Dit is ook wat wij nu hebben uitgekozen alleen wij hebben 2 open deuren, 2 dichte ramen met kachel en tv ervoor en weer 2 open deuren. Mijn man vind dat fijn want dan kunnen de deuren opengeslagen worden voor de ramen maar ik ga ook nog even dit plaatje laten zien want ik houd nog steeds van het idee dat alles open kan.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het idee voor de tuindeuren zou dan zoiets zijn (maar dan met 4 deuren):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hoor, daar gaan we nu nog steeds vanuit. Het verbouwen moet in drie maanden te doen zijn. De aannemers die we hebben benaderd hebben tijd. En er valt een bepaalde volgorde in de verbouwing aan te brengen: de badkamer is bijvoorbeeld belangrijker dan de keuken. Een paar weken bivakkeren in eigen huis is ook geen ramp.quote:Op woensdag 7 november 2018 16:22 schreef sigme het volgende:
Met een aannemer moet je goed kunnen samenwerken. Vertrouwen daarin is belangrijker dan de som onderaan de offerte.
Denk je dat er enige kans is dat het ietwat bewoonbaar gaat zijn vóórdat je je oude huis moet opleveren?
Die stalen kozijnen vind ik ook heel mooi; ze hebben een ranker profiel. Maar daar betaal je inderdaad de volle mep voor. Ik denk dat wij straks op hout uitkomen en genoegen nemen met een dikker profiel. Het is wel jammer dat het uitzicht dan minder open wordt dan met het grote raam nu. Dat is dan maar zo.quote:Op woensdag 7 november 2018 16:39 schreef yinu het volgende:
Ik vind die deuren ook heel mooi. Iets vergelijkbaars hebben wij bij ons bedrijfspand gedaan. Was industrieel dus ik had ook al van die stalen kozijnen in m'n hoofd - totdat ik de offertes daarvan zag.![]()
Ah, dank voor de tip! Ik heb het inmiddels zo vaak mis zien gaan met kozijnen in Grand Designs dat ik er haast vanuit ga.quote:Wel even opletten met je aannemer en architect dat de details van de pui goed uitgewerkt zijn.
Goed om te horen! Dat is precies mijn idee erbij. De aannemer die mijn voorkeur heeft komt uit de buurt. Hij kent onze nieuwe buren bijvoorbeeld. Dat vind ik een fijn idee.quote:Ook voor dit soort gevallen is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de aannemer - wij hebben nog steeds een goede werkrelatie met hem waardoor ook later nog opleverpunten/garantiepunten meestal goed worden opgelost. Hij was niet de goedkoopste offerte maar we hebben met de architect samen de offertes heel goed doorgenomen en tot op details uitgewerkt, waardoor het allemaal binnen budget is gebleven. Behalve waar wij zelf opeens duurdere keuzes gingen maken... Maar toch. Binnen de termijn, binnen budget.
Heb je voor kunststof, hout of aluminium gekozen? Ik ben ook heel benieuwd op wat voor bedrag je (ongeveer) uitkwam. Mag ook via dm!quote:Op woensdag 7 november 2018 16:34 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dit is ook wat wij nu hebben uitgekozen alleen wij hebben 2 open deuren, 2 dichte ramen met kachel en tv ervoor en weer 2 open deuren. Mijn man vind dat fijn want dan kunnen de deuren opengeslagen worden voor de ramen maar ik ga ook nog even dit plaatje laten zien want ik houd nog steeds van het idee dat alles open kan.
Het wordt hout, maar ze zijn nog niet besteld dus ik weet van deze nog geen prijs.quote:Op woensdag 7 november 2018 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je voor kunststof, hout of aluminium gekozen? Ik ben ook heel benieuwd op wat voor bedrag je (ongeveer) uitkwam. Mag ook via dm!
Wij hebben zo'n ding. Is prima. Let wel even op de isolatievarianten. Het slot gaat bij ons ook erg stroef. Dit is volgens solarlux normaal. Maar dat geloof ik niet en ben bang dat het op termijn leidt tot schade aan de 3-puntsbeveiliging. Tenslotte moet de overspanning boven het kozijn extra stijf zijn tegen het doorhangen anders gaat het klemmen.quote:Dank je! Ik weet dat de architect een aluminium pui van het merk Solarlux voor ogen heeft. Dat zou een heel betrouwbare, Duitse leverancier zijn waarmee goede ervaringen bestaan. Ken je die toevallig?
Geen ervaring mee, ik weet van houten puien en het hang- en sluitwerk omdat ik zelf houten kozijnen verkoop. Zo'n vierseizoenenpui is een van de weinige dingen die wij niet meer doen/verkopen vanwege de vele problemen en aluminium heeft daar minder last mee.quote:Op woensdag 7 november 2018 06:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank je! Ik weet dat de architect een aluminium pui van het merk Solarlux voor ogen heeft. Dat zou een heel betrouwbare, Duitse leverancier zijn waarmee goede ervaringen bestaan. Ken je die toevallig?
...
Hm, interessant.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:39 schreef d.k. het volgende:
Wij laten onze stalen binnenkozijnen maken door een lokaal bedrijf dat vanalles met metaal doet, een soort moderne smederij. Dat was echt enorm veel goedkoper dan de bedrijven die zich speciaal op stalen deuren richten. Want nu hip dus duur.
Ik ben een goede huisvrouw.quote:Op woensdag 7 november 2018 20:47 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat zal je ook blijven doen. De eerste paar maanden
Als je een budget van 15k hebt voor je keuken, doe dan even een 1k opzij voor een waterontharder.quote:
Ik kom goed uit, alleen wordt het eiland dan 2 meter lang en niet 2,10 meter.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben die ikea keukens niet Afwijkende maten?
ja, maar je kan wel die mooie bamboe bestekvakken gebruiken. Die ik helaas niet in mijn Schuller keuken kan gebruiken...quote:Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben die ikea keukens niet Afwijkende maten?
Nee bedoel ook met andere dingen zoals apparatuur en kast inzetten enzo. Dat je dan altijd aan ikea vast zit.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom goed uit, alleen wordt het eiland dan 2 meter lang en niet 2,10 meter.
Mooi ik relatiefquote:Op woensdag 7 november 2018 21:31 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ja, maar je kan wel die mooie bamboe bestekvakken gebruiken. Die ik helaas niet in mijn Schuller keuken kan gebruiken...
1k? No way! Ik poets wel.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je een budget van 15k hebt voor je keuken, doe dan even een 1k opzij voor een waterontharder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |