Koenders10 | zondag 28 oktober 2018 @ 20:32 |
Goedenavond allen. Omdat ik mij zorgen maak over hoe het eraan toe gaat bij mij op het werk, post ik dit. Misschien hebben anderen ook in een soortgelijke situatie gezeten en kunnen ervaringen delen. Ik zal eerst vertellen over mijn persoonlijke situatie. Ik ben al sinds 6 jaar pakket bezorger bij verschillende firmas waaronder de grootsten. Deze werkten allemaal met subcontractors. In het begin werd er redelijkerwijze nog aan de arbeids omstandigheden gedacht maar tegenwoordig is het bar en boos. Waar toen de pakketdienst zelf nog een oogje in het zeil hield wat de omstandigheden van de chaffeurs aangaat is dat nu volledig van de baan. Het is zo erg dat er gewoon de andere kant op wordt gekeken als er mistanden ontstaan. Chaffeurs krijgen overuren niet uitbetaald, terwijl deze 10-30 overuren per maand maken. De urenbriefjes/dagstaten worden onder het oog van de subcontractor zo invevuld dat er maximaal 8 uur per dag wordt gereden. Ook is er geen pauze dus je werkt 9-10 uur per dag non-stop. Alle chaffeurs worden betaald naar cao beroepsgoederenvervoer maar dat word totaal niet gerespecteerd. Het gevolg is dat chaffeurs zich uit de naad werken en proberen voor 5 uur terug op het depot te zijn. Dit heeft ervoor gezorgd dat van de +- 25 wagens op het depot er zon 10 serieuze schade hebben opgelopen omdat er bijna aan de lopende band ongelukken gebeuren. Vrijwel elke week is het raak en de bussen zien er niet uit. Oververmoeidheid is een serieus probleem want iedereen is op de helft van de week gebroken en bekaf. Dit wordt opgemerkt door de firma maar er worden geen maatregelen genomen. Sterker nog het aantal paketten en stops nemen elke keer toe. Alle docks zijn bezet bij ons dus er is geen uitbreidmogelijkheid. De oplossing is dus dat iedereen veel teveel werk opgelegd krijgt. Het is een levensgevaarlijke situatie. Ik en meerdere chaffeurs hebben het probleem al aangekaart maar we krijgen te horen dat het qua geld niet uitkan en het zogenaamd geen vetpot is. Maar daarentegen kunnen wij wel gratis en voor niets werken natuurlijk. De subcontractors in samenwerking met de pakketdienst zijn zeker op de hoogte van de misstanden, maar alles moet voor de allerlaagste vergoeding en dan met de maximale lading werk goedkomen. Het is wachtten totdat iemand over vermoeid tegen een boom aanknalt. Hopelijk zal het niet zover komen maar ik zie het somber in. Als iemand een soorgelijke ervaring heeft en eventueel zou willen vertellen hoe hij/zij ermee om is gegaan zou ik dat graag willen horen. | |
Tomatenboer | zondag 28 oktober 2018 @ 20:44 |
Wat mij betreft moet je onder die omstandigheden niet eens wíllen werken voor dergelijke firma's. Momenteel zijn er gelukkig genoeg vacatures te vinden van werkgevers die goede arbeidsomstandigheden wel op waarde weten te schatten. Als iedereen gewoon zou weigeren om zich dusdanig als loonslaaf cq voetveeg gebruikt te worden dan zou zo'n bedrijf waarschijnlijk niet zolang wegkomen met het uitbuiten en grenzen opzoeken van het personeel / inhuur. | |
r_one | zondag 28 oktober 2018 @ 21:55 |
Hoe laat beginnen jullie? En wat is de consequentie als je niet om 17:00 op het depot bent? En tenslotte: wat gebeurt er als je wél een halfuur middagpauze neemt? | |
HPoi | zondag 28 oktober 2018 @ 21:59 |
Drones inzetten. | |
Seven. | zondag 28 oktober 2018 @ 22:12 |
Herkenbaar. Normale gang van zaken in Engeland. Blijkbaar in Nederland ook niet ongewoon dus. | |
Koenders10 | maandag 29 oktober 2018 @ 06:10 |
Half 8 in de ochtend beginnen wij, en als je niet om 5 op het depot bent werk je gratis en voor niets totdat je al je paketten kwijt bent. Alles wat je mee terug neemt komt de volgende dag op je stapel erbij. Als je pauze neemt, moet je er niet op rekenen dat je voor half 7 terug bent. | |
Lunatiek | maandag 29 oktober 2018 @ 06:13 |
Hoe groot is het bedrijf (aantal mensen in dienst)? | |
Koenders10 | maandag 29 oktober 2018 @ 06:24 |
Ik zal het beestje niet direct bij zijn naam noemen maar het is een van de allergrootsten, niet alleen in nederland. | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 06:29 |
UPS, TNT, DHL, DPD dus Lunatiek. | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 06:33 |
Dat teruggekeerde pakket de volgende dag weer op dezelfde route uitgeleverd worden, is wel 100% logisch en correct natuurlijk. De rest niet. Komt er op neer dat de routes te vol gepland worden en dat is een slim trucje om je headcount zo laag mogelijk te houden. 10 man minder is al gauw 400.000 tot 500.000 besparing per jaar. | |
Koenders10 | maandag 29 oktober 2018 @ 06:48 |
Ik weet niet of het zoveel bespaart omdat er elke week wel iemand zijn bus in de prak rijd. | |
papernote | maandag 29 oktober 2018 @ 07:09 |
Waarom schrijf je niet je overuren? | |
111210 | maandag 29 oktober 2018 @ 07:19 |
Lid van een vakbond? Je zou het daar kunnen aankaarten? En anders gewoon lekker weggaan en wat anders zoeken. Volgens mij heb je tegenwoordig zo wat anders gevonden ![]() | |
Speekselklier | maandag 29 oktober 2018 @ 07:29 |
Daar moet je zijn, dat is jouw werkgever, niet de pakketdienst. Jouw werkgever heeft blijkbaar een te strakke prijs afgesproken, dat kan je de pakketdienst niet kwalijk nemen. Ondank de prijsafspraak moet hij jou CAO conform behandelen. Niet de pakketdienst. | |
Lunatiek | maandag 29 oktober 2018 @ 08:02 |
Dus dan heb je een OR. Wat doet die? Slapen? Hoef niet te weten wie het is btw. Boeit niet. | |
nogeenoudebekende | maandag 29 oktober 2018 @ 08:12 |
Welkom in de transport en logistiek. | |
JeMoeder | maandag 29 oktober 2018 @ 08:45 |
Subcontractors (uitzendbureautjes met busjes en chauffeurs) vallen niet onder de OR. | |
Koenders10 | maandag 29 oktober 2018 @ 09:04 |
De baas stuurt ze dan terug met het verhaal dat je ze moet aanpassen, dus 8 uur per dag. | |
r_one | maandag 29 oktober 2018 @ 09:12 |
En dat weiger je. Of je rijdt, no matter what, om klokslag 16:00 het depot binnen en laat die stapel maar oplopen. Uiteraard neem je daarbij ook je wettelijk verplichte middagpauze gewoon op. [ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 29-10-2018 09:34:20 ] | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 09:16 |
Is algemeen bekend bij die gele rakkers... Je aanvaard het of niet zou ik zeggen.. Genoeg Roemenen die staan te trappelen met hun bussies.. | |
Everythingexist | maandag 29 oktober 2018 @ 09:40 |
PostNL is bij een cliënt de derde rij op zaterdag weer niet komen opdagen met medische spullen die doordeweeks in het ziekenhuis noodzakelijk zijn voor deze patiënt. Komen ze doordeweeks langs als er niemand aanwezig is. Als je contact met ze opneemt via Twitter vinden ze het alleen "erg vervelend". Deze persoon is alleen in het weekeinde thuis en niet in staat zelfstandig de deur uit te gaan ivm zijn ziekte. Uitdrukkelijk wordt er aangegeven op zaterdag. | |
Lunatiek | maandag 29 oktober 2018 @ 09:40 |
En die zijn zelf te klein voor een eigen OR? | |
Lunatiek | maandag 29 oktober 2018 @ 09:42 |
Dat soort dingen moet je door koeriers laten bezorgen, niet door pakketdiensten. | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 09:43 |
Hallo, wat vervelend voor je! We gaan er via hier zo spoedig mogelijk werk van maken.. Kun je voor de snelle afhandeling een foto maken van de zaterdag? Dankjewel alvast, Gr de postbode | |
Everythingexist | maandag 29 oktober 2018 @ 09:48 |
Dit gaat via een online dienst die alleen PostNL als optie heeft. Een koeriersdienst gaat de zorgverzekeraar niet vergoeden en het gaat om heel wat aan massa per week. Dat kan deze patiënt niet bekostigen. (oa sondevoeding en benodigdheden en meer). | |
Everythingexist | maandag 29 oktober 2018 @ 09:50 |
Stoere boy zeg. | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 09:52 |
Wat wil je met die nietszeggende post in dit topic? Random klagen? | |
Tomatenboer | maandag 29 oktober 2018 @ 10:12 |
Ik herhaal het nog maar eens; als het zo kut is zou ik gewoon stoppen en op zoek gaan naar een fatsoenlijke werkgever. Ik zou me niet laten misbruiken en uitbuiten hoor. Ieder mens met enige mate van zelfwaardering en zelfrespect zou moeten bedanken als ze zo gebruikt zouden worden. Onvoorstelbaar dat mensen zich structureel als slaaf laten gebruiken. Als er nou een zwaar tekort aan werk zou zijn kon ik het nog begrijpen, maar momenteel liggen de banen bijna voor het oprapen. | |
xzaz | maandag 29 oktober 2018 @ 10:20 |
"De baas".. een hond heeft een baas. Voet bij stuk houden en zeggen dat iedereen dat moet doen. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 29 oktober 2018 @ 11:33 |
Dit dus. Laat maar oplopen en hun het oplossen. Dat werkt het beste als iedereen dat doet. | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 11:53 |
Daar is je werkgever voor verzekerd ![]() | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 11:54 |
Precies dat. Schandalig is het en ik ben godsblij dat ik de overstap naar Supply Chain heb gemaakt. Er zitten enorm veel misstanden in de sector en dat komt omdat men niet wil betalen voor transport. | |
Martijn137 | maandag 29 oktober 2018 @ 11:54 |
je wil toch niet zeggen dat de post van jou, waar hij op reageert, zo lekker veel toevoegt in dit topic? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 11:55 |
Ben je ook bereid om meer te betalen om op zaterdag te leveren? Ben je ook bereid om meer te betalen voor een bus die alleen naar jouw klant gaat, zodat je gegarandeerd op zaterdag kunt leveren? | |
Seven. | maandag 29 oktober 2018 @ 11:57 |
Klopt. En toch is dit aan de orde van de dag in transport en logistiek. Dit is de standaard omdat het een low margin industrie is. | |
JeMoeder | maandag 29 oktober 2018 @ 12:00 |
Zeker, vooral omdat het verkapte ZZP-constructies zijn. | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 12:17 |
Jawel hoor.. het levert immers jouw post op.. ![]() | |
Martijn137 | maandag 29 oktober 2018 @ 12:26 |
![]() | |
karr-1 | maandag 29 oktober 2018 @ 12:51 |
Dat is vaak waar het mis gaat. We bestellen ons helemaal suf, maar willen er vooral zo min mogelijk voor betalen. | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 12:54 |
Hoe suffer we ons bestellen, hoe goedkoper het zou moeten zijn.. of zie ik dat nou verkeerd? | |
karr-1 | maandag 29 oktober 2018 @ 12:56 |
vast wel, maar al die pakketten zullen ook bezorgd moeten worden en daar is personeel voor nodig. En die worden dan uitgeknepen om de kosten zo laag mogelijk te houden | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 13:00 |
Ja.. maar dat personeel heeft er zelf toch voor gekozen? Het is geen gedwongen tewerkstelling toch? En zonder al die bestelling waren er geen banen.. btw | |
karr-1 | maandag 29 oktober 2018 @ 13:04 |
Ja je kiest zelf voor een baan, maar dat betekent niet dat je voor minimumloon uitgebuit hoeft te worden zoals bv in het geval van TS gebeurt. | |
baskick | maandag 29 oktober 2018 @ 13:05 |
Uitbuiten moet nooit, maar minimumloon voor banen waarvoor minimaal opleidingsniveau voldoende is, is toch logisch? | |
karr-1 | maandag 29 oktober 2018 @ 13:18 |
Zeker, maar ook daar gelden normale regels qua belasting e.d. | |
baskick | maandag 29 oktober 2018 @ 13:23 |
Uiteraard! | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 13:38 |
Maar hij kiest er wel voor.. Zou niemand dat doen dan lost het zich vanzelf op.. (ik kan wel meer willen betalen maar daar is geen mogelijkheid voor, dat is dan een fooi voor de postagentschapmedewerker) Ik zie het probleem niet zo.. TS slikt het tot nu toe.. (en zn werkgever weet precies waar ze mee wegkomen: Laat die jongens maar klagen zolang ze onze naam niet noemen) | |
trein2000 | maandag 29 oktober 2018 @ 13:59 |
Dit lijkt mij beter. | |
r_one | maandag 29 oktober 2018 @ 14:08 |
Hij kiest er wel(bewust) voor om zich uit te laten buiten? ![]() | |
Zolderkamer | maandag 29 oktober 2018 @ 14:12 |
Om voor zn werkgever te werken.. Ik heb niks met dat soort werk en toch weet ik dat je niet in de pakketbezorgbranche wilt werken | |
r_one | maandag 29 oktober 2018 @ 14:18 |
Ik denk niet dat hij dacht: "oh laat ik eens bij die gele cowboys solliciteren want daar word je zo lekker uitgebuit". Dat je geen pauze mag opnemen en je urenstaatje moet vervalsen is ie vast pas achtergekomen toen hij er al een tijdje aan het werk was. Niet omdat het hem nou zo'n leuk vooruitzicht leek. | |
Koenders10 | maandag 29 oktober 2018 @ 19:44 |
Op het sollicitatie gesprek werd dd situatie compleet anders geschetst inderdaad. | |
Andromache | maandag 29 oktober 2018 @ 23:52 |
En wat vindt de inspectie SZW hiervan? Die kun je gewoon bellen. | |
kikoooooo | dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:54 |
Waarom laat je jezelf in je kont naaien voor zon aalmoes? Er is werk genoeg. En je weet dat klagen toch geen zin heeft. Waarom bespaar je je niet de frustratie? Zoek een andere baan joh. | |
Koenders10 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:12 |
Dat is denk ik het beste. | |
Ivo1985 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:47 |
En dan meld je je baas toch gewoon dat je je urenstaten naar waarheid invult, verwacht dat je gewerkte uren uitbetaald worden en dat je indien dat gewenst is voortaan geen overuren meer zult maken. Sim-Pel | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:51 |
Hoezo dat? De rit en het werk blijft toch hetzelfde? Het afknijpen van pakketdiensten is het failliet van de ecommerce wat mij betreft. Hoevaak ik kapotte spullen terug moet sturen is gewoon onvoorstelbaar. Dat is allemaal verspiling en dat moet allemaal ergens terug verdiend worden. We moeten echt met zn alles eens bedenken dat “gratis verzenden” een utopie is. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:30 |
Nee de rit worden ritten.. het busje een vrachtwagen etc.. Onzin.. tuurlijk er gaat meer stuk.. want er word meer verzonden.. En hoe meer er word verzonden hoe goedkoper het kan... Gratis verzenden, is net zoals gratis vliegen de toekomst.. | |
Fred | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:46 |
Pakketbezorgers laten massaal over zich heen lopen. Als ze nou eens met zijn allen een week lang niet de pakketten zouden bezorgen, laten we zeggen tussen 15 en 22 december, dan zijn die misstanden zo opgelost. | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:48 |
Nee hoor, dan rijden er op 16 december ineens heel veel andere mensen inclusief een paar duizend Polen en Roemenen. Pakketten rondbrengen is namelijk werk wat iedere halve gare zonder enige vorm van opleiding gewoon kan doen, en zzp'ers hoef je nu eenmaal niet te betalen voor werk wat ze niet doen. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:52 |
Dan trekken ze wel een blik oostblokkers open. Zoals ik al eerder aanhaalde dit is vrijwel inherent aan de transportwereld. Er zullen vanuit de wet een aantal zaken moeten worden aangepast. O.a. Arbeidstijdenbesluit strenger handhaven mbv de tachograaf, de zzp-ellende verbieden en het allerbeste zou zijn als men in het transport helemaal geen flexwerkers zou mogen gebruiken. Dat laatste is natuurlijk onhaalbaar maar de wet geeft de werkgevers alle ruimte om op deze manier met een relatief zwakke groep om te gaan. Met zwak bedoel ik dan dat er vaak weinig andere keuzes zijn qua 'carrière'. | |
Fred | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:54 |
Het brengt in elk geval genoeg chaos met zich mee, elke verstoring in de drukste tijd van het jaar is al schadelijk voor de continuïteit, bij het opeens wegvallen van 50%+ van de capaciteit is dat een ramp. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:16 |
Zal wel meevallen. Het zijn niet echt eerste levensbehoeften die dan bezorgd worden. | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:04 |
Jij ziet die pakketdiensten al met vrachtwagens bezorgen? Ik denk het niet. Daar heb je ook een ander rijbewijs voor nodig dan de gemiddelde "halve gare". En dat er meer kapot gaat ligt aan hoe er met die spullen omgegaan wordt tijdens het verzenden. Je kwetsbare spullen worden gewoon rondgeschopt en gegooid. En dat komt omdat mensen geen enkele compassie met de klant hebben. En dat komt weer omdat mensen niet fatsoenlijk betaald worden. Ik weet niet of je nog weet hoe goed Martinair stewardessen waren? Vergelijk dat maar eens met een lootjesverkoper bij Ryanair. En maar klagen dat je een uur in de snijdende kou op de luchthaven staat te wachten omdat de deur van het vliegtuig niet opengaat of wat ook. Dat komt omdat het die mensen het geen hol kan schelen wat hun klant er van vindt. Omdat die alleen goedkoop willen. | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:06 |
En alle webshops maar klachten krijgen. "Me zoontjes Sint helemaal verpest [bler bier]" Mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is. Bestellen allemaal ook pas op 3 december en verwachten dat het dan 5 december ingepakt en voorzien van een gedicht in die juten zak ligt. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:12 |
Oh luxepaardje enzo.. Tja mensen zijn heel blij met een alternatief voor te dure onzin (als ik verwend wil worden ga ik wel naar een club) Pakketten worden idd met vrachtwagens bezorgd en er zijn steeds meer hubs bijgekomen met steeds meer bezorgers die ze van daaruit met een busje uitrijden.. Meer mensen aan het werk dus.. groter van opzet dus goedkoper.. Hoe kan het toch dat er een paar mensen vinden dat alles duurder moet (alsof het daar een haar beter van gaat worden) en de rest vind dat het goedkoper moet? Iets met armer en steeds rijker.. | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:14 |
Ok, ik krijg als retailer spullen opgestuurd. Spullen van zeg 100 euro per stuk. Steeds vaker zijn die spullen kapot. Zo kapot dat ik ze niet meer kan verkopen. Dan ga ik dat terugsturen (nog een keer verzendkosten...). Dat krijg ik gecrediteerd. Waar denk je dat die kosten uiteindelijk terecht komen? Zo maar een voorbeeldje hoor. En laten we het dan over het verspillingsaspect maar helemaal niet hebben. Dat hele geconsumeerd voor een dubbeltje slaat je ergens in de nek. | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:17 |
Ik vind trouwens niet dat iets duurder moet. Ik vind dat dingen niet gratis moeten zijn als dat helemaal niet kan. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:17 |
Hoe meer je stuurt hoe meer werk.. hoe beter betaald... Wat wil je nou? Geen banen voor TS of juist meer banen? Je kan moeilijk stoppen met consumeren omwille van de arbeidsomstandigheden.. (ja die verdwijnen dan.. samen met de arbeid) Dat is een nogal dubbelzinnige stelling.. | |
Postbus100 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:19 |
Mei Li Vos is hier ook mee bezig (PvdA, tweede kamer) | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22 |
Hoe zie je dit nou voor je? Hoe meer ik verstuur hoe goedkoper het voor mij wordt. Door wie wordt dat betaald? Ik vermoed dat TS dat niet terug ziet in z'n salaris hoor. Ik wil dat TS fatsoenlijk betaald krijgt en plezier heeft in z'n werk zodat hij de tijd en de fut heeft om op een goed manier met andermans spullen om te gaan. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:23 |
Dan moet je meer spullen kapot maken en heen en weer sturen.. Hoe kan het toch dat China zo groot is geworden en dat er steeds betere economische omstandigheden voor meer mensen zijn? | |
mrPanerai | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:29 |
Klopt wel ergens "hoe meer hoe goedkoper" maar het stopt wel ergens... Maar als ik iemand hoor roepen dat een pakketje van 10kg van Vaals naar Dokkum sturen binnen de 24h voor 6,5¤ wel veel geld is dan snappen die mensen niet hoeveel logistieke processen daarachter zitten. Dat het geen dwangarbeid is en ze er zelf voor kiezen is juist, maar veel te kiezen hebben deze bezorgers niet... hoeveel andere opties denk je dat ze hebben? Hoeveel skills heeft de gemiddelde pakketbezorger? Juist. Chinese overheid subsidieert het transport als een waanzinnige... dat komt ergens vandaan. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34 |
Absoluut.. Maar word het daar beter of slechter van? (China spul is veel duurder geworden) | |
mrPanerai | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:43 |
Maar de arbeidscondities in China voor degene die die zooi maken is ook om te te huilen. Dat de rest er op vooruitgaat ja, die zien we ook wel op tv. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:46 |
Ja maar ze hebben wel opeens arbeidsomstandigheden.. Waar wij 200 jaar over deden doet China in 50.. | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:12 |
Nou nee ... In dit topic kun je lezen dat TS maar max 8 uur krijgt betaald. Dat 'meer werk' moet hij maar doen voor de kat z'n viool. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:35 |
Tot ie niet meer kan en neervalt? Ik ben het met je eens hoor.. werk moet betaald worden.. Maar het is niet dat TS het zelf niet in de hand heeft.. Ik werk zelf ook teveel voor de uren die betaald worden.. Ik neem daar genoegen mee, want ik heb het leukste werk ter wereld.. Maargoed ik zou ook prima aan ruilhandel ergens in een afgelegen bergplaatsje kunnen doen.. | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:44 |
Heb je nog constructieve tips voor TS dan? Wat moet-ie dan doen? Want 'meer consumeren' is toch niet inzet voor een arbeidsvoorwaardengesprek. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:03 |
Als ie goede arbeidsomstandigheden wil moet ie een baan zoeken waar meer van hem gevraagd word.. Bijvoorbeeld onverpakte pakketjes vervoeren.. Hetzelfde werk maar dan met veel meer commitment van beide kanten.. Speciaal spul, bepaalde eisen, etc.. Zeuren bij zn huidige werkgever kan... Echter gaat dat nooit succes opleveren: Als zn werkgever akkoord gaat, valt ie om.. Linksom of rechtsom veranderd de huidige positie van TS niet.. | |
Fred | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:04 |
Kerstcadeau's zijn dermate belangrijk dat postnl het niet op zijn geweten wil hebben dat half Nederland zonder zit. | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:10 |
Da’s nogal een dooddoener als je stelt dat TS ‘het’ zelf in de hand heeft. ‘Het’ duidt uiteraard op zijn huidige arbeidsomstandigheden en werkplek. Weglopen kan iedereen en altijd. | |
Basp1 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:15 |
Als die mensen bij een vakbond zouden zitten zou ander personeel inhuren toch als stakingsbreking gezien worden en dus verboden. ![]() Zzp'ers in verkapte loondienst had onze neoliberale overheid allang moeten aanpakken. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:16 |
Zou iedereen ook moeten doen.. in zulke omstandigheden.. Dat is wat ie bij zn werkgever neer kan gooien: Als jullie niet op een normale manier voor mij zorgen, dan ben ik weg.. Hij kan alles aankaarten bij allerlei instanties, en gaan klagen dit dat.. Maar dat is hooguit uitstel van executie op korte termijn.. Het zal een dooddoener zijn.. maar een zinkend schip gaat niet meer drijven.. | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:24 |
Ik had eigenlijk gehoopt op constructieve tips. ![]() Oftewel, hij heeft ‘het’ dus NIET zelf in de hand. | |
mrPanerai | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:36 |
Zulke soort bedrijfjes gaan gewoon failliet en beginnen dan opnieuw onder een andere naam. | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:37 |
Jawel: Hij word toch niet gedwongen? Er is weinig constructiefs aan een zinkend schip.. | |
Fred | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:38 |
Sint is al vóór 15 december hè ![]() | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:58 |
Vakbonden zijn er niet voor flexwerkers. Die dienen andere belangen. | |
jajablahblah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:09 |
Dat weet ik wel hoor ![]() Vorig jaar was er geloof ik een actie voor de sint? | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:00 |
Dat zeg ik ... een dooddoener ...
| |
mrPanerai | dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:06 |
Of zoals ik al zei
| |
vinnypassy | dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:58 |
Lekker weglopen en geen werk, inkomsten en zekerheid meer hebben? Veel te simpel gedacht dit, tenenkrommend hoor. Je hebt veel zelf in de hand, maar je kunt niet altijd zomaar even kappen. Voor de betere verdieners en hoogopgeleiden is dat niet zomaar gedaan, voor lager opgeleiden met een lager inkomen al helemaal niet. | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:11 |
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ... ![]() | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:44 |
Opleidingen en instelling zijn twee verschillende dingen.. Ik heb geen opleiding.. maar met mijn instelling red ik me prima.. (ik durf te zeggen beter zelfs want ik heb geen gratis oogkleppen erbij gekregen, geen studieschuld, maar wel een eigen huis en doe waar ik plezier in heb) Race die bus ergens op de stoep.. loop naar binnen.. ga werken.. en laat je vorige werkgever nog even weten waar ie zn bus kan vinden.. Zo heel moeilijk is het niet als je wilt werken en van aanpakken weet. | |
mrPanerai | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:25 |
Jaja, lekker makkelijk denk je erover... praktijk is iets anders. | |
ludovico | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:39 |
Ik ga opzicht wel prima, het beste is om alleen in November / December ff bij te beunen bij die gasten. Overige maanden ander werk verrichten. | |
Pietverdriet | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:42 |
Men zit overal om mensen te springen, waarom zou je dan een kut betaalde baan als pakketbezorger nemen? | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:00 |
De koffie staat klaar ![]() | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:03 |
Omdat je niet zo veel kan? | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:05 |
fixed | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:26 |
De koffie is nou wel oud ![]() | |
Zolderkamer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36 |
Ja de bezorger moet even nieuwe brengen... | |
r_one | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:09 |
Morgen. 't Is 5 uur geweest. | |
Seven. | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:22 |
TS, het zijn niet alleen de chauffeurs trouwens. Ook de magazijnmedewerkers in crossdocks en transportplanners en Customer Service. | |
Koenders10 | woensdag 31 oktober 2018 @ 06:16 |
Er zit niet veel anders op dan ander werk te gaan zoeken. De pakketbranche is gewoon niet meer wat het was. | |
Seven. | woensdag 31 oktober 2018 @ 06:17 |
Palletdistributie is niet veel anders. Misschien taxi? Succes! | |
Zolderkamer | woensdag 31 oktober 2018 @ 08:53 |
Werkgevers waar je je hele leven voor werkt zijn er niet meer.. In vrijwel iedere branche zijn er overnames, reorganisaties, en meer van die reut waardoor soms misstanden, problemen op de werkvloer of andere zaken ontstaan.. Helaas is dat meer norm dan uitzondering tegenwoordig.. Houd niet in dat je elders niet beter kan krijgen natuurlijk.. ![]() |