Het gaat specifiek om alumni van de master Fiscaal recht van de Universiteit van Tilburg. Strafrechtalumni zullen er gemiddeld dus onder zitten, het gemiddelde salaris van recent afgestudeerde fiscalisten van andere universiteiten zal niet veel verschillen.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:55 schreef embedguy het volgende:
2700 voor een master alumni dan? Volgens mij niet onder het gemiddelde van een willikeurige andere (ex-) master student. Iig niet veel, ik zou verwachten dat het loon lager zou liggen van een rechten alumni.
Watquote:Op woensdag 14 november 2018 22:56 schreef Partigiano het volgende:
De meest uiteenlopende figuren waaronder topatleet Fatima Moreira de Melo en GTST-actrice Caroline de Bruijn blijken naast een serieuze fulltime baan gestudeerd te hebben en rechten lijkt veruit het populairst te zijn.
Ik zie ook geen wetenschappelijk aspect aan een juridische wo-opleiding.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Eerlijk antwoord? Ik denk dat een rechtenstudie niet zoveel voor stelt en eigenlijk alleen een universitaire studie is omdat het een van de oudste studies is. Heden ten dagen zou het niet op universitair ingeschaald worden. Bij ons op de TU zeiden: als het hier niks wordt kun je altijd nog rechten gaan studeren. Dus ik denk wel dat rechten een van de makkelijkere studies is.
Is dat ook van toepassing op de fiscale variant? Daar zitten itt de reguliere variant namelijk wel wat economische vakken bij.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Eerlijk antwoord? Ik denk dat een rechtenstudie niet zoveel voor stelt en eigenlijk alleen een universitaire studie is omdat het een van de oudste studies is. Heden ten dagen zou het niet op universitair ingeschaald worden. Bij ons op de TU zeiden: als het hier niks wordt kun je altijd nog rechten gaan studeren. Dus ik denk wel dat rechten een van de makkelijkere studies is.
Wat voor studie gaat 't dan om?quote:Op donderdag 15 november 2018 08:54 schreef stokj het volgende:
Goed prioriteren en goed plannen en weten wat je wanneer kan doen. Ik had tijdens mijn fulltime studie 2 bijbaantjes, was wel de hele week inclusief het weekend bezig maar plande alles goed weg in de agenda.
Welke studies gaat 't dan om? Het ding is namelijk dat je aan een studie als Wiskunde niet veel tijd hoeft te besteden zolang 't je ligt omdat het leunt op logica en de toepassing ervan terwijl rechten naar mijn idee meer leunt op grote hoeveelheden theorie tot je nemen en dat neemt ongeacht je intelligentie toch hoe dan ook veel tijd in beslag?quote:Op donderdag 15 november 2018 10:26 schreef miro86 het volgende:
Ik deed twee studies (niet de moeilijkste moet ik toegeven) tegelijkertijd en had nog tijd over om te zuipen en om te sporten. Het lijkt me dus mogelijk, vooral als je rechten doet en 6jes haalt.
Ik deed Informatica op het hbo, in plaats van 1 van de 4 uitstroommogelijkheden (destijds) te kiezen had ik er 3 van de 4 dus met een best zwaar pakket. Ik moet wel toekennen dat ik niet alle vakken in één keer haalde. De vakken waar ik het minst goed op voorbereid was heb ik middels een herkansing weten te behalen.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:42 schreef Partigiano het volgende:
[..]
Wat voor studie gaat 't dan om?
Als student heb je te maken met alcohol, (pogingen tot) seks en andere verplichtingen, en niemand die het goede voorbeeld geeft.quote:Op woensdag 14 november 2018 22:56 schreef Partigiano het volgende:
De meest uiteenlopende figuren waaronder topatleet Fatima Moreira de Melo en GTST-actrice Caroline de Bruijn blijken naast een serieuze fulltime baan gestudeerd te hebben en rechten lijkt veruit het populairst te zijn.
De Erasmus Universiteit biedt zelfs een deeltijdstudie rechten aan die je in drie jaar kunt afronden.
Zijn het louter freaks of nature die zich hier aan wagen of stelt zo'n rechtenstudie gewoon niet zoveel voor?
Als dat laatste het geval is, hoe kan het dan dat de gemiddelde rechtenstudent zes jaar over z'n studie doet?
En in hoeverre is zo'n studie nog de moeite waard gelet op het aantal juristen? Vroeger leek fiscaal een uitweg te bieden maar ook daar heb ik er tientallen van in m'n omgeving zitten.
De Universiteit van Tilburg geeft aan dat hun Fiscaal recht-alumni een jaar na afstuderen gemiddeld zo'n ¤2.700 verdienen. Zijn nou ook niet bepaald denderende cijfers, zeker niet indien men in het achterhoofd houd dat Fiscaal recht op dit vlak één van de best presterende studies is.
Is het net als Bedrijfskunde een echte 'Pyramide-studie' waarbij de top tonnen binnenharkt en alles eronder, dus ook de subtop, blij moet zijn met modaal?
Aan wat voor studies moet je dan denken?quote:Op donderdag 15 november 2018 22:26 schreef Geelman het volgende:
Een (niet al te moeilijke) studie naast een baan kan prima. Op de goede momenten even tijd inruimen om te studeren of te schrijven. Voor je scriptie kan je een weekje of twee vrijnemen.
Dit dus. Een collega van mij doet part time MBA (van de top categorie) naast een 60+ urige werkweek...quote:Op donderdag 15 november 2018 21:37 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Als student heb je te maken met alcohol, (pogingen tot) seks en andere verplichtingen, en niemand die het goede voorbeeld geeft.
Als ik net zo hard had gestudeerd als ik nu werk had ik twee masters cum laude in 4 jaar gedaan, en had ik een hoop minder spijt.
En toen ik mijn master ging doen werkte ik al fulltime (heb de master keurig netjes op tijd afgerond na het volgen van een premaster).quote:Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik deed Informatica op het hbo, in plaats van 1 van de 4 uitstroommogelijkheden (destijds) te kiezen had ik er 3 van de 4 dus met een best zwaar pakket. Ik moet wel toekennen dat ik niet alle vakken in één keer haalde. De vakken waar ik het minst goed op voorbereid was heb ik middels een herkansing weten te behalen.
als ik inderdaad 40 uur per week aan mijn studie had besteed wat ik nu ook werk dan had ik mijn studie cum laude in 2 jaar ipv 5 gehaaldquote:Op donderdag 15 november 2018 21:37 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Als student heb je te maken met alcohol, (pogingen tot) seks en andere verplichtingen, en niemand die het goede voorbeeld geeft.
Als ik net zo hard had gestudeerd als ik nu werk had ik twee masters cum laude in 4 jaar gedaan, en had ik een hoop minder spijt.
Bestuurskunde bijvoorbeeld. Kijk, zo'n scriptie maak je natuurlijk niet in twee weken. Maar als je al het voorwerk hebt gedaan, kan je je scriptie het beste in een keer op papier zetten zodat je in de flow blijft. En als je een beetje doorwerkt lukt dat wel in twee weken. Drie jaar doen over je scriptie is wat dat betreft wel uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2018 01:26 schreef Partigiano het volgende:
[..]
Aan wat voor studies moet je dan denken?
En week of twee voor je scriptie? Ik las in het oude Rechtentopic in SES dat er iemand al drie jaar bezig is met d'r master.
Inderdaad. Om er maar bot over te zijn, die studie ster niet zo vee voor. Prima gedaan, maar je het slechts je toegangskaartje voor de echte wereld verdiend. Daar gaat het om wat je aan toegevoegde waarde brengt, schaarste, en niet je papieren.quote:Op donderdag 15 november 2018 06:59 schreef Seastem het volgende:
Dat een starter niet de jackpot verdient is niet zo gek, je hebt immers totaal geen werkervaring. Daarnaast moet je ook niet te hoog over de universiteit denken, het is niet dat je na het afronden daarvan het "waard" bent om gelijk 3500+ bruto to verdienen. Ga jezelf maar eerst eens op de werkvloer bewijzen.
In de loop der jaren zal je inkomen groeien, een opleiding is daarom ook een investering voor het lange termijn.
Ik ben zelf bezig met het schrijven van een scriptie naast mijn fulltime baan. Het schrijven van een scriptie inclusief het voorwerk en onderzoek duurt ongeveer 5/6 maanden. Maar het ligt ook aan het type scriptie en waar je je data vandaan kunt halen.quote:Op zaterdag 17 november 2018 11:00 schreef Geelman het volgende:
[..]
Bestuurskunde bijvoorbeeld. Kijk, zo'n scriptie maak je natuurlijk niet in twee weken. Maar als je al het voorwerk hebt gedaan, kan je je scriptie het beste in een keer op papier zetten zodat je in de flow blijft. En als je een beetje doorwerkt lukt dat wel in twee weken. Drie jaar doen over je scriptie is wat dat betreft wel uitzonderlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |