Oh?quote:Op vrijdag 16 november 2018 17:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee eerst taxibusjes toen Stints en nu weer taxibusjes.
The same, but different.quote:Op vrijdag 16 november 2018 16:32 schreef Inbox het volgende:
[..]
Denk je echt dat een 17-jarige grietje alleen op pad gaat met een groepje kinderen in de stint? Denk dat ie dat altijd onder begeleiding van een andere volwassene zal doen. Al dan niet op de stint.
Leeftijd zegt niets. Verantwoordelijkheid, verkeersinzicht, enz. Dat zijn de eigenschappen die van belang moeten zijn die komen kijken bij het vervoer van kinderen in een stint. Of die persoon nou 17 is of ouder. Durf heel stellig te beweren dat menig 17-jarige zonder rijbewijs zich verantwoordelijker gedraagt dan menig ouder persoon.
Ach, het is een kwestie van tijd voordat de stint weer terug is op de weg. Al dan niet met een andere eigenaar en/of in gewijzigde vorm.
Je had hier wel kunnen stoppen.quote:
Ja, en?quote:Op vrijdag 16 november 2018 16:52 schreef Samhain het volgende:
Er reden eerst Stints en nu taxibusjes.
Het mag, dus het zal gebeuren. Zo werkt de realiteit.quote:Op vrijdag 16 november 2018 16:32 schreef Inbox het volgende:
Denk je echt dat een 17-jarige grietje alleen op pad gaat met een groepje kinderen in de stint?
Die kans is aanwezig ja. Dus zal het nu ook wel al gebeurd zijn. En tot hoeveel ongelukken heeft dat geleid? Juist. Voorzover mij bekend is tenminstequote:Op maandag 19 november 2018 16:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het mag, dus het zal gebeuren. Zo werkt de realiteit.
4 kinderen dood in 1 ongeluk. Geef mij even een voorbeeld van een ongeval van de afgelopen 7 jaar, waar dat gebeurd is met kinderen die naar de BSO werden gebracht met een taxibusje.quote:Op maandag 19 november 2018 17:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig ja. Dus zal het nu ook wel al gebeurd zijn. En tot hoeveel ongelukken heeft dat geleid? Juist. Voorzover mij bekend is tenminste
Ach ja, dat levensgevaarlijke ding ook, he?
Ja, dus?quote:Op maandag 19 november 2018 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
4 kinderen dood in 1 ongeluk. Geef mij even een voorbeeld van een ongeval van de afgelopen 7 jaar, waar dat gebeurd is met kinderen die naar de BSO werden gebracht met een taxibusje.
Jij bent degene die zevert dat taxibusjes minder veilig zijn. Je hebt echter geen enkele onderbouwing, alleen onderbuikjes.quote:
Taxibusjes hebben wereldwijd voor meer doden in het verkeer gezorgd dan de stint.quote:Op maandag 19 november 2018 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent degene die zevert dat taxibusjes minder veilig zijn. Je hebt echter geen enkele onderbouwing, alleen onderbuikjes.
We hebben het niet over wereldwijd, maar over kinderen die naar de BSO worden gebracht. Maar uit een eerdere reactie van jou blijkt al dat je de ballen verstand hebt van statistiek.quote:Op maandag 19 november 2018 17:15 schreef Inbox het volgende:
Taxibusjes hebben wereldwijd voor meer doden in het verkeer gezorgd dan de stint.
Ik had nog nooit van een Stint gehoord, voor het ongeluk. Ik had niet toegestaan dat mijn kinderen er in vervoerd zouden worden, als het wel zo was geweest.quote:Als er geen kindjes in die stint hadden gezeten, had ik jou niet gehoord over dat onvelige ding,
Toen ik voor de eerste keer over de stint las, viel mijn bek open. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het toegestaan was, om met die badkuip op wielen, 10 kinderen te vervoeren?quote:Voor jou een reden om het ding aan de kant te zetten,
Wat boeit die statistiek mij nu in deze. Ik zie het als een noodlottig ongeval waar helaas 4 kinderen zijn overleden omdat het ding noodlottig genoeg vol door een trein werd geraakt.quote:Op maandag 19 november 2018 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We hebben het niet over wereldwijd, maar over kinderen die naar de BSO worden gebracht. Maar uit een eerdere reactie van jou blijkt al dat je de ballen verstand hebt van statistiek.
Ik ook niet. Nouja, ik wist neit dat ze zo heetten. Wel meermalen rond zien rijden hier met meerdere kindjes erin. Prima. Die krengen hebben voldoende uitzicht, rijden op het fietspad, niet al te hard. Kijken over geparkeerde auto's heen ook. Top!quote:Ik had nog nooit van een Stint gehoord, voor het ongeluk. Ik had niet toegestaan dat mijn kinderen er in vervoerd zouden worden, als het wel zo was geweest.
Nou, dat zullen de mensen een jaar of 70 (?) geleden ook gedacht hebben toen de eerste lijnvliegtuigen de lucht in dingen. Zo'n metalen geval, met tientalllen mensen erin de lucht in Hoe kan dat in godsnaam? Dat dat is toegstaan! En nu vliegen ze nog steeds, en komen er some een paar honderd mensen om bij een crash. En dat terwijl die piloten allemaal een gedegen opleiding hebben gehad.quote:]
Toen ik voor de eerste keer over de stint las, viel mijn bek open. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het toegestaan was, om met die badkuip op wielen, 10 kinderen te vervoeren?
... omdat de bestuurder niet in staat was dat onding tot stilstand te brengen. En de kinderen (gordels) er niet op tijd uit konden komen.quote:Op maandag 19 november 2018 17:35 schreef Inbox het volgende:
Wat boeit die statistiek mij nu in deze. Ik zie het als een noodlottig ongeval waar helaas 4 kinderen zijn overleden omdat het ding noodlottig genoeg vol door een trein werd geraakt.
En mogen, met volle belading en bestuurder, meer dan 600kgs wegen. En daarmee mag je op stap zonder enige vorm van rijvaardigheidsattest. terwijl je voor het besturen van een voertuig voor meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) minimaal twee rijbewijzen nodig hebt. Als je dat 'top' noemt, dan is er veel dat je niet begrijpt.quote:Ik ook niet. Nouja, ik wist neit dat ze zo heetten. Wel meermalen rond zien rijden hier met meerdere kindjes erin. Prima. Die krengen hebben voldoende uitzicht, rijden op het fietspad, niet al te hard. Kijken over geparkeerde auto's heen ook. Top!
En de lijnvliegtuigen van toen lijken in vrijwel niets meer op de lijnvliegtuigen van nu. Goh, waarom zou dat zijn?quote:Nou, dat zullen de mensen een jaar of 70 (?) geleden ook gedacht hebben toen de eerste lijnvliegtuigen de lucht in dingen.
Ik denk dat de trein dodelijker was dan het ding niet tot stilstand brengen. En dat die gordels in dit geval helemaal geen verschil maakten. Kindjes van een paar jaar, klauteren niet binnen een paar tellen uit dat ding als het echt moet. Ook niet als de bestuurster roept dat ze dat direct moeten doen.quote:Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
... omdat de bestuurder niet in staat was dat onding tot stilstand te brengen. En de kinderen (gordels) er niet op tijd uit konden komen.
Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval. Tot er een noodlottig ongeval plaatsvond. Toen was het hek van de dam. Omdat er toevallig kindjes bij betrokken waren. Hadden er pakjes van PostNL ingezeten,w as die ophef er niet.quote:En mogen, met volle belading en bestuurder, meer dan 600kgs wegen. En daarmee mag je op stap zonder enige vorm van rijvaardigheidsattest. terwijl je voor het besturen van een voertuig voor meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) minimaal twee rijbewijzen nodig hebt. Als je dat 'top' noemt, dan is er veel dat je niet begrijpt.
Paar weken terug was er nog een toestel van Lion Air verongelukt met >100 doden.quote:En de lijnvliegtuigen van toen lijken in vrijwel niets meer op de lijnvliegtuigen van nu. Goh, waarom zou dat zijn?
Zeg je dit nou echt?quote:Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef Inbox het volgende:
Ik denk dat de trein dodelijker was dan het ding niet tot stilstand brengen.
Met een handjevol stints tegen tientallen duizenden taxibusjes. En toch is de stint betrokken bij een ongeval waar 4 kinderen het leven laten en de taxibusjes niet. Statistiek, anyone?quote:Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval.
quote:Paar weken terug was er nog een toestel van Lion Air verongelukt met >100 doden.
Verbieden die hap! En rap!
Jazeker. Zonder die trein was het ongeval een stuk minder fataal geweest.quote:Op maandag 19 november 2018 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeg je dit nou echt?
Waarbij N=1, dus niet echt representatief om er conclusies aan te verbinden.quote:Met een handjevol stints tegen tientallen duizenden taxibusjes. En toch is de stint betrokken bij een ongeval waar 4 kinderen het leven laten en de taxibusjes niet. Statistiek, anyone?
Om er Nederlands van te maken.quote:Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef Inbox het volgende:
Had Was dit ongeval niet gebeurd, dan had was die stint niet opeens veel veiliger geweest namelijk.
Bedankt, Hans!quote:Op maandag 19 november 2018 18:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Om er Nederlands van te maken.
En nu is de verkeerssituatie bij de school die mijn kind bezoekt een stuk overzichtelijker en dus onveiliger geworden.quote:
Ok, maar dat is alleen maar gebaseerd op je gevoel, niet op echte cijfers dus. Dus jouw stelling dat taxibusjes minder veilig zijn dan de stint, is gebaseerd op lucht.quote:Op maandag 19 november 2018 18:14 schreef Samhain het volgende:
En nu is de verkeerssituatie bij de school die mijn kind bezoekt een stuk overzichtelijker en dus onveiliger geworden.
Krijg een beetje de indruk dat je niet eens weet wat je zelf opschrijft....quote:Zo moeilijk is het allemaal toch niet wat ik schrijf?
Zolang een man de taxibus bestuurd is er niks aan de hand.quote:Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
True!quote:Op dinsdag 20 november 2018 09:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Zolang een man de taxibus bestuurd is er niks aan de hand.
Ja die taxibussen denken ook maar overal te mogen staan.quote:Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
Als een stint van 600kgs, die niet meer kan stoppen vanwege een kabelbreuk, over jouw kind heenrijdt, is het ook niet best.quote:Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
Idd, vreemd dat die scootmobielen, afwachtende het SWOV onderzoek en overleg fabrikanten, niet ook per direct werden/worden verboden..... oh nee..... ik snap het... daar zijn geen flitslevende kindjes mee dood gegaan.quote:Op woensdag 21 november 2018 09:30 schreef Basp1 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ger-worden~a0dadf57/
Alle scootmobielen verbieden.
Interessant is trouwens wel dat net als de Stint, je bij de meeste scoormobielen, de gashendel moet loslaten om te remmen.....quote:Bron: column SchagenFM 15okt18 In 2016 zijn volgens de nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 38 bestuurders van een scootmobiel omgekomen in het verkeer. Dit is drie minder dan in 2015. In 2014 kwamen 27 scootmobielrijders om het leven in het verkeer en in 2013 32. Ook het aantal mensen dat op de spoedeisende hulp terechtkwam steeg sterk. In 2010 waren dat 1000 mensen, 1300 mensen in 2013 en in 2016 belandden 1600 mensen op de spoedeisende hulp.
Dat er kinderen zijn verongelukt is al erg genoeg. Het probleem zit 'm ook in de gebruiksdoel. Ook al zou een postbode een Stint als elektrische pakjesbak gebruiken, zo'n Stint wordt nu eenmaal vaker ingezet als personenvervoer. En dát is juist de reden dat de Stint is onttrokken aan het wegverkeer. Niet vanwege het ongeluk an sich, maar omdat de kans dat er nog een Stint mét kinderen op hol slaat vrij groot is.quote:Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef Inbox het volgende:
[..]
Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval. Tot er een noodlottig ongeval plaatsvond. Toen was het hek van de dam. Omdat er toevallig kindjes bij betrokken waren. Hadden er pakjes van PostNL ingezeten,w as die ophef er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |