quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:51 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Nee sorry niet mee eens, RDR2 voelt qua besturing meer aan als GTAIV dan V imo.
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.quote:
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.
Ben blij dat ik in first person speel, dan heb je van dit alles geen last gelukkig. Verder een 10/10 game hoor voordat mensen getriggered worden hier.
Omdat het niet helemaal klopt wat hij zegt. Althans, ik ervaar al die problemen die hij heeft totaal niet. Misschien omdat ik er nog niet bijzonder veel tijd in heb zitten, maar ik heb tegenwoordig heel vaak de indruk dat men kritiek op games heeft omdat *zij* het persoonlijk niet lekker vinden spelen. Kan hoor, en is ook prima, maar het zegt niet zoveel over de kwaliteit verder en dus ook niet over de 10/10's (die allen lichtelijk overdreven zijn uiteraard).quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.
Ja, maar had je anders verwacht dan? GTA en RDR zijn trage games.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
mwah ik had t niet erg gevonden om nog ff te wachten....quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Moet ik hem halen of niet ? Door wat in hier lees weet ik t niet meer
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
Man man man, natuurlijk moet je de beste game van deze generatie kopen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Moet ik hem halen of niet ? Door wat in hier lees weet ik t niet meer
Dat is TLOU 2 wmb in potentie nog iets meer...quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:28 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Man man man, natuurlijk moet je de beste game van deze generatie kopen!
ik wil gewoon iets meer fast pasedquote:
nee hoor je kan blokje inhouden om te zoekenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.
Ben blij dat ik in first person speel, dan heb je van dit alles geen last gelukkig. Verder een 10/10 game hoor voordat mensen getriggered worden hier.
Blokje?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
nee hoor je kan blokje inhouden om te zoeken
Mensen met een Xbox zijn nu eenmaal een stuk simpeler dan mensen met een PlayStation.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Blokje?
Zelfde als de kruisje knop de ‘X’ knop noemen. Belachelijk
Djeez?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Als ik terugkom, wacht daar mijn kleine paarse vriend op mij ❤
Een aantal reviews komt het wel in terug, o.a. die van Pushsquare, Kotaku, Forbes en Jim Stirling.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.
quote:Obviously the underpants thing is a joke, but the controls in Red Dead Redemption 2 are no laughing matter. In 2018, Rockstar's typically weighty controls feel outdated. Arthur's always either walking at a snail's pace or he's sprinting like a madman, and neither speed gives you enough responsiveness.
To make matters worse, cover is iffy at the best of times. You hit R1 to slide into the nearest object or wall that you can hide behind, but then Arthur has a habit of clinging to it like he's an extra in Titanic. Put the effort in to peel him off and half of the time he'll stop crouching and stand up facing away from the enemy, only to get turned into Swiss cheese.
At their worst, the controls are infuriating, and it doesn't help that just about everything requires a held input. Hold square to interact, hold X to run, hold L1 to open the weapon wheel, hold L2 to lock on, hold R2 to pour yourself a drink, hold the left stick down to keep your balance... When a game makes it feel like your controller has suddenly doubled its button count, you know something's wrong.
quote:Look, I get it, this is realistic - especially trudging through foot-deep snow. But Jesus Christ why does it feel like I am moving underwater? I bought a PS4 Pro just for this game and I feel like it's struggling to move things along even though it's just Rockstar's design decision to have everything occur at a snail's pace.
His "normal" walking speed is just SO SLOW that I'm having to hit the X button to move his ass but then he just starts SPRINTING. Can we please have something between "drunken stupor" and "Usain Bolt"?
quote:Fortunately, the controls are serviceable for the most part, and we dare say that you eventually get used to them, it's just that given how supremely polished the rest of the game is, frustration is unavoidable when Arthur doesn't respond to your commands as intended.
Je ziet dat helaas wel vaker bij gehypte games terug komen, dat de nadelen achteraf pas bekend worden als je er zelf mee aan de slag gaat. Normaal gesproken waak ik hier wel voor maar bij een game als RDR2 had ik gewoon niet verwacht dat het zo erg zou zijn.quote:Red Dead 2 continues Rockstar's longstanding rejection of the notions that input response should be snappy, that control schemes should be empowering and intuitive, and that animation systems should favor player input over believable on-screen action... The process of interacting with [RDR2] can be frustrating and inconsistent... sludgy kinesthetics, jumbled control schemes, and unclear user interface... goes against many commonly understood game design principles... No in-game activity approaches the tactilely pleasing acts of firing a space-rifle in Destiny, axing a demon in God of War, or jumping on goombas in Super Mario Bros.
Pressing a button in Red Dead 2 rarely results in an immediate or satisfying response. Navigating Arthur through the world is less like controlling a video game character and more like giving directions to an actor...
Arthur's horse adds yet another degree of remove... you're still controlling the man, not the horse. Mind your direction, for it is perilously easy to broadside a passing civilian and instigate a firefight, or to collide with a rock or tree, sending man and horse careening catawampus to the ground. Red Dead 2's horses are meticulously detailed and gorgeously animated, and move through the world like real animals, right up until they don't. Get too close to a boulder or crosswise to a wagon, and the realistic facade crumbles, leaving you with a grouchy, unresponsive horse with its head clipping through a tree.
Almost every interaction must be performed through the same gauzy, lustrous cling-wrap. Firefights are chaotic and random, and aiming often feels wild and unmanageable. Rifles require separate trigger-pulls to fire and to chamber a new round. Enemies move quickly and melt into the world's overwhelming visual milieux, and my resulting reliance on the heavily magnetized aim-assistance turned most fights into pop-and-fire shooting galleries. Arthur moves slowly, particularly while in settlements or indoors. It's also possible to make him run too fast, crashing through doors and into civilians. Navigating this world is arduous, heavy, and inelegant. Even the simple act of picking an object up off the floor can require two or three moments of repositioning and waiting for an interaction prompt."
Uiteraard zal niet iedereen de controls zo ervaren, en ik zal ook niet beweren dat de controls objectief slecht zijn, maar dat er een grote groep mensen wel last van heeft, en dat het aangehaald wordt in verschillende reviews zegt ook wel wat denk ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Omdat het niet helemaal klopt wat hij zegt. Althans, ik ervaar al die problemen die hij heeft totaal niet. Misschien omdat ik er nog niet bijzonder veel tijd in heb zitten, maar ik heb tegenwoordig heel vaak de indruk dat men kritiek op games heeft omdat *zij* het persoonlijk niet lekker vinden spelen. Kan hoor, en is ook prima, maar het zegt niet zoveel over de kwaliteit verder en dus ook niet over de 10/10's (die allen lichtelijk overdreven zijn uiteraard).
Ik weet niet waar het aan ligt, ik heb meer dan 1000 uur in GTAV zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om RDR2 relaxed in third person te spelen. Wellicht omdat je meer interactie hebt met de wereld om je heen, het looten enzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu in Valentine. En ik ondervind wat de quotes aangeven terug in de game. Maar in mijn beleving was RDR precies zo en toen RDR2 aan het installeren was heb ik GTA V lopen spelen. En ook daar zit dezelfde sluggynish in. Ik zou zeggen dat is Rockstars herkenbare crappy design by default.
Gevalletje ze komen er mee weg want jan en alleman koopt hun game toch wel? Of gevalletje ze willen niet eens spieken hoe soepel het gaat bij Assassins Creed, Spiderman, HZD. Hebben ook een wheel of weapons en toch loopt, rent en schiet het soepeler.
Ben pas net begonnen met GTA V (teveel games om te spelen dus tja dan klooi je maar wat aan in GTA V zonder verhaalsmissies te doen) maar ook daar werkt het in dekking gaan kut, schieten qua besturing werkt gewoon minder chill in Rockstar games.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:20 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het aan ligt, ik heb meer dan 1000 uur in GTAV zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om RDR2 relaxed in third person te spelen. Wellicht omdat je meer interactie hebt met de wereld om je heen, het looten enzo.
En RDR was wellicht net zo crappy maar hoe oud is die game inmiddels? Toen waren games in het algemeen lang niet zo smooth qua controls.
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu in Valentine. En ik ondervind wat de quotes aangeven terug in de game. Maar in mijn beleving was RDR precies zo en toen RDR2 aan het installeren was heb ik GTA V lopen spelen. En ook daar zit dezelfde sluggynish in. Ik zou zeggen dat is Rockstars herkenbare crappy design by default.
Gevalletje ze komen er mee weg want jan en alleman koopt hun game toch wel? Of gevalletje ze willen niet eens spieken hoe soepel het gaat bij Assassins Creed, Spiderman, HZD. Hebben ook een wheel of weapons en toch loopt, rent en schiet het soepeler.
Ja met dat probleem zit ik ook. Loop als enige nu zonder hoed rondquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe/waar kom ik weer aan een hoed?
Helemaal eensquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games. Het ligt er ook maar net aan of het in een game past, ik bedoel een Spider-Man pretendeert ook geen realisme na te streven.
In de zadeltas van je paard als het goed isquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja met dat probleem zit ik ook. Loop als enige nu zonder hoed rond
Mja persoonlijke smaak denk ik dan maar. Het is wat het is en ik heb teveel lol met RDR gehad waardoor RDR2 weer als thuiskomen aanvoelt. Maar mijn voorkeur gaat nu door recentere titels toch uit naar de superpower onzin. Dus ik speel vrolijk door. Maar daarom zou ik RDR2 geen 10 of 9,5 geven maar een 9. Ook in rockstar games is genoeg te verbeteren en geen enkele game is perfect wat dat betreft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games.
Na je 1e paardenritje, in die schuur tijdens dat vechten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben nog in die tutorial area (ben net op weg naar de train robbery) en er begint nu wat meer kleur in de game te komen.
Maar ergens in het begin ben ik blijkbaar mijn hoed kwijt geraakt en ik kan die nergens meer terugvinden .
Niet bij mijn paard of satchel, ook niet in het kamp. Hoe/waar kom ik weer aan een hoed?
Een cijfertje is ook maar dat he, een cijfertje. Bovendien een mening van een reviewer. Niet een feit ofzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja persoonlijke smaak denk ik dan maar. Het is wat het is en ik heb teveel lol met RDR gehad waardoor RDR2 weer als thuiskomen aanvoelt. Maar mijn voorkeur gaat nu door recentere titels toch uit naar de superpower onzin. Dus ik speel vrolijk door. Maar daarom zou ik RDR2 geen 10 of 9,5 geven maar een 9. Ook in rockstar games is genoeg te verbeteren en geen enkele game is perfect wat dat betreft.
Ik heb net de trein beroofd en ben onderweg naar Valentine, dus dan moet ik weer helemaal terug?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Na je 1e paardenritje, in die schuur tijdens dat vechten.
dan kan je nu ongeveer spelenquote:
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games. Het ligt er ook maar net aan of het in een game past, ik bedoel een Spider-Man pretendeert ook geen realisme na te streven.
Ik dacht even dat ik nog vierarmige wezens tegen moest komen en het duurde tot bossfight tot het me duidelijk was dat het niet over RDR2 gingquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vandaag voor het eerst doodgegaan tijdens een battle in DQXI. Het was tegen twee vier armige giant-achtige wezens. Die sloegen best hardBen nu ook voor het eerst een lager level dan de personages die mijn team joinen.
De game blijft echter vrij gemakkelijk. Een bossfight dat ik na mijn dood had was appeltje eitje weer. Ik zat gewoon ff niet op te letten denk ik![]()
Overigens, mijn personage had eerst ZAP als magic spell, maar nu niet meer. Iemand enig idee hoe dat kan
2bquote:
AC draait op Anvil, een eigen engine van Ubisoft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:39 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.
Geen idee, maar dan prefereer ik nog steeds de GTA-variant.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:39 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.
maar wat vind je van rdr2quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
Geen idee, maar dan prefereer ik nog steeds de GTA-variant.
Zou een leuke plottwist zijn in RDRquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik nog vierarmige wezens tegen moest komen en het duurde tot bossfight tot het me duidelijk was dat het niet over RDR2 ging![]()
Er zijn nog meer games dan RDR2
Uncharted 4 kost tegenwoordig nog maar een appel en een ei en is een prachtig spel, is echt wel de moeite waard!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:51 schreef Enchanter het volgende:
Volgens mij ben ik één van de weinige die DR2 overslaat.
Nu ben ik toch wel kampioen in topspellen overslaan.
The witcher 2, Horizon , Uncharted 4, GoW etc etc , allemaal niet aangeschaft
.
Ik vond RDR1 gewoon niet lekker spelen , allemaal wat aan de trage kant.
Als ik het zo lees is er niet veel veranderd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |