Totaal onnodig en tegen de regels om het gevecht aan te gaan met een auto die je net gelapt heeft.quote:Op zondag 11 november 2018 22:23 schreef marcodej het volgende: Hoe meer ik er naar kijken, hoe meer ik het de fout van Verstappen vind. Totaal onnodig om die ruimte niet te laten.
Ik zie toch echt dat hij 2 dagen moet schoffelen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:24 schreef TjjWester het volgende:
Verstappen komt er gewoon vanaf met een foei volgens insiders.
quote:The Stewards reviewed video evidence from the FIA's CCTV Cameras and heard
from the driver of car 33 (Max Verstappen), the driver of car 31 (Esteban Ocon) and
the team representatives.
The driver, Max Verstappen entered the FIA Weigh Bridge Garage, proceded directly
to Driver Esteban Ocon and following a few words, started an altercation, pushing or
hitting Ocon forcefully several times in the chest.
The Stewards held a hearing, in which both drivers acted appropriately and cooperated
with the Stewards. The Stewards understood from Max Verstappen that he was
extremely upset by the incident on track during the race and accepted his explanation
that it was not his origional intent to strike Ocon, but that he was "triggered" and caused
him to loose his temper.
While sympathetic to Verstappen's passion, the Stewards determined that it is the
oligation of sportsmen at this level to act appropriately and as role models to other
drivers at all levels and found that Verstappen failed in this respect.
The Stewards therefore ordered that Max Verstappen is required to perform two (2)
days of public service at the direction of the FIA within six months of the incident.
(Penalty under Art. 12.3.1.c of the FIA International Sporting Code.)
Wat had jij graag gezien?quote:Op zondag 11 november 2018 22:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als ik steward was dan had ik Max veroordeeld en flink gestraft. F1 is een sport van stoere mannen die strijden op leven en dood. Door wat lafjes te gaan duwen brengt Max de sport in diskrediet en doorbreekt hij de mythe.
Sinds wanneer heeft Sky al die content zo vrij beschikbaar?quote:Op zondag 11 november 2018 22:23 schreef potjecreme het volgende:
Notebook
https://www.skysports.com/f1/live-blog
quote:Op zondag 11 november 2018 22:23 schreef marcodej het volgende:
Hoe meer ik er naar kijken, hoe meer ik het de fout van Verstappen vind. Totaal onnodig om die ruimte niet te laten.
Kan zijn maar Max heeft er wel mee te dealen....quote:Op zondag 11 november 2018 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Totaal onnodig en tegen de regels om het gevecht aan te gaan met een auto die je net gelapt heeft.
Troll toch?quote:Op zondag 11 november 2018 22:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik zie toch echt dat hij 2 dagen moet schoffelen.
[..]
Blijkbaar zat hij er al twee rondes achter (volgens Ocon) en het is niet tegen de regels.quote:Op zondag 11 november 2018 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Totaal onnodig en tegen de regels om het gevecht aan te gaan met een auto die je net gelapt heeft.
Voor zichzelfquote:Op zondag 11 november 2018 22:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vechten voor wat? Hij wint er geen positie mee.
Dan blijft het nog steeds een kromme vergelijking. Voor een steward/scheidsrechter hoor je respect te hebben, en zijn aanwijzingen dien je op te volgen. Als er iemand een actie flikte waarmee hij de sport in diskrediet bracht, dan was het Ocon. Vandaar dat hij gestraft werd en dat Max verhaal kwam halen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:22 schreef daNpy het volgende: [..] Dat heeft geen invloed op het statement van de regel: "Een actie om de sport in diskrediet te brengen".
Kreeg Vettel dat niet ook na het Baku-incident vorig jaar?quote:Op zondag 11 november 2018 22:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik zie toch echt dat hij 2 dagen moet schoffelen.
[..]
Prima, daarnaast ook wel terecht. Verstappen ging helaas over het randje, verder ook goed om te lezen dat de FIA het wel begrijpt.quote:
Kennelijk is ie er niet eerder vanaf getikt door een achterblijver.quote:Op zondag 11 november 2018 22:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Blijkbaar zat hij er al twee rondes achter (volgens Ocon) en het is niet tegen de regels.
Feit is dat Ocon daar zit en Max had de binnenkant in de volgende bocht. Als hij een wagenbreedte ruimte laat is er weinig aan de hand.
Als hij kampioenschappen wil pakken moet hij dit soort dingen kunnen accepteren. Na 80 GP's moet hij dat al wel weten eigenlijk.
quote:Op zondag 11 november 2018 22:28 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Prima, daarnaast ook wel terecht. Verstappen ging helaas over het randje, verder ook goed om te lezen dat de FIA het wel begrijpt.
Nope, die kwam er vanaf met een sorry.quote:Op zondag 11 november 2018 22:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kreeg Vettel dat niet ook na het Baku-incident vorig jaar?
Sarcasme, als reactie op een overtrokken reactie.quote:Op zondag 11 november 2018 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat had jij graag gezien?
Gewoon vol uithalen met z'n helm op het hoofd van die slakkenvreter?
Kan deze troll een ban krijgen?quote:Op zondag 11 november 2018 22:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Blijkbaar zat hij er al twee rondes achter (volgens Ocon) en het is niet tegen de regels.
Feit is dat Ocon daar zit en Max had de binnenkant in de volgende bocht. Als hij een wagenbreedte ruimte laat is er weinig aan de hand.
Als hij kampioenschappen wil pakken moet hij dit soort dingen kunnen accepteren. Na 80 GP's moet hij dat al wel weten eigenlijk.
Ik hoop dat Ocon nog geneest voor de volgende racequote:pushing or
hitting Ocon forcefully several times in the chest.
Dat is natuurlijk gewoon gelul he, en hij is er ook nog eens hopeloos in gefaald.quote:
Ik kan me wel herinneren in het afgelopen jaar nog ergens deze strafregel voorbij te hebben zien komen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nope, die kwam er vanaf met een sorry.
De dag dat Hamilton of Vettel echt een straf gaan krijgen, die moet nog komen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik kan me wel herinneren in het afgelopen jaar nog ergens deze strafregel voorbij te hebben zien komen.
Unlappen niet. Een gevecht aan gaan wel omdat je daarmee de ander hindert. En dat deed Ocon. Dat Max misschien meer ruimte had kunnen laten is wel zo, maar Ocon had daar sowieso niet horen te zitten. Zelfs niet als hij niet op een ronde lag omdat hij niet voorbij de helft van de wagen van Max lag in de bocht. Dan had hij ook de straf gekregen. En de straf was daarom terecht ook zo zwaar.quote:Op zondag 11 november 2018 22:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij wel voor die scheldpartij in Mexico.quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nope, die kwam er vanaf met een sorry.
Volgens mij was het die inderdaad ja.quote:Op zondag 11 november 2018 22:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij wel voor die scheldpartij in Mexico.
Ook niet:quote:Op zondag 11 november 2018 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Volgens mij was het die inderdaad ja.
Dit, het is juist hetgene wat we sinds de tijden van Schumacher niet meer gezien hebben. Dat heeft er ook voor gezorgd dat de formule 1 een hoop van zijn fans en volgers verloren heeft gedurende die jaren. Hoorden al die spraakmakende figuren (Hunt, Lauda, Piquet Senna, Schumacher enz.) niet bij de charme van de sport? Als je op het hoogste niveau opereert, moet je af en toe de grenzen opzoeken en niet zoals een Bottas alles maar braaf slikken en nooit een keer buiten de lijntjes kleuren.quote:Op zondag 11 november 2018 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bizar. Wat een mietjesgedoe. Vroegah ramden ze elkaar voor hun bek. Gratis
Als Ocon dit op Spa had gedaan dan zaten er tribunes vol vrijwilligers.quote:Op zondag 11 november 2018 22:36 schreef MakkieR het volgende:
Volgende keer maar een mannetje inhuren Max? ik stel me beschikbaar
Ferrari die het lievelingtje van de fia is......quote:Op zondag 11 november 2018 22:35 schreef hjansen82 het volgende:
Als ik Ferrari en Red Bull zou me klaar gaan maken voor het opzetten van nieuwe race competitie. Dan zoeken Mercedes en Renault het maar lekker uit.
Waarom laten ze Ferrari dan niet winnen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ferrari die het lievelingtje van de fia is......
Ocon kun je zo omver blazen, daar zit weinig dreiging inquote:Op zondag 11 november 2018 22:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als Ocon dit op Spa had gedaan dan zaten er tribunes vol vrijwilligers.
quote:Op zondag 11 november 2018 22:39 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Waarom laten ze Ferrari dan niet winnen.
Eens, Max heeft een randje en of je het bevalt of niet, hij is absoluut geen grijze muis. Iedere sport heeft karakters nodig. Echter doet de FIA z’n best die in te tomen met achtelijke regeltjes.quote:Op zondag 11 november 2018 22:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit, het is juist hetgene wat we sinds de tijden van Schumacher niet meer gezien hebben. Dat heeft er ook voor gezorgd dat de formule 1 een hoop van zijn fans en volgers verloren heeft gedurende die jaren. Hoorden al die spraakmakende figuren (Hunt, Lauda, Piquet Senna, Schumacher enz.) niet bij de charme van de sport? Als je op het hoogste niveau opereert, moet je af en toe de grenzen opzoeken en niet zoals een Bottas alles maar braaf slikken en nooit een keer buiten de lijntjes kleuren.
Tegen zoveel klunzigheid is de fia niet opgewassen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:39 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Waarom laten ze Ferrari dan niet winnen.
Max zou een lintje moeten krijgenquote:Op zondag 11 november 2018 22:41 schreef maan_man het volgende:
Maar even naar het financiële plaatsje kijken. Vettel moet ¤ 25.000 betalen. Deze boete is veel hoger. Max zou tijdens die twee dagen zoveel meer geld kunnen genereren.
Het positieve uit dit alles is dat Max steeds populairder word. Hij is toch weer massaal tot beste coureur van de dag uitgeroepen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens, Max heeft een randje en of je het bevalt of niet, hij is absoluut geen grijze muis. Iedere sport heeft karakters nodig. Echter doet de FIA z’n best die in te tomen met achtelijke regeltjes.
quote:Op zondag 11 november 2018 22:39 schreef Gezicht het volgende:
Is er trouwens nog geen .gifje van Verstappen die met z'n beker en fles champagne de kloten op gaat op het podium? Die zie ik nog wel vaker gebruikt worden
Zwaar terecht. Gewoon iedereen de moeder gereden en ondanks die torpedo nog vlak achter Hamilton gefinisht.quote:Op zondag 11 november 2018 22:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het positieve uit dit alles is dat Max steeds populairder word. Hij is toch weer massaal tot beste coureur van de dag uitgeroepen.
Max dacht terug aan de USA 2017. Hij had gehoord dat er een onderzoek was ingesteld en dacht, Ik ga maar voordat ze mij weer komen halen.quote:
Olav heeft ooit uit laten zoeken dat 80% van de stemmen uit de benelux komt, driver of the day speelt totaal geen rol in andere landen.quote:Op zondag 11 november 2018 22:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het positieve uit dit alles is dat Max steeds populairder word. Hij is toch weer massaal tot beste coureur van de dag uitgeroepen.
Daar zorgt een grote groep Nederlanders voor volgens mij.quote:Op zondag 11 november 2018 22:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit dus...quote:the Stewards determined that it is the
oligation of sportsmen at this level to act appropriately and as role models to other
drivers at all levels and found that Verstappen failed in this respect.
Was toch Baku waar Vettel zelf aanbood om voor de FIA wat tijd te besteden aan 'educational activities'quote:Op zondag 11 november 2018 22:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook niet:
https://www.theguardian.c(...)letive-laden-rant-f1
Niks mis met een pedagogische tets op de billetjes van die deerne.quote:Op zondag 11 november 2018 22:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Zou Max zijn vriendin ook een paar tikken geven als ze niet luistert?
Jos wel iig.
Dat als ongewenst gedrag bestempelen, is ook weer zo'n modeverschijnsel.quote:Op zondag 11 november 2018 22:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Jos wel iig.
Nee, gewoon weer Abu Dhabi met dubbele punten.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef Nattekat het volgende:
En kunnen we ALSJEBLIEFT weer Brazilië tot seizoensafsluiter kunnen promoveren?
Krijgt Jos tikken van zoonlief als hij niet luistert?quote:Op zondag 11 november 2018 22:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Jos wel iig.
Volgens mij staat er dat de straf wordt uitgevoerd op het hoofdkantoor.quote:Op zondag 11 november 2018 22:47 schreef maan_man het volgende:
Zou wat zijn als Max twee dagen vroeger naar Abu Dhabi moet komen om de baan te vegen.
In iedergeval heeft hij een puike race gereden en met een beschadigde RB nog zo naderen tot Hamilton is knap.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Olav heeft ooit uit laten zoeken dat 80% van de stemmen uit de benelux komt, driver of the day speelt totaal geen rol in andere landen.
Hebben we dat ooit gehad?quote:Op zondag 11 november 2018 22:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, gewoon weer Abu Dhabi met dubbele punten.
Zekerquote:Op zondag 11 november 2018 22:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
In iedergeval heeft hij een puike race gereden en met een beschadigde RB nog zo naderen tot Hamilton is knap.
Zou met het oog op een groenere F1 wel logisch zijn. Is natuurlijk belachelijk dat ze voor 1 race dat hele circus weer nog even moeten verplaatsen naar de andere kant van de wereld.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef Nattekat het volgende:
En kunnen we ALSJEBLIEFT weer Brazilië tot seizoensafsluiter kunnen promoveren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |