Update FNC mbt openstaande betalingen:
Uitstaande terugbetalingen
Zodra een betalingstermijn is verlopen neemt onze afdeling Collections & Recoveries direct contact op met de kredietnemer om de aard van de betalingsachterstand te achterhalen. Er worden direct afspraken gemaakt om de achterstand in te lopen.
De onderstaande projecten hebben een betalingsachterstand.
C Nieuwe Boeketten Bloemenleverancier
De incasso van oktober is geslaagd, hierdoor is de achterstand één termijn gebleven. Wij hebben een afbetalingsplan met de kredietnemer waarmee maandelijks de achterstand met ¤ 200 wordt ingelopen. Zodra wij de volledige termijn ontvangen hebben wordt deze zo spoedig mogelijk aan u overgemaakt.
D Voorraad Vlees Slagerij
De incasso van oktober is niet geslaagd, waardoor de achterstand is opgelopen tot twee termijnen. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer en mochten een betalingstoezegging ontvangen. Helaas mochten wij de betaling zelf nog niet ontvangen. Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
D Ijkapparatuur Taximeters
De incasso van oktober is geslaagd, waardoor de achterstand op een termijn is gebleven. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
E [1%CB] Bedrijfswagen Isolatiebedrijf
De incasso van oktober is geslaagd. Het afbetalingsplan behelst dat de incasso's steeds zullen slagen en dat we vanaf september gedurende vier maanden steeds een half termijn extra mogen ontvangen. Hierdoor zal de achterstand ingelost worden in december. Wij mochten reeds de tweede deelbetaling ontvangen waardoor de achterstand is teruggezakt tot een termijn. Deze termijn zal spoedig aan u worden overgemaakt indien dit nog niet gebeurd is. In december zal u opnieuw een dubbele termijn mogen ontvangen.
D Voorraad Tweedehands Witgoed
De incasso van oktober is niet geslaagd. Wij hebben meermaals contact gehad met de kredietnemer en ook meerdere betaaltoezeggingen mogen ontvangen. Tot op heden hebben wij echter nog geen betaling mogen ontvangen waardoor wij het formele incassoproces hebben opgestart met als doel de betaling alsnog zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
E Personeelskosten Uitzendbureau
De incasso van oktober is niet geslaagd. Hierdoor is de betalingsachterstand weer opgelopen tot drie termijnen. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer. Er zou beslag gelegd zijn op de bankrekening, waardoor hij geen betaling kan overmaken. Mocht de betalingsachterstand toch oplopen tot 90 dagen of meer dan zullen we genoodzaakt zijn de lening op te zeggen. Mocht dit gebeuren dan zullen wij u hiervoor informeren in de volgende maand.
E [1%CB] Import Personenwagens
De incasso van oktober is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
D Groothandelaar Metaal & Autobanden Extra Voorraad
De incasso van oktober is niet geslaagd aangezien de rekening van de kredietnemer geblokkeerd werd vanwege pintransacties in drie continenten. De ondernemer heeft op 16 november een afspraak met zijn bank om de rekening opnieuwe te activeren waardoor wij wanneer de rekening weer actief is, de betaling van de termijn oktober en november mogen ontvangen indien deze niet via incasso is afgeschreven. Wij blijven in nauw contact met de kredietnemer om de situatie op te volgen.
E Montagebedrijf Gereedschap en Werkbus
De incasso van oktober is niet geslaagd. Dit werd veroorzaakt door te laten betalingen van de debiteuren van de kredietnemer. Wij hebben een betalingstoezegging om de achterstand te ontvangen voor de volgende incasso. De incasso van november zelf zou volgens de normale incasso geincasseerd kunnen worden. Wij blijven dit nauwgezet opvolgen zodat de gemaakte afspraken worden nagekomen.
Kredietprojecten in incasso
Kredietprojecten in het incassoproces kunnen op dit moment hun betalingen niet meer nakomen. Samen met onze incassopartner Arvato proberen wij desondanks het grootst mogelijke deel van uw investering voor u te verzamelen.
C [1%CB] Verbreden Meubelassortiment
Aangezien de achterstand verder op is gelopen, hebben wij de lening opgezegd en kredietneemster negatief bij het BKR moeten registreren. Zoals in onze vorige update aangegeven, heeft de kredietneemster vorige maand contact met ons opgenomen met slecht nieuws. Na terugkomst van haar vakantie heeft zij ontdekt dat de meubels uit haar zaak (voorraad) en de bedrijfsmiddelen zijn ontvreemd. Zij weet wie dat is geweest en heeft ons voorzien van de politieaangifte tegen deze persoon. Helaas is zij nu niet in staat om iets te doen, dit is aan de politie. De kredietneemster heeft inmiddels haar eigen faillissement aangevraagd. Dit is waarschijnlijk de beste uitkomst, nu de Curator de politieaangifte kan voortzetten en tevens namens failliet de meubels terug kan vorderen of een schadevergoeding kan eisen. Wij zullen u volgende maand, indien mogelijk, informeren over de uitspraak van het faillissement.
E [1%CB] Extra Consultant IT-bedrijf
Zoals in de vorige updates aangegeven, hebben wij dit dossier kort na de opzegging van de lening overgedragen aan onze advocaat om conservatoir beslag te leggen op de onroerende zaken en bankrekeningen van de kredietnemer. Dit hebben wij gedaan omdat wij een sterk vermoeden hebben dat de kredietnemer niet de intentie heeft de vordering terug te betalen en wellicht naar het buitenland zal vertrekken. Het beslag op het onroerend goed heeft doel getroffen. Het beslag op de bankrekening niet, daar de bank zelf een vordering had op de kredietnemer en dus kon verrekenen. Nu wij conservatoir beslag hebben laten leggen, moeten wij ook de procedure opstarten om de noodzaak van het beslag te bekrachtigen. Dit hebben wij ook gedaan en de kredietnemer heeft zich niet met zijn advocaat in de procedure gesteld. Dit betekent dat er een verstekvonnis zal worden verleend en onze vorderingen worden toegewezen. De kredietnemer heeft ondertussen wel een regeling geboden, echter wil hij dat wij de beslagen opheffen. Zijn voorstel hebben wij afgewezen, daar we risico zullen lopen en de regeling zeer mager is. Nu zijn wij alsnog bezig met de onderhandelingen, maar wij zullen de procedure niet intrekken en onze beslagen ook niet opheffen. Volgende maand zullen wij u berichten omtrent de voortgang van de onderhandelingen.
E [1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen
Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat en hebben wij de stukken voor een dagvaarding zo goed als gereed. Onze advocaat heeft op 12 oktober 2018 aangifte gedaan en deze stukken zijn toegevoegd aan de inmiddels uitgebrachte dagvaarding. Het doel van de opgestarte procedure is allereerst het terug krijgen van uw investering en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen. Vooralsnog heeft de kredietnemer geen advocaat gesteld. Tevens hebben wij vernomen dat de kredietnemer zich heeft uitgeschreven bij de gemeente, wat erop kan wijzen dat hij zich elders zal vestigen. De deurwaarder houdt dit in de gaten, voor betekening van de dagvaarding. Indien wij niet tijdig een adres kunnen traceren, dan zullen wij de kredietnemer bij het BKR melden met een A4 codering.