abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:07:25 #176
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848659
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:05 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

In principe klopt dat toch ook?
Klopt. Daarom gaat het voor mij ook meer om de weg er naartoe. Dus genoten hebben van flink veel wedstrijden (ook Europees zelfs als je die beker toch niet wint).

Maar als je dan een landskampioenschap wint met ultiem zaadvoetbal en geen enkele memorabele wedstrijd heb je er ook geen zak aan.
Oh.
pi_182848681
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De beker is geen prijs

-elke verliezer van de beker
-Elke topclub
pi_182848683
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt. Daarom gaat het voor mij ook meer om de weg er naartoe. Dus genoten hebben van flink veel wedstrijden (ook Europees zelfs als je die beker toch niet wint).

Maar als je dan een landskampioenschap wint met ultiem zaadvoetbal en geen enkele memorabele wedstrijd heb je er ook geen zak aan.
Het jaar onder Bosz gaf mij meer voldoening dan de kampioenschappen onder De Boer (op 2011 na natuurlijk, dat is niet te overtreffen).
AFCA!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:12:10 #179
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848707
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:09 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Het jaar onder Bosz gaf mij meer voldoening dan de kampioenschappen onder De Boer (op 2011 na natuurlijk, dat is niet te overtreffen).
Dat komt omdat 2011 een kampioenswedstrijd die uniek was en daardoor blijf je je dat herinneren.

Maar daarom kan de beker best een leuke prijs zijn als je in de route naar de winst wat leuke potjes hebt gespeeld en een finale speelt die je nog lang kan herinneren (Ajax - AZ in 2007 was ook best een spannende finale).
Oh.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:12:12 #180
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_182848708
De beker levert volgend seizoen waarschijnlijk weer directe EL-plaatsing op, dit seizoen niet nee.

Toch is het gewoon een prijs, niet de belangrijkste maar wel een leuke. Zeker wanneer je een tijdje droog staat met prijzen (of over het algemeen zelden wat wint) is het wel een feestje waard. Dat is misschien bij PSV minder zo, maar de dubbel vind ik altijd wel een mooi signaal van dominantie, en dat is al best lang niet gewonnen door een club.
Makkelijk tweede.
pi_182848714
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 23:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tja in welke zin is elke prijs dan ook wat waard, je kan alles wel kapot relativeren dat het nutteloos is dat we zo'n team volgen alleen om ze dan wel of niet aan het eind te zien huppelen met een schaal of beker. En dan de dag erna ga je weer over tot de orde van de dag en kijk je uit naar het nieuwe seizoen.
Hier heb je helemaal gelijk in. Het boeit me ook niet zozeer of het nou wel of geen directe EL kwalificatie zou opleveren. Maar het verschil met hoe de competitie serieus wordt genomen t.o.v de beker is zo lachwekkend dat ik niet eens snap dat sommigen hier nog een discussie over willen voeren. Nogmaals, ik zou willen dat het anders was want zo'n bekertoernooi heeft de potentie om echt iets moois te zijn, maar dat is het niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De beker is geen prijs

-elke verliezer van de beker
Hou hier maar gewoon mee op. Natuurlijk is de beker een prijs (lol). Het is gewoon een totaal oninteressante prijs. En dit zou ik ook zeggen en voelen als we 'm zouden winnen (dit kan ik natuurlijk zeggen omdat we m nooit meer gaan winnen (lol)).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucyintheafternoon op 31-10-2018 00:19:34 ]
pi_182848730
Het zou mij werkelijk waar niets boeien als ajax uit de beker ligt, behalve dan de hoon van de dag dat je door RKC of Eagles bent verslagen ofzo
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:15:00 #183
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_182848732
Teringlijers. Dalijk winnen we ‘m nog per ongeluk ook en dan zitten we nóg een jaar met Gio/vGeel }:|
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:16:53 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848743
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:14 schreef skysherrif het volgende:
Het zou mij werkelijk waar niets boeien als ajax uit de beker ligt, behalve dan de hoon van de dag dat je door RKC of Eagles bent verslagen ofzo
Ik zou er gewoon van balen als Ajax eruit ligt, net zoals ik de voorgaande jaren deed. Bekerfinale met je ploeg is toch leuk om te kijken joh, kan best spannend zijn. Zo vaak speel je ook geen finale :+
Oh.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:17:40 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:15 schreef fetX het volgende:
Teringlijers. Dalijk winnen we ‘m nog per ongeluk ook en dan zitten we nóg een jaar met Gio/vGeel }:|
Zelfs als jullie dit jaar niks winnen en bloedeloos 3e worden blijven Gio en Van Geel. Of althans, ik zie Van Geel sowieso wel blijven en dat is de ergste.
Oh.
pi_182848753
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon van balen als Ajax eruit ligt, net zoals ik de voorgaande jaren deed. Bekerfinale met je ploeg is toch leuk om te kijken joh, kan best spannend zijn. Zo vaak speel je ook geen finale :+
Ach tuurlijk is het leuk om te winnen, liever wel dan niet....

Maar het zou nog geen doekje voor het bloeden zijn als we geen kampioen worden.
pi_182848764
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt. Daarom gaat het voor mij ook meer om de weg er naartoe. Dus genoten hebben van flink veel wedstrijden (ook Europees zelfs als je die beker toch niet wint).

Maar als je dan een landskampioenschap wint met ultiem zaadvoetbal en geen enkele memorabele wedstrijd heb je er ook geen zak aan.
We kunnen in ieder geval niet zeggen dat deze wedstrijd niet memorabel was ;)


Maar vandaag was natuurlijk een wanvertoning. Prijs of geen prijs, dit was PSV-onwaardig. Al zal ik er geen minuut minder om slapen. Kan er eigenlijk wel om lachen. Misschien is dat wel erger nog.

En verder trouwens -al is dat meer de discussie van vorig jaar-; je kan het ook andersom redeneren. Als je geen kampioenschap(pen) wint maar wel leuk speelt heb je er al helemaal geen zak aan natuurlijk.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:19:43 #188
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848767
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ach tuurlijk is het leuk om te winnen, liever wel dan niet....

Maar het zou nog geen doekje voor het bloeden zijn als we geen kampioen worden.
Muah weet ik niet eens eigenlijk, volgens mij was er bij Ajax best wat vreugde in 2010 na het winnen van de beker tegen Feyenoord. Of in 2007 na het winnen van AZ in de finale was het ook prima.

Best een geinig prijsje hoor.
Oh.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:20:42 #189
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_182848772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zelfs als jullie dit jaar niks winnen en bloedeloos 3e worden blijven Gio en Van Geel. Of althans, ik zie Van Geel sowieso wel blijven en dat is de ergste.
Ik ben er bang voor, maar ik hou hoop.
pi_182848782
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Muah weet ik niet eens eigenlijk, volgens mij was er bij Ajax best wat vreugde in 2010 na het winnen van de beker tegen Feyenoord. Of in 2007 na het winnen van AZ in de finale was het ook prima.

Best een geinig prijsje hoor.
Ligt er ook wel aan tegen wie

Als we feyenoord verslaan in de finale van de beker heeft dat veel meer waarde dan dat je heracles verslaat in de finale
pi_182848783
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:14 schreef skysherrif het volgende:
Het zou mij werkelijk waar niets boeien als ajax uit de beker ligt, behalve dan de hoon van de dag dat je door RKC of Eagles bent verslagen ofzo
Zelfs dat laatste glijdt zo van je af omdat het verlies opzichzelf geen grond heeft in je eigen gevoel van importantie van dat verlies.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:22:05 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848786
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

We kunnen in ieder geval niet zeggen dat deze wedstrijd niet memorabel was ;)

Maar vandaag was natuurlijk een wanvertoning. Prijs of geen prijs, dit was PSV-onwaardig. Al zal ik er geen minuut minder om slapen. Kan er eigenlijk wel om lachen. Misschien is dat wel erger nog.

En verder trouwens -al is dat meer de discussie van vorig jaar-; je kan het ook andersom redeneren. Als je geen kampioenschap(pen) wint maar wel leuk speelt heb je er al helemaal geen zak aan natuurlijk.
Ik weet niet of ik het eens ben met het laatste, want je schakelt toch elke week in om je ploeg te zien spelen. Als je dan toch heel vaak gewoon blij bent door het spel wat je in vervoering brengt (en dan een paar keer kut omdat je ergens punten laat liggen) is dat beter dan dat je elke week zegt "Het was niet best, maar gelukkig hebben we drie punten" waardoor je telkens met een meh gevoel zit. Dan ben je alleen blij wanneer ze daadwerkelijk met die schaal lopen, maar denk je achteraf ook "wat een oogaids heb ik eigenlijk naar zitten te kijken?"(bron: mijn ervaring met Ajax in 2013/14).
Oh.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:22:57 #193
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848796
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:20 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor, maar ik hou hoop.
Jullie enige hoop is dat Willem van Hanegem samen met Boskamp en Wim Jansen een Fluwelen Revolutie ontketent.
Oh.
pi_182848799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Muah weet ik niet eens eigenlijk, volgens mij was er bij Ajax best wat vreugde in 2010 na het winnen van de beker tegen Feyenoord. Of in 2007 na het winnen van AZ in de finale was het ook prima.

Best een geinig prijsje hoor.
Eenmaal in de finale is het leuk ja. Zeker als dat tegen Ajax of Feyenoord is. Dagje zuipen in (een vaak zonnig) Rotterdam. Te lang geleden ondertussen weer, wordt ook zeker weer eens tijd. Maar alle wedstrijden daarvoor kun je alleen maar verliezen in principe.

Maar laten we het over 1 ding eens zijn. De KNVB is zeker een prijs (waar je als PSV, Ajax of Feyenoord 9/10 alleen vaak geen zak aanhebt)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_182848800

Wat slecht verdedigd die 2-2 en 2-3 :')
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:24:04 #196
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848803
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ligt er ook wel aan tegen wie

Als we feyenoord verslaan in de finale van de beker heeft dat veel meer waarde dan dat je heracles verslaat in de finale
Uiteraard heeft dat ook invloed natuurlijk, hoe spannender het voetbal hoe leuker het is.
Oh.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:25:56 #197
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848821
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:23 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Eenmaal in de finale is het leuk ja. Zeker als dat tegen Ajax of Feyenoord is. Dagje zuipen in (een vaak zonnig) Rotterdam. Te lang geleden ondertussen weer, wordt ook zeker weer eens tijd. Maar alle wedstrijden daarvoor kun je alleen maar verliezen in principe.

Maar laten we het over 1 ding eens zijn. De KNVB is zeker een prijs (waar je als PSV, Ajax of Feyenoord 9/10 alleen vaak geen zak aanhebt)
Een echte finale tussen twee clubs uit de traditionele top-drie is ook alweer lang geleden. Die twee finales in 2010 tel ik dan niet mee want dat sloeg nergens op, maar daarvoor 2006 Ajax-PSV denk ik? _O-
Oh.
pi_182848847
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het eens ben met het laatste, want je schakelt toch elke week in om je ploeg te zien spelen. Als je dan toch heel vaak gewoon blij bent door het spel wat je in vervoering brengt (en dan een paar keer kut omdat je ergens punten laat liggen) is dat beter dan dat je elke week zegt "Het was niet best, maar gelukkig hebben we drie punten" waardoor je telkens met een meh gevoel zit. Dan ben je alleen blij wanneer ze daadwerkelijk met die schaal lopen, maar denk je achteraf ook "wat een oogaids heb ik eigenlijk naar zitten te kijken?"(bron: mijn ervaring met Ajax in 2013/14).
Klopt. Merkte het aan het begin van dit seizoen ook wel tov afgelopen seizoen. Je loopt toch meer tevreden het stadion uit. Het is alleen wel dat ik op een hele andere manier de wedstrijd bekeef dan jij bijvoorbeeld. Ik ga naar het stadion, spreek daar met mn vrjenden af, we halen 90 minuten wat rondjes bier, zitten wat te lachen en te kankeren en gaan weer richting het centrum. En natuurlijk wil je dat het spel ook leuk is. Maar uiteindelijk, echt uiteindelijk, gaat het toch km de winst. En dan zien we volgende week wel weer. Of volgend seizoen.

Die 7 jaren zonder kampioenschap. Dat was pas hel kan ik je vertellen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_182848871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een echte finale tussen twee clubs uit de traditionele top-drie is ook alweer lang geleden. Die twee finales in 2010 tel ik dan niet mee want dat sloeg nergens op, maar daarvoor 2006 Ajax-PSV denk ik? _O-
De laatste 'top-finale' waar ik bij was, scoorde Huntelaar in de laatste minuut de winnende dacht ik. En hadden we Farfan nog. Mooi toch :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 31 oktober 2018 @ 00:34:15 #200
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_182848915
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:28 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Klopt. Merkte het aan het begin van dit seizoen ook wel tov afgelopen seizoen. Je loopt toch meer tevreden het stadion uit. Het is alleen wel dat ik op een hele andere manier de wedstrijd bekeef dan jij bijvoorbeeld. Ik ga naar het stadion, spreek daar met mn vrjenden af, we halen 90 minuten wat rondjes bier, zitten wat te lachen en te kankeren en gaan weer richting het centrum. En natuurlijk wil je dat het spel ook leuk is. Maar uiteindelijk, echt uiteindelijk, gaat het toch km de winst. En dan zien we volgende week wel weer. Of volgend seizoen.

Die 7 jaren zonder kampioenschap. Dat was pas hel kan ik je vertellen.
Het sociale aspect zal dan ook wel meespelen in de beleving, daarom is het ook voor iedereen anders :+.

Die jaren zonder kampioenschap is vooral kut omdat je dan elk seizoen naar een paar meltdowns van je teams zitten te kijken bij kutclubs en dan al dat getroll aan moet horen van anderen. Achja, boeiend allemaal.
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 00:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

De laatste 'top-finale' waar ik bij was, scoorde Huntelaar in de laatste minuut de winnende dacht ik. En hadden we Farfan nog. Mooi toch :D
Toen volgde ik voetbal nog niet eens zo intensief en was ik volgens mij op vakantie en hoorde ik de uitslag pas via-via :).
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')