Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....quote:Op maandag 5 november 2018 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als veiligheid er werkelijk van belang was geweest, hadden deze kasten bij scholen, oversteekplaatsen en vooral in de bebouwde kom gestaan. Niet op en 5 baans brede snelweg welke overzichtelijk is.
Maargoed, de nationale snelheids bekeurders hebben weer wat bedacht.
Bij wegwerkzaamheden en afgesloten wegdelen, prima. Maar zorg dan wel er een heel stuk minder vaak wegdelen afgesloten zijn waar niks aan de hand is.
Nee, de regel is "rechts inhalen is verboden". Je mag nooit rechts inhalen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:38 schreef john2406 het volgende:
Is die regel nog dat men bij meer baans wegen, meer als 2 rechts mag inhalen?
Nee, dat moet niet. Het mag, maar een motor heeft nooit het recht om door een file te rijden. Dat mag de motorrijder alleen als het veilig kan. En als een auto geen ruimte heeft gelaten, dan moet de motor dus wachten.quote:En dat men bij een file, plaats moet laten voor een motor.
Zodat deze er tussen door kan rijden.
Derp .quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Jij gedraagt je nu als een 16 jarige anders....quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.quote:Op maandag 5 november 2018 15:21 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....
Wel eens dat er in de bebouwde kom ook eens keiharde maatregelen komen voor de hardrijders.
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.quote:Op maandag 5 november 2018 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.
En dan ben je 3 minuten later thuis?quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.
Puur fout van de verkeerscentrale, maar daardoor staan wel een paar honderd man stil. Terug hetzelfde.
Dus ja, 'veiligheidsredenen' trek ik vaak in twijfel. Niet dat ik dan door het rode kruis ga jagen, maar ik vraag me wel af waarom.
Per persoon is het 3 minuten ja. Misschien 5, misschien 10. Maar er staan daar 10.000 mensen. Dat is 30.000, 50.000 of 100.000 minuten als je het over alle hoofden mee rekent.quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef Handleiding het volgende:
[..]
En dan ben je 3 minuten later thuis?
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.quote:Op maandag 5 november 2018 15:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.
Maar het is dan toch fijn als mensen even hun snelheid aanpassen en niet het rode kruis negeren, zodat je weer veilig naar een parking kunt rijden.
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.quote:Op maandag 5 november 2018 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het een groter probleem als iemand niet oplet en zich aan de snelheid houdt dan als iemand wél oplet en 10 km/u te hard rijdt.
Bij autorijden moet je altijd opletten. Doe je dat niet, ben je per definitie een gevaar op de weg.
Aangevuld.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden voor de automobilist.
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.
Hahahaha ja hoor. "Ja nou meneer de rechter, ik was té oplettend!"quote:Op maandag 5 november 2018 15:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Of dat datgene dat een stremming veroorzaakt heeft net weggehaald is: dat de bergingsauto en politie net weg zijn en dat de verkeerscentrale nog even wacht tot ze veilig het gebied uit zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Ik bedoel het in het algemeen, niet zo zeer tegen jou.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Hahahaha . Toen ik het bericht las dacht ik: "Oei, dat wordt dan goed opletten straks."quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.quote:Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
Spitsstroken zijn ook vaak met een rood kruis afgesloten (zoals de A28 bij Zwolle, de meest linkerbaan,wat eigenlijk een gewone rijstrook is). Daar snap ik zelf de reden ook niet van, maar dicht is dicht, er zou maar net een auto stil staan als je een vrachtwagen voorbij gaat...
Dat mogen ze overigens wel anders doen, want een rood kruis moet echt voor gevaar zijn naar mijn mening, dat is namelijk ook duidelijk dan voor de rijstrook er naast.
Vluchtstrook is er ook gewoon, maar het zal inderdaad het laatste wel zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.
Zodra ze hem opengooien in de spits moet soms bijvoorbeeld de maximumsnelheid omlaag, en moet er continu met camera's gemonitord worden of er geen auto stil komt te staan.
Daarnaast heb je ook nog te maken met milieueisen etc, en wordt een spitsstrook dus aangelegd voor tijdelijk gebruik.
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.quote:Op maandag 5 november 2018 13:22 schreef Cherni het volgende:
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.
Jep, of een lang recht stuk zonder afritten waar je 130 mag, en dan ter hoogte van een stad met op- en afritten mag je nog maar 100. Lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 5 november 2018 16:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |