abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182927446
Mijn kind heeft een dubbele achternaam. Ons kind is geboren in België (vriendin Vlaamse, ik Nederlander), waar dit al sinds 2015 mogelijk is. We vinden dit zelf heel mooi.
pi_182927838
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 12:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan wanneer twee mensen met twee achternamen een kind krijgen? Kiezen ze dan gewoon?
Als iedereen twee achternamen heeft, heeft de volgende generatie dus allemaal 4 achternamen, daarna 8 und so weiter!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182927894
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Als iedereen twee achternamen heeft, heeft de volgende generatie dus allemaal 4 achternamen, daarna 8 und so weiter!
In Spanje zijn alleen de mannelijke achternamen blijvend.

Vader A B + Moeder C D = Zoon A C
Vader E F + Moeder G H = Dochter E G
Vader A C + Moeder E G = Kind A E
pi_182931941
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat het een hoop gedoe is om steeds overal consequent die wijziging door te voeren.
Waarom zou dat moeten? Daarnaast kan dat gewoon zonder tussenkomst van een medewerker.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182931961
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel een hoop gedoe en je kunt je afvragen wat daarbij het doel is of wordt... omdat het kan of omdat het een (functioneel) doel heeft. Een naam, moet imho niet dienen om jezelf creatief te promoten maar om jezelf bekend te maken cq. te identificeren. Hoe je je verder noemt bij vriend en vijand, is verder aan jezelf.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je je eenmaal als A bekend hebt gemaakt bij een organisatie, je daar dan ook A blijft heten tenzij er(g) dringende redenen zijn dat toch maar te veranderen.
Met wat techniek is het verder niet zo moeilijk die naam te veranderen mits je daarbij NIET het oogmerk hebt je hierbij als iemand anders voor te doen.

Zelf vraag ik mij (op)recht af hoe belangrijk het is hoe je wordt genoemd tenzij dat (bewust) veroordelend of vernederend bedoeld is ? ik proef soms ook een zeker belang..

Mij kan het niet zoveel schelen hoe ik in het professionele leven heet. Wel vind ik het prettig dat de mensen op wie ik prijs stel, mij eveneens respecteren in hoe ik door hen benoemd wil worden.
Omdat het tegenwoordig door het publieke internet vrij vervelend is om je hele leven aan 1 ding opgeknoopt te moeten worden. Daarnaast hoezo gedoe?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2018 @ 13:53:50 #181
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182936580
Ik ben iemand met een dubbele achternaam, maar dan zouden mijn kinderen (nahja, die heb ik al, kleinkinderen dan), 3 achternamen kunnen krijgen?

En waarschijnlijk wordt een generatie verder dan weer moeilijk gedaan, omdat 1 van de achternamen van mijn achternaam moet worden gekozen ofzo?

Dergelijke achternamen zijn redelijk uniek in Nederland, en hoop dat dat zo blijft
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 4 november 2018 @ 14:11:59 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182936956
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat het tegenwoordig door het publieke internet vrij vervelend is om je hele leven aan 1 ding opgeknoopt te moeten worden. Daarnaast hoezo gedoe?
Daarom zou je naam ook moeten worden losgekoppeld van je identificatie. BSN is de (overheids)identificatie, hoe je heet is aan jou (met alle consequenties).
Een privaat bedrijf kan er een eigen identificatie, met pasfoto of iets anders, op na houden.

Het gedoe is wanneer je continu je identificatie(naam) wilt wijzigen en daarmee (vaak? of bewust?) je traceerbaarheid wilt bemoeilijken of modieus wilt zijn enz.

Bekijk het in het klein, wanneer je op Fok! steeds je usernaam veranderd is dat op z'n minst irritant wanneer je onder die naam meningen verkondigt. Je naam is daarentegen weer irrelevant wanneer het gaat om objectieve feiten en/of wanneer je eenmalige diensten afneemt etc.etc.

Op het moment dat je zeg een (ook opgelegd) contract hebt tussen A en B, is het ongepast wanneer één van die partijen de contractuele naam veranderd. Geen punt, ware het niet dat je dat in allerlei niet-digitale stukken dat dan ook moet veranderen. Hetzelfde geldt wmb ook voor je sekse etc.etc.

Zelf zou ik voorstander zijn dat wanneer je eenmaal (voor de wet) volwassen bent, jezelf op dat moment (eenmalig) je eigen (achter)naam moet kunnen kiezen, incl. die van je geboorteakte en alsdan behaalde accreditaties.
Je bent, volwassen, formeel voortaan zelf gerechtigd en aansprakelijk onder die naam.
Wil je daarna opnieuw je naam wijzigen, kan dat, maar moet dan zelf zorgen (met kosten) dat die wordt gewijzigd wat flink kan oplopen. Voorts is er een kans dat de andere partij weigert je naam te veranderen omdat dit voor hun complex is. Denk aan een krantenstuk of formaliteiten waarin iets over jou wordt/is verteld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')