okay als ik niet bij het poortgebouw sta dan heb ik het niet gered 😉quote:Op woensdag 26 december 2018 09:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maashaven oz, Brielselaan en dan langs de Waalhaven.
10:20 Poortgebouw dan. Kijk maar.quote:Op woensdag 26 december 2018 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
okay als ik niet bij het poortgebouw sta dan heb ik het niet gered 😉
je kunt gewoon die 5800 nemen past gewoon.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:29 schreef Z het volgende:
Ik heb een nieuw crankstel nodig (105 - 5750). 5800 (11 speed) crackstellen zijn op dit moment goedkoper dan 5750 crankstellen? Zijn er goede alternatieven voor Shimano? Miche bijvoorbeeld?
Dus 10 speed / 11 speed maakt bij de crankstellen helemaal niet uit? Interesting.quote:Op donderdag 27 december 2018 16:59 schreef dop het volgende:
[..]
je kunt gewoon die 5800 nemen past gewoon.
Cassette kan niet maar bij voorbladen geeft het geen problemen
Ik zou wel een mooie crankset nemen, het valt toch erg in het oog op je fiets.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:29 schreef Z het volgende:
Ik heb een nieuw crankstel nodig (105 - 5750). 5800 (11 speed) crackstellen zijn op dit moment goedkoper dan 5750 crankstellen? Zijn er goede alternatieven voor Shimano? Miche bijvoorbeeld?
de omgekeerde weg kan wel probleempjes geven maar een 10 speed ketting werkt op 11speed kettingbladen.quote:Op donderdag 27 december 2018 17:20 schreef Z het volgende:
[..]
Dus 10 speed / 11 speed maakt bij de crankstellen helemaal niet uit? Interesting.
Die zit er nu op. Ik zag ergens een 5800 voor 80 euro. Er komt volgend jaar een nieuwe fiets dus dacht wat te besparen. Maar deze is inderdaad aanzienlijk mooier.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou wel een mooie crankset nemen, het valt toch erg in het oog op je fiets.
https://www.bike-componen(...)ollowtech-II-p24992/
39-11 rijden zou ik dan ook niet aanraden. In geen geval. ( Totaal niet efficiënt en geeft hogere slijtage) Ook als het wel lijkt te kunnen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 06:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een x een 10s ketting op een 11s crank gezet dat ging niet. De crank was FSA met kmc ketting. De ketting liep op kleine blad tegen 't buitenblad als je bijv. 39-12 of 39-11 wilde schakelen.
De 10s ketting sleepte dan langs de binnenkant van 't buitenblad. Daar zitten van die pennen in gestanst die het opschakelen makkelijker laat verlopen. Dus hij schakelde vanzelf op het buitenblad. Andersom rijd ik wel vaak op 53-19/21/23.quote:Op vrijdag 28 december 2018 09:43 schreef dop het volgende:
[..]
39-11 rijden zou ik dan ook niet aanraden. In geen geval. ( Totaal niet efficiënt en geeft hogere slijtage) Ook als het wel lijkt te kunnen.
Maar is inderdaad wel iets om op te letten. Is ook iets dat kan gebeuren als je andere maat of merk kettingbladen monteert bijvoorbeeld.
kraakje in de fiets gemaakt trouwens.quote:Op vrijdag 28 december 2018 09:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De 10s ketting sleepte dan langs de binnenkant van 't buitenblad. Daar zitten van die pennen in gestanst die het opschakelen makkelijker laat verlopen. Dus hij schakelde vanzelf op het buitenblad. Andersom rijd ik wel vaak op 53-19/21/23.
Ah prettig. Het leek wel alsof je fiets brak.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:06 schreef dop het volgende:
[..]
kraakje in de fiets gemaakt trouwens.
1 lager van de body was de lagerkooi los gekomen. Daar door bleven de kogeltjes niet mooi verdeeld over het lager en trok ze scheef.
Nieuw 6803 lagertje en het loopt weer als een zonnetje
je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ah prettig. Het leek wel alsof je fiets brak.
Nog nooit van die site gehoord maarquote:Op vrijdag 28 december 2018 23:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Weet niet of deze al gepost is:
https://www.bicycling.com(...)ietser-van-het-jaar/
Ddx staat er ook bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |