4 was toch het max.?quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:42 schreef Tinos85 het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch?
Article 8.3 of F1's sporting regulations states: "A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA."quote:
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
4 was toch het max.?
2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams.
De berekening isquote:Appendix 9.C Sporting Regulations.
Notwithstanding the provisions of Article 8.3 of the Sporting Regulations, unless agreed otherwise by the FIA, each of the manufacturers of an homologated power unit may not directly or indirectly supply power units for more than (T+1) teams, with T as defined in Article (b). Such consent shall not be given if one or more of the other Power Unit Manufacturers are supplying less that T teams.
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.quote:T = (11-A)/(B-C)
- A = Total number of teams (including “works/factory” teams) having a supply agreement concluded for the given Championship season with a New Power Unit Manufacturer.
- B = Total number of manufacturers of homologated Power Units for the given Championship season.
- C = Total number of New Power Unit Manufacturers for the given Championship season.
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.quote:
Dat is nu toch ook al?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:09 schreef F1gamer het volgende:
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren.
Er komt geen nieuw team. Zeker niet in 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden.
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren.
Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren.
En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding)
[..]
De berekening is
[..]
Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3.
Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren.
Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden.
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:13 schreef F1gamer het volgende:
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd.
Williams wel toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden.
Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder.
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:16 schreef Tinos85 het volgende:
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull.
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos.
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst.
Yep, tot en met 2025.quote:
Je zegt zelf dat de uitzondering al in de huidige regels staat, dus is die regel nu ook al nutteloos.quote:Op zaterdag 28 september 2019 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |