Bang om het fout te doen terwijl je veel beter staat en de tegenstander bijna geen tijd meer op de klok heeft; een behoorlijk zwaktebod. Maar goed, Caruana heeft ook hier en daar de winst vergooid door te veilig te spelen. Je zou denken dat spelers van dit niveau hun zenuwen wat meer in bedwang konden houden, maar blijkbaar begint gezonde spanning nu echt door te slaan in faalangst.quote:Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef Molurus het volgende:
Zo zonde, dat Carlsen remise aanbood in die laatste partij.
Zoiets dacht ik ook, maar toen bedacht ik me dat ik toch werkelijk geen fuck snap van waar het over gaat (ik kom niet verder dan weten dat er een koningin, paard en pion bestaat en dat een paard op een bepaalde manier bewogen mag worden), dus ik zie het hier welquote:Op woensdag 28 november 2018 16:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is dit ergens begrijpelijk te volgen met commentaar voor iemand die zelden schaakt?
Damn.. spannend. Toreneindspelen zijn heul tricky. Een pion meer kan winnend zijn, maar is dat lang niet altijd.quote:Op woensdag 28 november 2018 16:55 schreef thabit het volgende:
Toreneindspel met zeer sterke pluspion voor Carlsen nu op het bord.
Ik gebruik dezequote:Op woensdag 28 november 2018 16:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is dit ergens begrijpelijk te volgen met commentaar voor iemand die zelden schaakt?
Dank! Giri ken ik nog net wel ja.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:01 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik gebruik deze
https://chess24.com/en/wcc2018
Als je op de stream klikt krijg je commentaar van Svidler en Giri (NL beste schaker)
Inderdaad, dit lijkt me gewoon winnend voor Carlsen.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:07 schreef thabit het volgende:
Door een blunder van Caruana heeft Carlsen nu 2 verbonden vrijpionnen. Dit is niet meer te redden.
Hier geven ze wat meer uitleg en schuiven ze wat minder met de stukken:quote:Op woensdag 28 november 2018 16:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 november 2018 17:21 schreef EP3 het volgende:
[..]
Hier geven ze wat meer uitleg en schuiven ze wat minder met de stukken:
Normaal 1 normale, maar omdat het na 12 potjes (in 19 dagen tijd) nog steeds gelijk staat, doen ze vandaag 4 rapid partijen van een half uur. Dan is er hopelijk een winnaar. Anders gaan ze nog Blitz partijen doen die nog korter duren.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]. Hoeveel potjes doen ze op een dag?
Thanks.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:48 schreef Max23 het volgende:
[..]
Normaal 1 normale, maar omdat het na 12 potjes (in 19 dagen tijd) nog steeds gelijk staat, doen ze vandaag 4 rapid partijen van een half uur. Dan is er hopelijk een winnaar. Anders gaan ze nog Blitz partijen doen die nog korter duren.
Kinderen breken het huis af volgens mij.quote:Op woensdag 28 november 2018 18:30 schreef EP3 het volgende:
Grischuk kijkt niet eens meer. Die gelooft het wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |