De goulashsoep hebben wij zondagmiddag gegeten. Erg lekker. Idd met chorizo, dat voegt echt iets lekker hartigs toe.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vanavond mijn eerste verspakket maken, de goulash. Met chorizo, al is het alleen al om aan een beetje normale hoeveelheid calorieën te komen. 88 kcal per kop is toch niet echt een fatsoenlijke avondmaaltijd. Wat kan ik verder nog toevoegen? Zou een extra aardappel de balans verstoren?
Ja, die berekening van AH vond ik ook nogal typisch, maar in de praktijk vallen de hoeveelheden toch anders uit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vanavond mijn eerste verspakket maken, de goulash. Met chorizo, al is het alleen al om aan een beetje normale hoeveelheid calorieën te komen. 88 kcal per kop is toch niet echt een fatsoenlijke avondmaaltijd. Wat kan ik verder nog toevoegen? Zou een extra aardappel de balans verstoren?
En nu ben ik nieuwsgierig, hoeveel porties heb jij uit het pakket gehaald?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:01 schreef Smallish het volgende:
[..]
De goulashsoep hebben wij zondagmiddag gegeten. Erg lekker. Idd met chorizo, dat voegt echt iets lekker hartigs toe.
Zo weinig calorieën? De soep vult behoorlijk. Als avondmaaltijd zou ik er broodjes bij doen, zoals vaak met soep. Een extra aardappel kan er zeker bij, al is de soep al behoorlijk gevuld. Ben benieuwd!
Zo’n 5 tot 6. Inclusief chorizo dus. Volgens mij staat op dat wikkel dat het voor 4 tot 6 personen is, dus dat klopt dan wel aardig. We hebben nog 2 porties ingevroren, lekker.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:12 schreef realAIVD het volgende:
[..]
En nu ben ik nieuwsgierig, hoeveel porties heb jij uit het pakket gehaald?
Ik maar 3 porties, en ik weet dat er 4-6 porties op de verpakking staat, dus ik was nieuwsgierig naar jouw ervaringquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:33 schreef Smallish het volgende:
[..]
Zo’n 5 tot 6. Inclusief chorizo dus. Volgens mij staat op dat wikkel dat het voor 4 tot 6 personen is, dus dat klopt dan wel aardig. We hebben nog 2 porties ingevroren, lekker.Plus een ruime portie voor mijn moedertje.
En jij, vanwaar de vraag?
Ah, allemaal verschillende ervaringen dus.quote:
Ik heb er flinke kommen uitgehaald, ook 4 stuks.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:12 schreef realAIVD het volgende:
[..]
En nu ben ik nieuwsgierig, hoeveel porties heb jij uit het pakket gehaald?
Wellicht verga ik over een uur van de honger maar voor nu zit ik zeker vol.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:26 schreef Smallish het volgende:
Grappig dat deze soep zo in de smaak valt! Crème fraiche vind ik ook wel een goeie.
Vond je het een echte maaltijd? Of toch niet voldoende....
Oh leuk. Iets nieuws. Iemand hem al gemaakt? Is het lekker?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:08 schreef realAIVD het volgende:
Mocht iemand nog een verspakket zoeken waar iets calorie-rijkers uit tevoorschijn komt,
dan hebben we deze (tenzij je het echt opportuun vindt om je groentencake te delen met 11 anderen natuurlijk...)
https://www.ah.nl/product(...)ente-cake-verspakket
Je hebt van die soepverspakketten. Die zijn wel lekker.quote:Op dinsdag 13 november 2018 17:50 schreef realAIVD het volgende:
Albert Heijn heeft een steeds groter wordend assortiment aan verspakketten en ook andere supermarkten hebben een flink assortiment (Jumbo volgens mij in samenwerking met Conimex?)
[ afbeelding ]
Het zijn pakketten met een recept en de meeste producten die daarvoor benodigd zijn (vooral groenten) zitten er in exact afgepaste hoeveelheden in. Qua prijs zijn ze meestal erg schappelijk en het bijkomende voordeel is dat er niets overblijft dat vervolgens in de prullenbak verdwijnt.
We hebben een thread over maaltijdboxen op dit forum, die maaltijdboxen worden thuisbezorgd in de juiste hoeveelheden met het recept er bij, voor veel mensen een uitkomst!
Eigenlijk lijken de verspakketten van de supermarkt daar wel een beetje op, al moet je er wél de deur voor uit en moet er meestal nog wel iets bij gekocht worden (zoals vlees), maar de verschillende ingrediënten en het recept worden je voorgeschoteld. Het zit dus een beetje tussen gewoon boodschappen doen en een maaltijdbox in.
Ik ben wel benieuwd wie wat heeft uitgeprobeerd en wat de ervaringen zijn![]()
Zelf ken ik het curry madras verspakket van AH en die is erg lekker, al moet daar (zoals ik in de "wat eten en drinken we vandaag" thread al aangaf) wat mij betreft niet het hele pakje kokosmelk in, maar iets meer dan de helft, en moet het wat langer op het vuur dan op de verpakking staat, waardoor je ook veel beter kippendijfilet dan kipfilet kunt gebruiken.
Dit was het resultaat (met een brinjal pickle op de voorgrond, ook een aanrader, maar dat komt niet uit dat pakket)
[ afbeelding ]
Van een vriendin hoorde ik al eens dat het lasagne verspakket van AH ook heerlijk is, vooral door het bijgeleverde zakje kruiden, maar die ken ik zelf dus niet.
Zojuist vertelde Sunshine1982 dat ze vanavond het Mexicaanse burrito verspakket van AH gaat gebruiken vanavond, die ken ik ook al niet!
Ik ben erg benieuwd wat jullie intussen allemaal hebben uitgeprobeerd, misschien kunnen we dat voor elkaar eens op een rijtje zetten?
Wat was lekker en wat is niet voor herhaling vatbaar??
(en vergeet ook niet te vertellen bij welke supermarkt het vandaan kwam)
Echt waar?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef stokj het volgende:
[..]
Je hebt van die soepverspakketten. Die zijn wel lekker.
Oh, zit bijna 2 jaar tussenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Echt waar?
Lees eens verder dan de OP.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |