SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 28-10-2018 11:57:05 ]
Heb je waarschijnlijk net de verkeerde mensen getroffen. Of ze wisten het echt niet meer, dat kan.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''
Snap ik.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Mijn punt was meer dat de oldtimers hier geen zin hadden om in Jip en Janneke taal uit te leggen wat ik als beginner nodig zou hebben aan apparatuur.
Ik heb meermaals gelezen ''dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet eens meer.''
Als ik toentertijd wat begeleiding had gekregen had ik al veel eerder kunnen stoppen met roken, ik werd toen niet wijzer van alle termen die voorbij kwamen. Zelfs na het lezen van meerdere topics kwam ik er niet uit.
Nu ik eenmaal een vape héb is men wél behulpzaam, en dat stel ik wel op prijs, maar had graag die hulp van te voren willen hebben
Ik wist tot vorige week niet eens dat er winkels bestonden die dit spul verkopenquote:Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Heb je waarschijnlijk net de verkeerde mensen getroffen. Of ze wisten het echt niet meer, dat kan.
Beste tip voor mensen die er over denken om te beginnen en niemand persoonlijk kennen die het doet is naar een stenen winkel gaan. Die mensen daar willen met liefde alles uitleggen en je alles laten testen en zo hun markt vergroten.
Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef Poes. het volgende:
Als ik toentertijd wat begeleiding had gekregen had ik al veel eerder kunnen stoppen met roken, ik werd toen niet wijzer van alle termen die voorbij kwamen. Zelfs na het lezen van meerdere topics kwam ik er niet uit.
Nu ik eenmaal een vape héb is men wél behulpzaam, en dat stel ik wel op prijs, maar had graag die hulp van te voren willen hebben
Dit. Precies dit.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar de gaten worden te groot en de veranderingen gaan te snel.
Er is een 'harde kern' en de rest vliegt aan en gaat weer weg.
De oudgedienden staan ondertussen zo ver van het begin af, dat ze amper nog weten hoe dat was.
Het jargon is mettertijd een eigen taal geworden.
De newbies komen met apparaten, waar de oudgedienden van moeten gaan opzoeken wat het is.
Als er dan wat uitgelegd wordt, word er gezegd dat ze net zo goed chinees kunnen praten.
Ik ben echt een new newbie, ik kan toch geen OP makenquote:Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.
Door de enorme keus en hoeveelheid informatie is het lastig om 1 advies te geven dat altijd werkt. De markt verandert ook continu. Elke week een nieuw beginnerssetje.
Maar af en toe even een normaal advies geven ipv meteen over 250mw 12 batterijen verslindende 0,03ohm cloudcreator te beginnen zou wel goed zijn.
Maak anders zelf iets voor de OP. Ik heb er geen zin in..
Precies de reden dat ik hier meestal wegblijf.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:57 schreef marc0871 het volgende:
Er is een 'harde kern' en de rest vliegt aan en gaat weer weg.
De oudgedienden staan ondertussen zo ver van het begin af, dat ze amper nog weten hoe dat was.
Het jargon is mettertijd een eigen taal geworden.
Mja, Primera.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik wist tot vorige week niet eens dat er winkels bestonden die dit spul verkopen![]()
Was bij de Primera, die vrouw had geen idee waar ik het over had. Verkocht ook alleen liquids met max 8% nicotine. Wat op internet trouwens niet eens bestaat?
De Cigo (soort Primera) meneer had er wél verstand van. Maar toen had ik alles al in huis.
Geen idee, ik kwam voor een nieuw smaakje. Vitrine kast vol, maar ze had geen idee wat ik wou hebbenquote:Op zondag 28 oktober 2018 11:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja, Primera.
Daar heb ik ruim 4 jaar geleden als newbie al eens aan de balie gestaan dat ik ze al met de oren liet klapperen.
Zo te lezen is dat dus nog niet beter.
Hebben ze daar nog steeds vooral zo'n apparaatje?
[ afbeelding ]
Het probleem is een beetje dat we hier maar met weinig mensen zijn en je net geluk moet hebben dat iemand de tank heeft waar jij over twijfelt om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:02 schreef mamaisboos. het volgende:
Dan ga ik het toch nog een keertje proberen![]()
In het vorige deel al een door aantal van jullie op weg geholpen naar een passende keuze.
Mijn doel: Ik wil stoppen met roken en het liefst afbouwen door te gaan dampen.
Mijn oog is inmiddels gevallen op een mod van Vaporesso, de Swag. Waarom? Een box ipv pen? De grote accu en het snelladen lijkt mij prettig. Daarnaast koop ik liever iets geavanceerder dan twee keer iets dat het net niet is. Deze leek mij qua functionaliteiten en prijs/kwaliteit binnen mijn wensen te vallen.
Nu het probleem. Ik heb geen idee welke clearomizer ik moet kiezen. Ik ben al zover dat ik niet sub-ohm wil gaan. Ik hoef namelijk geen sishabar voor het kantoor. Nu heb ik op Fasttech de Innokin Prism T20 gevonden a 1,5 ohm, maar geen idee of dit een goed product is. In topic #11 +4 jaar geleden, tijdens mijn eerste poging een damper te vinden, werd er nog gezegd dat bijv joyetech achter de zaken aanliep, maar dit merk blijkt vandaag de dag nog alom aanwezig te zijn.
Dus hoe kies je de juiste clearomizer uit, waar let je op als je doel x wilt bereiken?
Het probleem met YouTube is dat ik tot nu toe nog geen slechte review ben tegengekomen. En ik krijg toch het idee dat deze kanalen zich richten op de ervaren dampers.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat wellicht een goede tip is, in ieder geval hetgeen ik doe wanneer ik over een nieuwe tank of mod nadenk is hem op YouTube naar reviews zoeken. Een flink deel van de dampwereld speelt zich daar af en er zijn een heleboel gerenommeerde reviewers die eerlijk vertellen wat zij als expert van een apparaat vinden. Bekende namen: pbusardo, grimmgreen, jayhaze, mikevapes, suckmymod, twisted420. Wat deze mensen je vertellen is meestal betrouwbaar.
Van de Innokin Prism T20 zie ik echter nagenoeg geen reviews. Je kunt daar in ieder geval uit opmaken dat die tank dus zeker niet populair is.
Awesome. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de Innokin Prism T20-S die ik puur op specificaties heb gevonden (1,5/0.8 ohm), en de Aspire Nautilus X (1,5ohm) die al wat ouder is maar veel goede reviews heeft. Mijn keuze nijgt het sterkst naar de laatste.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:52 schreef marc0871 het volgende:
Beetje verwarrend.
Lijkt erop dat de tank wel T20 prism heet, maar uit de Endura lijn van Innokin komt.
Ik denk trouwens wel dat ik hem kan aanraden.
MTL (als een sigaret),
1.5 en 0.8 Ohm coils (koop er een pakje 1.5 extra bij)
Samen met de Swag is dat een best setje.
Koop daar trouwens ook een paar 18650 batterijen bij. De Sony VTC5 of Samsung 25R zijn aangeraden.
En een externe lader. Dat is veiliger dan ze intern opladen.
Kijk daarvoor op Nkon.nl. De batterijen zijn daar veel goedkoper.
Liquids van 12mg/ml voor de 1.5 Ohm coils.
Voor de 0.8 zou ik zakken naar 6.
Over de Prism kan ik niks zeggen, maar ik ben ca 2 jaar geleden begonnen met een nautilus mini, icm 1,6 ohm coils. Deze tank bevalt mij erg goed! Perfect MTL tank, goede smaak en lekt niet. Tevens heb ik de nodige mensen in mijn omgeving overtuigd om ook te gaan dampen, en iedereen heeft de nautilus mini aangeschaft, naar volle tevredenheid.quote:Op zondag 28 oktober 2018 13:33 schreef mamaisboos. het volgende:
[..]
Het probleem met YouTube is dat ik tot nu toe nog geen slechte review ben tegengekomen. En ik krijg toch het idee dat deze kanalen zich richten op de ervaren dampers.
[..]
Awesome. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de Innokin Prism T20-S die ik puur op specificaties heb gevonden (1,5/0.8 ohm), en de Aspire Nautilus X (1,5ohm) die al wat ouder is maar veel goede reviews heeft. Mijn keuze nijgt het sterkst naar de laatste.
Is het anders een idee om de LIF-modjes te vragen of deze reeks opgesplitst kan worden in een reeks voor beginners en een reeks voor gevorderden/experts?quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak gezegd dat je een beginner niet na twee posts moet aanraden om zelf coils te bouwen.
Door de enorme keus en hoeveelheid informatie is het lastig om 1 advies te geven dat altijd werkt. De markt verandert ook continu. Elke week een nieuw beginnerssetje.
Maar af en toe even een normaal advies geven ipv meteen over 250mw 12 batterijen verslindende 0,03ohm cloudcreator te beginnen zou wel goed zijn.
Maak anders zelf iets voor de OP. Ik heb er geen zin in..
Zit je nou in een dicht topic te postenquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en wat voor smaken en merken gebruik je dan voornamelijk? De liquids die je bij de sigarenboer haalt zijn namelijk ook voor 95% meh. De wat meer premium liquids hebben echt heel veel betere smaakjes, en vaak kun je die vrij simpel zelf maken omdat er 9ok concentraat van te koop is. Het mooie daarvan is dat je de smaken ook kunt veranderen door er domweg een andere bij te mikken die je ook lekker vindt..
Ik heb, net als wat Krea zegt, al heel lang dezelfde basissmaak, en soms vind ik iets nieuws interesants wat ik dan probeer, en als ik het net niks vind, gooi ik hem 1 op 3 bij mijn basissmaakje en komt 'ie alsnog wel op.
Ik maak binnen 10 minuten een halve liter basissmaak, dat kost me net geen 2 euro per 10ml en dan heb ik premium stuff. Met ongeveer 40 - 50ml verbruik in de week kost me dat een tientje ofzo, dat kost analoog paffen per dag. Ik was nogal verbaaasd dat je aangaf dat jouw e-smoken gelijk op gaat qua kosten; rookte je zo weinig?
Dat je de vorige smaak nog proefde is normaal. De katoen in een coil neemt best wel wat e-liquid op. Dus ook al is je tankje leeg, de smaak zit dan nog steeds in je coil. Mocht je ooit menthol of tabak vapen; neem dan bij het veranderen naar een totaal ander smaakje meteen al een nieuwe coil (en bewaar die andere 'oude' coil, als ie nog niet op is, bijvoorbeeld voor je menthol- of tabak-smaakjes).quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:14 schreef Poes. het volgende:
Ander vraagje; ik heb een paar uur geleden een nieuw smaakje er ingegooid, laten trekken, maar de eerste 7/10 hijsen smaakten nog naar de vorige. Daarna een fucking vieze smaak die ik niet wegkreeg. Coil verwisseld, laten trekken, nu is het goed.
Coil zat er net twee dagen in, wat heb ik verkeerd gedaan?
Kan het niet echt verbrand noemen, proefde wat naar tabak. En daar kots ik inmiddels vanquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat je de vorige smaak nog proefde is normaal. De katoen in een coil neemt best wel wat e-liquid op. Dus ook al is je tankje leeg, de smaak zit dan nog steeds in je coil. Mocht je ooit menthol of tabak vapen; neem dan bij het veranderen naar een totaal ander smaakje meteen al een nieuwe coil (en bewaar die andere 'oude' coil, als ie nog niet op is, bijvoorbeeld voor je menthol- of tabak-smaakjes).
Die vieze smaak; is dat toevallig een verbrande smaak?
If so; heb je misschien, om die vorige smaak weg te krijgen, wat sneller hijsjes achter elkaar genomen of wat langere hijsjes genomen dan je normaal doet?
Fruitmix van Millers heb ik deze week ook geprobeerd in de q16.quote:Op zondag 28 oktober 2018 13:20 schreef Poes. het volgende:
Ik heb net drie nieuwe Millers gehaald; appel, red passion en fruitmix.
Nog niet geprobeerd, de appel vind ik al niksquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:28 schreef GM78 het volgende:
[..]
Fruitmix van Millers heb ik deze week ook geprobeerd in de q16.
Vond het maar erg vlak van smaak.
Ja, ik post wel vaker door slotjes heen; op mobiel valt het veel minder op dat een topic dicht is, en slotjes doen het niet als je blauw bentquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:10 schreef Poes. het volgende:
[..]
Zit je nou in een dicht topic te posten
Kun je me wat meer uitleggen over het zelf maken?
Ik zie bij Mr Joy bijvoorbeeld wel flesjes aroma/base etc, maar die zijn best aan de prijs. Als er dan ook nog nicotine bij moet zit je al gauw op hetzelfde bedrag als wat ik nu voor 5 kant en klare flesjes betaal. Maar misschien reken ik verkeerd?
Ik rookte shag, zakje van 60 gram had ik binnen 3/4 dagen op. Kostte een tientje, flesje Miller 2,95. Maar heb de aanschafkosten van de vape en coils er ook even bij berekend.
Volgens mij is SD een flinke uitleg aan het typenquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:36 schreef Poes. het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd, de appel vind ik al niksen die andere is ook meh. Alles behalve Pinkman is meh.
Ik zag dat Mr Joy een Pinkman aroma heeft, iemand die voor mij de bijhorende andere spulletjes wil verzamelen? Ik kom er echt niet uit.
Ik heb in de schuur een smaakie staan waar ik niet heel wild van ben.. pas had ik effe een nieuwe coil gebouwd in mijn MeshPro, daar gaat een shitload aan wick in, en zonder na te denken keil ik die nasty shit erin om de wick te primen.. heeft een week geduurd voor ik hem niet meer proefde.. shit happens.. de ene smaak past lekker in de volgende, de andere is heeeel hardnekkig.. doe je niks aan..quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:14 schreef Poes. het volgende:
Ander vraagje; ik heb een paar uur geleden een nieuw smaakje er ingegooid, laten trekken, maar de eerste 7/10 hijsen smaakten nog naar de vorige. Daarna een fucking vieze smaak die ik niet wegkreeg. Coil verwisseld, laten trekken, nu is het goed.
Coil zat er net twee dagen in, wat heb ik verkeerd gedaan?
Vampire Vape beveelt een mengverhouding van 10% aan.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:45 schreef Poes. het volgende:
Wat een infoBedankt!
Ik heb deze;
https://www.mr-joy.nl/nl/vampire-vape-pinkman-aroma.html
En dan heb ik deze;
https://www.mr-joy.nl/nl/qpharm-base-70pg-30vg.html
Mijn idee; die base is kant en klaar, incl nicotine. Dat flesje knijp ik leeg in een 20ml flesje, bijvoorbeeld.
https://www.mr-joy.nl/nl/naaldflesje-20ml.html
Hoeveel aroma mik ik er dan doorheen?
Dus 1ml op een flesje base van 10ml?quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Vampire Vape beveelt een mengverhouding van 10% aan.
Ofwel; 10% van je uiteindelijke e-liquid dient uit de aroma Pinkman te bestaan.
Dit is wel een kwestie-van-smaak-dingetje. Misschien vind jij 10% teveel, misschien te weinig.
Dus het is ook een kwestie van zelf uitproberen.
9ml basequote:Op zondag 28 oktober 2018 16:49 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dus 1ml op een flesje base van 10ml?
Zo simpel?
Als je het precies wil: 9ml Base en 1ml Aroma dan dusquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:49 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dus 1ml op een flesje base van 10ml?
Zo simpel?
Oké, welk merk kan ik dan beter pakken? Even er van uit gaande dat ik voor nu een kant&klare base wil, incl nicotine.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:49 schreef Anne het volgende:
Even een kleine noot.. Je vindt Millers Juice niks.
Qpharm = Millers Juice. Nu kan er met een base niet heel veel mis zijn, maar ook daar kán toch een verschil in kwaliteit zitten.
Just saying...
Ik voel me echt achterlijk worden nuquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:50 schreef KNAK het volgende:
[..]
9ml base
1ml aroma
das dan 10%
schudden.. klaar
Ik weet het ik weet hetquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:52 schreef KNAK het volgende:
goede oude tijd,... met 10ml flesjes bezig zijn..
Ik kan aanraden te kijken naarquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:51 schreef Poes. het volgende:
[..]
Oké, welk merk kan ik dan beter pakken? Even er van uit gaande dat ik voor nu een kant&klare base wil, incl nicotine.
[..]
Ik voel me echt achterlijk worden nu
Andere nicotineboosters zijn er volgens mij niet in 12mg..quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:51 schreef Poes. het volgende:
[..]
Oké, welk merk kan ik dan beter pakken? Even er van uit gaande dat ik voor nu een kant&klare base wil, incl nicotine.
[..]
Ik voel me echt achterlijk worden nu
Persoonlijk, zou ik die 10ml pinkman tezamen met 9 flesjes base, gezellig saampjes in een 100ml flesje keilen.. hoe groter de hoeveelheid die je mixt, hoe preciezer je de verhoudingen aan kunt houdenquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:45 schreef Poes. het volgende:
Wat een infoBedankt!
Ik heb deze;
En dan heb ik deze;
https://www.mr-joy.nl/nl/qpharm-base-70pg-30vg.html
Mijn idee; die base is kant en klaar, incl nicotine. Dat flesje knijp ik leeg in een 20ml flesje, bijvoorbeeld.
https://www.mr-joy.nl/nl/naaldflesje-20ml.html
Hoeveel aroma mik ik er dan doorheen?
https://www.mr-joy.nl/nl/(...)vg.html?id=127169408quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Andere nicotineboosters zijn er volgens mij niet in 12mg..
Dan moet je dus ietsie verder gaan met mengen, maar ook dat is geen rocket science.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.mr-joy.nl/nl/fusion-nic-shot-base-10ml.html
Stel je wilt 20ml / 12mg maken, dan pak je:
12ml nicotinebooster
6ml nicotinevrije base
2ml Pinkman aroma
Nou ja, misschien moet ik dat maar gewoon doenquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Persoonlijk, zou ik die 10ml pinkman tezamen met 9 felsjes base, gezellig saampjes in een 100ml flesje keilen.. hoe groter de hoeveelheid die je mixt, hoe preciezer je de verhoudingen aan kunt houdenStel nou dat je dat doet; en je vindt hem na het eerste 10ml flesje te sterk, gooi je er gewoon nog een flesje base bij als er ruimte in de fles is.. Andersom kan ook, maar daarmee moet je vooraf rekening houden.. als je hem sterker wilt, doe je er 8 flesjes base bij, dan is hij sterker.. vind je dat té, dan gooi je er weer 10ml base bij.
Echt, zó stomsimpel is het.
Volgens mij is Exclucig een merk wat vooral bij de Primera's te vinden is.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:57 schreef Poes. het volgende:
[..]
https://www.mr-joy.nl/nl/(...)vg.html?id=127169408
Dit nog iets?
Is ook prima jaquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:58 schreef KNAK het volgende:
waarom niet https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-12mg-30-70.html
alles bij elkaar flikkeren en 200ml @ 12mg base hebben... dan hoeft ze alleen nog maar te denken aan aromas komende dagen (weken?)
lijkt mij veel makkelijker...quote:
Het is dat (en dan 10 keer) en pielen met een ieniemini injectiespuitje voor de exacte dosering van 1 heule milliliter, of in één keer een lekkere voorraad binnen 10 minuten.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:58 schreef Poes. het volgende:
[..]
Nou ja, misschien moet ik dat maar gewoon doen
M'n autisme zit me in de weg, ik ''overthink'' alles nu. En kan geen keuze maken, heel vermoeiend.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is dat (en dan 10 keer) en pielen met een ieniemini injectiespuitje voor de exacte dosering van 1 heule milliliter, of in één keer een lekkere voorraad binnen 10 minuten.![]()
Klinkt allemaal heel eng, maar in de praktijk is het echt een giller.. no '' needed... mjah, misschien trek je dat gezicht nadat je het een keertje gedaan hebt..
All you need to do is ask... we hebben KNAKje ook aan het handje moeten nemen in het beginquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:59 schreef Poes. het volgende:
Oké, genoeg om uit te zoeken nu.
Heel erg bedankt voor alle hulp
en zie... ze hebbben het overleefd.... heb ze misbruikt tot op het bot, maar ze kunnen de medemens nog van dienst zijnquote:Op zondag 28 oktober 2018 17:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
All you need to do is ask... we hebben KNAKje ook aan het handje moeten nemen in het begin
DOEN!... autisme gaat later zeggen dat het allemaal helemaal niet spannend wasquote:Op zondag 28 oktober 2018 17:03 schreef Poes. het volgende:
[..]
M'n autisme zit me in de weg, ik ''overthink'' alles nu. En kan geen keuze maken, heel vermoeiend.
quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:10 schreef Poes. het volgende:
Ik kap er even mee, ik krijg serieus een halve paniekaanval.
Fuck dit.
Sowquote:Op zondag 28 oktober 2018 17:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
All you need to do is ask... we hebben KNAKje ook aan het handje moeten nemen in het begin
Het hoeft ook niet persé deze week toch? Je 'moet' uberhaupt niets .quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:10 schreef Poes. het volgende:
Ik kap er even mee, ik krijg serieus een halve paniekaanval.
Fuck dit.
Ik weet het, maar m'n hoofd wil niet meewerken vandaag.quote:Op zondag 28 oktober 2018 19:36 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet persé deze week toch? Je 'moet' uberhaupt niets .
Inderdaad zo begon ik ook... 1 ml aroma, 9 base.. toevallig ook met pinkman.. en ja was binnen een dag op en smaakte top.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is dat (en dan 10 keer) en pielen met een ieniemini injectiespuitje voor de exacte dosering van 1 heule milliliter, of in één keer een lekkere voorraad binnen 10 minuten.![]()
Klinkt allemaal heel eng, maar in de praktijk is het echt een giller.. no '' needed... mjah, misschien trek je dat gezicht nadat je het een keertje gedaan hebt..
10ml flesjesquote:Op zondag 28 oktober 2018 19:40 schreef Droopie het volgende:
Ik ben fan van strawberry cheese taft en heb nu ook Run Jus P.Berry
Belangerijkste ik heb een spuitje gekregen van de apotheker zodat ik een beetje kan rommelen met de nicotine toevoer.
Alleen de injectie is te groot en waar halen jullie 10 ml flesjes bv om af te meten.
Ps. je kan ook vragen of de e-damp winkel een sample pakketje maakt (deed ze bij zwoofs wel voor mij)
Tnx manquote:Op zondag 28 oktober 2018 19:51 schreef marc0871 het volgende:
[..]
10ml flesjes
En nog veel meer maten
Spuiten en kanules
Met 1 booster bij 50ml shake en vape kom je helaas maar uit op 3,33333333333mg nicotinequote:Op zondag 28 oktober 2018 20:31 schreef Poes. het volgende:
https://www.smokesmarter.(...)shake-vape-50ml.html
Deze + 10ml base/booster van 20mg. Is dat een goede combi?
https://www.smokesmarter.(...)fusion%20nic%20shot&
Oh nee, ik vind dit echt te moeilijk hoorquote:Op zondag 28 oktober 2018 20:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Met 1 booster bij 50ml shake en vape kom je helaas maar uit op 3,33333333333mg nicotine. Anders was dat ook een goed idee!
Zo begon ik ook 2 maanden geleden.quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:34 schreef Poes. het volgende:
[..]
Oh nee, ik vind dit echt te moeilijk hoor![]()
Ik bestel eerst wel weer een flesje kant en klaar, zien we later wel weer
Wil je ook afbouwen met de nicotine?quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zo begon ik ook 2 maanden geleden.
Nu beetje oefenen met coils en nicotine.
0,2 coils op 50 watt kreeg ik als test daar, ging kapot
Nu heb 0,5 op 40 watt en icm met nicotine zoek ik nu wat meer rust voor mijn longen.
Enige waar je in de toekomst echt voor op moet passen, is een overdosis nicotine (bv door een rekenfout).
Je gaat er niet dood van, maar je lichaam gaat er wel flink heftig op reageren.
Ja, maar eerst moet ik de goede instelling / balans vinden zodat ik de sigaretten weg laat..quote:
Je rookt er nog wel naast?quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja, maar eerst moet ik de goede instelling / balans vinden zodat ik de sigaretten weg laat..
Ja nog wel, maar damp 4 ml in 3 dagen weg ofzo.. Ik haal er nog geen voldoening/ vervanging uit.quote:
Duidelijk, ik hoop dat het je gauw lukt!quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja nog wel, maar damp 4 ml in 3 dagen weg ofzo.. Ik haal er nog geen voldoening/ vervanging uit.
Pfoe ook ik heb een berg tegenvallers staan, maar red astaire (van t-juice) bevalt tot nu toe het best. Heisenberg van vampire vape ook, al is die iets chemischer ofzo (maar niet vies chemisch if that makes sensequote:Op zondag 28 oktober 2018 19:37 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik weet het, maar m'n hoofd wil niet meewerken vandaag.
Wat vind jij allemaal lekker momenteel? Inspiratie opdoen
Doe eens een vaponaute sample setje bestellen.. 5 flesjes van 10 ml.quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:49 schreef Poes. het volgende:
[..]
Duidelijk, ik hoop dat het je gauw lukt!
Ik heb een nieuwe Pinkman en een Heisenberg besteld. Later deze week maar even rustig gaan uitpuzzelen hoe ik zelf moet mengen. Dit wordt wel duur zo, elke keer een nieuw flesje wat me toch niet bevalt.
Onthoud ik even, thanks!quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:53 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Pfoe ook ik heb een berg tegenvallers staan, maar red astaire (van t-juice) bevalt tot nu toe het best. Heisenberg van vampire vape ook, al is die iets chemischer ofzo (maar niet vies chemisch if that makes sense)
In dezelfde hoek heb ik ook kerosene kandy van rude oil klaarstaan. Deze heb ik nog niet geprobeerd maar vanuit het flesje heeft ie wat weg van red astaire.
Verder ook wel tevreden met forest affair van t-juice, de fruitmix van millers (de eerste die ik van hun nog wel lekker vind) en pinkman. Oh en de r2y2 van american stars was mijn eerste, die was nog wel ok om mee te beginnen.
Opvallend: Ik had vooraf gedacht dat ik de zoete koek/gebak/ijs/koffiesmaakjes wel lekker zou vinden, maar die vallen me juist vies tegen. En terwijl ik normaal echt niks met menthol/eucalyptus heb, zit dat juist in kleine dosis (icm fruitige smaakjes) in degene die ik tot nu toe het lekkerst vind![]()
En verder flink aan het afwisselen, toch ook wat last van een smaakblok
Friesland. Hier in het dorp zit een webshop, maar verder geen winkel of iets dergelijke. Proeven is dus niet echt mogelijk..quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Doe eens een vaponaute sample setje bestellen.. 5 flesjes van 10 ml.
Maar idd het uitzoeken is een dure grap of (weet niet waar je woon).
Bij Rotterdamp mag je gewoon proeven bv
Ik heb het af en toe gemengd in de tank, maar het lijkt dan bijna verbrand te smaken. Bij mijn vorige coil wilde de brandsmaak niet meer weg, maar die was wel alweer anderhalve week oud. Blijft gek wel.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat bepaal jij toch? Maak je een flesje van 10 of 30ml half-half gemixt en proberen maarverhouding kun je doorlopend aanpassen tot je jouw perfecte smaakje hebt gefabriekt
Je zou eens van die sample setjes kunnen proberen zoals hierboven gemeld.quote:
Dat is het zeker. Ik damp nog steeds wel enkele tabakssmaakjes. Zoals RY4, Am4A en een paar van die Club Aroma nummers. Zoet en fruitig vind ik na een halve tank niet lekker meer.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:20 schreef Kreator het volgende:
Ik zou persoonlijk vooral heel ver weg blijven van de tabakssmaken. Dat is na een week dampen supergoor. Zoet en fruitig, dat is vaak wel lekker. (maar goed, dat is dus nogal persoonlijk)
Ik was na drie dagen al zat van de tabaksmaakquote:Op maandag 29 oktober 2018 13:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je zou eens van die sample setjes kunnen proberen zoals hierboven gemeld.
Zo heb ik denk ik wel 30 of 40 smaken en merkten getest voordat ik uiteindelijk iets vond dat ik de moeite waard vind.
Krijg je van die kleine 3 of 5ml flesjes voor een habbekrats.
Ik zou persoonlijk vooral heel ver weg blijven van de tabakssmaken. Dat is na een week dampen supergoor. Zoet en fruitig, dat is vaak wel lekker. (maar goed, dat is dus nogal persoonlijk)
Zelf mengde ik de tabaksmaak aanvankelijk met een fruitsmaakje, maar ik was er ook snel klaar mee.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:58 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik was na drie dagen al zat van de tabaksmaak
Waar kan ik goedkope samples vinden? Zie alleen proefpakketten van 20 euro en 10ml flesjes.
Daar ben ik nu mee bezig, en één smaak die me mwah leek vind ik superlekker, en eentje die me heel lekker leek vind ik maar mwah.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:08 schreef ShevaJB het volgende:
Hebben jullie Shake n Vape wel eens geprobeerd? Ik heb er een paar in Duitsland gehaald en die smaken heerlijk. Wel stevig aan de prijs.
Tjah, het is vooral makkelijk. Je hoeft er alleen maar wat nicotine shots of gewone base bij te doen. Normaal had ik een grote fles met base en daarnaast een aroma van 10 ml. Daar maakte ik 100 ml juice van, Wat zal dat gekost hebben? Iets van 8 a 9 euro?quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:23 schreef Kamina het volgende:
[..]
Daar ben ik nu mee bezig, en één smaak die me mwah leek vind ik superlekker, en eentje die me heel lekker leek vind ik maar mwah.
Qua prijs ben je even voordelig uit om een shake n vape fles te kopen als wanneer je kleine flesjes koopt. Wel zijn ook shake n vapes die 30 euro zijn ipv 20, maar die kunnen best veel lekkerder zijn. Het is maar wat je lekker vindt.
Wel jammer dat je niet meer echt kleine proefpakketjes kan krijgen van de grotere flessen, tenminst niet waar ik het tot nu toe heb gekocht. Heeft iets met Europese wetgeving te maken.
Als het de gewoonte is waar je verslaafd aan bent dan denk ik dat het wel meevalt, je blijft de handeling uitvoeren. Bouw het anders langzaam af, steeds lagere nicotine gehaltes.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:47 schreef Poes. het volgende:
Hé, even een hersenspinsel. Als ik nu gewoon nicotinevrije liquids ga vapen, krijg ik daar veel last van?
Scheelt me een hoop stress met shake&vape's.
Ik wil straks overstappen op base/aroma en vind het nicotine toevoegen maar lastig allemaal. De eerste twee weet ik nog wel te mengen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Als het de gewoonte is waar je verslaafd aan bent dan denk ik dat het wel meevalt, je blijft de handeling uitvoeren. Bouw het anders langzaam af, steeds lagere nicotine gehaltes.
quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Tjah, het is vooral makkelijk. Je hoeft er alleen maar wat nicotine shots of gewone base bij te doen. Normaal had ik een grote fles met base en daarnaast een aroma van 10 ml. Daar maakte ik 100 ml juice van, Wat zal dat gekost hebben? Iets van 8 a 9 euro?
Dat is sowieso mijn uiteindelijke doel; afbouwen. Ik zit nu op 3, straks op 1 mg en wellicht daarna zonder. De tijd zal het uitwijzen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Als het de gewoonte is waar je verslaafd aan bent dan denk ik dat het wel meevalt, je blijft de handeling uitvoeren. Bouw het anders langzaam af, steeds lagere nicotine gehaltes.
Revolute is prima jaquote:Op maandag 29 oktober 2018 15:55 schreef Poes. het volgende:
Oké, nog een poging.
Deze base
https://www.mr-joy.nl/nl/liquideo-base-50vg-20mg.html
Met deze aroma
Heb een flesje van 10ml en een doseerspuitje. Ik neem 9ml uit de base en 1ml uit de Pinkman.
Dan zonder nicotine.
Doe ik het nu goed?
Edit;
Bij de Rookwinkel is alles goedkoper. Mr Joy had alle base uitverkocht, vandaar het 10ml flesje.
Dit een goede base?
https://www.rookwinkel.nl(...)ase-70-pg-30-vg.html
GOD dankquote:Op maandag 29 oktober 2018 16:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Revolute is prima ja.
En ja, voor de rest klopt het.
Yepquote:Op maandag 29 oktober 2018 17:02 schreef Poes. het volgende:
Ik heb een 20ml flesje er bij.
Dus 18ml base en 2ml Pinkman, ja?
*dat is als je 10% de juiste verhouding vindt. Ik mix het op 15%, ik houd wel van beetje zoet. Men noemt men dan soms wel eens "de wolkenkrabber met zn kinderlokker-geurtjes"quote:
Kinderlokkerquote:Op maandag 29 oktober 2018 17:09 schreef KNAK het volgende:
[..]
*dat is als je 10% de juiste verhouding vindt. Ik mix het op 15%, ik houd wel van beetje zoet. Men noemt men dan soms wel eens "de wolkenkrabber met zn kinderlokker-geurtjes"
Mocht je het wat slap vinden kan je het in de toekomst aanpassen.. Na al die jaren heb ik veel geleerd, veel geprobeerd, alles is mij duidelijk, alles werkt naar behoren,etc.. het enige waar ik tot nu toe nog steeeeeeds mee worstel is: Wat voor smaak ga ik kopen/proberen... wat wil ik nu dampen, wat wil ik gaan kopen... dat is en blijft voor mij een drama...
Even zomaar wat bestellen en proberen kan wel.. maar het is toch gemiddeld 5 euro voor 10ml flesjes.. en als je dat 10x in de week doet en 90% is niet lekker, dan kost dat een hoop centjes...
blijft gewoon lastig (voor mij)
waar ik veel aan heb gehad zijn de proefmonstertjes...quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:09 schreef Poes. het volgende:
[..]
Kinderlokker![]()
Ja zo zit ik nu ook.. na 10+ smaakjes vind ik alleen Pinkman lekker. Heisenberg komt morgen, die ook even testen.
DIT is een hele goed tip, dankjewel!quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:13 schreef KNAK het volgende:
[..]
waar ik veel aan heb gehad zijn de proefmonstertjes...
https://www.savevape.nl/nl/samples-1ml/
dat kost minder dan een euro, maar een dingetje van 1ml, en dat dan met base mixen.. dan kan je proeven of iets lekker is,.. zo ja; de grotere flesjes kopen.. zo niet; minder dan 1 eurotje verloren..
Das misschien iets voor in de toekomst als je meer wilt ontdekken
Dan is die link handig.. alles van o.a. Vampire Vape is er te vinden voor 0,85cent. Dat halen, er 9ml base blijkletteren en je hebt voor weinig een proefmonstertjequote:Op maandag 29 oktober 2018 17:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
DIT is een hele goed tip, dankjewel!
en hoe je dit als je met nicotine wilt?quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:02 schreef Poes. het volgende:
Ik heb een 20ml flesje er bij.
Dus 18ml base en 2ml Pinkman, ja?
Ik ben na weet ik hoeveel jaar (3?) af van nicotine.. ik had destijds 1 liter base met nicotine (48 mg) gekocht en adhv berekeningen mixte ik dus deze nicotine base en nic-vrije base samen om vervolgens op 2mg te geraken... deze mix gebruikte ik dus weer om te mixen met aromas...quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
en hoe je dit als je met nicotine wilt?
Ik damp nu met 12 mg nicotine ..
Blijf perzik en menthol toch wel het lekkerste vinden. Apart dan, niet gemengd.
Volgens de TPD mag er nog maar 20mg/ml in een (nicbooster) flesje zitten. Gaan we even vanuit.quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
ik gaf je niet voor niks een linkje voor base met nicotine. Ik vind zelf nicotine mixen ook niks. Nicotine is vergif, en de verhoudingen moeten allemaal heel exact; ik ben geen laborant.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:53 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik wil straks overstappen op base/aroma en vind het nicotine toevoegen maar lastig allemaal. De eerste twee weet ik nog wel te mengen.
Links die ik geplaatst heb (savevape) zijn goed voor 200ml base @ 12mg.. dus 'maar' 200ml.. voor mij niet spectaculair veel, maar voor jou misschien een maand voorraad..quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:41 schreef fotostarter het volgende:
.de gewenste PG/VG verhouding en nicotine kiezen en je bent klaar... ook 12mg staat er tussen.
Ik, dus ik bestel een liter van die plus een aroma en basta?
Dat scheelt wel wat eurootjes
Ik ga stoppen met de nicotine, kijken hoe dat bevaltquote:Op maandag 29 oktober 2018 19:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
als dat lukt , dan nog even de gewoonte van het 'roken', 'iets in handen hebben' af, en je kan zo alles wegflikkeren en jezelf genezen verklarenquote:Op maandag 29 oktober 2018 19:46 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik ga stoppen met de nicotine, kijken hoe dat bevalt
Dat mag dan van mij wel wat langer duren, vind het vapen best ontspannendquote:Op maandag 29 oktober 2018 19:52 schreef KNAK het volgende:
[..]
als dat lukt , dan nog even de gewoonte van het 'roken', 'iets in handen hebben' af, en je kan zo alles wegflikkeren en jezelf genezen verklaren
weekje of ...3? misschien wat langer. En nee.. ik zat aan het einde van mn laatste 100ml flesje nic al onder de 2mg, zo laag dat ik als ik vergat nic toe te voegen het niet eens meer miste..quote:Op maandag 29 oktober 2018 20:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Hoe lang ben je nu nicvrij Knak? Nog last van ondervonden toen je helemaal naar de 0 ging?
Klinkt goed. En tof dat het is gelukt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
weekje of ...3? misschien wat langer. En nee.. ik zat aan het einde van mn laatste 100ml flesje nic al onder de 2mg, zo laag dat ik als ik vergat nic toe te voegen het niet eens meer miste..
Ik denk dat als je een week lang 2mg (of lager) dampt en dan ZONDER enige vorm van trillen/leip worden/bibberlippen/tegen de muur aan lopen dat kan doorstaan dat je gewoon klaar bent en je kan stoppen met nicotine...
Wellicht is die behoefte gewoonweg de gewoonte en niet de nicotine. Dat is dan ook mijn enige verklaring waarom ik nog moeite doe om te dampen (aroma/base kopen en mixen / (re)wicken / hardware onderhouden / batterijen opladen / alles meesjeulen / etc) .. eigenlijk allemaal geen zin (meer) in, maar toch doe ik het.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Klinkt goed. En tof dat het is gelukt.![]()
Ik zit op 3, dat wil zeggen base van 3mg en afhankelijk van het percentage aroma's in mijn sap daar dus iets onder.
Ik merk wel dat ik echt behoefte heb aan damp als ik langer dan normaal pauzeer met dampen. Ik interpreteer die behoefte als een lichamelijke vraag om nic. Ik heb dus het idee dat ik nog niet zo ver ben als jij. Volgende base ga ik echter wel op 2 maken.
Is een nette prijsquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:18 schreef Poes. het volgende:
He bah, Heisenberg smaakt naar tuttifrutti![]()
Dat wordt de komende dagen Pinkman dampen
Kon via FB nog een flesje Red Astaire halen van 30ml, 7 euro. Is dat een nette prijs?
Mooi man, veel plezier ermee!quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:42 schreef mamaisboos. het volgende:
Ja mensen. Net terug van de Primera om mijn post op te halen: De Innokin T20-S met jawel Red Astaire (ik had nog geen idee dat deze hier zo in de smaak viel).
Alwaar ik vorige week nog op zoek was naar een boxmod met passende coils en tank (ik kwam uit op een innokin t20 tank met SWAG mod) heb ik nu de hele T20-s kit gekocht. Ik verzoop in de keuzes en was bang over een maand nog steeds niets te hebben. Voor een beginner was ik misschien iets te enthousiast om direct naar de subohms mods te kjken.
Super mooi dingetje. Mooi gewicht, mooie afwerking en niet al te veel damp hoewel er een 0,8ohm coil in zit.
Het geluid wat er af komt verrast mij wel een beetje. Zolang ik de button ingedrukt houd klinkt het een beetje als een sisha. Verder slaat 12mg nicotine hard in op de bronchiën, hoewel ik redelijk zware sigaretten rookte (american spirit blauw).
Ik zei het nog, hè?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:42 schreef mamaisboos. het volgende:
Verder slaat 12mg nicotine hard in op de bronchiën
Maar damp is ook dichter dan rook.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:52 schreef marc0871 het volgende:
Liquids van 12mg/ml voor de 1.5 Ohm coils.
Voor de 0.8 zou ik zakken naar 6.
Throathit komt niet alleen door nicotine, ook door PG.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:12 schreef Poes. het volgende:
Ben ik weer te klagen
Die drie nieuwe smaakjes hebben dus geen throathit, hebben 6mg nicotine.
Mijn eigen Pinkman heb ik gemixt met een flesje k&k 12mg, je zou zeggen dat ik dan 20ml 6mg krijg.. die heeft wél een throathit.
Hoe kan dit?
De flesjes zijn alle drie 50/50, net als m'n zelfgemaakte Pinkman én de k&k Pinkman..quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Throathit komt niet alleen door nicotine, ook door PG.
Je zou daarom in plaats van de nicotine juist het PG-gehalte kunnen verhogen.
Never mind! Heb deze van KNAK uiteindelijk gekocht met een flesje Red Astaire en 2 1ml zakjes Pinkman. 2 100ml flesjes er bij en klaarquote:Op zondag 28 oktober 2018 16:58 schreef KNAK het volgende:
waarom niet https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-12mg-30-70.html
alles bij elkaar flikkeren en 200ml @ 12mg base hebben... dan hoeft ze alleen nog maar te denken aan aromas komende dagen (weken?)
Bij je volgende bestelling (MrJoy, of Savevape), dan even kijken naar Fullmoon - Redquote:Op woensdag 31 oktober 2018 14:57 schreef Poes. het volgende:
[..]
Never mind! Heb deze van KNAK uiteindelijk gekocht met een flesje Red Astaire en 2 1ml zakjes Pinkman. 2 100ml flesjes er bij en klaar![]()
Hèhè, we komen er UITEINDELIJK wel![]()
En even duur, waarom zou ik de full moon dan nemen?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 16:23 schreef KNAK het volgende:
[..]
Bij je volgende bestelling (MrJoy, of Savevape), dan even kijken naar Fullmoon - Red
Is net zo lekker als Red Astair.
https://www.mr-joy.nl/en/full-moon-red.html
Deze
Ik denk dat ze enigzins lijken maar niet identiek zijn? (Ik ken full moon -nog- niet btw)quote:Op woensdag 31 oktober 2018 16:47 schreef Poes. het volgende:
[..]
En even duur, waarom zou ik de full moon dan nemen?
Mr Joy heeft momenteel alles wat ik nodig heb ''out of stock''
Ik ben gewoon blij dat ik nu na bijna twee weken m'n smaken heb gevonden, ben heel wat euro's lichterquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:14 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze enigzins lijken maar niet identiek zijn? (Ik ken full moon -nog- niet btw)
Herkenbaarquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:20 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik ben gewoon blij dat ik nu na bijna twee weken m'n smaken heb gevonden, ben heel wat euro's lichter
Ik durf niet eens op te tellenquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:25 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Heb even zitten rekenen, nog 2 dagen en dan speel ik quitte met alle dampkosten tot nu toe, tov wat ik gemiddeld wegpafte. In net iets meer dan 2 weken en inclusief alle 'apparatuur' enzo dus alsnog best netjes, maar het houdt me nu nog even tegen weer een nieuwe bestelling te plaatsen. Eerst maar eens wat flesjes echt opmaken
Damnquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:28 schreef altootje86 het volgende:
Ik ben uitgegaan van 7 euro per dag (klein pakje). Dat is een ruwe schatting, dus zo'n 215 euro per maand
Nice!quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik heb in 3 jaar tijd 2300,- uitgegeven aan dampen en zou 2600,- uitgegeven hebben aan roken in die tijd. Ik sta dus sinds een tijdje in de plus eindelijk.![]()
Daar heb ik dan wel echt alles voor het dampen bijgerekend; mods, tanks, tools, batterijen, oplader, etc. en ik heb nog voor jaren nicbase in de vriezer liggen.
Puur qua vloeistoffen zit ik inmiddels op minder dan 1 euro per dag.
Daar vreest men al jaren voor. Vooralsnog is er geen sprake van en ik vermoed dat het ook niet zo snel zal gaan gebeuren.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:49 schreef Poes. het volgende:
Hoe lang zou het dure voor we ook accijns op liquids mogen betalen?
Gelukkig. Nu ik eindelijk zelf kan maken kost het me niet veel meer per maandquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Daar vreest men al jaren voor. Vooralsnog is er geen sprake van en ik vermoed dat het ook niet zo snel zal gaan gebeuren.
Ik rookte net als jij ook shag. 2 pakjes van 70g in de week ongeveer. Ik heb het roken gezet op 15,- per week + 1,6 Euro per week extra vanaf 1 juni 2016 ivm verhogingen. Ik weet eigenlijk niet of er in de tussentijd nog weer verhogingen zijn geweest.quote:
70gr? Bestaat dat ja?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik rookte net als jij ook shag. 2 pakjes van 70g in de week ongeveer. Ik heb het roken gezet op 15,- per week + 1,6 Euro per week extra vanaf 1 juni 2016 ivm verhogingen. Ik weet eigenlijk niet of er in de tussentijd nog weer verhogingen zijn geweest.
Ja, ik dacht van wel, maar kan me vergissen. Ik rook al zooooooo lang niet meer.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:56 schreef Poes. het volgende:
[..]
70gr? Bestaat dat ja?
Ik rookte Pall Mall rood, ¤10,- per 60gr. Anderhalf per week = ¤60/m
Vloei en aanstekers waren qua kosten verwaarloosbaar.
Ik had super cheape vloei, 5 pakjes voor 45ctquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, ik dacht van wel, maar kan me vergissen. Ik rook al zooooooo lang niet meer.![]()
![]()
Vloei is natuurlijk niet geheel verwaarloosbaar. 50 cent per week ofzo? Dat tikt na 3 jaar natuurlijk wel aan.
Ah, ik patste met Rizla rood.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:00 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik had super cheape vloei, 5 pakjes voor 45ct
Ja! En binnenkort gaat het wéér omhoog.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ah, ik patste met Rizla rood.![]()
Tevens: 60g Pall Mall Rood kost al 10,- Euro tegenwoordig?
Damn!
Op hoeveel % mix je die KNAK? Ik heb die in het verleden op 15% gemixt en vond hem veel te zoet, terwijl Red Astaire echt mijn alltime favoriet is.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 16:23 schreef KNAK het volgende:
[..]
Bij je volgende bestelling (MrJoy, of Savevape), dan even kijken naar Fullmoon - Red
Is net zo lekker als Red Astair.
https://www.mr-joy.nl/en/full-moon-red.html
Deze
Denk het wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
Foto van mijn laatste pakje shag:
[ afbeelding ]
Gestopt met daar van te roken op 13 oktober 2015. En op 13 oktober 2016 ceremonieel de shag door het toilet gespoeld en de verpakking in de vuilnisbak gegooid.
Kan zijn dat het toch 50g was en niet 70g.
50g van dat merk kost nu 8,40 bij de AH in ieder geval. Toen niet.![]()
Eigenlijk alleen de eerste 's ochtends vroegquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik begon ergens in 1996 met roken toen ik 17 was, een laatbloeier.![]()
Ik geloof dat een pakje shag toen 5 a 6 gulden of zoiets was. En dan hebben we het over Van Nelle Zwaar, niet over de paupershag die ik later ben gaan roken.![]()
Als ik dat pakje van mij op de foto zie krijg ik trouwens toch spontaan weer zin om te roken. Gewoon even lekker buiten in de kou zo'n grote zware toeter hard over de longen jagen en het asfalt goed bijwerken om daarna tevreden eten te gaan koken.![]()
Het is meer weemoed gelukkig. Ik vermoed dat ik na 1 hijs op de grond zou liggen.
Maar toch, roken was op z'n tijd toch wel erg plezant.
Ik had er wel meer waar ik fan van was hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:49 schreef Poes. het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen de eerste 's ochtends vroegVerder mis ik ze niet. Mooi zo houden!
Oké oké, maar het waren er minder dan wat je uit gewoonte/verslaving wegpaftequote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik had er wel meer waar ik fan van was hoor.Bijvoorbeeld die ene na een 3 uur durend essay tentamen.. trillend en met bijna tranen in de ogen in minder dan 10 trekjes weghijsen terwijl je letterlijk de afkickjeuk uit je lichaam voelt wegebben en dan meteen daarna nog eentje voor 'gewoon'.
Dat soort dingen heb ik nu echt niet meer, ondanks dat ik nog steeds nic binnen krijg. Wat was ik toen verslaafd.
Pak het gewoon relax op.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:03 schreef Poes. het volgende:
[..]
Oké oké, maar het waren er minder dan wat je uit gewoonte/verslaving wegpafte![]()
Ik ben nog wel enorm verslaafd aan de nicotine, hang nu elk half uur aan m'n vapeWordt dit wel minder op den duur?
Dat is waar, maar voel wel druk van buitenaf om helemáál te stoppen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:14 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Pak het gewoon relax op.
Je moet niet te snel van alles willen, het is al heel goed dat je niet meet aan die stinkstokken zit.
Ook niet te snel af willen bouwen maar gewoon op je eigen tempo doen.
Duurt het een jaar dan duurt het een jaar duurt het langer dan so be it.
Ik merk nu dat ik geregeld alleen maar sochtends en voor het slapen ga een paar hijsen neem.
Ik vape het laatste beetje 3mg nicotine er door en dan ga ik over op 0. Dit heeft dan zo'n anderhalf jaar geduurd.
Zolang je maar niet terug grijpt is het goed toch?
Is nicotine slecht dan?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:14 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Pak het gewoon relax op.
Je moet niet te snel van alles willen, het is al heel goed dat je niet meet aan die stinkstokken zit.
Ook niet te snel af willen bouwen maar gewoon op je eigen tempo doen.
Duurt het een jaar dan duurt het een jaar duurt het langer dan so be it.
Ik merk nu dat ik geregeld alleen maar sochtends en voor het slapen ga een paar hijsen neem.
Ik vape het laatste beetje 3mg nicotine er door en dan ga ik over op 0. Dit heeft dan zo'n anderhalf jaar geduurd.
Zolang je maar niet terug grijpt is het goed toch?
Een beetje.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:22 schreef Atak het volgende:
Iemand ervaring met zelf e-Liquid maken?
Op zich niet erger dan cafeïne.quote:
Hoe maak je het? Is het goedkoper dan gewoon klant en klare 10 ml e-liquids? Etcquote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:19 schreef marc0871 het volgende:
De OP gequote
[..]
Een beetje.
Wat wou je weten?
Ziekteverwekker?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Op zich niet erger dan cafeïne.
De toedieningsmethode is de ware boosdoener.
Zowel qua verslaving, als qua ziekteverwekker.
Ik snap ik niks meer van je zinsconstructie.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, beetje stom neergezet
Ik bedoelde natuurlijk sigaretten.
Fixed.
Kortweg gezegd;quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoe maak je het? Is het goedkoper dan gewoon klant en klare 10 ml e-liquids? Etc
Ik denk dag het toch wel handig is om te meten hoeveel je van alles gebruikt? Ik gebruik bijv 6 ml nicotine. En hoeveel smaakstof doe jij er dan bij?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kortweg gezegd;
Je neemt een basisvloeistof; een mengsel van Propyleen Glycol en Vetegable Glycerine.
Daarbij doe je een smaakje naar keuze,
Eventueel doe je er nog nicotine in.
Of het goedkoper is?
Ja hoor.
Of je nou voor 4 of 5 euro 100ml zelf maakt, of 9 euro voor een 10ml flesje premium sap betaalt.
Dat is dan factor 20. 10 Haal je makkelijk. Zelfs tov cheapo liquids.
Uitgaande van een nic booster (20mg/ml), doe je dan 3ml van 20mg=60mg, wat je met je smaakje en de base verdunt tot 10ml, wat resulteert in 10ml van 6mg/ml.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik denk dag het toch wel handig is om te meten hoeveel je van alles gebruikt? Ik gebruik bijv 6 ml nicotine.
Moeilijk te zeggen.quote:En hoeveel smaakstof doe jij er dan bij?
Komt niet door de e Liquid. E liquid kan niet bederven. Wat zit er in dat kan bederven dan?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:02 schreef Kamina het volgende:
Ugh, ik had een verbrande smaak met mijn tank, dus coil vervangen, ondanks dat die pas een paar dagen oud was. Goed, kan gebeuren, want niet alle coils zijn gelijk.
Coil verwijderd, tank schoongemaakt, nieuwe coil geplaatst, goed geprimed en opnieuw de e-liquid toegevoegd. Even opstarten en wham! Weer dezelfde vieze smaak en geur!
Dus opnieuw de coil verwijderd, tank schoongemaakt en andere e-liquid gebruikt om de nasmaak van die andere uit mijn mond en neus te verwijderen. En opgelost!
Dus ik ruik aan het flesje van de eerste e-liquid en ruik precies die geur! Twee dagen eerder heb ik het flesje geopend, die ik misschien anderhalve maand terug gekocht heb. Het smaakte toen prima en stonk niet. Het is een kersensmaak, wat mijn favoriet was, al ben ik daar nu plots erg wars van.
Wat kan dit zijn? Is het bedorven geraakt? Iets door blootstelling aan de lucht? Een slechte batch? Vervuild geraakt misschien?
Met smaakstoffen kan je nog wel experimenteren maar ik wil niet experimenteren met nicotine. Wat kut is dat als je straks zo’n 100 ml flesje zelf maakt dan heb je dezelfde smaak terwijl ik nu gewoon om de 10 ml een andere smaak kies.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Uitgaande van een nic booster (20mg/ml), doe je dan 3ml van 20mg=60mg, wat je met je smaakje en de base verdunt tot 10ml, wat resulteert in 10ml van 6mg/ml.
[..]
Moeilijk te zeggen.
De ene smaak moet je op 6 procent mengen, de andere op 10 of 15.
Dan maak je toch gewoon 10ml flesjes? Heb ik in het begin ook gedaan. Daarna 30ml flesjes en nu maak ik 250ml flesjes (flessenquote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Met smaakstoffen kan je nog wel experimenteren maar ik wil niet experimenteren met nicotine. Wat kut is dat als je straks zo’n 100 ml flesje zelf maakt dan heb je dezelfde smaak terwijl ik nu gewoon om de 10 ml een andere smaak kies.
Ik heb geen zin om veel heel te investeren in smaakstoffen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dan maak je toch gewoon 10ml flesjes? Heb ik in het begin ook gedaan. Daarna 30ml flesjes en nu maak ik 250ml flesjes (flessen) van de recepten die me al jaren bevallen.
Geen idee, maar het stinkt uit het flesje, niet de coil. Sterker nog, de coil spoelen en gebruiken met een andere liquid geeft geen problemen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:05 schreef Atak het volgende:
[..]
Komt niet door de e Liquid. E liquid kan niet bederven. Wat zit er in dat kan verderven dan?
Het was de coils. Koop betere coils.
Misschien een druppeltje mee teruggezogen uit de tank? Zou wel een extreem effect zijn...quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
Vervuiling is mogelijk, maar hoe?
Ik snap niet wat je daar precies mee bedoelt.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om veel heel te investeren in smaakstoffen.
Als ik elke keer een andere smaak wil dan moet ik op z’n minst 10 verschillende smaakstoffen kopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je daar precies mee bedoelt.
Lastig te zeggen. Het kan inderdaad ook aan jezelf liggen. Laat het eens een paar weken staan en probeer het dan nog eens, zou ik adviseren.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:11 schreef Kamina het volgende:
[..]
Geen idee, maar het stinkt uit het flesje, niet de coil. Sterker nog, de coil spoelen en gebruiken met een andere liquid geeft geen problemen.
Het is wel zo dat deze coils een nieuwe serie zijn voor deze tank, met een klein beetje ander design. Misschien dat het met de ene liquid beter werkt dan de ander, maar dat verklaart niet waarom het flesje stinkt.
Misschien is het vape tong?
[..]
Misschien een druppeltje mee teruggezogen uit de tank? Zou wel een extreem effect zijn...
Dat klopt, maar als je 1 smaak wilt dan moet je van die smaak 10x zo veel kopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ik elke keer een andere smaak wil dan moet ik op z’n minst 10 verschillende smaakstoffen kopen.
Ja, ik heb het nu opgeborgen in het donker op kamertemperatuur, dus ik probeer het later nog eens. Ik wacht nu bezorging af van een rta, dus dan kan ik het daarmee nog eens proberen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Het kan inderdaad ook aan jezelf liggen. Laat het eens een paar weken staan en probeer het dan nog eens, zou ik adviseren.
Check voor deze zekerheid of de kleur ernstig verandert in de tussentijd en of de vloeistof troebel wordt. Dan zou er wel iets mis mee kunnen zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:15 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ja, ik heb het nu opgeborgen in het donker op kamertemperatuur, dus ik probeer het later nog eens. Ik wacht nu bezorging af van een rta, dus dan kan ik het daarmee nog eens proberen.
Goede tip!quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Check voor deze zekerheid of de kleur ernstig verandert in de tussentijd en of de vloeistof troebel wordt. Dan zou er wel iets mis mee kunnen zijn.
Kan net de oorzaak zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:11 schreef Kamina het volgende:
Misschien een druppeltje mee teruggezogen uit de tank? Zou wel een extreem effect zijn...
Klopt.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ik elke keer een andere smaak wil dan moet ik op z’n minst 10 verschillende smaakstoffen kopen.
Zoveel wil ik nu niet investeren. Straks gaat het een mislukking worden en kan ik alles weggooien.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je 1 smaak wilt dan moet je van die smaak 10x zo veel kopen.
Welke smaken raad je dan aan? VG gehalte moet wel hoog zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:27 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Klopt.
Maar als je de smaken goed kiest, kan je ze goed mengen.
Dan kan je er misschien wel 20, 30 of meer combi's mee maken.
Als je niks probeert, dan weet je niks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Zoveel wil ik nu niet investeren. Straks gaat het een mislukking worden en kan ik alles weggooien.
Nouja, dan maak je toch gewoon 1 smaakje van 10ml? Bevalt het dan koop je weer wat en zo niet ga je eerst in beraad.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Zoveel wil ik nu niet investeren. Straks gaat het een mislukking worden en kan ik alles weggooien.
VG gehalte bepaal je zelf wanneer je je base maakt.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Welke smaken raad je dan aan? VG gehalte moet wel hoog zijn.
Ik raad niks aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 21:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Welke smaken raad je dan aan? VG gehalte moet wel hoog zijn.
das 60/maand gemiddeld... Toch vrij veel, maar niet als je constant nieuwe hardware koopt.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik heb in 3 jaar tijd 2300,- uitgegeven aan dampen en zou 2600,- uitgegeven hebben aan roken in die tijd. Ik sta dus sinds een tijdje in de plus eindelijk.![]()
Daar heb ik dan wel echt alles voor het dampen bijgerekend; mods, tanks, tools, batterijen, oplader, etc. en ik heb nog voor jaren nicbase in de vriezer liggen.
Puur qua vloeistoffen zit ik inmiddels op minder dan 1 euro per dag.
ja, het is in dezelfde categorie,ook fruit, maar net iets anders. Poes is ook een Fruit-lover heb ik het idee, dus vandaar deze gratis tip van de dag... want hij is -als Red Astair ook goedgekeurd is- zeker weten een lekkere aanwinstquote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:14 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze enigzins lijken maar niet identiek zijn? (Ik ken full moon -nog- niet btw)
Ik koop zeker niet constant nieuwe hardware. Ik vermoed dat jij meer hebt dan ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:11 schreef KNAK het volgende:
[..]
das 60/maand gemiddeld... Toch vrij veel, maar niet als je constant nieuwe hardware koopt.
Ik denk dat ik op 40/maand gemiddeld zit, en dat is vrijwel altijd voor mn sapjes.. Ik koop tegenwoordig niet zo veel hardware meer.. Daarbovenop blaas ik elke dag wel minimaal 20ml weg.. zo gaat het ook hard
Hoe kom je dan op zo een hoog bedrag? Drink je stiekum uit je flesjes?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik koop zeker niet constant nieuwe hardware. Ik vermoed dat jij meer hebt dan ik.![]()
Het is wel zo dat als ik vandaag besluit dat ik de komende 12 maanden geen cent wil uitgeven aan dampen dat ik dan gewoon probleemloos wel de komende 12 maanden kan dampen.
Zo hoog is het toch niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:31 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hoe kom je dan op zo een hoog bedrag? Drink je stiekum uit je flesjes?
Beide goede keuzesquote:Op donderdag 1 november 2018 06:50 schreef Poes. het volgende:
Atak, ik heb dus ook al minimaal 10 flesjes kant en klare gekocht die ik vies vind. Zonde van het geld, maar nu ik 2 smaken heb (heb 2 vapes, dus kan afwisselen) die me wél goed bevallen ga ik overstappen op zelf maken.
De mislukte smaken zijn een investering geweest, zo moet je het maar zien![]()
Hier dus T-Juice Red Astair en Vampire Vape's Pinkman, beide fruitsmaken.
Dan is het beter om eerst een smalle batch te maken. Ik zie hierboven dat je gelijk voor de 100ml flesje gaat.quote:Op donderdag 1 november 2018 06:50 schreef Poes. het volgende:
Atak, ik heb dus ook al minimaal 10 flesjes kant en klare gekocht die ik vies vind. Zonde van het geld, maar nu ik 2 smaken heb (heb 2 vapes, dus kan afwisselen) die me wél goed bevallen ga ik overstappen op zelf maken.
De mislukte smaken zijn een investering geweest, zo moet je het maar zien![]()
Hier dus T-Juice Red Astair en Vampire Vape's Pinkman, beide fruitsmaken.
Ja, omdat ik nu 100% zeker weet dat dit mijn smaken zijnquote:Op donderdag 1 november 2018 10:35 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan is het beter om eerst een smalle batch te maken. Ik zie hierboven dat je gelijk voor de 100ml flesje gaat.
Super, thanks!quote:Op donderdag 1 november 2018 10:21 schreef altootje86 het volgende:
Voor zover ik kan beoordelen klopt dat. Dan heb je je aroma op 10%.
Volgens klopt mijn nicotine % niet. Ik wil 6% nicotine hebben.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik heb je calculatie niet helemaal gecheckt maar een factor 10 goedkoper is grofweg wel correct ja. Daarom doen heel veel dampers dan ook aan DIY.
Zelf coils maken is nog veel goedkoper dan ze prefab kopen, dat scheelt wel een factor 100 volgens mij.
Thanks maar waarom -10 in 33x10-10=23,33.? Dat is het enige wat ik niet snap.quote:Op donderdag 1 november 2018 12:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
Je moet niet een half flesje van de nic booster gebruiken, althans dat zou ik niet doen. Gewoon het hele flesje mengen met voldoende base. Wil je 6mg/ml nic? Dan 20/6 = 3,33. 3,33x10-10=23,33. Dus het hele flesje nic met 23,33 ml base levert je 33,33ml base op op 6mg/ml. Wil je dan vervolgens een aroma maken op 10%. Dan doe je 1ml aroma en 9ml van je net gemaakte base bij elkaar. Je nic totaal van het uiteindelijke aroma komt dan 5,4mg/ml uit. Het verschil tussen 6 en 5,4 ga je niet echt merken. Wil je toch per se op 6 uitkomen dan zul je extra rekenwerk moet doen met het percentage van je aroma als factor. Echter verschilt het percentage per aroma nogal dat je moet gebruiken dus zul je elke keer je base opnieuw moeten maken voor een andere smaak.
Het is prima om dat een paar keer te proberen (heb ik ook gedaan in het begin) maar uiteindelijk is het veel gemakkelijker om een grote batch base te maken op een gewenst nic percentage en vervolgens je smaakjes daarvan te maken en voor lief te nemen dat je uiteindelijke nic gehaltes een beetje variëren.
Met spuitjes werken is sowieso niet 100% accuraat. Een weegschaal is wat dat betreft iets beter maar dat kost weer extra.
PS: verzendkosten van Savevape zijn gratis als je bestelling boven de 50,- Euro zit.
Dat is de 10ml van je flesje nicbooster.quote:Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Thanks maar waarom -10 in 33x10-10=23,33.? Dat is het enige wat ik niet snap.
Fruitsmaakjes hoeven niet echt lang te rijpen. Sommige kan je direct in je tanken flikkeren, echter wel pas na flink goed schudden. Heb wel ervaren dat bepaalde fruitjes toch iets lekkerder gingen smaken na verloop van tijd. Mixen, goed schudden, af en toe luchten en klaar.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:15 schreef Poes. het volgende:
Ik heb m'n Millers Fruitmix (of die andere) gemixt met de Red Astair, prima smaak nu én een throathit.
Morgenmiddag komt m'n pakket pas, maar dan ben ik niet thuis. Hopelijk kunnen de buren het aannemen.
Ik moet het laten steepen, is dat echt nodig? En dan gewoon in een afgesloten fles of moet het open?
Wait, wut?quote:Op donderdag 1 november 2018 16:23 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vroeger knalde ik er een melkopschuimer in, flesje een dag in een yoghurt machine om vervolgens ergens met dop eraf donker in de kast te zetten etc, maar die gekkigheid heb ik maar links laten liggen.
Melkopschuimer , zo een staaf met mixertje/kloppertje op batterijen. Daar mix je de base & aroma zeer goed mee.quote:
Ik dacht serieus dat je er koffiemelk bijgooidequote:Op donderdag 1 november 2018 16:27 schreef KNAK het volgende:
[..]
Melkopschuimer , zo een staaf met mixertje/kloppertje op batterijen. Daar mix je de base & aroma zeer goed mee.
Yoghurt machine , bak waarin je flesje met juice tot 40graden verwarmt waardoor de -zegt men- moleculen/de samenstelling/whatever goed mixen en rijp/steeptijd gehalveerd wordt.
In de kast, donker, luchten, schudden om ook het proces te versnellen...
Nu geen zin meer in :p
Naar mijn weten wel.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:13 schreef Atak het volgende:
Moet je zelf gemaakte e liquid ook steepen?
Juist zelfgemaakt liquid moet je steepen. Kant en klaar is niet nodig.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:13 schreef Atak het volgende:
*Insert Ain't nobody got time for that meme*quote:Op donderdag 1 november 2018 18:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Juist zelfgemaakt liquid moet je steepen. Kant en klaar is niet nodig.
Ik houd aan: 4 weken voor tabak, 3 weken voor andere smaken, met om de andere dag flesje even schudden en de dop er een uurtje af.
Ja maar heb ook wel eens net gemixed en gelijk gedampt.. dat was ook prima. Laat je het een tijd staan dan heb je wel wat meer smaak.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:13 schreef Atak het volgende:
Het is toch moeilijker dan ik dacht. Ik moet mij er eens goed in verdiepen wanneer ik tijd heb.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik houd aan: 4 weken voor tabak, 3 weken voor andere smaken, met om de andere dag flesje even schudden en de dop er een uurtje af.
Het stelt geen bal voor. Gewoon stap voor stap, advies inwinnen, weer een stapquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Het is toch moeilijker dan ik dacht. Ik moet mij er eens goed in verdiepen wanneer ik tijd heb.
In het verleden verschillende testen mee gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het lijkt moeilijker dan het is. Desalniettemin is jezelf even goed inlezen wel een aanrader inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Het is toch moeilijker dan ik dacht. Ik moet mij er eens goed in verdiepen wanneer ik tijd heb.
Ja, fruitsmaken staan er om bekend dat steepen daar niet zou hoeven. Ik damp zelf nooit fruit dus daar kan ik weinig over zeggen uit eigen ervaring.quote:Op vrijdag 2 november 2018 14:13 schreef GM78 het volgende:
[..]
In het verleden verschillende testen mee gedaan.
Vooral bij fruitsmaken proefden ik geen enkel verschil
Lees dit topic eens op je gemakje door. Dan zie je dat ik van complete paniek naar een besluit overging. Als IK het kan kun jij het ookquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Lekker, meid. Kan je mij vertellen wat je besteld hebt? Misschien raak ik geïnspireerd.
Zeg dan wat jij besteld hebt dan bestel ik dat ook.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:13 schreef Poes. het volgende:
[..]
Lees dit topic eens op je gemakje door. Dan zie je dat ik van complete paniek naar een besluit overging. Als IK het kan kun jij het ook
Ik weet wat ik moet doen maar er is nog steeds een kans dat ik een batch maak en dan verneuk. Liever in 1 keer goed.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:50 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het stelt geen bal voor. Gewoon stap voor stap, advies inwinnen, weer een stap
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 14:57 schreef Poes. het volgende:
[..]
Never mind! Heb deze van KNAK uiteindelijk gekocht met een flesje Red Astaire en 2 1ml zakjes Pinkman. 2 100ml flesjes er bij en klaar![]()
Hèhè, we komen er UITEINDELIJK wel![]()
Als je even op m'n quote klikt kom je bij het originele bericht.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik weet wat ik moet doen maar er is nog steeds een kans dat ik een batch maak en dan verneuk. Liever in 1 keer goed.
Dan kan er niks misgaan denk ik zo. Ik lees net dat nicotine gif is dus daar ga ik niet mee kutten.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:24 schreef Poes. het volgende:
[..]
Als je even op m'n quote klikt kom je bij het originele bericht.
Met die set kon ik 200ml base maken met 12mg nicotine. Als je dit in een grote fles gooit kun je zelf flesjes van 10ml maken om te testen, dan flikker je er een tester van 1ml doorheen.
10 ml flesje -> 9ml base en 1ml aroma.
Edit; https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-12mg-70-30.html
Rook jij niet?quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan kan er niks misgaan denk ik zo. Ik lees net dat nicotine gif is dus daar ga ik niet mee kutten.
12 Mg is te veel voor mij. Ik zie net dat ze geen 6 Mg hebben. :/quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:37 schreef Poes. het volgende:
[..]
Rook jij niet?
Waarom wil je dan gaan dampen?
https://www.savevape.nl/nl/base-tpd2/mix-shake-200ml-70-30/quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:39 schreef Atak het volgende:
[..]
12 Mg is te veel voor mij. Ik zie net dat ze geen 6 Mg hebben. :/
Ik was gestopt en weer begonnen. Ik rookte af en toe maar sinds ik vape ben ik verlost van de verleiding van sigaretten.
Klopt! Een 200ml fles is ook wel handig om eerst alles te mixen en het dan over te gieten naar 10ml flesjes bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:46 schreef Atak het volgende:
Volgens mij moet ik dit hebben. VG moet hoger zijn dan de PG omdat ik een mod heb:
https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-6mg-70-30.html
Het enige wat ik dan nog nodig heb zijn grote flesjes, smaakjes, en spuitjes om straks de smaken en e-liquid in die kleinere flesjes te doen?
Ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:46 schreef Atak het volgende:
VG moet hoger zijn dan de PG omdat ik een mod heb:
Als ik dit koop krijg ik 6 schotjes mee van 10 ml nicotine. Moet ik ze allemaal gebruiken dan? Want dan kom ik volgens mij hoger uit dan 6mg.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:48 schreef Poes. het volgende:
[..]
Klopt! Een 200ml fles is ook wel handig om eerst alles te mixen en het dan over te gieten naar 10ml flesjes bijvoorbeeld.
Ja, dan wordt die 200ml in totaal 6mg.quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ik dit koop krijg ik 6 schotjes mee van 10 ml nicotine. Moet ik ze allemaal gebruiken dan? Want dan kom ik volgens mij hoger uit dan 6mg.
https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-6mg-70-30.html
Is een throathit gegarandeerd met bijvoorbeeld een 80PG? Of heb je echt nicotine nodig?quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.
PG is de smaakdrager en zorgt voor throathit. Hoe meer PG hoe meer smaak en hoe meer gier in je keel. VG zorgt voor de dampproductie. Hoe meer VG hoe dichter je wolken.
Daarnaast is PG erg waterig en VG erg stroperig. 100% PG kan snel voor lekkage zorgen en 100% VG is te dik voor een aantal apparaten. Daarom dampen de meeste mensen een combinatie. Meestal ergens tussen 30/70 en 70/30.
Voor beide kunnen mensen een allergie hebben of krijgen. PG allergie komt geregeld voor. VG allergie nauwelijks.
Waarom krijg ik dan 6 shotjes in plaats van 1 shotje of 2 shotjes x 6 mg voor 200 ml e-liquid. Ik snap er geen snars meer van.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:01 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ja, dan wordt die 200ml in totaal 6mg.
Omdat er max 20mg nicotine in een flesje mag zitten van de NL'se wetgevingquote:Op vrijdag 2 november 2018 19:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Waarom krijg ik dan 6 shotjes in plaats van 1 shotje van 2 shotjes x 6 mg voor 200 ml e-liquid. Ik snap er geen snars meer van.
Goede vraag. Ik heb nog nooit nicvrije damp geïnhaleerd dus dat durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:07 schreef Poes. het volgende:
[..]
Is een throathit gegarandeerd met bijvoorbeeld een 80PG? Of heb je echt nicotine nodig?
Omdat m'n gekochte 50/50 6mg flesjes dus totaal geen throathit hadden en de base/aroma die ik zelf maakte met 0mg wel.. 70/30.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik heb nog nooit nicvrije damp geïnhaleerd dus dat durf ik niet te zeggen.
Was het wel makkelijk? die base en al die flesjes(shots)? Ging prima toch? Even makkelijk en snel 200ml op je gewenste nicotine-% maken?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:37 schreef Poes. het volgende:
Ben nu m'n Red Astaire aan het dampen, smaakt al primaGenoeg tijd om te steepen, 100ml puf ik niet zomaar weg
En, was je stress vooraf terecht?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:37 schreef Poes. het volgende:
Ben nu m'n Red Astaire aan het dampen, smaakt al primaGenoeg tijd om te steepen, 100ml puf ik niet zomaar weg
stress? het waren paniekaanvallen!quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En, was je stress vooraf terecht?
Je krijgt alles op maat. Eigenlijk kan er niks misgaan. Je kan dus niet zo maar te veel nicotine in je e liquid doen en in het mortuarium eindigen omdat je niet meer nicotine kan gebruiken dan wat je hebt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:13 schreef KNAK het volgende:
[..]
Was het wel makkelijk? die base en al die flesjes(shots)? Ging prima toch? Even makkelijk en snel 200ml op je gewenste nicotine-% maken?
Hoe lang ga je het lagen steepen?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:37 schreef Poes. het volgende:
Wat raar is dat ik wel throathits krijg met 30/70 als ik de temperatuur hoog genoeg zet. Zet jij misschien je je temperatuur te laag?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:30 schreef Poes. het volgende:
[..]
Omdat m'n gekochte 50/50 6mg flesjes dus totaal geen throathit hadden en de base/aroma die ik zelf maakte met 0mg wel.. 70/30.
Dat zeg ik verkeerd; had het gemixt met een flesje k&k 12mg, wat dus daarna 6mg werd.
ik weet, alleen was Poes nogal peu-nerveu over wat ze allemaal wel niet kon doen, en heeft uiteindelijk adhv mijn tip die shots gekocht.. was alleen even benieuwd of dit die grijze haren waard wasquote:Op vrijdag 2 november 2018 21:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Je krijgt alles op maat. Eigenlijk kan er niks misgaan. Je kan dus niet zo maar te veel nicotine in je e liquid doen en in het mortuarium eindigen omdat je niet meer nicotine kan gebruiken dan wat je hebt.
Red Astaire heeft amper steeptijd nodig... het wordt wel wat lekkerder na verloop van tijd, maar die zooi is behoorlijk vol van smaak als je >10% mixt... past denk ik bij mij in de top 5 van meest penetrante, snoeihard aanwezige maar toch lekkere smaken. maar bestel het bijna nooitquote:
Dan doe jij volgens ook nog andere dingen in je e liquid.quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:54 schreef KNAK het volgende:
[..]
zelfs met 6mg waan je jezelf als de herboren Jezus en kan je over water lopen
Dat hakt er in als een malle..
[..]
Het is meer waar ik het mee gebruik..quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan doe jij volgens ook nog andere dingen in je e liquid.ik gebruik 6 mg en ik hem op hoog zet wordt ik lam en krijg ik slaap. Misschien dat het effect van het product anders is bij jou.
Hallo dan! Volgens mij is alles wat je daarin gooit kansloosquote:Op vrijdag 2 november 2018 22:09 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het is meer waar ik het mee gebruik..
6mg in deze is kansloos
[ afbeelding ]
Ik heb een 200 watt.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:09 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het is meer waar ik het mee gebruik..
6mg in deze is kansloos
[ afbeelding ]
hoger dan 160 met deze ga ik niet.. hij haalt met zn 4 batterijen de 300w maar daar waag ik mij niet aan.quote:
qftquote:Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Hallo dan! Volgens mij is alles wat je daarin gooit kansloos
Prima, misschien dat je op die manier ook minder snel last krijgt van de zogenaamde vapers tong.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:26 schreef Poes. het volgende:
Ehh nee, het was de paniek niet waard. Maar ik ben inmiddels in therapie hoor![]()
Ik had geen tijd om te steepen, want al het lekkers was op. Heb nu dus 2x 100ml, dat steept gaande weg maar.
Wat is een vapers tong?quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:31 schreef Kamina het volgende:
[..]
Prima, misschien dat je op die manier ook minder snel last krijgt van de zogenaamde vapers tong.
Ik ga volgende week denk ik weer een smaakje erbij kopen. Eén winkel hier zweert bij vanille sapjes, dus dat maar eens proberen. Ze hadden me een andere aangeraden die me erg is bevallen, al is die zonder vanille.
Misschien dat ik dan ook meteen spul koop om zelf te brouwen.
Te lang en teveel dezelfde smaak, zodat je je sap niet meer proeft.quote:
Duidelijkquote:Op zaterdag 3 november 2018 08:36 schreef Kamina het volgende:
[..]
Te lang en teveel dezelfde smaak, zodat je je sap niet meer proeft.
Kan door gewenning komen, maar ook bijvoorbeeld een avondje stevig zuipen.
Doe ik ook.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:40 schreef Poes. het volgende:
[..]
Duidelijk![]()
Ik wissel beide smaken af, dan valt het misschien wel wat mee?
Ik zuip gelukkig nietquote:Op zaterdag 3 november 2018 08:49 schreef Kamina het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Ik vape nog niet zo lang, dus ik moet ook nog leren wat wel en niet werkt. Misschien dat twee smaken genoeg is, misschien niet.
Wel heb ik al gemerkt dat na een avondje zuipen mijn smaak soms nagenoeg weg is.
Ik doe 1 week met 10 ml.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:56 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
200 watt en dan 10 ml potjes kopen... dat is 10 minuten werk dat het er doorheen is__!
Maar dan damp je ook niet op 200 watt toch?quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:35 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik doe 1 week met 10 ml.![]()
Het meeste wat ik in een week heb verbruikt was 20 ml.
Ik ben niet zo iemand die uren lang gaat vapen. Meestal paar pufjes en dan is het genoeg.
Precies anders ben je veel meer ml kwijtquote:Op zaterdag 3 november 2018 10:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Maar dan damp je ook niet op 200 watt toch?
Ik damp meestal tussen de 60-80 watt. Soms wat hoger maar niet meer dan paar pufjes want op die temperaturen wordt je al heel snel gaar en dan heb ik toch geen zin om door te vapen. Trouwens gisteren op 160 gedampt (voor het eerst) omdat de speciaalzaak waar ik was zei dat ik niet wist wat ik mistte maar dat vond ik niet zo lekker. Op de mijne krijg je al heel snel een brand smaak (ook op een nieuwe coil) dus voor nu zit ik liever op 60-80 graden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Maar dan damp je ook niet op 200 watt toch?
Het gaf sowieso niet een goed gevoel dus ik heb ook niet de intentie op nog een keer 180 graden te doen. De coil en mod die ik heb raad 80-120 graden aan. Dat vind ik hoog genoeg.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik hoop dat je je er van bewust bent dat die verbrande smaak komt doordat je iets... verbrand. Namelijk je wick, en dan ben je in feite aan het roken ipv aan het dampen. Dat verklaart ook een throathit.
Op 160 watt dampen kun je alleen doen met een coil die daar daadwerkelijk voor is geschikt, dus met een hele lage weerstand. Onder de 0.2 Ohm.
0,15 OHM volgens mij.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat is de weerstand van de coils die je gebruikt?
Edit: watt en graden zijn verschillende dingen.
Wattage en graden zijn wel heel wat andersquote:Op zaterdag 3 november 2018 11:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Het gaf sowieso niet een goed gevoel dus ik heb ook niet de intentie op nog een keer 180 graden te doen. De coil en mod die ik heb raad 80-120 graden aan. Dat vind ik hoog genoeg.
Ik bedoelde watt inderdaad.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:42 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Wattage en graden zijn wel heel wat andersje hebt namelijk speciale coils die je op graden kunt dampen.
Maar als jou coils tot 120 watt aan kunnen dan is het natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de smaak om op 160-180 te gaan dampen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 november 2018 19:36 schreef Atak het volgende:
Bestelling geplaatst.Goed bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |