abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191847254
Zo, hij is heerlijk! Wel wat snijwerk.
pi_191848685
3 personen die de goulashsoep lekker vinden :)

Zondag weer een goulashpakket halen voor woensdag, nu met chorizo erin.
pi_191848708
Ik vond wel dat er iets teveel groente in zit, wel lekker gezond :)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:58:41 #104
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_191861315
Het zoete aardappelsoep pakket van AH heb ik regelmatig, deze is erg lekker.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 10 maart 2020 @ 11:57:18 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191937962
Ik ga vanavond mijn eerste verspakket maken, de goulash. Met chorizo, al is het alleen al om aan een beetje normale hoeveelheid calorieën te komen. 88 kcal per kop is toch niet echt een fatsoenlijke avondmaaltijd. Wat kan ik verder nog toevoegen? Zou een extra aardappel de balans verstoren?
Spoilers!
pi_191938037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vanavond mijn eerste verspakket maken, de goulash. Met chorizo, al is het alleen al om aan een beetje normale hoeveelheid calorieën te komen. 88 kcal per kop is toch niet echt een fatsoenlijke avondmaaltijd. Wat kan ik verder nog toevoegen? Zou een extra aardappel de balans verstoren?
De goulashsoep hebben wij zondagmiddag gegeten. Erg lekker. Idd met chorizo, dat voegt echt iets lekker hartigs toe.

Zo weinig calorieën? De soep vult behoorlijk. Als avondmaaltijd zou ik er broodjes bij doen, zoals vaak met soep. Een extra aardappel kan er zeker bij, al is de soep al behoorlijk gevuld. Ben benieuwd!
Is dat zo?
pi_191939167
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, die berekening van AH vond ik ook nogal typisch, maar in de praktijk vallen de hoeveelheden toch anders uit.

Er zaten in mijn pakket wel 3 kleine tomaatjes en ene mini-aardappeltje, dat hielp misschien niet mee? Verder heb ik heb de soep 20 minuten gekookt, zonder deksel op de pan (omdat ik dat zelden doe).

Hoe het ook zei, 6 porties ging ik er niet uithalen.
Het waren 3 porties, niet meer en niet minder (en ik ben geen grote eter)

Met de 100 gram chorizoblokjes die ik aan de pan toevoegde, had ik voldoende.
Dat zou dan neerkomen op 170 kcal (voor zover AH berekeningen geloofwaardig zijn) + 135 kcal (voor de chorizo) = 305 kcal per portie.

En tja, ik vond het ondanks de minimale calorieen prima zo, maar iets extra's toevoegen kan geen kwaad: aardappel er bij kan prima (vooral als je net als ik zo'n kleintje treft in je pakket)
en/of brood zoals Smallish al aangaf
en/of meer chorizo?

Sowieso erg lekkere soep hoor! :)
pi_191939188
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:01 schreef Smallish het volgende:

[..]

De goulashsoep hebben wij zondagmiddag gegeten. Erg lekker. Idd met chorizo, dat voegt echt iets lekker hartigs toe.

Zo weinig calorieën? De soep vult behoorlijk. Als avondmaaltijd zou ik er broodjes bij doen, zoals vaak met soep. Een extra aardappel kan er zeker bij, al is de soep al behoorlijk gevuld. Ben benieuwd!
En nu ben ik nieuwsgierig, hoeveel porties heb jij uit het pakket gehaald? :)
pi_191939479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:12 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Zo’n 5 tot 6. Inclusief chorizo dus. Volgens mij staat op dat wikkel dat het voor 4 tot 6 personen is, dus dat klopt dan wel aardig. We hebben nog 2 porties ingevroren, lekker. :9 Plus een ruime portie voor mijn moedertje.

En jij, vanwaar de vraag?
Is dat zo?
pi_191940468
Ik kreeg er 4 porties uit.
pi_191942216
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:33 schreef Smallish het volgende:

[..]

Zo’n 5 tot 6. Inclusief chorizo dus. Volgens mij staat op dat wikkel dat het voor 4 tot 6 personen is, dus dat klopt dan wel aardig. We hebben nog 2 porties ingevroren, lekker. :9 Plus een ruime portie voor mijn moedertje.

En jij, vanwaar de vraag?
Ik maar 3 porties, en ik weet dat er 4-6 porties op de verpakking staat, dus ik was nieuwsgierig naar jouw ervaring
pi_191942259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 14:27 schreef Sorella het volgende:
Ik kreeg er 4 porties uit.
Ah, allemaal verschillende ervaringen dus.
Ik ga zo bij AH kijken naar de inhoud van een ander goulash verspakket, haha
pi_191942857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:12 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Ik heb er flinke kommen uitgehaald, ook 4 stuks.

Het is maar net hoeveel je onder een portie verstaat denk ik.
pi_191944433
Ik heb de boel zojuist in AH bekeken en ik heb blijkbaar een overgebleven pakket gekocht afgelopen week (het was dan ook in de aanbieding, dus bijna gratis)

Nu snap ik dat er normaal gesproken ook makkelijk 4 of 5 porties uit gehaald kunnen worden.

Ik vond het erg lekker en de chorizo is gemakkelijk en past er qua smaak erg goed bij.
Een blijvertje dus :)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:11:38 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191948534
De soep was heerlijk :9 Vier a vijf flinke porties haalde ik er wel uit. Ik heb er alleen chorizo en crème fraîche door gedaan en er een volkoren broodje bij gegeten. Dit was voor herhaling vatbaar.
Spoilers!
pi_191948837
Grappig dat deze soep zo in de smaak valt! Crème fraiche vind ik ook wel een goeie.

Vond je het een echte maaltijd? Of toch niet voldoende....
Is dat zo?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:27:50 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191948855
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:26 schreef Smallish het volgende:
Grappig dat deze soep zo in de smaak valt! Crème fraiche vind ik ook wel een goeie.

Vond je het een echte maaltijd? Of toch niet voldoende....
Wellicht verga ik over een uur van de honger maar voor nu zit ik zeker vol.
Spoilers!
pi_191978990
Mocht iemand nog een verspakket zoeken waar iets calorie-rijkers uit tevoorschijn komt,
dan hebben we deze (tenzij je het echt opportuun vindt om je groentencake te delen met 11 anderen natuurlijk...)

https://www.ah.nl/product(...)ente-cake-verspakket
pi_191979519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:08 schreef realAIVD het volgende:
Mocht iemand nog een verspakket zoeken waar iets calorie-rijkers uit tevoorschijn komt,
dan hebben we deze (tenzij je het echt opportuun vindt om je groentencake te delen met 11 anderen natuurlijk...)

https://www.ah.nl/product(...)ente-cake-verspakket
Oh leuk. Iets nieuws. Iemand hem al gemaakt? Is het lekker?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_191985786
Hoppa. Net weer een pannetje goulashsoep gemaakt :)
pi_191988487
Bij de deka was de pureersoep in de aanbieding, ik heb de tomaat/paprika genomen.
750 ml soep met heel veel vezeltjes dus door de vergiet gedouwd, hield 500 ml over.
Ik heb het vermoeden dat in het bouillonpoeder ook iets van rookaroma zat want dat proefde ik, niet echt overheersend maar bleef hangen.
Een lekker soepje voor 1 tot 2 personen met een broodje o.i.d. erbij en ik heb er wat creme fraiche bij gegooid
pi_191998875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:50 schreef realAIVD het volgende:
Albert Heijn heeft een steeds groter wordend assortiment aan verspakketten en ook andere supermarkten hebben een flink assortiment (Jumbo volgens mij in samenwerking met Conimex?)
[ afbeelding ]

Het zijn pakketten met een recept en de meeste producten die daarvoor benodigd zijn (vooral groenten) zitten er in exact afgepaste hoeveelheden in. Qua prijs zijn ze meestal erg schappelijk en het bijkomende voordeel is dat er niets overblijft dat vervolgens in de prullenbak verdwijnt.

We hebben een thread over maaltijdboxen op dit forum, die maaltijdboxen worden thuisbezorgd in de juiste hoeveelheden met het recept er bij, voor veel mensen een uitkomst!

Eigenlijk lijken de verspakketten van de supermarkt daar wel een beetje op, al moet je er wél de deur voor uit en moet er meestal nog wel iets bij gekocht worden (zoals vlees), maar de verschillende ingrediënten en het recept worden je voorgeschoteld. Het zit dus een beetje tussen gewoon boodschappen doen en een maaltijdbox in.

Ik ben wel benieuwd wie wat heeft uitgeprobeerd en wat de ervaringen zijn :)

Zelf ken ik het curry madras verspakket van AH en die is erg lekker, al moet daar (zoals ik in de "wat eten en drinken we vandaag" thread al aangaf) wat mij betreft niet het hele pakje kokosmelk in, maar iets meer dan de helft, en moet het wat langer op het vuur dan op de verpakking staat, waardoor je ook veel beter kippendijfilet dan kipfilet kunt gebruiken.
Dit was het resultaat (met een brinjal pickle op de voorgrond, ook een aanrader, maar dat komt niet uit dat pakket ;) )
[ afbeelding ]

Van een vriendin hoorde ik al eens dat het lasagne verspakket van AH ook heerlijk is, vooral door het bijgeleverde zakje kruiden, maar die ken ik zelf dus niet.

Zojuist vertelde Sunshine1982 dat ze vanavond het Mexicaanse burrito verspakket van AH gaat gebruiken vanavond, die ken ik ook al niet!
Ik ben erg benieuwd wat jullie intussen allemaal hebben uitgeprobeerd, misschien kunnen we dat voor elkaar eens op een rijtje zetten?

Wat was lekker en wat is niet voor herhaling vatbaar??

(en vergeet ook niet te vertellen bij welke supermarkt het vandaan kwam)
Je hebt van die soepverspakketten. Die zijn wel lekker.
pi_191998898
Burrito pakket van AH vond ik toendertijd tegenvallen weet ik nog. Lasagna vond ik dan weer erg lekker. En de soepen vind ik allemaal lekker :)
pi_192008928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:05 schreef stokj het volgende:

[..]

Je hebt van die soepverspakketten. Die zijn wel lekker.
Echt waar? :')

Lees eens verder dan de OP.....
pi_192009768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Echt waar? :')

Lees eens verder dan de OP.....
Oh, zit bijna 2 jaar tussen :P

Maar die pakketten zijn wel goed. Wou vandaag zo een groentetaartachtig pakket halen maar die bleek al te zijn gehamsterd door iemand.

De soepen zijn ook smakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')