Gebrek aan tijd. Sorry.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik verdedig hier de keuze voor de naam van de vrouw ipv de man - niet de dubbele.
Wel de dialoog volgen he
Ik schrijf liever een korte achternaam op dan een lange. Heb nu soms al moeite met achternamen binnen de lijnen op te schrijven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:44 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Een dubbele achternaam is toch niet zo veel ingewikkelder dan een enkele?
Dan geef je je kinderen 1 achternaam.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:47 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik schrijf liever een korte achternaam op dan een lange. Heb nu soms al moeite met achternamen binnen de lijnen op te schrijven.
Het is geen 'probleem'. Ik kan me alleen voorstellen dat je mensen die keuzevrijheid wil geven. Ik zou mijn kinderen best 2 achternamen willen geven, mogen ze zelf kiezen welke van de twee ze willen doorgeven aan hun kinderen of willen aanhouden als ze gaan trouwen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Okee, dan verplaats je het probleem dus een generatie. Want als een ouder 2 achternamen heeft; welke van de twee wordt er doorgegeven? Het lijkt mij dat we dan gewoon weer terug bij af zijn.
quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:07 schreef LurkJeRot het volgende:
Wat maakt dat nou uit? Laat die mensen hun kinderen lekker beide achternamen geven als ze dat willen, snap werkelijk niet waarom iemand daar iets tegen zou hebben
Kennelijk toch een grote groep. Ik kan het me ook niet voorstellen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:47 schreef Dven het volgende:
Interesseert mij het nou welke achternaam m'n kind eventueel zou krijgen
Klopt, kinderen kunnen alleen uit Arnold Schwarzenegger komen, of vrouwen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarom de mannelijke en niet de vrouwelijke ? Tenzij we het over Arnold Schwarzenegger hebben komt het kind toch altijd uit de vrouw...
Ik vind het ook geen 'probleem'. Echter, bepaalde mensen vinden het kiezen uit twee achternamen kennelijk wel een 'probleem', anders zou deze 'oplossing' van twee achternamen een 'oplossing' zijn voor een niet-bestaand 'probleem'.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:48 schreef archito het volgende:
Het is geen 'probleem'. Ik kan me alleen voorstellen dat je mensen die keuzevrijheid wil geven. Ik zou mijn kinderen best 2 achternamen willen geven, mogen ze zelf kiezen welke van de twee ze willen doorgeven aan hun kinderen of willen aanhouden als ze gaan trouwen.
Volgens mij had Gijs een borreltje teveel op inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:18 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ah ik heb zojuist geleerd dat 68% "ruim driekwart" is.
Je vader zal Schwarzenegger hetenquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Klopt, kinderen kunnen alleen uit Arnold Schwarzenegger komen, of vrouwen.
Hoezo tijdelijk, wie trouwt er nogquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef Strani het volgende:
Tja.. in Spaanstalige landen is dit heel normaal. Maar de naam van de moeder verdwijnt dan alsnog bij de volgende generatie, dus het is slechts tijdelijk 'gelijk'.
De politiek is er niet alleen om problemen op te lossen. Soms is iets ook een verbetering zonder dat het echt als een probleem wordt gezien. Dat bedoelde ik met 'probleem' tussen aanhalingstekens.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen 'probleem'. Echter, bepaalde mensen vinden het kiezen uit twee achternamen kennelijk wel een 'probleem', anders zou deze 'oplossing' van twee achternamen een 'oplossing' zijn voor een niet-bestaand 'probleem'.
Daarom, de moeder is daardoor bekend, de vader maakt zich bekend.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarom de mannelijke en niet de vrouwelijke ? Tenzij we het over Arnold Schwarzenegger hebben komt het kind toch altijd uit de vrouw...
Sorry, niet mee eens. Ik vind dat de overheid zo weinig mogelijk in moet grijpen in de prive levens van de kiezer. Dingen veranderen om het veranderen daar zit ik niet op te wachten.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:09 schreef archito het volgende:
[..]
De politiek is er niet alleen om problemen op te lossen. Soms is iets ook een verbetering zonder dat het echt als een probleem wordt gezien. Dat bedoelde ik met 'probleem' tussen aanhalingstekens.
Meer keuzevrijheid is minder ingrijpen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Sorry, niet mee eens. Ik vind dat de overheid zo weinig mogelijk in moet grijpen in de prive levens van de kiezer. Dingen veranderen om het veranderen daar zit ik niet op te wachten.
Meer keuzevrijheid vind ik op zich niet verkeerd. Het is alleen jammer dat de achterliggende gedachte bij D66 altijd is om mannen en vrouwen tegen elkaar uit te spelen en zo de geboortecijfers van Europeanen te drukken. Ik doorzie zo'n proefbalonnetje altijd direct.
Zie Portugal.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef KennyPowers het volgende:
Wat als twee mensen met dubbele achternamen een kind krijgen?
quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Niet op jouw geslacht, maar wordt wel bepaald door de naam van je vader, dus geslacht.
Het is mode tegenwoordig bij de PC-babies om alles wat blank is en/of mannelijk aan te willen pakken. Vandaar je link.
Echt hequote:Op vrijdag 2 november 2018 14:25 schreef archito het volgende:
[..]
Meer keuzevrijheid is minder ingrijpen.
Dat laatste is gewoonweg hilarisch, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Dit is voor Spanje:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |