abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:38:49 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189155955
Kan Renault de stekker uit hun F1 project trekken per 2021?
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:40:32 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189155973
Dat gaat een flinke dobber worden voor Red Bull..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:42:01 #253
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189155985
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch?
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:43:13 #254
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189155993
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:42 schreef Tinos85 het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch?
4 was toch het max.?

2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:45:23 #255
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189156009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

4 was toch het max.?
https://www.gpblog.com/nl(...)enault-afloopt-.html

3 volgens die link.
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:45:28 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189156010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

4 was toch het max.?
Article 8.3 of F1's sporting regulations states: "A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA."

This means that if supply rules remain as they are, Mercedes will either have to ask permission from the FIA for the McLaren deal to be approved, or to be able to supply its own team from 2021.

However, Appendix 9 of the sporting regulations, which deals with the number of supply deals, could be interpreted as allowing Mercedes to have a third customer without needing approval.

McLaren switching to Mercedes would currently leave Renault without any customer teams.

However, it is understood the manufacturer would be content being able to focus entirely on its own works operation.

https://www.autosport.com(...)ngines-again-in-2021
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:46:54 #257
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189156020
2016
Mercedes: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
Ferrari: Ferrari, STR, Sauber en Haas.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:50:58 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189156046
wordt op deze manier wel kostbaar voor Renault
pi_189156118
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

4 was toch het max.?

2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.

Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren.

En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding)
quote:
Appendix 9.C Sporting Regulations.

Notwithstanding the provisions of Article 8.3 of the Sporting Regulations, unless agreed otherwise by the FIA, each of the manufacturers of an homologated power unit may not directly or indirectly supply power units for more than (T+1) teams, with T as defined in Article (b). Such consent shall not be given if one or more of the other Power Unit Manufacturers are supplying less that T teams.

De berekening is
quote:
T = (11-A)/(B-C)

- A = Total number of teams (including “works/factory” teams) having a supply agreement concluded for the given Championship season with a New Power Unit Manufacturer.

- B = Total number of manufacturers of homologated Power Units for the given Championship season.

- C = Total number of New Power Unit Manufacturers for the given Championship season.
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.

Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren.

Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:04:41 #260
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189156152
Doodsteek voor Renault?
pi_189156165
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:04 schreef Tinos85 het volgende:
Doodsteek voor Renault?
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189156187
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:09:39 #263
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189156196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:09 schreef F1gamer het volgende:
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren.
Dat is nu toch ook al?
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:10:09 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189156202
Goede zet van McLaren. Ik hoop dat ze weer in de top mee gaan draaien. Mooi team voor Max.
pi_189156230
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.
Er komt geen nieuw team. Zeker niet in 2021.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_189156238
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:16:51 #267
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189156268
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:17:03 #268
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189156271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.

Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren.

En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding)
[..]

De berekening is
[..]

Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.

Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren.

Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden.
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_189156283
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:13 schreef F1gamer het volgende:
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd.
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.

Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:19:27 #270
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189156292
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.

Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder.
Williams wel toch?
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:19:28 #271
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189156293
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Tinos85 het volgende:
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull.
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_189156302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189156316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189156320
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Williams wel toch?
Yep, tot en met 2025.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:23:00 #275
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189156332
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.
Je zegt zelf dat de uitzondering al in de huidige regels staat, dus is die regel nu ook al nutteloos.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')