abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183179452
Ik heb op uitzendbasis 6 maanden voor een groot bedrijf gewerkt, nu loopt mijn uitzendcontract daar deze week af en heb ik vorige week pas te horen gekregen dat zij mij willen overnemen. Contract is nog niet klaar maar ik moet maandag wel gewoon op basis van een contract wat ik niet gezien of getekend heb werken. Mag dit?

Verder zou ik volgens het uitzendbureau een loonsverhoging krijgen als ik in vaste dienst van het bedrijf zou komen maar dit gaat ook niet gebeuren terwijl dit zwart op wit in de vacature van het uitzendbureau staat. Kan ik hier nog rechten aan ontlenen? Uitzendbureau zegt dat er sprake was van een miscommunicatie en bedrijf weet van niks.
pi_183179604
De vraag is even, hoe graag wil je het werk?

Als je accoord zou gaan met het huidige salaris, ja dan kan je gewoon gaan werken.

Ga je er niet mee accoord, zou ik vandaag afspreken dat je maandag gewoon begint, maar wel in de ochtend een gesprek wilt hebben over de arbeidsvoorwaarden (zo toon je wel je wel willenheid om te werken, maar geef je ook aan dat er echt wat aangepast moet worden voor je om te blijven).

Als je het zwart op wit hebt, kan je het proberen, maar recht hebben op en krijgen zijn 2 verschillende dingen :)
pi_183179636
Het is vooral de vraag of jij dat wil en niet zozeer of het mag.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:08:07 #4
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_183182672
Al het tweede topic van iemand die denkt dat iets dat een vacature staat rechtsgeldige werking heeft.

Nee, omdat iets in de vacature staat heb je er geen recht op.

Verder zou ik niet aan de slag gaan zonder contract.
pi_183184024
Je kunt gwoon aan de slag gaan, maar wel even acher dat contract aan gaan natuurlijk. Ben je het ergens niet mee eens dan aankaarten. willen ze dat niet wijzigen en zijn het echt zwaarwegende bezwaren, dan gewoon tekenen en direct ontslag nemen. als het goed is staat er namelijk een proeftijd in je contract, waardoor je direct ontslag kunt nemen.
Waarom dan wel tekenen? Omdat je dan voor de dagen die je wel gewerkt heb toch betaald krijgt.
Het is wat.......
pi_183205213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:17 schreef gooddaddy het volgende:
Je kunt gwoon aan de slag gaan, maar wel even acher dat contract aan gaan natuurlijk. Ben je het ergens niet mee eens dan aankaarten. willen ze dat niet wijzigen en zijn het echt zwaarwegende bezwaren, dan gewoon tekenen en direct ontslag nemen. als het goed is staat er namelijk een proeftijd in je contract, waardoor je direct ontslag kunt nemen.
Waarom dan wel tekenen? Omdat je dan voor de dagen die je wel gewerkt heb toch betaald krijgt.
Misschien goed om te benadrukken dat dit advies enkel geldt als er een proeftijd geldt. Dat hoeft namelijk niet, aangezien ze TS al kennen via het uitzendbureau. Verder mag een proeftijd wellicht niet eens, afhankelijk van de duur van de aangeboden arbeidsovereenkomst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183205595
Een arbeidsovereenkomst heeft geen schriftelijkheidsvereiste dus ja dat kan prima.
pi_183206205
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:14 schreef Jaeger85 het volgende:
Een arbeidsovereenkomst heeft geen schriftelijkheidsvereiste dus ja dat kan prima.
Nou .... prima .... ja, het kán, maar 'prima' zou ik het niet willen noemen. Een schriftelijke arbeidsovereenkomst heeft namelijk bewijskracht bij "miscommunicatie".
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_183226741
Echt smerig van het UZB. Zo opereren die lui, praatjes praatjes oftewel glasharde leugens. Daarna verdraaien ze dat in 'miscommunicatie'.

Snap niet dat datsoort volk met zichzelf kan leven :r

Ben blij dat ik nu werk heb gevonden direct voor een bedrijf. Gelijk in loondienst, pensioen etc.

Misschien kan je vragen om een gesprek met het bedrijf alleen? Zij gaan besparen doordat ze het uzb niet meer hoeven te betalen dus dan mogen ze jou best wat meer geven.

Mijn baas zegt dat inhuur via een uzb klauwen met geld kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')