abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182897592
En als jij wil dat je kinderen maar 1 achternaam hebben, dan kies je ervoor dat ze maar 1 achternaam krijgen.
pi_182897599
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik verdedig hier de keuze voor de naam van de vrouw ipv de man - niet de dubbele.
Wel de dialoog volgen he :P
Gebrek aan tijd. Sorry.

Ik vraag me af wat voor gevolgen dat zal hebben als kinderen standaard de naam van de vrouw krijgen. Iemand een idee?
pi_182897628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:44 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Een dubbele achternaam is toch niet zo veel ingewikkelder dan een enkele?
Ik schrijf liever een korte achternaam op dan een lange. Heb nu soms al moeite met achternamen binnen de lijnen op te schrijven.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:47:40 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182897638
Interesseert mij het nou welke achternaam m'n kind eventueel zou krijgen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182897653
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:47 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik schrijf liever een korte achternaam op dan een lange. Heb nu soms al moeite met achternamen binnen de lijnen op te schrijven.
Dan geef je je kinderen 1 achternaam.
pi_182897655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:36 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Okee, dan verplaats je het probleem dus een generatie. Want als een ouder 2 achternamen heeft; welke van de twee wordt er doorgegeven? Het lijkt mij dat we dan gewoon weer terug bij af zijn.
Het is geen 'probleem'. Ik kan me alleen voorstellen dat je mensen die keuzevrijheid wil geven. Ik zou mijn kinderen best 2 achternamen willen geven, mogen ze zelf kiezen welke van de twee ze willen doorgeven aan hun kinderen of willen aanhouden als ze gaan trouwen.
pi_182897657
Ja, maar in Nederland wordt een dubbele achternaam gebruikt voor een getrouwde vrouw, omdat die de eigen achternaam 'verliest'.
pi_182897661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:07 schreef LurkJeRot het volgende:
Wat maakt dat nou uit? Laat die mensen hun kinderen lekker beide achternamen geven als ze dat willen, snap werkelijk niet waarom iemand daar iets tegen zou hebben :')
pi_182897786
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:47 schreef Dven het volgende:
Interesseert mij het nou welke achternaam m'n kind eventueel zou krijgen :')
Kennelijk toch een grote groep. Ik kan het me ook niet voorstellen.
pi_182897832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom de mannelijke en niet de vrouwelijke ? Tenzij we het over Arnold Schwarzenegger hebben komt het kind toch altijd uit de vrouw...
Klopt, kinderen kunnen alleen uit Arnold Schwarzenegger komen, of vrouwen.
pi_182897879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:48 schreef archito het volgende:
Het is geen 'probleem'. Ik kan me alleen voorstellen dat je mensen die keuzevrijheid wil geven. Ik zou mijn kinderen best 2 achternamen willen geven, mogen ze zelf kiezen welke van de twee ze willen doorgeven aan hun kinderen of willen aanhouden als ze gaan trouwen.
Ik vind het ook geen 'probleem'. Echter, bepaalde mensen vinden het kiezen uit twee achternamen kennelijk wel een 'probleem', anders zou deze 'oplossing' van twee achternamen een 'oplossing' zijn voor een niet-bestaand 'probleem'.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:57:31 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182897900
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:18 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ah ik heb zojuist geleerd dat 68% "ruim driekwart" is.

:')
Volgens mij had Gijs een borreltje teveel op inderdaad.
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:59:45 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182897957
Tja.. in Spaanstalige landen is dit heel normaal. Maar de naam van de moeder verdwijnt dan alsnog bij de volgende generatie, dus het is slechts tijdelijk 'gelijk'.

Voor mij hoeft het in Nederland ook niet hoor, een dubbele achternaam is best onpraktisch. Desnoods combineren de dan maar de twee achternamen. Dus Jansen en Dijkstra wordt dan Janstra :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_182898066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:54 schreef Deckard het volgende:

[..]

Klopt, kinderen kunnen alleen uit Arnold Schwarzenegger komen, of vrouwen.
Je vader zal Schwarzenegger heten :{
pi_182898089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:59 schreef Strani het volgende:
Tja.. in Spaanstalige landen is dit heel normaal. Maar de naam van de moeder verdwijnt dan alsnog bij de volgende generatie, dus het is slechts tijdelijk 'gelijk'.
Hoezo tijdelijk, wie trouwt er nog :+
Bovendien kun je dan kiezen
pi_182898134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik vind het ook geen 'probleem'. Echter, bepaalde mensen vinden het kiezen uit twee achternamen kennelijk wel een 'probleem', anders zou deze 'oplossing' van twee achternamen een 'oplossing' zijn voor een niet-bestaand 'probleem'.
De politiek is er niet alleen om problemen op te lossen. Soms is iets ook een verbetering zonder dat het echt als een probleem wordt gezien. Dat bedoelde ik met 'probleem' tussen aanhalingstekens.
pi_182898138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom de mannelijke en niet de vrouwelijke ? Tenzij we het over Arnold Schwarzenegger hebben komt het kind toch altijd uit de vrouw...
Daarom, de moeder is daardoor bekend, de vader maakt zich bekend.

Ik sta best open voor verandering hoor, maar van die veranderingen om het veranderen en als symboolpolitiek terwij er totaal niet nagedacht wordt over de logica van de oude situatie begint me een beetje de strot uit te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:14:05 #68
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182898252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:09 schreef archito het volgende:

[..]

De politiek is er niet alleen om problemen op te lossen. Soms is iets ook een verbetering zonder dat het echt als een probleem wordt gezien. Dat bedoelde ik met 'probleem' tussen aanhalingstekens.
Sorry, niet mee eens. Ik vind dat de overheid zo weinig mogelijk in moet grijpen in de prive levens van de kiezer. Dingen veranderen om het veranderen daar zit ik niet op te wachten.

Meer keuzevrijheid vind ik op zich niet verkeerd. Het is alleen jammer dat de achterliggende gedachte bij D66 altijd is om mannen en vrouwen tegen elkaar uit te spelen en zo de geboortecijfers van Europeanen te drukken. Ik doorzie zo'n proefbalonnetje altijd direct.
pi_182898507
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Sorry, niet mee eens. Ik vind dat de overheid zo weinig mogelijk in moet grijpen in de prive levens van de kiezer. Dingen veranderen om het veranderen daar zit ik niet op te wachten.

Meer keuzevrijheid vind ik op zich niet verkeerd. Het is alleen jammer dat de achterliggende gedachte bij D66 altijd is om mannen en vrouwen tegen elkaar uit te spelen en zo de geboortecijfers van Europeanen te drukken. Ik doorzie zo'n proefbalonnetje altijd direct.
Meer keuzevrijheid is minder ingrijpen.

Dat laatste is gewoonweg hilarisch, hoe krijg je het uit je toetsenbord. :')
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:28:20 #70
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182898601
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:15 schreef KennyPowers het volgende:
Wat als twee mensen met dubbele achternamen een kind krijgen?
Zie Portugal.
pi_182898692
We leven verdomme toch in een vrij land. Moet gewoon kunnen zolang het niet te gek wordt. En als mensen met een dubbele achternaam kinderen krijgen kunnen ze gewoon de ene helft van de achternaam van de man combineren met de andere helft van de achternaam van de vrouw. Ik snap niet echt dat mensen zich druk maken om de achternaam van andermans kinderen. Al zou ik als man zelf wel willen dat mocht ik ooit kinderen krijgen mijn kinderen mijn achternaam krijgen omdat ik momenteel de enige ben die de familienaam in leven kan houden :P.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:35:34 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182898786
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah ok.
Niet op jouw geslacht, maar wordt wel bepaald door de naam van je vader, dus geslacht.

Het is mode tegenwoordig bij de PC-babies om alles wat blank is en/of mannelijk aan te willen pakken. Vandaar je link.
_O- wat een bizarre gedachtekronkel :D! Wel heerlijk hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:37:14 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182898821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:25 schreef archito het volgende:

[..]

Meer keuzevrijheid is minder ingrijpen.

Dat laatste is gewoonweg hilarisch, hoe krijg je het uit je toetsenbord. :')
Echt he :D. Alles is een complot!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182898831
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:28 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Zie Portugal.
Dit is voor Spanje:

"Bijvoorbeeld als de heer Juan Díaz Merrano en mevrouw Elena Pérez Fuerta een zoon krijgen die José heet, zal deze José Díaz Pérez heten. "

Als ik het goed begrijp wordt er gekozen tussen Diaz en Merrano en dan kiezen ze de man (de opa). Dan verplaats je het probleem alleen toch? :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_182898945
Vindt die dubbele namen wel sjiek.
Yolanthe Cabau van Kasbergen klinkt toch een stuk hipper dan Yolanthe Cabau :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')