Haha oke, fijn dat dat herkenbaar is.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ze verharen rond deze tijd veel ja. Het is al een tijdje wat warmer aan het worden en dat merk je gelijk aan hoe vaak je moet stofzuigen
Waarom meng je die brokken?
Zijn dat binnen of buiten katten?quote:Op maandag 4 maart 2019 13:39 schreef Cue_ het volgende:
Dat verharen (van mijn katten) komt vooral door het weer nu. Ik heb nooit gedacht dat zoiets door het eten zou komen.
Beiden? Meestal gaan ze savonds een uurtje (of twee) naar buiten.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Zijn dat binnen of buiten katten?
Ik dacht aan het eten omdat die van ons niet buiten komen, en in die zin het dus qua temperatuur voor ze niet echt anders is nu dan eerst.. hoewel het overdag soms wel tot 0.6 graaf warmer wordt dan waar de thermostaat op staat ingesteld door het betere weer buiten, dat dan weer wel. En omdat dat verder het enige was waar wel iets in gewijzigd is de laatste tijd.
Ah ja beiden kan natuurlijk ook haha. Wij hebben vloerverwarming, dus thermostaat altijd op zelfde temperatuur staan. Maar huis warmt nu natuurlijk wel weer meer op overdag dan in de winter als het puur opwarmt van verwarming en niet "van buiten" ook nog.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Beiden? Meestal gaan ze savonds een uurtje (of twee) naar buiten.
Het zou misschien kunnen hoor, heb er niet heel veel verstand van.
Maar ook al komen ze niet buiten, dan nog is het bij mij in huis gemiddeld warmer dan in de winter (want overdag als ik er niet ben geen verwarming aan)
Tot dat zijn trommelvlies kapot ging een hij doof werd. Vraag antibiotica pillen werkt beter dan zalf. En vraag goed waar ze ontsteking zitquote:Op donderdag 7 maart 2019 10:59 schreef -Magica- het volgende:
Hoi hoi. Iemand bekend met oorontsteking bij katten? Mijn ene kat heeft het sinds 2 weken. Ik gebruik braaf het spul 2x per dag wat ik van de dierenarts heb gekregen maar het helpt helemaal niks hij blijft het kapot krabben.
Iemand nog ideeën? Terug naar de dierenarts iig, en zou zo'n kap helpen of kunnen ze dan nog bij hun oor
Dat was laatst bij ons ook.quote:Op donderdag 7 maart 2019 11:21 schreef Koningin het volgende:
![]()
We hebben onze kat als vermist opgegeven....we maken ons echt zorgen.
Sinds zaterdagmiddag is hij niet meer thuis geweest. Normaal komt hij iedere dag naar binnen.
Er was niets vreemds toen hij naar buiten is gegaan, maar hij komt maar niet terug....
Ach wat naar! Dierenasiels / dierenambulance al gebeld?quote:Op donderdag 7 maart 2019 11:21 schreef Koningin het volgende:
![]()
We hebben onze kat als vermist opgegeven....we maken ons echt zorgen.
Sinds zaterdagmiddag is hij niet meer thuis geweest. Normaal komt hij iedere dag naar binnen.
Er was niets vreemds toen hij naar buiten is gegaan, maar hij komt maar niet terug....
Tnx, heb meteen een afspraak gemaakt voor vanmiddagquote:Op donderdag 7 maart 2019 11:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Tot dat zijn trommelvlies kapot ging een hij doof werd. Vraag antibiotica pillen werkt beter dan zalf. En vraag goed waar ze ontsteking zit
Sterkte, echt rot is datquote:Op donderdag 7 maart 2019 11:55 schreef Koningin het volgende:
Ja, hij is gechipt.
We hebben al gewandeld en gezocht, bericht op facebook, via het chippen als vermist op gegeven etc. etc. Hopelijk staat hij idd weer snel bij de deur!!
Ik hoor verhalen van katten die een jaar weg kunnen zijn.
Zit eigenlijk niks in zijn oor maar het is vooral buiten zijn oor wat nu een vicieuze cirkel is met jeuk een krabben...quote:Op donderdag 7 maart 2019 11:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Tot dat zijn trommelvlies kapot ging een hij doof werd. Vraag antibiotica pillen werkt beter dan zalf. En vraag goed waar ze ontsteking zit
Hopelijk is het nu snel over.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:37 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Zit eigenlijk niks in zijn oor maar het is vooral buiten zijn oor wat nu een vicieuze cirkel is met jeuk een krabben...
Heeft nu een prednisolon injectie gehad en zo'n kap/kraag om het krabben te stoppen. Is de bedoeling dat ie dat vanavond omkrijgt we gaan het zien
Onze dierenarts heeft mij geleerd om vanaf de huid naar het uiteinde van de haren te knippen. Zo knip je de klit open kun je hem voorzichtig uit borstelen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn kat heeft op 3 plaatsen in haar nekje 3 gigantische klithaarballen. Ik probeer haar te kammen maar ze loopt altijd knorrend weg. (Kan zijn dat ik haar pijn doe).
Zijn er middeltjes die er voor zorgen dat het klitten minder gaat vasthouden? Las ooit iets over Maizena op je kat strooien.
Maakt niks uit, seizoenswissel is iets biologisch ingebakken lijkt het, want de mijne (nooit buiten geweest) haren ook als een debiel.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zijn dat binnen of buiten katten?
Ik dacht aan het eten omdat die van ons niet buiten komen, en in die zin het dus qua temperatuur voor ze niet echt anders is nu dan eerst.. hoewel het overdag soms wel tot 0.6 graaf warmer wordt dan waar de thermostaat op staat ingesteld door het betere weer buiten, dat dan weer wel. En omdat dat verder het enige was waar wel iets in gewijzigd is de laatste tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |