abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184756710
[quote]0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen :)
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
pi_184756901
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:48 schreef DevFreak het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen :)
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
Perl :)
Of gewoon c#
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184756921
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184757108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Perl :)
Of gewoon c#
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:00 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
Ben niet echt meer een beginner :P
pi_184798139
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:45 schreef ralfie het volgende:

[..]

en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184798519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:11 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken. ;)

[..]

Ben niet echt meer een beginner :P
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 februari 2019 @ 20:58:03 #68
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_184801445
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 18:42 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.

[..]

Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
Even wat pseudocode. Geen bijbelwaardig ontwerp, meer iets van niveau libelle:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
class sound {
    private List<object> owners();

    public Destroy(object owner) {
         owners.remove(owner);
         if (owners.count == 0)
           actuallydestroyme();
    }

    Play() {
         playthefrigginsound();
    }
}
class soundmanager {
     List<Sound> sounds();
     Sound Load(string resourceName, Object owner) {
          var sound;
          if (sounds contains sound where sound.resourceName == resourceName) {
               sound = diedus;
          } else
               sound = loadsoundfromdisk();
               sounds.add(sound);
          }
          sound.owners.add(owner);
         return sound;
     }
}

class auto {
      sound toeter;
      constructor() {
          toeter = soundmanager.Load("toeter.wav", this);
      }
      tuut() {
         toeter.play();
      }
      destructor() {
           toeter.Destroy(this);
      }
}
ervan uitgaande dat je taal geluidsobjecten als referentie aanhoudt (wat volgens mij praktische elke taal zou doen) is bovenstaande een mogelijkheid.

Je houdt alleen een referentie naar het geluid in de manager en registreert aldaar de owner van het geluid. Zodra een geluid geen owner meer heeft kun je het uit het geheugen halen. Afhankelijk van hoe dynamisch je owner objecten zijn doe je dit meteen in de destructor van de owner objecten, bouw je een soortement van garbage collector die dit eens per zoveel tijd opschoont of maak je gebruik van losse referenties zoals c#'s weak references in je soundmanager indien je taal dit ondersteunt. In dat laatste geval hoef je niks op te ruimen en doet de taal dit voor je. Anders heb je kans dat je geluidsbibliotheek steeds groter wordt en utieindelijk je hele gamelibrary in het geheugen heeft hangen.
pi_184802410
Thanks, helder!
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184820392
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 18:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.

Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 18:51:26 ]
pi_184828729
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.

Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:17:31 #72
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184845180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen <...>. Met name <...> allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op.
PHP hoeft überhaupt niet te builden. Há! Eet dat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184848432
FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer. <br /><br /><i><small>(db:rollback:)</small></i>
Een fiets hoef je ook niet bij te tanken, maar dat betekend nog niet dat dat het beste vervoersmiddel is trouwens :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184848650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor ;)
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.


Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
pi_184849289
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.

Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184850351
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.

Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
Jehp inderdaad. Als ik de tijd zou hebben zou ik me gaan verdiepen in C# en daarin gaan programmeren (ook voor werk). Mooi platform.

Heb wel Head First C# helemaal doorgenomen maar heb verder geen praktijkervaring.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 09:40:11 ]
pi_184854975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:34:51 #78
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184865989
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.

Zelf ben ik wel te spreken over de weg die ms heeft genomen. Ze inversteren er veel in om de dev comunitie te binden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184872881
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Je weet hoeveel producten Microsoft heeft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184872914
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:34 schreef embedguy het volgende:

[..]

Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.

Zelf ben ik wel te spreken over de weg die ms heeft genomen. Ze inversteren er veel in om de dev comunitie te binden.
Klopt, dat komt met name door deze baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Guthrie
Hij heeft 1 van de zwaarste invloeden binnen MS, en heeft met een aantal pure techneuten (gebacked door Bill Gates), zo een 10 jaar terug de weg ingeslagen dat Microsoft vooral zijn geld moet verdienenen met services, en niet puur door de verkoop van licenties. Daarnaast MS interessant maken voor developers, en niet alleen puur voor MS technologieen.

Niet voor niets biedt Azure steeds meer diensten aan die je niet direct zal verwachten, met name ondersteuning voor Kubernetes, Docker, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184875086
Kwam dit stukje code van 16 jaar gelden nog tegen :+

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
#!/usr/bin/perl -w

use IO::Socket;
sub getplayerinfo($$){
    my ($peeraddr,$port) = @_;
    my $sock = new IO::Socket::INET (
                       PeerAddr => $peeraddr,
                       PeerPort => $port,
                       Proto => 'udp',
                     );
    die "Could not create socket: $!\n" unless $sock;
    $sock->send("\\players\\");
    $sock->recv(my $line, 1000);

    my @players = split /\\/,$line;
    my @result;
    while (@players > 16){
    my @temp = splice(@players,0,17,'');
    push @result, [@temp];
    }
    close($sock);
    return @result;
}
    my @players = getplayerinfo('195.149.21.73','7808');
    my $i;
    my $playerlength = 10;
    my $fragslength = 5;
    
    for $i ( 0 .. $#players ) {
        if(length($players[$i][2]) > $playerlength){
        $playerlength = length($players[$i][2]);
        }
        if(length($players[$i][4]) > $fragslength){
        $fragslength = length($players[$i][4]);
        }
    }

    my $playerspace = $playerlength - 10;
    my $fragsspace = $fragslength - 5;
    
    print 'Playername ' . " " x $playerspace .  'Frags ' . " " x $frag
+sspace .  'Ping ' . "\n";

    for $i ( 0 .. $#players ) {
    my $playerspace = $playerlength - length($players[$i][2]);
    my $fragsspace = $fragslength - length($players[$i][4]);
    print $players[$i][2] .  " " x $playerspace .  $players[$i][4] . "
+ " x $fragsspace .  $players[$i][6]  . "\n ";
    }  
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:43:26 #82
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_184883443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:19 schreef raptorix het volgende:
Kwam dit stukje code van 16 jaar gelden nog tegen :+
[ code verwijderd ]

Pareltje :+
pi_184885227
*O*
pi_184893330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:43 schreef ralfie het volgende:

[..]

Pareltje :+
Helaas ben ik mijn Magnus Opus kwijt :(
De orginele search query voor de zoekresultaten van Funda (de eerste versie), was een monster van 300 regels, wat het zo bijzonder maakte was dat ik de complete recordset paging deed in de stored procecure en daardoor 10 keer betere performance had weten te bereiken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 16:15:39 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184897898
De metatekst van deze xkcd https://xkcd.com/2109/ _O_

"Fixing a handfull of irregular bugs by burrying them beneath a smooth, uniform layer of bugs."

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184898875
Heb een nieuwe laptop van de zaak gehad. Die geur van een begin 2019 MacBook Pro :9~ _O_
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:54:10 #87
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184900803
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:00 schreef DevFreak het volgende:
Heb een nieuwe laptop van de zaak gehad. Die geur van een begin 2019 MacBook Pro :9~ _O_
Jaloers!

Sinds wanneer ben jij zo'n Apple fan? :9 nieuwe baan? :o
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184912112
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:54 schreef embedguy het volgende:

[..]

Jaloers!

Sinds wanneer ben jij zo'n Apple fan? :9 nieuwe baan? :o
Ja klopt :P

Niet dat het alles is, hoor. Apple loopt iets te hard voorop. Ik vind het een beetje overdreven om geen USB 3.x poorten meer in te bouwen. :')

Nu moet ik een prijzige adapter erbij aanschaffen. :7
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 11:10:19 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184912333
Ik snap sowieso die trend niet om alle poorten af te schaffen.. Ben zo blij met mijn pandora... die heeft 2xSD, en een full usb. De opvolger (als die komt) heeft 2xSD, 2x full USB, mini HDMI een sim slot en een microsd/ummc slot.. :D dat voor een apparaatje van 14 cm breed.. en volledig up to date linux :)

Waarom kan ik zo blij worden dat dat soort dingen nog bestaan.

https://pyra-handheld.com/boards/pages/pyra/

ohja grappige bijkomstigheid die USB3 komt ook met een adapter en is intern zo aangesloten dat het een volle sata aansluiting wordt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:24:44 #90
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184912579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja klopt :P

Niet dat het alles is, hoor. Apple loopt iets te hard voorop. Ik vind het een beetje overdreven om geen USB 3.x poorten meer in te bouwen. :')

Nu moet ik een prijzige adapter erbij aanschaffen. :7
Nice ^O^ ^O^ ^O^
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')