Bron (met filmpje)quote:Justitie gaat de komende maanden nieuwe flitsapparaten testen die nauwelijks opvallen. Ze zijn verborgen in aanhangwagens en worden vooral ingezet bij wegwerkzaamheden. Ook komen er camera's die automobilisten moeten betrappen die rode kruizen negeren of bellen of appen achter het stuur.
De pakkans moet door de nieuwe flitsers worden vergroot. Vooral bij wegwerkzaamheden zijn de apparaten hard nodig, zegt officier van justitie Roy Appels. "Veel mensen rijden bij wegwerkzaamheden te hard. Vooral buiten de spits, 's avonds en 's nachts zien we grove snelheidsovertredingen."
Appels wijst erop dat de wegen bij werkzaamheden korter of smaller zijn en dat het daarom belangrijk is dat automobilisten hun snelheid minderen, ook als er op dat moment geen wegwerkers bezig zijn.
De 'wegwerkflitser' wordt vanaf volgende week ingezet op de A76 in Limburg. Later worden de flitsers geplaatst bij wegwerkzaamheden aan de N7 bij Groningen.
'Telefoonflitser'
Naast de flitsers voor wegwerkzaamheden test justitie de komende tijd nog twee andere soorten camera's, verspreid door het land. Er komt een flitsapparaat voor automobilisten die rode kruizen negeren. Ook wordt de eerder aangekondigde 'telefoonflitser' getest, die automobilisten pakt die appen of bellen achter het stuur.
Het gaat om een pilot van een aantal maanden. Daarna wordt bekeken welke apparaten werken. Automobilisten die in de testperiode worden geflitst, kunnen gewoon een boete krijgen.
Beter opletten dus.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Niet zo zeuren.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Sowieso zit er een flinke opslag op snelheidsboetes bij wegwerkzaamheden.quote:
Dan moet je eens in Duitsland rijden, daar zetten ze de weg al 3 weken van te voren af voor ze eens gaan beginnen.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.quote:Op maandag 5 november 2018 10:52 schreef wollah het volgende:
Wat een geldklopperij weer
Inmiddels weet ik wel waar alle flitsbusjes kunnen staan en waat de flitspalen staan maar nu word dat een stuk lastiger.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op maandag 5 november 2018 10:56 schreef Speekselklier het volgende:
Ik herinner me nog dat er een paar jaar geleden een europesche flits dag was.
Een soort van wedstrijdje.
Nederland deed niet mee, maar toen ze later het aantal flitsers per gereden kilometer hadden berekend bleken we fier bovenaan te staan. In veel landen staan flitsers alleen op plekken die er toe doen. In nederland staan ze vooral op plekken waar ze geld opleveren.
Zeker wel.quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.quote:Op maandag 5 november 2018 11:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker wel.
In nederland doen we niet meer staande houden maar alleen maar flitsen.
Als je staande houdt dan zien ook andere dat er wordt gecontroleerd.
Je wil ook de bestuurder aanspreken op zijn gedrag en hem niet 6 weken later een bedrag laten overboeken. Maar voor staande houden hebben onze agenten geen tijd meer.
Stilstaan mag ook niet en als rechts je niet er tussen laat?quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.
Ik zal echt niet zeiken om wat te hard rijden, maar als je tijdens werkzaamheden te hard rijdt, of door een rood kruis jakkert, dan ben je gewoon een randdebiel.
Fiat panda of kleiner bedoel je evt onder begeleiding van?quote:Op maandag 5 november 2018 11:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg. Of zwalkende bellers / appers.quote:Op maandag 5 november 2018 10:55 schreef zarGon het volgende:
Ik mis alleen de fervente middenrijstrookrijders (wanneer rechts helemaaaaal leeg is) in het lijstje nog. Zouden zie die ook nog kunnen aanpakken?
Jij vindt doorscheuren bij wegwerkzaamheden prima?quote:Op maandag 5 november 2018 10:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Telefoonflitsers prima, de rest mag de fik in!
Gaat nu nog erger worden met die controles, ik geef het je schriftelijk, geen file probleem oplossen maar creëren.quote:Op maandag 5 november 2018 11:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg.
Jawel. Ze verneuken de doorstroming... En je mag 'rare'/'gevaarlijke' acties uithalen (rijstrook 3 -> 2 -> 1 -> 2 -> 3). En hopen dat er niemand aan het bumperkleven is tijden het inhalen, omdat men vooral 's nachts met gemak boven het maximumsnelheid rijdt.quote:Op maandag 5 november 2018 11:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem.
Ze gewoon het geld niet gunnen, als je van A naar B rijden doet!quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
Struikrovers van de roverheid hebben weer een nieuwe berovingstechniek uitgevonden.
Ben je 12?quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
Struikrovers van de roverheid hebben weer een nieuwe berovingstechniek uitgevonden.
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.quote:
Ging me meer om kinderachtige termen als roverheid. Doet je argument geen goed.quote:Op maandag 5 november 2018 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.
Het staat je vrij om je te laten ...., haal die voet ervandaan, en creëer een file!quote:Op maandag 5 november 2018 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.
Neem aan van wel. In het begin misschien niet, maar na een tijdje weten de weggebruikers wel hoe die aanhangers eruit zien.quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
quote:Op maandag 5 november 2018 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ging me meer om kinderachtige termen als roverheid. Doet je argument geen goed.
Dat lijkt een aantrekkelijk argument he, maar het gaat niet op want ik heb niet eens een rijbewijs omdat ik geen melkkoe van de roverheid wil zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Goed zo hoe meer flitsers hoe meer fokkers waarbij de stoom uit hun oren komt omdat ze niet met eigen verantwoordelijkheid kunnen omgaan.
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
De waanzin dat op een paar kilometer weg steeds de snelheid word aangepast om het zo onduidelijk te maken dat je al snel tegen een boete aanloopt. Dan is het handig om een Flitsmeister te hebben voordat je tegen dit soort boetes oploopt die ik inderdaad waanzin vind in die omstandigheden.quote:Op maandag 5 november 2018 12:50 schreef Handleiding het volgende:
[..]
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?quote:Op maandag 5 november 2018 13:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
De waanzin dat op een paar kilometer weg steeds de snelheid word aangepast om het zo onduidelijk te maken dat je al snel tegen een boete aanloopt. Dan is het handig om een Flitsmeister te hebben voordat je tegen dit soort boetes oploopt die ik inderdaad waanzin vind in die omstandigheden.
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.quote:Op maandag 5 november 2018 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?
"Die wegwerkers motten maar zelf opletten als ze aan het werk zijn, wij passen ons niet aan"quote:Op maandag 5 november 2018 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?
Het gaat over flitsers bij wegwerkzaamheden en rode kruizen. Daarover schrijf jij:quote:Op maandag 5 november 2018 13:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.
quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis met het feit als ik weet dat er een app. bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat. Hij waarschuwt je bovendien voor aankomende ambulances etc.quote:Op maandag 5 november 2018 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat over flitsers bij wegwerkzaamheden en rode kruizen. Daarover schrijf jij:
[..]
Niks mis mee wat mij betreft, ik gebruik zelf ook FM.quote:Op maandag 5 november 2018 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis als ik weet dat er een app bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat.
Wazequote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niks mis mee wat mij betreft, ik gebruik zelf ook FM.
Die app werkt natuurlijk alleen op input van de weggebruiker zelf, zo heb ik vorige maand nog een bekeuring gehad toen die melding net binnen kwam op het moment dat ik die flitser zie staan...quote:Op maandag 5 november 2018 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis met het feit als ik weet dat er een app. bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat. Hij waarschuwt je bovendien voor aankomende ambulances etc.
Als veiligheid er werkelijk van belang was geweest, hadden deze kasten bij scholen, oversteekplaatsen en vooral in de bebouwde kom gestaan. Niet op en 5 baans brede snelweg welke overzichtelijk is.quote:Op maandag 5 november 2018 12:50 schreef Handleiding het volgende:
[..]
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.
Ik vind het een groter probleem als iemand niet oplet en zich aan de snelheid houdt dan als iemand wél oplet en 10 km/u te hard rijdt.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....quote:Op maandag 5 november 2018 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als veiligheid er werkelijk van belang was geweest, hadden deze kasten bij scholen, oversteekplaatsen en vooral in de bebouwde kom gestaan. Niet op en 5 baans brede snelweg welke overzichtelijk is.
Maargoed, de nationale snelheids bekeurders hebben weer wat bedacht.
Bij wegwerkzaamheden en afgesloten wegdelen, prima. Maar zorg dan wel er een heel stuk minder vaak wegdelen afgesloten zijn waar niks aan de hand is.
Nee, de regel is "rechts inhalen is verboden". Je mag nooit rechts inhalen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:38 schreef john2406 het volgende:
Is die regel nog dat men bij meer baans wegen, meer als 2 rechts mag inhalen?
Nee, dat moet niet. Het mag, maar een motor heeft nooit het recht om door een file te rijden. Dat mag de motorrijder alleen als het veilig kan. En als een auto geen ruimte heeft gelaten, dan moet de motor dus wachten.quote:En dat men bij een file, plaats moet laten voor een motor.
Zodat deze er tussen door kan rijden.
Derp .quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Jij gedraagt je nu als een 16 jarige anders....quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.quote:Op maandag 5 november 2018 15:21 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....
Wel eens dat er in de bebouwde kom ook eens keiharde maatregelen komen voor de hardrijders.
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.quote:Op maandag 5 november 2018 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.
En dan ben je 3 minuten later thuis?quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.
Puur fout van de verkeerscentrale, maar daardoor staan wel een paar honderd man stil. Terug hetzelfde.
Dus ja, 'veiligheidsredenen' trek ik vaak in twijfel. Niet dat ik dan door het rode kruis ga jagen, maar ik vraag me wel af waarom.
Per persoon is het 3 minuten ja. Misschien 5, misschien 10. Maar er staan daar 10.000 mensen. Dat is 30.000, 50.000 of 100.000 minuten als je het over alle hoofden mee rekent.quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef Handleiding het volgende:
[..]
En dan ben je 3 minuten later thuis?
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.quote:Op maandag 5 november 2018 15:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.
Maar het is dan toch fijn als mensen even hun snelheid aanpassen en niet het rode kruis negeren, zodat je weer veilig naar een parking kunt rijden.
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.quote:Op maandag 5 november 2018 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het een groter probleem als iemand niet oplet en zich aan de snelheid houdt dan als iemand wél oplet en 10 km/u te hard rijdt.
Bij autorijden moet je altijd opletten. Doe je dat niet, ben je per definitie een gevaar op de weg.
Aangevuld.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden voor de automobilist.
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.
Hahahaha ja hoor. "Ja nou meneer de rechter, ik was té oplettend!"quote:Op maandag 5 november 2018 15:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Of dat datgene dat een stremming veroorzaakt heeft net weggehaald is: dat de bergingsauto en politie net weg zijn en dat de verkeerscentrale nog even wacht tot ze veilig het gebied uit zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Ik bedoel het in het algemeen, niet zo zeer tegen jou.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Hahahaha . Toen ik het bericht las dacht ik: "Oei, dat wordt dan goed opletten straks."quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.quote:Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
Spitsstroken zijn ook vaak met een rood kruis afgesloten (zoals de A28 bij Zwolle, de meest linkerbaan,wat eigenlijk een gewone rijstrook is). Daar snap ik zelf de reden ook niet van, maar dicht is dicht, er zou maar net een auto stil staan als je een vrachtwagen voorbij gaat...
Dat mogen ze overigens wel anders doen, want een rood kruis moet echt voor gevaar zijn naar mijn mening, dat is namelijk ook duidelijk dan voor de rijstrook er naast.
Vluchtstrook is er ook gewoon, maar het zal inderdaad het laatste wel zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.
Zodra ze hem opengooien in de spits moet soms bijvoorbeeld de maximumsnelheid omlaag, en moet er continu met camera's gemonitord worden of er geen auto stil komt te staan.
Daarnaast heb je ook nog te maken met milieueisen etc, en wordt een spitsstrook dus aangelegd voor tijdelijk gebruik.
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.quote:Op maandag 5 november 2018 13:22 schreef Cherni het volgende:
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.
Jep, of een lang recht stuk zonder afritten waar je 130 mag, en dan ter hoogte van een stad met op- en afritten mag je nog maar 100. Lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 5 november 2018 16:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.quote:Op maandag 5 november 2018 16:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, of een lang recht stuk zonder afritten waar je 130 mag, en dan ter hoogte van een stad met op- en afritten mag je nog maar 100. Lijkt me ook logisch.
Oplossing voor mensen die dit te ingewikkeld vinden: alles 100 maken. Dat is echter wel lullig voor de mensen die wél borden kunnen lezen.
Mee eens. Toch is het een veelgehoorde klacht. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad. Zo moeilijk leesbaar zijn de borden toch niet?quote:Op maandag 5 november 2018 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.
Bord met 100 erop betekent toch dat je max 70 mag?quote:Op maandag 5 november 2018 16:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens. Toch is het een veelgehoorde klacht. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad. Zo moeilijk leesbaar zijn de borden toch niet?
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
De politie flitst nauwelijks buiten kantoortijden. Dus dat is ook onzin.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
soms... dus vaak niet. Goed dat die borden er zijn dan.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
Die snelheidsbeperking is er niet enkel voor de veiligheid van de werkers.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
Nooit ook niet in een file?quote:Op maandag 5 november 2018 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee, de regel is "rechts inhalen is verboden". Je mag nooit rechts inhalen.
Max is max is niet minimum!quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bord met 100 erop betekent toch dat je max 70 mag?
Jij weet dat bij wegwerkzaamheden, dat als er 30 staat en de werkzaamheden gaan over de kruising verder en het wordt niet herhaal 30 dat er weer 50 gelden doet!quote:Op maandag 5 november 2018 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.
Juiste reactie wel van je he!quote:Op maandag 5 november 2018 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Op het verkeer en z'n omgeving of op de teller?
Ja vertrouw er maar op, hier klopt tegenwoordig niks meer ervan wat de wegbeheerder aangegeven heeft, ik lach me vaak kapot, 80 en dan langs de weg de borden met 100 nog erop niet afgeplakt!quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.
In een file mag je mensen rechts voorbijrijden.quote:Op maandag 5 november 2018 17:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nooit ook niet in een file?
Schiet niet op met jou in de file dan he?
Dat kun je dus niet. Blijkbaar.quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.
Is al wat anders als NOOIT toch, jij begint al iets te leren!quote:Op maandag 5 november 2018 17:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In een file mag je mensen rechts voorbijrijden.
Als jij nu eerst correct Nederlands leert, mag je anderen op hun fouten wijzen.quote:Op maandag 5 november 2018 17:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is al wat anders als NOOIT toch, jij begint al iets te leren!
Dit. Rood kruis is eigenlijk voor 'gevaarlijk object op rijstrook, wegwezen!'. Dat signaal is nu misbruikt. Dis als er echt strond aan de knikker is...quote:Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
Spitsstroken zijn ook vaak met een rood kruis afgesloten (zoals de A28 bij Zwolle, de meest linkerbaan,wat eigenlijk een gewone rijstrook is). Daar snap ik zelf de reden ook niet van, maar dicht is dicht, er zou maar net een auto stil staan als je een vrachtwagen voorbij gaat...
Dat mogen ze overigens wel anders doen, want een rood kruis moet echt voor gevaar zijn naar mijn mening, dat is namelijk ook duidelijk dan voor de rijstrook er naast.
Ik schrijf geen nooit jij schreef dat, en Nederlands of Duits of Frans heeft dan niks mee vandoen, nu ja Frans Timmermans misschien?quote:Op maandag 5 november 2018 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als jij nu eerst correct Nederlands leert, mag je anderen op hun fouten wijzen.
Nee, een rood kruis boven een rijstrook is niet voor “gevaar”.quote:Op maandag 5 november 2018 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Rood kruis is eigenlijk voor 'gevaarlijk object op rijstrook, wegwezen!'. Dat signaal is nu misbruikt. Dis als er echt strond aan de knikker is...
Niet meer nee. Omdat het misbruikt is en op eens is aangepast.quote:Op maandag 5 november 2018 17:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, een rood kruis boven een rijstrook is niet voor “gevaar”.
Wanneer is dat opeens aangepast dan?quote:Op maandag 5 november 2018 17:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet meer nee. Omdat het misbruikt is en op eens is aangepast.
Dit dus. Rood kruis negeren, appen etc allemaal terecht, maar dit is vaak gewoon kassa voor een paar km op wegen waar het toch niks uitmaakt.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Als het toch niks uitmaken doet waarom dan sneller?quote:Op maandag 5 november 2018 17:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit dus. Rood kruis negeren, appen etc allemaal terecht, maar dit is vaak gewoon kassa voor een paar km op wegen waar het toch niks uitmaakt.
ja Fokkers weten het allemaal beter!quote:Op maandag 5 november 2018 17:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit dus. Rood kruis negeren, appen etc allemaal terecht, maar dit is vaak gewoon kassa voor een paar km op wegen waar het toch niks uitmaakt.
waar het niet uitmaakt dat je er sneller rijdt.quote:Op maandag 5 november 2018 17:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het toch niks uitmaken doet waarom dan sneller?
Zelfs verkeersdeskundige zijn het er over eens dat die variabele snelheden op de autosnelweg verwarrend zijn. En doe nu niet alsof jij nooit een bord mist.quote:Op maandag 5 november 2018 16:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.
Deze inschakelen voordat er een maatregel genomen wordt, kan/zou handen vol geld kunnen schelen vermoed ik?quote:Op maandag 5 november 2018 18:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zelfs verkeersdeskundige zijn het er over eens dat die variabele snelheden op de autosnelweg verwarrend zijn. En doe nu niet alsof jij nooit een bord mist.
http://www.verkeerskunde.(...)rwarrend.35165.lynkx
En als je iets ziet tik je de rem even aan?quote:Op woensdag 7 november 2018 07:08 schreef funnywell het volgende:
rij al jaren met 1 oog op de vangrail en bij verdachte voertuigen langs de weg let je al helemaal op. Aanhangers en kliko's incluis.
Nee als je goed kunt rijden heb je de rem amper nodig op de snelweg.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als je iets ziet tik je de rem even aan?
En je dan afvragen waar of hoe onstaan files?
Nog een tip let ook op een kliko op een brug, ook al is het winter en denk je er zit strooizout in!
Of jij houdt je aan de max hoef je alleen nog maar op je teller en het verkeer te letten.
Is al slaapverwekkend genoeg toch?
Ik ben van mening dat ik goed erin ben en toch leer ik dagelijks bij, het is niet dat ik kan zeggen ik ben perfect!quote:Op woensdag 7 november 2018 20:34 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee als je goed kunt rijden heb je de rem amper nodig op de snelweg.
Dat noemen we anticiperen, als ik ze 500 meter verderop traag zie doen om een vrachtwagen in te halen ga ik er niet volle vaart op in rijden en dan als een debiel remmen en de mensen die rechts zitten op gaan bumperkleven om dat ze er tussen willen, dan laat je gewoon wat gas los. Die geef je gewoon de ruimte, anders rijdt iedereen zich klem en duurt t allemaal nog langer. Tuurlijk heb je dan de droeftoeters die achter je zitten die dan weer naar rechts gaan om je voorbij te denken gaan, nou die laat je dan wel zichzelf klem rijden. Kan t vaak zat zelfs op cruisecontrol, die zit op mn stuur, waar ook de toeter zit, geen hendeltjes, min knopje is gas los, ingedrukt houden gaat t net zo alsof je langzaam je rem aanraakt. Oefen er maar wat mee dan raak je amper die rem nog aan.quote:Op woensdag 7 november 2018 20:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ik goed erin ben en toch leer ik dagelijks bij, het is niet dat ik kan zeggen ik ben perfect!
Ik raak sowieso die rem zo min als mogelijk aan tenzij bij nood, ik ga toch niet die dure energie verspillen wat ik erin gepleurd heb.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:12 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat noemen we anticiperen, als ik ze 500 meter verderop traag zie doen om een vrachtwagen in te halen ga ik er niet volle vaart op in rijden en dan als een debiel remmen en de mensen die rechts zitten op gaan bumperkleven om dat ze er tussen willen, dan laat je gewoon wat gas los. Die geef je gewoon de ruimte, anders rijdt iedereen zich klem en duurt t allemaal nog langer. Tuurlijk heb je dan de droeftoeters die achter je zitten die dan weer naar rechts gaan om je voorbij te denken gaan, nou die laat je dan wel zichzelf klem rijden. Kan t vaak zat zelfs op cruisecontrol, die zit op mn stuur, waar ook de toeter zit, geen hendeltjes, min knopje is gas los, ingedrukt houden gaat t net zo alsof je langzaam je rem aanraakt. Oefen er maar wat mee dan raak je amper die rem nog aan.
Klopt.quote:Op woensdag 7 november 2018 20:34 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee als je goed kunt rijden heb je de rem amper nodig op de snelweg.
en dus gaan we lekker lak hebben aan de regels, want he fuck de politie!quote:Op maandag 5 november 2018 17:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
waar het niet uitmaakt dat je er sneller rijdt.
Ik heb zo'n ding nog nooit in een woonwijk of voor een school zien staan. Altijd op lege wegen waar de snelheid toch veel hoger kan. Dit bewijst dus dat die dingen er niet staan voor de veiligheid, maar voor het vangen van extra geld.
Toch heeft men hem al eens nodig als een (hufter) een gat dicht rijden doet, er zal maar controle rijden, in Duitsland hangen er camera s, bij onvoldoende afstand houden, hebben haast totdat ze voor iemand gaan hangen, dan is de snelheid er opeens vol uit!quote:
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik zou eerder zeggen "Fuck de manier, reden en locaties waar ze controleren"quote:Op woensdag 7 november 2018 23:54 schreef Handleiding het volgende:
[..]
en dus gaan we lekker lak hebben aan de regels, want he fuck de politie!
Ook dan niet, daar speel je op in.quote:Op woensdag 7 november 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch heeft men hem al eens nodig als een (hufter) een gat dicht rijden doet,
Je leven als fietser is jou verantwoording die wegwerker is zijn werkgever verantwoordelijk voor en heeft dus ten alle tijden te controleren dat zijn personeel veilig doet werken, hoe kan deze dat doen, door zich maximaal in te dekken toch?quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:15 schreef ContraCourant het volgende:
Ik zou me als fietser ook vaak achter de oren krabben, waarom mijn leven minder waard is dan dat van een wegwerker.
Tuurlijk, maar zelfs dan (juist dan?) kan het geen kwaad reëel te blijven. En de uitleg die wordt gegeven gaat vaak domweg niet op.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je leven als fietser is jou verantwoording die wegwerker is zijn werkgever verantwoordelijk voor en heeft dus ten alle tijden te controleren dat zijn personeel veilig doet werken, hoe kan deze dat doen, door zich maximaal in te dekken toch?
Hoeveel (domme) stinken erin, zo ook het rookverbod, gisteren ging het weer van slag hier in de buurt, halve buurt stookt bruinkool of brikketen, dat men daar een maatregelen tegen maken doet.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:18 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zelfs dan (juist dan?) kan het geen kwaad reëel te blijven. En de uitleg die wordt gegeven gaat vaak domweg niet op.
Je kunt verwachten dat als je maar hard genoeg tegen de mensen in denkt, de zaken vanzelf in orde komen. En zo niet, de zweep erover! Maar ik denk dat het op termijn een erg negatief effect gaat hebben wanneer je mensen steeds meer onredelijk benadert. En daar begint het inmiddels wel een beetje naar uit te zien.
Egenlijk dus gewoon vrijwillige domheids-belasting.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Als ik lang genoeg zoek vind ik wel een manier om een hont, een trap te verkopen!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:27 schreef RM-rf het volgende:
Dat vrijwel alle belastinginkomsten komen van mensen (en bedrijven) die gewoon de regels overtreden, en dat je wél aan de regels houden betekent dat je dus niet hoeft te betalen.
Als er 3 banen links van me schijnbaar gewerkt wordt (niets te zien), en uiterst rechts staat er in de schemering een snelheidsbeperking... Mwah, dat kun je op sommige plekken makkelijk missen.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Egenlijk dus gewoon vrijwillige domheids-belasting.
En dat kun je zelf heel makkelijk voorkomen door correct te rijden en je aan de regels te houden.
Ik zou willen dat de Overheid altijd haar geld op die manier int...
Dat vrijwel alle belastinginkomsten komen van mensen (en bedrijven) die gewoon de regels overtreden, en dat je wél aan de regels houden betekent dat je dus niet hoeft te betalen.
Dus jij gaat er maar vanuit waar men werkt beperking maar ernaast gewoon 130 kmh?quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:35 schreef ContraCourant het volgende:
Mwah, dat kun je op sommige plekken makkelijk missen.
Alle banen zijn vrij. Er is niets. Er is daarvoor wellicht gewerkt, of er gaat gewerkt worden? Maar er is niets. Alleen een snelheidsbeperking agv werkzaamheden. En dat ene bordje staat uiterst rechts. Zit nog een busbaan tussen ook. In totaal 5 of 6 banen daar.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus jij gaat er maar vanuit waar men werkt beperking maar ernaast gewoon 130 kmh?
Hoeveel banen zijn er nog vrij dan in jou geval?
Of er gewerkt wordt/werd daar ga jij of ik niet over, zolang de wegbeheerder denkt die borden te laten staan, geld het naar mijn mening.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:39 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Alle banen zijn vrij. Er is niets. Er is daarvoor wellicht gewerkt, of er gaat gewerkt worden? Maar er is niets. Alleen een snelheidsbeperking agv werkzaamheden. En dat ene bordje staat uiterst rechts. Zit nog een busbaan tussen ook. In totaal 5 of 6 banen daar.
Kan zijn, maar naarmate er meer van niets is, en welgeteld 1 bordje uiterst rechts op de weg een beperking aangeeft wordt de kans dat iemand dat mist steeds groter. Het zijn ook niet van die reflecterende borden, maar gewoon plastic meuk. Dat mis je makkelijk in de schemering of het donker.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of er gewerkt wordt/werd daar ga jij of ik niet over, zolang de wegbeheerder denkt die borden te laten staan, geld het naar mijn mening.
Twee banen vrij nog, dan geef ik je gedeeltelijk gelijk, mits er een vrachtwagen naast je rijden doet waardoor je het bord niet kan zien, tevens behoren die kleine bordjes afgeplakt te zijn langs de snelweg, wat vaak niet gebeurt is, dus als niet afgeplakt kan men je ook niks maken, tevens moet bij ieder oprit, of afrit ook weet ik niet, het bord herhaald worden. Blik jij er nog door ik niet hoor, daarom rijd ik maar gewoon iets langzamer als toegestaan, die paar minuten wat ik daardoor eerder kan komen redden mij ook niet.
Volgens mij is de wegbeheerder de laatste die iets gevraagd krijgt bij werkzaamheden, kijk eens in de bebouwde kom in een 30 km zone een bord 30 bij werkzaamheden, dubbel op toch, of bij 50 een bord 30, ook werkzaamheden, splitsing of kruising en het word niet herhaald geld weer 50 of men daar nu aan het werk is of niet!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:50 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Kan zijn, maar naarmate er meer van niets is, en welgeteld 1 bordje uiterst rechts op de weg een beperking aangeeft wordt de kans dat iemand dat mist steeds groter. Het zijn ook niet van die reflecterende borden, maar gewoon plastic meuk. Dat mis je makkelijk in de schemering of het donker.
De beheerder is wellicht ook gediend bij duidelijkheid over plichten van zijn kant. Zoals duidelijkheid, en geen onnodige beperkingen. Heb je dat op orde dan staat niets de ferme hand nog in de weg wat mij betreft.
Volgens mij hebben alleen door bevoegde instanties uitgegeven/geplaatste borden wettelijke betekenis, maar ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel snor zit in dit geval. En precies weten doe ik het niet meer.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij is de wegbeheerder de laatste die iets gevraagd krijgt bij werkzaamheden, kijk eens in de bebouwde kom in een 30 km zone een bord 30 bij werkzaamheden, dubbel op toch, of bij 50 een bord 30, ook werkzaamheden, splitsing of kruising en het word niet herhaald geld weer 50 of men daar nu aan het werk is of niet!
Denk jij dat de wegbeheerder dat ook zo zou doen?
Volgens mij mag iedere (idioot) tegenwoordig zo een bord plaatsen, of het goed staat of niet?
En dan let vooral op het woord (idioot) ik meen het niet meer of minder als dat.
Ik maak het vaak genoeg mee wegwerkzaamheden in 50 kmh bord 30 splitsing of kruising en het word niet herhaald, vanaf daar geld weer 50 of men dan midden op straat aan het werken is of niet, camera neemt het op, dat men mij maar een boete toe laat komen dan!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:58 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alleen door bevoegde instanties uitgegeven/geplaatste borden wettelijke betekenis, maar ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel snor zit in dit geval. En precies weten doe ik het niet meer.
Ja dat gebeurt sowieso erg vaak, het slecht afplakken van andere borden.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:00 schreef john2406 het volgende:
En ook die kleine dingen km paaltjes geloof ik, daar staat om de drie of twee de snelheid op vermeld, zijn die afgeplakt ja of nee?
Gelden die niet dan zo snel als men erlangs gereden is?
Als niet rechtsgeldig behoeven die ja helemaal niet toch?
Het lijkt mij als wegwerker ook haast niet te doen, ieder voordeel echter heeft ook zijn nadeel.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:05 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt sowieso erg vaak, het slecht afplakken van andere borden.
Nou ja, reden genoeg om aan twee kanten kritisch te zijn in dezen.
Ik ook echter niet bij werkzaamheden, valt mij opeens in ik reed net langs een bord buiten de bebouwdekom, vraag ik die agent hoeveel mobilisten heeft U al bekeurd? Kreeg er echter geen antwoord op.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:12 schreef Atak het volgende:
Ik werd keertje opgepakt omdat ik te hard ging bij een weg met werkzaamheden. Krijg lekker geen boete. Lekkere vrouwelijke agente.
Is niet alleen vanwege de aanwezigheid van werkers.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:14 schreef Roces18 het volgende:
Dan mogen ze wel eerst die verkeersborden weghalen als er niemand aan het werk is.
9 van de 10 keer staan er verkeersborden terwijl er niemand aan het werk is. Denk je dan dat ik 50 ga rijden??? Ik zie het al voor me...
De weg wordt meestal smaller gemaakt met behulp van geleidebakens. En het staat me bij dat er voor de hoogte van de boete onderscheid wordt gemaakt of er ook daadwerkelijk werkzaamheden gaande zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:23 schreef ludovico het volgende:
Wegwerkzaamheden is 9/10x bullshit. Niemand te zien.
En die boetes mogen wel wat lager en sneller op de mat vallen.
Nee , van wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieusquote:Op woensdag 14 november 2018 20:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is niet alleen vanwege de aanwezigheid van werkers.
Versmalde rijstroken.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:55 schreef Roces18 het volgende:
Nee , vanwege wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieus
Nee hoor . Ik heb het bijvoorbeeld over wanneer ze de berm gaan maaien . Als die wagens er niet zijn staan de borden er nog..quote:
Al rij je op plekken 20kmh te hard. Dat is vaak ongevaarlijk zoals op een snelweg of andere plekken... Dan krijg je 240 euro boete ofzo? Sorry dat is een rib uit je lijf terwijl je niemand in gevaar brengt.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De weg wordt meestal smaller gemaakt met behulp van geleidebakens. En het staat me bij dat er voor de hoogte van de boete onderscheid wordt gemaakt of er ook daadwerkelijk werkzaamheden gaande zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Boetes moeten niet lager, maar de mogen wel wat sneller op de mat vallen.
Tegen dat jij denkt snel te wezen rijdt er wel iemand voor je wat ze wel serieus nemen doet, wat ben je dan verder?quote:Op woensdag 14 november 2018 20:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee , van wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieus
Het moet dan ook een rib uit je lijf zijn, anders is het geen straf.quote:Op woensdag 14 november 2018 22:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al rij je op plekken 20kmh te hard. Dat is vaak ongevaarlijk zoals op een snelweg of andere plekken... Dan krijg je 240 euro boete ofzo? Sorry dat is een rib uit je lijf terwijl je niemand in gevaar brengt.
In Duitsland echter niet is het daar zo onveilig?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het moet dan ook een rib uit je lijf zijn, anders is het geen straf. De boetebedragen zijn afhankelijk van het type weg. Binnen de bebouwde kom is duurder dan de provinciale weg die duurder dan de snelweg is. Twintig kilometer per uur te hard in een 30km-zone is véél duurder dan op de snelweg, en dat is ook wel logisch omdat de relatieve snelheidsoverschrijding en daarmee het toegenomen risico veel groter is.
In Duitsland zijn de snelheden hoger, maar is de weg ook anders ingericht. Op de autobahn is men gewend aan de grote snelheidsverschillen en heb je veel minder afritten dan in Nederland (dus minder verstoring van het verkeersbeeld). Bij wegwerkzaamheden is de weg dermate versmald dat men zich meestal aardig aan de snelheid houdt.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
In Duitsland echter niet is het daar zo onveilig?
Al zal men het daar ook wel gaan leren hogere bedragen te vragen.
Het is bij 1/4e al een dikke straf.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het moet dan ook een rib uit je lijf zijn, anders is het geen straf.
De boetebedragen zijn afhankelijk van het type weg. Binnen de bebouwde kom is duurder dan de provinciale weg die duurder dan de snelweg is. Twintig kilometer per uur te hard in een 30km-zone is véél duurder dan op de snelweg, en dat is ook wel logisch omdat de relatieve snelheidsoverschrijding en daarmee het toegenomen risico veel groter is.
Daar vraag ik niet naar waar ik heen vraag met die lagen bedragen daar is het daar onveilig?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de snelheden hoger, maar is de weg ook anders ingericht. Op de autobahn is men gewend aan de grote snelheidsverschillen en heb je veel minder afritten dan in Nederland (dus minder verstoring van het verkeersbeeld). Bij wegwerkzaamheden is de weg dermate versmald dat men zich meestal aardig aan de snelheid houdt.
De provinciale weg is er doorgaans 100, maar dat kan je er meestal niet rijden.
Ligt er maar net aan wat je verdient. Ik ben overigens op zich niet tegen boetes naar inkomen.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is bij 1/4e al een dikke straf.
zie de edit. Onze wegen zijn drukker, dus is de kans op een ongeluk sowieso groter, maar de gevolgen zijn dat ook. Ik denk dat de hogere bedragen voor een deel daaruit voortvloeien. Anders dan dat weet ik niet beter dat de bedragen in Nederland sowieso tamelijk hoog zijn.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar vraag ik niet naar waar ik heen vraag met die lagen bedragen daar is het daar onveilig?
Of minder veilig als Nederland met de hoge bedragen?
Nog erbij de schoonmakers van de autobahn nemen de zooi onbeschermd weg van de autobahn, tenzij grotere voorwerpen.
De/het inkomen van de pleger zelf of het gehele inkomen van het gezin?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:45 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ben ocerigens op zich niet tegen boetes naar inkomen.
En wie helpt mij van de bumperklevers af, die mij dwingen willen sneller te gaan?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Niet te hard rijden, dan heb je daar geen last van.
Ja.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
De/het inkomen van de pleger zelf of het gehele inkomen van het gezin?
Of huishouden.
Van de jaaropgave met aftrek of van te voren?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja.
M.a.w: dat vind ik geen interessant onderscheid.
quote:Op woensdag 14 november 2018 23:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wie helpt mij van de bumperklevers af, die mij dwingen willen sneller te gaan?
mierenneuken om het mierenneukenquote:Op woensdag 14 november 2018 23:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van de jaaropgave met aftrek of van te voren?
Is het niet het is een feit niks meer of minder als dat.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan ga je aan de kant of je draai je je spiegel weg en doet alsof je neus bloedt.
Andere flauwekulargumenten mag je wel voor je houden.
Tja jij wil het niet zien he, waarschijnlijk ben jij er zo eentje, echter dat gaat er dan van komen hoor ik voorspel het je, ik rijd zelden tot nooit te hard, echter er zijn er wel die willen dan over mij heen vliegen, van mij mogen ze hoor.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
mierenneuken om het mierenneuken
als je eventuele bumperklevers moet aandragen als argument waarom je meent te hard te moeten rijden, kan je beter met de trein gaan.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet het is een feit niks meer of minder als dat.
Aan de kant achter die vrachtwagen weer terug? Ik mag niet inhalen met de max snelheid, ik betaal net zoveel voor mijn benzine als die bumperklevers hoor, en ook houderschapsbelasting zeg het maar hoor.
Ben jij van het padje af opeens wie had het over een Mevr.?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
als je eventuele bumperklevers moet aandragen als argument waarom je mevr te hard te moeten rijden, kan je beter met de trein gaan.
Ik zie het prima, je bent gewoon een jankzak in een aftands koekblik. Je rijdt zelden tot nooit te hard maar ageert wel tegen de boetebedragen in Nederland.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja jij wil het niet zien he, waarschijnlijk ben jij er zo eentje, echter dat gaat er dan van komen hoor ik voorspel het je, ik rijd zelden tot nooit te hard, echter er zijn er wel die willen dan over mij heen vliegen, van mij mogen ze hoor.
Rijdt zelden tot nooit te hard in Nederland dan he, in Duitsland rijden de agenten mij voorbij kijken in de auto, oldtimer, en doen thumbs UP!
Juist Duitse mentaliteit!quote:Op woensdag 14 november 2018 23:58 schreef damsco het volgende:
Moraal van mijn betoog: rij gewoon lekker mee met de rest van het verkeer. Is het wat drukker?, rij dan wat rustiger en ga niet lopen drukken. Is het wat rustiger?, rij dan ook gewoon eens wat vlotter en blijf niet hinderlijk links plakken terwijl je met minimaal verschil inhaalt.
Oh de wondere wereld van begrijpend lezen icm autocorrectie.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben jij van het padje af opeens wie had het over een Mevr.?
Ach god jij redt het niet meer met fatsoen?quote:Op donderdag 15 november 2018 00:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik zie het prima, je bent gewoon een jankzak in een aftands koekblik. Je rijdt zeiken tot nooit te hard maar ageert wel tegen de boetebedragen in Nederland.
Ga lekker in Duitsland rijden.
want drogreden:"Je wil het niet begrijpen" gevolgd door de suggestie dat ik een bumperklever zou zijn, getuigt wel van fatsoen?quote:Op donderdag 15 november 2018 00:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach god jij redt het niet meer met fatsoen?
Misschien gemist, of een tere snaar geraakt?quote:Op donderdag 15 november 2018 00:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
want drogreden:"Je wil het niet begrijpen" gevolgd door de suggestie dat ik een bumperklever zou zijn, getuigt wel van fatsoen?
Gelukkig ben je niet hypocriet.
Nee, je gaat niet op argumenten in, maar komt alleen maar met drogredenen.quote:Op donderdag 15 november 2018 00:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Misschien gemist, of een tere snaar geraakt?
Mag ik raden? Tere snaar geraakt.
Het was misschien mijn bedoeling wel om je te verleiden?
Waar beweer ik dat mij laat dwingen hard te rijden, ik vertik het als ze harder willen leren ze maar vliegen, echter kwaad wordt ik er toch door en minder geconsenteerd, boete bedragen dat ze het maar nog hoger maken, echter die zullen de klever toch niet ervan weer houden, zelfde als iemand met een pitbull over straat lopen doet en deze zijn uitwerpselen niet doet opraken, de handhaver heeft liever een keeshondje wat die de baas evt kan.quote:Op donderdag 15 november 2018 00:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, je gaat niet op argumenten in, maar komt alleen maar met drogredenen.
"Ja, maar Duitsland dan" is geen argument voor Nederlandse boetebedragen. Ons verkeer is anders, onze infrastructuur is anders.
"Ja, maar bumperklevers dwingen mij om te hard te rijden". Onzin, jij bedient het gaspedaal, niet de persoon achter jou. Een hoe is dat een argument om de boetebedragen te verlagen? Lagere boetes=> lagere drempel om te hard te rijden. Denk je dat dat meer of minder bumperklevers oplevert?
Inderdaad seinen en bumperkleven. Om je vervolgens in te halen en een brakecheck of drie te doenquote:Op woensdag 14 november 2018 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tegen dat jij denkt snel te wezen rijdt er wel iemand voor je wat ze wel serieus nemen doet, wat ben je dan verder?
Ho wacht die ga je op de bumper hangen? Hoeft bij mij niet ik ga wel aan de kant en laat je passeren hoor, ik gun je die foto wel!
https://www.telegraaf.nl/(...)r-negeren-rood-kruisquote:Recordaantal boetes voor negeren rood kruis
UTRECHT - Rijkswaterstaat (RWS) heeft een recordaantal boetes uitgeschreven voor het negeren van een rood kruis. Weginspecteurs van de wegbeheerder slingerden dit jaar al zo’n 1500 verkeersvandalen op de bon, bijna veertig procent meer dan vorig jaar.
Dat blijkt uit cijfers die RWS voor De Telegraaf verzamelde. „En dan te bedenken dat het jaar nog niet ten einde is. Het lijkt alsof weggebruikers stoïcijns zijn en de regels bewust blijven negeren om even wat tijdwinst te pakken”, zegt woordvoerder Diederik Fleuren.
„Normaal gesproken is een recordscore een mooi gegeven, maar in dit geval betekent het een dieptepunt. Te meer omdat het puur een maatregel is die genomen wordt in het kader van verkeersveiligheid en nergens anders voor.”
Pakkans vergroten
„Het is puur wangedrag dat keihard moet worden aangepakt, want het is niet voor niets dat rijstroken met een rood kruis worden afgesloten”, reageert minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) op de cijfers. „Je sluit een rijstrook af omdat er iets aan de hand is en vaak om weginspecteurs, bergers of andere hulpdiensten veilig hun werk te kunnen laten uitvoeren.”
„En dat gebeurt dus lang niet altijd, want ieder jaar worden er mensen – of hun voertuigen – die langs de weg aan het werk zijn aangereden, omdat mensen een verbod overtreden. Vandaar dat ik ook het aantal weginspecteurs dat de bevoegdheid heeft om overtreders aan te pakken ga verdubbelen van 50 naar 100”, aldus de minister. „Zo vergroten we de pakkans en ik hoop ook de verkeersveiligheid.”
Verbalen van boa
In 2015 stokte de teller van uitgeschreven processen-verbaal door weginspecteurs nog op 381 stuks. De opvolgende jaren liep dat op tot zo’n 1000 bekeuringen. Fleuren: „Maar daar gaan we nu dus flink overheen. Want juist de laatste weken zijn er weer veel incidenten geweest waarbij massaal verboden werden genegeerd en automobilisten onverantwoorde capriolen uithaalden om opstoppingen te omzeilen.”
Volgens de RWS-zegsman wordt het verkeer daardoor veel onveiliger. „Gelukkig kunnen de inspecteurs als buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) verbalen uitschrijven, maar dan is de overtreding al begaan. Het gaat ons er juist om die onveiligheid te voorkomen. Vandaar dat we weggebruikers zo goed mogelijk informeren over de afhandeling van incidenten.”
230 euro
Het negeren van een rood kruis wordt standaard door de officier van justitie afgedaan met een minimale boete van ¤230 (¤240 in 2019). Bij herhaling of overtreding van andere ’hufterfeiten’ bepaalt de officier van justitie de hoogte van de straf.
Hier begrijp ik werkelijk niets van....quote:Op donderdag 15 november 2018 00:28 schreef john2406 het volgende:
Wat mij betreft planten ze heel Nederland vol met camera s of wat dan ook, echter wel mensen of computers inzetten zodat ook het meeste iets op de mat doet krijgen.
Ook meneer agent die voor de friture als een aso parkeren doet, niet speciaal een friture hoor, bij alles waar niks aan de hand is wet te verstaan!
Mijn auto heeft een topsnelheid van 210 km/u.quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Daar verdienen ze niks aan. Als ze nou eens uit hun zak 50 kregen per kruimeldief en 250 per crimineel en 1000 per hoge baas zouden ze zo massaal arrestaties hebben en de cellen overvol zitten.quote:Op donderdag 29 november 2018 09:13 schreef harrievankempen het volgende:
Burgertje pesten dit. Ga toch echte boeven vangen.
Ja wat schrijf jij me nu, wat denk je wat dat ding kosten doet, als, dan ook ergens waar het geld opbrengen doet!quote:Op donderdag 29 november 2018 10:07 schreef Restyler het volgende:
Grappig dat ze hier zo'n flitswagen heen zetten.
Maar inmiddels is dat weer 70.quote:Op donderdag 29 november 2018 10:07 schreef Restyler het volgende:
Julianaplein Groningen. Werkzaamheden liggen al een tijdje stil en ligt nu officieel stil voor de komende twee jaar. Ondertussen mocht je er onder het mom van 'werkzaamheden' wel maar 50 rijden telkens, op een tweebaansweg waar je normaal 70 mag rijden en ook veilig 80-90 kunt rijden. Grappig dat ze hier zo'n flitswagen heen zetten.
Bergaf raceventielen en een snotneus?quote:Op donderdag 29 november 2018 09:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn auto heeft een topsnelheid van 210 km/u.
De snotneus alleen van het kind naast mequote:Op donderdag 29 november 2018 11:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bergaf raceventielen en een snotneus?
Heb jij enig idee wat/wie allemaal een verkeersdeelnemer is?quote:Op donderdag 29 november 2018 11:57 schreef rosalinde93 het volgende:
Prima actie. Laat de hufters in het verkeer maar bloeden.
Kachel dat rondgaat en toetsenbord met RGB verlichting en misschien ook wat.quote:Op donderdag 29 november 2018 12:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat/wie allemaal een verkeersdeelnemer is?
Leuk voor jou man, ik rij gewoon lekker met het verkeer mee.quote:Op donderdag 29 november 2018 09:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn auto heeft een topsnelheid van 210 km/u.
Toch houd ik me altijd netjes aan de maximale snelheid. Maar wees vooral boos op mensen die wel controle hebben over hun rechtervoet.
Dat moeten we willen!quote:Op donderdag 29 november 2018 09:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Daar verdienen ze niks aan. Als ze nou eens uit hun zak 50 kregen per kruimeldief en 250 per crimineel en 1000 per hoge baas zouden ze zo massaal arrestaties hebben en de cellen overvol zitten.
Waarom rept Baudet dan erover om het pensioenfonds in Nederland te laten beleggen, er zijn er toch al zat die willen!quote:Op donderdag 29 november 2018 23:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moeten we willen!
Heel de werkloosheid opgelost, zo erg dat zelfs veel banen niet eens opgevuld raken, de lonen stijgen, de inflatie stijgt (zoals Brussel wil), de staatsschuld daalt als een tierelier, slimme expats willen naar Nederland.
Nondeju, en het was al een keigoed idee, maar nu helemaal
En als dat 150 rijden doet waar men maar 120 mag?quote:Op donderdag 29 november 2018 23:39 schreef damsco het volgende:
[..]
Leuk voor jou man, ik rij gewoon lekker met het verkeer mee.
Uiteraard. Gas is alles.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als dat 150 rijden doet waar men maar 120 mag?
Rijdt je dan nog mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |