abonnement Unibet Coolblue
pi_183188185
Wat ik nu zeg, is niet lullig bedoeld, maar ik heb in een "weer leren eten"-groep gezeten voor mensen met eetstoornissen en eetproblemen. Daar kwamen ook mensen met ontzettend veel allergieën en zodra de therapie (met een psycholoog) aansloeg, gingen die allergieën ook over... Ik zeg niet dat het zo is bij jouw vriendin, maar het is het proberen waard... dunkt mij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183188397
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Bang is niet het juiste woord. Sceptisch soms.

Ter aanvulling; ze neemt voor iedere maaltijd een medicijn in om het te onderdrukken. Zonder zou het standaard tot een reactie leiden.
Een allergische reactie kan heftig zijn, niet gek dat hersenen daarop reageren.

En ja, psychische klachten kunnen zeker leiden tot lichamelijke reacties. Denk maar eens aan een snelle hartslag, droge mond en moeten plassen bij stress. Of een brok in je keel.
Er is geen echte scheiding tussen lichaam en geest he
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:11:27 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183188430
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar wat dat concreet?? Het lichaam reageert gewoon, dat zal een psycholoog niet veranderen lijkt mij.
Kan iemand helpen om dit uit te leggen?
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:14:00 #29
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_183188478
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kan iemand helpen om dit uit te leggen?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Psychosomatiek

Wat zeker niet wil zeggen dat het in dit geval zo is. Wat zeiden de artsen er verder over?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:21:38 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183188602
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:14 schreef Klaploper het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Psychosomatiek

Wat zeker niet wil zeggen dat het in dit geval zo is. Wat zeiden de artsen er verder over?
Thanxx.
pi_183189863
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:14 schreef Klaploper het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Psychosomatiek

Wat zeker niet wil zeggen dat het in dit geval zo is. Wat zeiden de artsen er verder over?
Oja, dat was de term. Zat ook al te bedenken welke hoek Boca_Raton bedoelde.
Somebody that I used to know
pi_183197823
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:23 schreef halfway het volgende:
Gewrichtsproblemen komen door vitaminegebrek, neem afscheid van die allergologen
En ga gewoon eten ipv al dit gezeik.
Gut, ben je tegenwoordig ook al arts! Jij moet echt iets gaan doen met al je talenten! :Y

Ik ben volgens mij niet allergisch, maar kan om een of andere reden ook veel voedingsmiddelen niet verdragen. Ben tegenwoordig aan de Huel en dat gaat meer dan prima. Voordeel voor mij: er zit in elk geval alles in wat ik nodig heb.
pi_183202746
Ik moet gluten vrij eten en ik kom op glutenvrije fb groepen ook mensen tegen die naast gv eten een stapeltje allergieën hebben en geregeld klachten/reacties hebben waarbij ze denken waar heeft mij lichaam nu weer op gereageerd.

Het wordt zwaar onderschat hoeveel impact dat heeft op je leven....

Ik lees dat mensen opknappen door bewerkt voedsel de deur uit te doen en meer puur gaan eten (en leven). Bijv door Paello of met de recepten van sandra bekkari of pascale naessens.

Je lichaam en mind (zijn niet te splitsen) kunnen uit disbalans zijn en dat daardoor alledaagse dingen allergische reacties kunnen uitlokken. Dit hoeft geen acute stress te zijn of een vervelende jeugd, maar kan in het onderbewuste verkeerde processen en reacties aangeleerd hebben.
In de reguliere gezondheidszorg wordt hier heel weinig aandacht aan besteed. Ze zijn meer bezig met het gevolg (allergische reactie) te behandelen en minder naar het onderliggende probleem te kijken.

Ik lees positieve verhalen van mensen die een orthomoleculair behandelaar bezoeken (ff goed filteren op kwakzalvers) of osteopaat hebben bezocht.

Maar tip in t algemeen: als je bij deze behandelaar niet verder komt, sla een andere weg in. Al dan niet binnen de reguliere zorg, alternatieve zorg dan wel andere manier van leven.
pi_183203082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar wat dat concreet?? Het lichaam reageert gewoon, dat zal een psycholoog niet veranderen lijkt mij.
Zo is dat.

Als de allergieën met antistoffentest aangetoond zijn gaat alternatieve ahit niet werken.

Vraag bij de huisarts om een plan naast de allergoloog hulp met een diëtist bijvoorbeeld.

Ze zal er mee moeten leren leven, maar dan toch zoeken naar manieren om dat leven aangenaam te maken. Daarnaast zijn er diverse soorten speciaal medisch voedsel voor allergische mensen die mits voorgeschreven vergoed worden.

Dit is een kwestie van doorzetten en geen genoegen nemen met de ‘not my jurisdiction’ Reactie van de allergoloog. Laat hem maar een diëtist etc. Voorschrijven. En laat je huisarts helpen.
Whatever...
pi_183203157
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kan iemand helpen om dit uit te leggen?
Maar dat is dus onzin als de allergieën met testen op antistoffen is gediagnosticeerd. Dan heeft dat precies nul met psychologie te maken. Het lichaam reageert gewoon.

Je krijgt geen anafylactische shock door conversie.
Whatever...
  zaterdag 17 november 2018 @ 12:42:37 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183203498
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar dat is dus onzin als de allergieën met testen op antistoffen is gediagnosticeerd. Dan heeft dat precies nul met psychologie te maken. Het lichaam reageert gewoon.

Je krijgt geen anafylactische shock door conversie.
Als jij iemand een schop geeft, wijt je het toch ook niet aan je been? Verder, zie link over psychosomatiek.
pi_183203534
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Bang is niet het juiste woord. Sceptisch soms.

Ter aanvulling; ze neemt voor iedere maaltijd een medicijn in om het te onderdrukken. Zonder zou het standaard tot een reactie leiden.
Dus er is geen elke maaltijd te bouwen zonder dat ze er een typische allergische reactie van krijgt (die ook echt aangetoond is?)

Doordat soepen wel gaan, lijkt het wel alsof er een afkeer van bepaalde consistenties kan zijn (en ja, dan kan je ook kortademigheid van krijgen zoals bij allergie). Ook in soepen kunnen net zo goed allergenen zitten natuurlijk.

Het is vast niet het één (alleen allergieën) òf het ander (alleen psychologische reactie), maar een allergie kan wel een psychologische reactie veroorzaken. Maar als de allergoloog daaraan denkt, moet ie dat ook aangeven.
  zaterdag 17 november 2018 @ 19:52:26 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183210715
Sanger, ik hoop dat je nog post. Je vriendin lijkt op een doodlopende weg te zitten. Ik zou niet te snel afhaken.
pi_183211370
Je zou ook eens een carnivoor dieet kunnen proberen.
pi_183211540
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij iemand een schop geeft, wijt je het toch ook niet aan je been? Verder, zie link over psychosomatiek.
Ja, maar dan vinden ze dus geen oorzaak. Als je bij een goede arts zit dan doet deze een uitgebreid onderzoek naar antistoffen mbt allergieën. Als ze die vinden is dat niet psychologisch. Sommige allergieën zijn nogal heftig. En er is dan ook een oorzaak te vinden.

Dus vandaar dat ik aan TS aangaf dat als ze getest en gediagnosticeerd is door een goede arts met dergelijke testen dat alternatieve geneeswijzen niet zomaar helpen. Bij psychosomatische zaken kan dat zeker wel. Als ze niet is getest, meteen laten doen.
Whatever...
  zaterdag 17 november 2018 @ 21:32:00 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183212886
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, maar dan vinden ze dus geen oorzaak. Als je bij een goede arts zit dan doet deze een uitgebreid onderzoek naar antistoffen mbt allergieën. Als ze die vinden is dat niet psychologisch. Sommige allergieën zijn nogal heftig. En er is dan ook een oorzaak te vinden.

Dus vandaar dat ik aan TS aangaf dat als ze getest en gediagnosticeerd is door een goede arts met dergelijke testen dat alternatieve geneeswijzen niet zomaar helpen. Bij psychosomatische zaken kan dat zeker wel. Als ze niet is getest, meteen laten doen.
Ik snap je reactie niet... :? Wat wil je zeggen...?
pi_183212931
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik snap je reactie niet... :? Wat wil je zeggen...?
Dat er heel serieuze en levensbedreigende allergieën zijn die niets met psychosomatiek te maken hebben. Maar met anafylactische shock

Jeweetwel, mensen die stikken als ze per ongeluk een stukje pinda eten.
Whatever...
  zaterdag 17 november 2018 @ 21:37:23 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183213007
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat er heel serieuze en levensbedreigende allergieën zijn die niets met psychosomatiek te maken hebben. Maar met anafylactische shock

Jeweetwel, mensen die stikken als ze per ongeluk een stukje pinda eten.
Ah oké.
Blijft de vraag waarom het één wel psychosomatisch is en het ander niet... maar ik snap wat je bedoelt.
pi_183213196
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ah oké.
Blijft de vraag waarom het één wel psychosomatisch is en het ander niet... maar ik snap wat je bedoelt.
Waarom. Tsja.

Als mensen antistoffen hebben tegen bepaalde allergenen is het echt niet verzonnen.

Maar inderdaad, er zijn zelfs mensen die verlammingsverschijnselen krijgen door conversie.
Whatever...
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:41:58 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183260283
* sanger is even bijlezen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:18:58 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183262933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
n"-groep gezeten voor mensen met eetstoornissen en eetproblemen. Daar kwamen ook mensen met ontzettend veel allergieën en zodra de therapie (met een psycholoog) aansloeg, gingen die allergieën ook over... Ik zeg niet dat het zo is bij jouw vriendin, maar het is het proberen waard...
Dat wist ik niet eens, maar voordat we samen waren heeft ze al een traject met een psychooog geprobeerd, zonder resultaat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:20:42 #47
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183262969
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:14 schreef Klaploper het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Psychosomatiek

Wat zeker niet wil zeggen dat het in dit geval zo is.
Die gaan we nog even doornemen.

quote:
Wat zeiden de artsen er verder over?
Concreet? Niets... Ze hebben vanmorgen weer 7 buisjes bloed afgenomen en gaan nu op 25 nieuwe dingen testen. Ze willen de oorzaak achterhalen voordat ze aan een behandeling gaan denken.

Klinkt misschien stom, maar dat is wel een stap vooruit. Voorheen wilden ze alleen aan symptoombestrijding doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:25:32 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183263062
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:13 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik moet gluten vrij eten en ik kom op glutenvrije fb groepen ook mensen tegen die naast gv eten een stapeltje allergieën hebben en geregeld klachten/reacties hebben waarbij ze denken waar heeft mij lichaam nu weer op gereageerd.

Het wordt zwaar onderschat hoeveel impact dat heeft op je leven....

Ik lees dat mensen opknappen door bewerkt voedsel de deur uit te doen en meer puur gaan eten (en leven). Bijv door Paello of met de recepten van sandra bekkari of pascale naessens.

Je lichaam en mind (zijn niet te splitsen) kunnen uit disbalans zijn en dat daardoor alledaagse dingen allergische reacties kunnen uitlokken. Dit hoeft geen acute stress te zijn of een vervelende jeugd, maar kan in het onderbewuste verkeerde processen en reacties aangeleerd hebben.
In de reguliere gezondheidszorg wordt hier heel weinig aandacht aan besteed. Ze zijn meer bezig met het gevolg (allergische reactie) te behandelen en minder naar het onderliggende probleem te kijken.

Ik lees positieve verhalen van mensen die een orthomoleculair behandelaar bezoeken (ff goed filteren op kwakzalvers) of osteopaat hebben bezocht.

Maar tip in t algemeen: als je bij deze behandelaar niet verder komt, sla een andere weg in. Al dan niet binnen de reguliere zorg, alternatieve zorg dan wel andere manier van leven.
Het probleem bij het overstappen op puur voedsel is de allergie juist. Ze doet het nog het beste op gefrituurde troep etc.... :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:27:58 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183263115
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo is dat.

Als de allergieën met antistoffentest aangetoond zijn gaat alternatieve ahit niet werken.

Vraag bij de huisarts om een plan naast de allergoloog hulp met een diëtist bijvoorbeeld.

Ze zal er mee moeten leren leven, maar dan toch zoeken naar manieren om dat leven aangenaam te maken. Daarnaast zijn er diverse soorten speciaal medisch voedsel voor allergische mensen die mits voorgeschreven vergoed worden.

Dit is een kwestie van doorzetten en geen genoegen nemen met de ‘not my jurisdiction’ Reactie van de allergoloog. Laat hem maar een diëtist etc. Voorschrijven. En laat je huisarts helpen.
Dietist is al geprobeerd ook, maar die loopt tegen de allergieen aan. de allergoloog weigert van dat astronautenvoedsel voor te schrijven omdat zijn expertise daar niet ligt. Eigen huisarts is op vakantie en vervanger durft ook niet echt iets voor te schrijven.... Zucht....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:30:28 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183263172
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus er is geen elke maaltijd te bouwen zonder dat ze er een typische allergische reactie van krijgt (die ook echt aangetoond is?)

Doordat soepen wel gaan, lijkt het wel alsof er een afkeer van bepaalde consistenties kan zijn (en ja, dan kan je ook kortademigheid van krijgen zoals bij allergie). Ook in soepen kunnen net zo goed allergenen zitten natuurlijk.

Het is vast niet het één (alleen allergieën) òf het ander (alleen psychologische reactie), maar een allergie kan wel een psychologische reactie veroorzaken. Maar als de allergoloog daaraan denkt, moet ie dat ook aangeven.
Wat waarschijnlijk 1 van de redenen is dat soep wel gaat is dat deze langer doorgekookt worden. We koken als het ware alles dood (en dus ook een groot deel van de voedingswaarden).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')