loopt imago schade op door het niet beschikbaar hebben van geadverteerde producten. Verder heb je dan ook paar honderd chagrijnige mensen bij de Aldi want een terughaalactie vanuit de winkels naar de magazijnen is een logistieke rompslomp.
Oh leuk..! Ik heb het in elk geval even via de Aldi site gemeld.. en een oplossing gevraagd.

Ook de zin in de advertentie:
*Eenvoudige montage door in hoogte verstelbare wandsteunen.
Klopt niet, er is er maar eentje verstelbaar (en als gevolg moest ik twee gaten bij boren en twee oude gaten afdichten)

Het zou leuk zijn als ze me een passende (correcte slang) zouden toesturen, maar verder ben ik te lui/is het de moeite niet..

Wel erg top van je aanbieding om me evt te helpen als ik ergens vastloop, maar er zijn vast mensen met belangrijkere zaken dan een slang van een paar euro.. ^O^

Ook erg leuk om te lezen dat ik met de opties van de gevolgen (terug naar de leverancier etc) de plank niet zo ver missloeg.. Ik vind de opkoophandel zoals (bijv) Kooistra dat doet, dan ook een prachtig en fascinerend onderwerp.. met "te strakke verpakkingen" of andere redenen van het "uit de handel halen" die je zelf nooit had kunnen bedenken..


Je hebt in elk geval een leuk beroep!
pi_183211278
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh leuk..! Ik heb het in elk geval even via de Aldi site gemeld.. en een oplossing gevraagd.

Ook de zin in de advertentie:
*Eenvoudige montage door in hoogte verstelbare wandsteunen.
Klopt niet, er is er maar eentje verstelbaar (en als gevolg moest ik twee gaten bij boren en twee oude gaten afdichten)

Het zou leuk zijn als ze me een passende (correcte slang) zouden toesturen, maar verder ben ik te lui/is het de moeite niet..

Wel erg top van je aanbieding om me evt te helpen als ik ergens vastloop, maar er zijn vast mensen met belangrijkere zaken dan een slang van een paar euro.. ^O^

Ook erg leuk om te lezen dat ik met de opties van de gevolgen (terug naar de leverancier etc) de plank niet zo ver missloeg.. Ik vind de opkoophandel zoals (bijv) Kooistra dat doet, dan ook een prachtig en fascinerend onderwerp.. met "te strakke verpakkingen" of andere redenen van het "uit de handel halen" die je zelf nooit had kunnen bedenken..


Je hebt in elk geval een leuk beroep!
Het zal je af en toe verbazen hoe "kleine" problemen worden opgepakt. Het lijkt klein, maar het kan best wel wat gevolgen hebben. Als inderdaad blijkt dat het probleem bij alle verpakkingen is, dan zal de directie hiervan op de hoogte worden gebracht.

Stocklot opkopers blijven wel beetje aparte bedrijven. Terugkijkend in mijn tijd als adviseur heb ik wel eens zaken gedaan met deze partijen. Niet geheel verrassend, kwaliteit en veiligheid staan bij veel van deze partijen niet bovenaan. Daarom is het als retailer belangrijk eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet de verantwoording op de leverancier (in dit geval de stocklot opkoper) te schuiven.

Ik ken een grote retailer die tot enkele jaren geleden regelmatig stocklots opkopen. Je ging als opkoper richting hoofdkantoor, bij wijze van spreke trek je een nummertje en wacht je in een wachtkamer tot je beurt. Je doet je voorstel en bespreekt de voorwaarden, en bij interesse mag je de pallets paar weken later ergens leveren. Enerzijds erg mooi, bijna "op de markt" stijl handelen, anderzijds significante risico's.

Mogelijk dat het nu nog zo werkt, daar heb ik nu geen zicht meer op.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183211998
Ik weet niet of deze vraag ook bij jou hoort, maar kan het altijd proberen ;)

Vorige week heb ik bij de Action Nivea deodorant gehaald, kostte nu ¤1,44 in de weekaanbieding. De verpakking is onlangs vernieuwd en de Action had dezelfde liggen als bij bijvoorbeeld het Kruidvat, waar zo'n zelfde bus ¤4,- kost.

Hoe kan zoiets?
pi_183212301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:49 schreef Poes. het volgende:
Ik weet niet of deze vraag ook bij jou hoort, maar kan het altijd proberen ;)

Vorige week heb ik bij de Action Nivea deodorant gehaald, kostte nu ¤1,44 in de weekaanbieding. De verpakking is onlangs vernieuwd en de Action had dezelfde liggen als bij bijvoorbeeld het Kruidvat, waar zo'n zelfde bus ¤4,- kost.

Hoe kan zoiets?
Bij zowel de Action als bij de Kruidvat dus de nieuwe verpakking met dezelfde inhoud? Dat is wel opvallend. Gezien het prijsverschil is het geen normale inkoop geweest, dus waarschijnlijk een restpartij.

Echter verwacht je niet zo snel restpartijen in zeer recente verpakkingen. Soms ontstaan restpartijen vanwege hele knullige redenen, rekenfoutje bij het inkopen (ja, dat komt voor!). Kan ook een partij zijn met een klein foutje.

Zoals eerder gezegd, er kleven risico's aan restpartijen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ruik-zonnebrandcreme

Ik heb achter de schermen meer info over ontvangen. Enerzijds bleek dat zonnebrand in kwaliteit sterk was verminderd, maar nog op het randje van wat wettelijk is toegestaan (bescherming van zonnebrandcreme neemt af over tijd). Anderzijds had de moeder ook niet helemaal goed gehandeld. Kind werd in de ochtend ingesmeerd en ging toen buiten spelen. Kind was in de middag helemaal rood aangelopen door de felle zon. In plaats van het kind kleding te laten aantrekken of uit de zon te halen, heeft de moeder wat meer zonnebrand gesmeerd en weer naar buiten gestuurd. Kinderen hebben een kwetsbare huid, dus dit was niet geheel verstandig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183212450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Bij zowel de Action als bij de Kruidvat dus de nieuwe verpakking met dezelfde inhoud? Dat is wel opvallend. Gezien het prijsverschil is het geen normale inkoop geweest, dus waarschijnlijk een restpartij.

Echter verwacht je niet zo snel restpartijen in zeer recente verpakkingen. Soms ontstaan restpartijen vanwege hele knullige redenen, rekenfoutje bij het inkopen (ja, dat komt voor!). Kan ook een partij zijn met een klein foutje.

Zoals eerder gezegd, er kleven risico's aan restpartijen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ruik-zonnebrandcreme

Ik heb achter de schermen meer info over ontvangen. Enerzijds bleek dat zonnebrand in kwaliteit sterk was verminderd, maar nog op het randje van wat wettelijk is toegestaan (bescherming van zonnebrandcreme neemt af over tijd). Anderzijds had de moeder ook niet helemaal goed gehandeld. Kind werd in de ochtend ingesmeerd en ging toen buiten spelen. Kind was in de middag helemaal rood aangelopen door de felle zon. In plaats van het kind kleding te laten aantrekken of uit de zon te halen, heeft de moeder wat meer zonnebrand gesmeerd en weer naar buiten gestuurd. Kinderen hebben een kwetsbare huid, dus dit was niet geheel verstandig.
Oef, pijnlijk verhaal :X Kinderen moet je inderdaad uit de zon houden, jezelf trouwens ook. Vooral tussen 12 en 16.. Maar goed.

Het was precies dezelfde verpakking als bij het Kruidvat, ook geen vreemde Russische stickers er op. Vandaar dat ik het zo opvallend vond :Y
pi_183214873
Wat doe je als het "kwaliteitssysteem" wat je hebt opgezet faalt? Bemoei je er dan nog mee of boeit het je geen reet?
pi_183215386
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:02 schreef LompeHork het volgende:
Wat doe je als het "kwaliteitssysteem" wat je hebt opgezet faalt? Bemoei je er dan nog mee of boeit het je geen reet?
Bedoel je systemen die ik zelf heb opgezet bij de supermarkt waar ik heb gewerkt of systemen bij mijn clienten?

Wat clienten met mijn advies doen, moeten zij zelf weten ;) Vaak zijn de trainingen die ik gaf een eye-opener. De klant komt er dan achter dat hij veel te weinig weet over kwaliteitsmanagement. Dan kunnen 2 dingen doen, flink aan de slag en investeren in kennis en mankracht. Of je kiest ervoor je kop in het zand steken.

Ik heb meegemaakt dat ik werd uitgenodigd om een training te geven door de inkoper die ineens verantwoordelijk werd gemaakt voor kwaliteit (NVWA was net langs geweest en ze waren niet blij). Training gegeven aan hun inkoopteams en daarna wat weken afgewacht. Vaak volgen dan nog vragen over de details. In dit geval niet. Wat blijkt, is die inkoper ontslagen en was er weer niemand verantwoordelijk voor kwaliteit :D

Als we kijken naar de supermarkt waar ik werkte, dan is het belangrijk te realiseren dat het systeem risico's slechts minimaliseert, 100% alles afdekken is niet mogelijk. Dus als er iets fout gaat, ga je na het oplossen ervan ook een Root Cause Analysis uitvoeren. Je kijkt dan kritisch naar hoe de fout heeft ontstaan. Op basis hiervan bepaal je of het systeem goed heeft gefunctioneerd en ga je eventueel wijzigingen toepassen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183215701
Welke supermarkten zijn volgens jou kwalitatief het best? Je ziet wel eens prijzen/uitreikingen voor diverse supermarkten op verschillende gebieden. Worden deze supermarkten zo goed geinspecteerd of hebben zij zelf intern een hoge standaard?
pi_183215740
Een paar "leuke" anecdotes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij interesse kan ik meer anecdotes posten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:55:43 #33
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183215809
Hoe ben je in deze branche terechtgekomen en wat verdient het? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183215818
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke supermarkten zijn volgens jou kwalitatief het best? Je ziet wel eens prijzen/uitreikingen voor diverse supermarkten op verschillende gebieden. Worden deze supermarkten zo goed geinspecteerd of hebben zij zelf intern een hoge standaard?
Wat versta je onder kwalitatief het beste? Voor relatief objectieve beoordeling kan je kijken Consumentenbond en Kassa testen. Dan zie je dat een Lidl best vaak goed scoort, ondanks een lage prijs.

Bij beoordelingen op prijs hoor je dat bijna elke supermarkt wel de claim maakt dat ze de goedkoopste zijn. Echter vertellen ze niet vaak bij hoe dit exact gemeten is. Zoals eerder genoemd, het is niet eerlijk om een Euroshopper te vergelijken met een huismerk betreft kwaliteit, dus de prijzen kan je eigenlijk ook niet vergelijken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 23:56:49 #35
408813 crew  trein2000
pi_183215833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Een paar "leuke" anecdotes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij interesse kan ik meer anecdotes posten.
Kom maar door hoor, superleuk. Echt unieke inkijkjes dit. Zonder de vorigen tekort te willen doen. Maar dit is wel echt uniek _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183215925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef Quotidien het volgende:
Hoe ben je in deze branche terechtgekomen en wat verdient het? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar.
Ik ben er een beetje ingerold na mijn studies in productontwikkeling en werktuigbouwkunde. Consultant was mijn eerste baan, het leek mij wel leuk om met consumentengoederen te werken en mijn studies sloten goed aan. Leuk detail, na 1 jaar waren alle senior consultants weggekocht door andere bedrijven. Dus met mijn 1 jaar werkervaring was ik ineens de meest ervaren consultant. Erg moeilijke periode, maar wel enorm veel van geleerd.

Kwaliteitsmanager bij een supermarkt was mijn 2e baan, het was een klant, dus een eenvoudige overstap. Mijn huidige baan is weer een logisch vervolg daarop. Mijn huidige baan heb ik buiten deze topic gehouden.

Betreft salaris, als consultant begonnen met een onder modaal salaris. Wel klein beetje doorgegroeid, maar pas een echte stap gemaakt als kwaliteitsmanager. Van modaal naar 2x modaal is toch wel erg lekker in 1 stap. Nu zit ik op ~2,5x modaal.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 18 november 2018 @ 00:02:45 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183215927
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat versta je onder kwalitatief het beste? Voor relatief objectieve beoordeling kan je kijken Consumentenbond en Kassa testen. Dan zie je dat een Lidl best vaak goed scoort, ondanks een lage prijs.

Bij beoordelingen op prijs hoor je dat bijna elke supermarkt wel de claim maakt dat ze de goedkoopste zijn. Echter vertellen ze niet vaak bij hoe dit exact gemeten is. Zoals eerder genoemd, het is niet eerlijk om een Euroshopper te vergelijken met een huismerk betreft kwaliteit, dus de prijzen kan je eigenlijk ook niet vergelijken.
Vakjuryprijzen bijvoorbeeld. Dan gaat het evt om service, prijs-kwaliteit verhouding, andere dingen in winkel. LIDL en ALDI hebben dat wat minder bijvoorbeeld.
pi_183216239
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kom maar door hoor, superleuk. Echt unieke inkijkjes dit. Zonder de vorigen tekort te willen doen. Maar dit is wel echt uniek _O_
2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183216263
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vakjuryprijzen bijvoorbeeld. Dan gaat het evt om service, prijs-kwaliteit verhouding, andere dingen in winkel. LIDL en ALDI hebben dat wat minder bijvoorbeeld.
Ik ken alleen wijnprijzen, andere vakjuryprijzen niet zo goed. Wijnprijzen zijn onzin, daar had geloof ik Keuringsdienst van Waarde een leuk stuk over gedaan.

Over service e.d., daar ben ik niet zo bekend mee. Ik kreeg daar niet veel mee te maken omdat aanpak voornamelijk op regionaal niveau zat.

Over KvW gesproken, daar heb ik ook wel eens testen voor gedaan, ik zou zelfs op beeld komen, maar ik kreeg geen toestemming van de hoge heren :%
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 november 2018 @ 00:29:05 #40
408813 crew  trein2000
pi_183216275
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
Ik lig dubbel van het lachen _O-
Zowel die BBQ als je eerste spoiler _O-
Die tweede spoiler is ergens wel triest
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 18 november 2018 @ 07:42:05 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183217698
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
:D schitterend verhaal
pi_183219210
Over die Moka pot: ik heb zelf een explosie gehad, vorig jaar. Keuken vol kokend water, niemand gewond, Moka pot compleet vernaaid. Bij mij kwam het door een slecht gelaste hoek in het waterreservoir.

Zowel leverancier als hoofdkantoor (in Italië) weigeren toe te geven dat het hun fout is. Heb 'm wel terug mogen sturen en nieuwe (met op precies dezelfde plek hetzelfde probleem) gekregen. Na veel gezeik weer terug kunnen sturen en geld teruggekregen.

Kan een consument in deze (na terugsturen product) in het gelijk worden gesteld door hoofdkantoor? Ik hoef geen geld, maar wil dat ze stoppen met het leveren van ondeugdelijke producten en een 'sorry'.
Mon 'en!
pi_183219523
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:44 schreef bloempjuh het volgende:
Over die Moka pot: ik heb zelf een explosie gehad, vorig jaar. Keuken vol kokend water, niemand gewond, Moka pot compleet vernaaid. Bij mij kwam het door een slecht gelaste hoek in het waterreservoir.

Zowel leverancier als hoofdkantoor (in Italië) weigeren toe te geven dat het hun fout is. Heb 'm wel terug mogen sturen en nieuwe (met op precies dezelfde plek hetzelfde probleem) gekregen. Na veel gezeik weer terug kunnen sturen en geld teruggekregen.

Kan een consument in deze (na terugsturen product) in het gelijk worden gesteld door hoofdkantoor? Ik hoef geen geld, maar wil dat ze stoppen met het leveren van ondeugdelijke producten en een 'sorry'.
Melden bij de NVWA.

https://www.nvwa.nl/over-(...)indienen-bij-de-nvwa

Het mooiste zou zijn als je nog de klachtmonster in handen had. NVWA zal waarschijnlijk contact opnemen met het bedrijf en hun standpunt opvragen. Bedrijf zal moeten aantonen dat ze de klacht goed hebben aangepakt, zo niet, dan kan de NVWA verdere stappen ondernemen en in ergste geval een recall afdwingen.

Mocht er een reëel explosiegevaar zijn, dat kan een terugroepactie tot gevolg hebben. Een risicoanalyse moet dit bepalen.

Ik heb even snel een inventarisatie gedaan. Ploffende Moka potten komt vaker voor. Hieronder de recalls van Moka potten op EU niveau (potten die mogelijk in meerdere landen zijn verkocht):

https://ec.europa.eu/cons(...)e=A12/1269/14&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0347/11&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=1197/09&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0758/09&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0463/06&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0233/06&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0258/05&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0196/05&lng=en
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183220561
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh leuk..! Ik heb het in elk geval even via de Aldi site gemeld.. en een oplossing gevraagd.

Ook de zin in de advertentie:
*Eenvoudige montage door in hoogte verstelbare wandsteunen.
Klopt niet, er is er maar eentje verstelbaar (en als gevolg moest ik twee gaten bij boren en twee oude gaten afdichten)

Het zou leuk zijn als ze me een passende (correcte slang) zouden toesturen, maar verder ben ik te lui/is het de moeite niet..

Wel erg top van je aanbieding om me evt te helpen als ik ergens vastloop, maar er zijn vast mensen met belangrijkere zaken dan een slang van een paar euro.. ^O^

Ook erg leuk om te lezen dat ik met de opties van de gevolgen (terug naar de leverancier etc) de plank niet zo ver missloeg.. Ik vind de opkoophandel zoals (bijv) Kooistra dat doet, dan ook een prachtig en fascinerend onderwerp.. met "te strakke verpakkingen" of andere redenen van het "uit de handel halen" die je zelf nooit had kunnen bedenken..


Je hebt in elk geval een leuk beroep!
Kan toeval zijn, maar ben vandaag even naar de Aldi gegaan, ze lagen niet meer in de schappen. Of ze nu op waren of teruggehaald, dat weet ik niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 18 november 2018 @ 12:28:55 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183220601
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kan toeval zijn, maar ben vandaag even naar de Aldi gegaan, ze lagen niet meer in de schappen. Of ze nu op waren of teruggehaald, dat weet ik niet.
Nee ze zijn op denk ik.. Pa was ook al op jacht geweest eergisteren.. die kon ze bij twee filialen ook niet vinden..
Hier bij de plaatselijke waren er nog drie..
pi_183221405
^O^ Thanks voor je uitgebreide antwoorden!

Deze VWJW is echt geweldig! O+
Mon 'en!
pi_183222042
Een paar incidenten die niet zozeer grappig zijn, wel interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183222101
Leuke interessante anekdotes, meer graag :Y
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 november 2018 @ 14:00:23 #49
408813 crew  trein2000
pi_183222250
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:51 schreef Poes. het volgende:
Leuke interessante anekdotes, meer graag :Y
Dit
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 18 november 2018 @ 14:08:03 #50
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_183222346
Leuk om te lezen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')