Perlquote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:48 schreef DevFreak het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken.quote:
Ben niet echt meer een beginnerquote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:00 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:41 schreef embedguy het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:45 schreef ralfie het volgende:
[..]
en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:11 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken.
[..]
Ben niet echt meer een beginner
Even wat pseudocode. Geen bijbelwaardig ontwerp, meer iets van niveau libelle:quote:Op zondag 3 februari 2019 18:42 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.
[..]
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | class sound { private List<object> owners(); public Destroy(object owner) { owners.remove(owner); if (owners.count == 0) actuallydestroyme(); } Play() { playthefrigginsound(); } } class soundmanager { List<Sound> sounds(); Sound Load(string resourceName, Object owner) { var sound; if (sounds contains sound where sound.resourceName == resourceName) { sound = diedus; } else sound = loadsoundfromdisk(); sounds.add(sound); } sound.owners.add(owner); return sound; } } class auto { sound toeter; constructor() { toeter = soundmanager.Load("toeter.wav", this); } tuut() { toeter.play(); } destructor() { toeter.Destroy(this); } } |
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.quote:Op maandag 4 februari 2019 18:50 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.
Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.
PHP hoeft überhaupt niet te builden. Há! Eet dat.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen <...>. Met name <...> allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op.
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.
Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?quote:Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.
Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.
Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
quote:Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.
Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.
Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
Jehp inderdaad. Als ik de tijd zou hebben zou ik me gaan verdiepen in C# en daarin gaan programmeren (ook voor werk). Mooi platform.quote:Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.quote:Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.quote:Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.
ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Je weet hoeveel producten Microsoft heeft?quote:Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.
ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Klopt, dat komt met name door deze baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Guthriequote:Op woensdag 6 februari 2019 22:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.
Zelf ben ik wel te spreken over de weg die ms heeft genomen. Ze inversteren er veel in om de dev comunitie te binden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | #!/usr/bin/perl -w use IO::Socket; sub getplayerinfo($$){ my ($peeraddr,$port) = @_; my $sock = new IO::Socket::INET ( PeerAddr => $peeraddr, PeerPort => $port, Proto => 'udp', ); die "Could not create socket: $!\n" unless $sock; $sock->send("\\players\\"); $sock->recv(my $line, 1000); my @players = split /\\/,$line; my @result; while (@players > 16){ my @temp = splice(@players,0,17,''); push @result, [@temp]; } close($sock); return @result; } my @players = getplayerinfo('195.149.21.73','7808'); my $i; my $playerlength = 10; my $fragslength = 5; for $i ( 0 .. $#players ) { if(length($players[$i][2]) > $playerlength){ $playerlength = length($players[$i][2]); } if(length($players[$i][4]) > $fragslength){ $fragslength = length($players[$i][4]); } } my $playerspace = $playerlength - 10; my $fragsspace = $fragslength - 5; print 'Playername ' . " " x $playerspace . 'Frags ' . " " x $frag +sspace . 'Ping ' . "\n"; for $i ( 0 .. $#players ) { my $playerspace = $playerlength - length($players[$i][2]); my $fragsspace = $fragslength - length($players[$i][4]); print $players[$i][2] . " " x $playerspace . $players[$i][4] . " + " x $fragsspace . $players[$i][6] . "\n "; } |
Pareltjequote:Op donderdag 7 februari 2019 14:19 schreef raptorix het volgende:
Kwam dit stukje code van 16 jaar gelden nog tegen
[ code verwijderd ]
Helaas ben ik mijn Magnus Opus kwijtquote:
Jaloers!quote:Op vrijdag 8 februari 2019 17:00 schreef DevFreak het volgende:
Heb een nieuwe laptop van de zaak gehad. Die geur van een begin 2019 MacBook Pro![]()
Ja kloptquote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:54 schreef embedguy het volgende:
[..]
Jaloers!
Sinds wanneer ben jij zo'n Apple fan?nieuwe baan?
Nicequote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ja klopt
Niet dat het alles is, hoor. Apple loopt iets te hard voorop. Ik vind het een beetje overdreven om geen USB 3.x poorten meer in te bouwen.
Nu moet ik een prijzige adapter erbij aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |