abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185381932
Ik stofzuig niet meer heeft toch geen nut met een van mijn katten (de ander verhaart nauwelijks)
pi_185381973
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ze verharen rond deze tijd veel ja. Het is al een tijdje wat warmer aan het worden en dat merk je gelijk aan hoe vaak je moet stofzuigen :P

Waarom meng je die brokken?
Haha oke, fijn dat dat herkenbaar is.

Ik meng iams en applaws omdat ik applaws hoogwaardig voer vind gezien hoge percentage vlees erin en geen granen, maar het ook vrij prijzig voer vind. Iams vind ik qua eiwit etc ook oké, en is een stuk goedkoper. Dus vandaar het mengen.
En verschillende smaken omdat ze dan hopelijk een beetje breed smakenpalet houden mocht er op latere leeftijd iets met speciaal voer moeten waar ze dan aan moeten wennen.
pi_185382137
Ik meng sanabelle sterilized en grande door elkaar, sterilized omdat beide heren geholpen zijn, grande omdat dat een grote brok is en ze er echt op moeten kauwen wat weer goed voor de tandjes is.
  maandag 4 maart 2019 @ 13:39:11 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185382868
Dat verharen (van mijn katten) komt vooral door het weer nu. Ik heb nooit gedacht dat zoiets door het eten zou komen.
pi_185382920
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:39 schreef Cue_ het volgende:
Dat verharen (van mijn katten) komt vooral door het weer nu. Ik heb nooit gedacht dat zoiets door het eten zou komen.
Zijn dat binnen of buiten katten?
Ik dacht aan het eten omdat die van ons niet buiten komen, en in die zin het dus qua temperatuur voor ze niet echt anders is nu dan eerst.. hoewel het overdag soms wel tot 0.6 graaf warmer wordt dan waar de thermostaat op staat ingesteld door het betere weer buiten, dat dan weer wel. En omdat dat verder het enige was waar wel iets in gewijzigd is de laatste tijd.
  maandag 4 maart 2019 @ 13:47:27 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185383024
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik dacht aan het eten omdat die van ons niet buiten komen, en in die zin het dus qua temperatuur voor ze niet echt anders is nu dan eerst.. hoewel het overdag soms wel tot 0.6 graaf warmer wordt dan waar de thermostaat op staat ingesteld door het betere weer buiten, dat dan weer wel. En omdat dat verder het enige was waar wel iets in gewijzigd is de laatste tijd.
Beiden? Meestal gaan ze savonds een uurtje (of twee) naar buiten.

Het zou misschien kunnen hoor, heb er niet heel veel verstand van.
Maar ook al komen ze niet buiten, dan nog is het bij mij in huis gemiddeld warmer dan in de winter (want overdag als ik er niet ben geen verwarming aan)
pi_185383177
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Beiden? Meestal gaan ze savonds een uurtje (of twee) naar buiten.

Het zou misschien kunnen hoor, heb er niet heel veel verstand van.
Maar ook al komen ze niet buiten, dan nog is het bij mij in huis gemiddeld warmer dan in de winter (want overdag als ik er niet ben geen verwarming aan)
Ah ja beiden kan natuurlijk ook haha. Wij hebben vloerverwarming, dus thermostaat altijd op zelfde temperatuur staan. Maar huis warmt nu natuurlijk wel weer meer op overdag dan in de winter als het puur opwarmt van verwarming en niet "van buiten" ook nog.

Maar we kijken het nog wel even aan, het klinkt iig alsof meer katten hier nu last van hebben dus dan zal het er wel gewoon bij horen. Mocht het toch lang zo blijven kan ik altijd nog even kijken of ik weer voer wissel of even langs de da ga.
pi_185385062
Dank voor jullie reactie! Ik ga sanabelle eens proberen voor mijn dames, die van 2 mag iets minder wegen dan ze nu doet.. :7
pi_185448517
Hoi hoi. Iemand bekend met oorontsteking bij katten? Mijn ene kat heeft het sinds 2 weken. Ik gebruik braaf het spul 2x per dag wat ik van de dierenarts heb gekregen maar het helpt helemaal niks hij blijft het kapot krabben.
Iemand nog ideeën? Terug naar de dierenarts iig, en zou zo'n kap helpen of kunnen ze dan nog bij hun oor :D
pi_185448941
:'( :'( We hebben onze kat als vermist opgegeven....we maken ons echt zorgen.
Sinds zaterdagmiddag is hij niet meer thuis geweest. Normaal komt hij iedere dag naar binnen.
Er was niets vreemds toen hij naar buiten is gegaan, maar hij komt maar niet terug.... :{
pi_185449051
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:59 schreef -Magica- het volgende:
Hoi hoi. Iemand bekend met oorontsteking bij katten? Mijn ene kat heeft het sinds 2 weken. Ik gebruik braaf het spul 2x per dag wat ik van de dierenarts heb gekregen maar het helpt helemaal niks hij blijft het kapot krabben.
Iemand nog ideeën? Terug naar de dierenarts iig, en zou zo'n kap helpen of kunnen ze dan nog bij hun oor :D
Tot dat zijn trommelvlies kapot ging een hij doof werd. Vraag antibiotica pillen werkt beter dan zalf. En vraag goed waar ze ontsteking zit
pi_185449112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:21 schreef Koningin het volgende:
Sinds zaterdagmiddag is hij niet meer thuis geweest. Normaal komt hij iedere dag naar binnen.
Er was niets vreemds toen hij naar buiten is gegaan, maar hij komt maar niet terug.... :{
Dat was laatst bij ons ook.
Toen stond hij ineens na een paar dagen miauwend voor de deur. Hij voelde warm aan dus hij zal wel bij iemand gezeten hebben ofzo.
Is hij gechipt?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:40:24 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_185449285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:21 schreef Koningin het volgende:
Ach wat naar! Dierenasiels / dierenambulance al gebeld?
Ik hoop dat jullie poezebeest snel terug is :*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_185449532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]

Tot dat zijn trommelvlies kapot ging een hij doof werd. Vraag antibiotica pillen werkt beter dan zalf. En vraag goed waar ze ontsteking zit
Tnx, heb meteen een afspraak gemaakt voor vanmiddag
pi_185449560
Ja, hij is gechipt.
We hebben al gewandeld en gezocht, bericht op facebook, via het chippen als vermist op gegeven etc. etc. Hopelijk staat hij idd weer snel bij de deur!!
Ik hoor verhalen van katten die een jaar weg kunnen zijn.
pi_185449601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:55 schreef Koningin het volgende:
Ja, hij is gechipt.
We hebben al gewandeld en gezocht, bericht op facebook, via het chippen als vermist op gegeven etc. etc. Hopelijk staat hij idd weer snel bij de deur!!
Ik hoor verhalen van katten die een jaar weg kunnen zijn.
Sterkte, echt rot is dat ;(
pi_185451113
Sterkte koningin hopelijk is hij snel weer terug
pi_185451385
Dank jullie wel. We houden hoop.
pi_185457587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]

Zit eigenlijk niks in zijn oor maar het is vooral buiten zijn oor wat nu een vicieuze cirkel is met jeuk een krabben...
Heeft nu een prednisolon injectie gehad en zo'n kap/kraag om het krabben te stoppen. Is de bedoeling dat ie dat vanavond omkrijgt we gaan het zien :X
pi_185458157
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:37 schreef -Magica- het volgende:
[..]

Zit eigenlijk niks in zijn oor maar het is vooral buiten zijn oor wat nu een vicieuze cirkel is met jeuk een krabben...
Heeft nu een prednisolon injectie gehad en zo'n kap/kraag om het krabben te stoppen. Is de bedoeling dat ie dat vanavond omkrijgt we gaan het zien :X
Hopelijk is het nu snel over.
pi_185463476
Mijn kat heeft op 3 plaatsen in haar nekje 3 gigantische klithaarballen. Ik probeer haar te kammen maar ze loopt altijd knorrend weg. (Kan zijn dat ik haar pijn doe).
Zijn er middeltjes die er voor zorgen dat het klitten minder gaat vasthouden? Las ooit iets over Maizena op je kat strooien.
Cindy De Vuyst
pi_185464305
Ik knipte dat altijd weg. Valt niet doorheen te kammen en groeit vanzelf weer terug
pi_185466308
Mijn kat heeft er echt superveel. Krijg ze er alleen voor geen meter uit.
Helpt een scheermachine (die dat ik gebruik) om er even over te gaan?
Cindy De Vuyst
pi_185473214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn kat heeft op 3 plaatsen in haar nekje 3 gigantische klithaarballen. Ik probeer haar te kammen maar ze loopt altijd knorrend weg. (Kan zijn dat ik haar pijn doe).
Zijn er middeltjes die er voor zorgen dat het klitten minder gaat vasthouden? Las ooit iets over Maizena op je kat strooien.
Onze dierenarts heeft mij geleerd om vanaf de huid naar het uiteinde van de haren te knippen. Zo knip je de klit open kun je hem voorzichtig uit borstelen.
De huid bij het borstelen wel goed ondersteunen, dus niet te veel trekken.

De fokker van onze katten gebruikt anti klit spray van de Kruidvat, maar ook onze dierenarts heeft anti klit spul. Dat is speciaal voor dieren, dus misschien wel iets beter voor ze.

Na de tips over hoe met de klitten om te gaan gebruik ik trouwens geen anti klit spul meer. 1 a 2 X in de week borstelen en klitten open knippen werkt afdoende.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:49:04 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_185475372
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]

Maakt niks uit, seizoenswissel is iets biologisch ingebakken lijkt het, want de mijne (nooit buiten geweest) haren ook als een debiel.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')